Uradni list

Številka 5
Uradni list RS, št. 5/1997 z dne 31. 1. 1997
Uradni list

Uradni list RS, št. 5/1997 z dne 31. 1. 1997

Kazalo

345. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda za opravljanje lekarniške dejavnosti Lekarna Slovenska Bistrica, stran 479.

Na podlagi 3. člena zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91), 1. člena zakona o spremembah zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 8/96), 9. člena zakona o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92) in 10. člena statuta Občine Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 33/95) je Občinski svet občine Slovenska Bistrica na redni 17. seji dne 23. 2. 1996 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda za opravljanje lekarniške dejavnosti Lekarna Slovenska Bistrica
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
Občina Slovenska Bistrica s tem odlokom ustanavlja javni zavod za opravljanje lekarniške dejavnosti na območju Občine Slovenska Bistrica (v nadaljevanju besedila: zavod).
2. člen
Javni zavod za opravljanje lekarniške dejavnosti Lekarna Slovenska Bistrica je pravna oseba s statusom javnega zdravstvenega zavoda.
3. člen
Ustanovitelj zavoda je Občina Slovenska Bistrica, s sedežem v Slovenski Bistrici, Kolodvorska 10.
II. IME IN SEDEŽ ZAVODA
4. člen
Ime zavoda je: Lekarna Slovenska Bistrica, p.o.
Sedež zavoda je: Partizanska c. 1, Slovenska Bistrica.
5. člen
Zavod lahko spremeni ime in sedež po predhodnem soglasju ustanovitelja. V pravnem prometu mora zavod uporabljati ime iz 4. člena tega odloka.
III. ORGANIZIRANOST ZAVODA
6. člen
Notranjo organizacijo zavoda, organizacijske in strokovne enote ter lokacije, na katerih zavod organizira izvajanje dejavnosti, določa zavod s statutom.
7. člen
Zavod lahko organizira nove lekarne in podružnice v skladu z mrežo javne zdravstvene službe in v soglasju z ustanoviteljem.
IV. DEJAVNOST ZAVODA
8. člen
Zavod opravlja lekarniško dejavnost kot javno službo, katere izvajanje je v javnem interesu. Dejavnost zavoda je lekarniška dejavnost v skladu z 2. členom zakona o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92), v uredbi o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti (Uradni list RS, št. 34/94) določena pod številko G/ 52.31.
Zavod lahko poleg lekarniške dejavnosti, določene v prvem odstavku tega člena opravlja še naslednje dejavosti:
– preskrbo s pomožnimi zdravilnimi sredstvi, ortopedskimi pripomočki, sredstvi za varovanje zdravja,
– izdajanje veterinarskih zdravil,
– izdelovanje in preverjanje kakovosti zdravil in pomožnih zdravilnih sredstev,
– svetovanje pri predpisovanju in uporabi zdravil.
V. ORGANI ZAVODA
9. člen
Z zavodom upravljajo in vodijo posle zavoda v mejah pooblastil in nalog, ki jih v skladu z zakonom določata ta odlok oziroma statut zavoda:
– svet zavoda,
– direktor zavoda,
– strokovni svet zavoda.
Zavod ima lahko tudi druge organe, ki jih določa zakon ali statut zavoda.
Svet zavoda
10. člen
Organ upravljanja je svet zavoda.
Svet zavoda šteje 9 članov v naslednji sestavi:
– trije predstavniki delavcev zavoda,
– trije predstavniki zavarovancev in drugih uporabnikov ter
– trije predstavniki ustanovitelja.
Predstavnike delavcev zavoda izvolijo delavci neposredno izmed vseh zaposlenih v zavodu. Postopek in način izvolitve in razrešitve predstavnikov delavcev v svet zavoda določi statut zavoda.
Predstavnike uporabnikov oziroma zavarovancev imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije.
Predstavnike ustanovitelja imenuje občinski svet v skladu s statutom občine.
11. člen
Mandat članov sveta traja štiri leta. Član sveta zavoda je v svet lahko izvoljen največ dvakrat zaporedoma.
12. člen
Svet zavoda:
– sprejema statut in druge splošne akte,
– imenuje in razrešuje direktorja v soglasju z ustanoviteljem,
– sprejema program dela in razvoja zavoda,
– spremlja izvrševanje programa dela,
– sprejema finančni načrt,
– sprejema zaključni račun,
– odloča o najemanju dolgoročnih kreditov,
– daje soglasje k sklepanju pogodb in sprejetim odločitvam, za katere je tako določeno v statutu,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razrešitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posamičnih vprašanjih,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda,
– opravlja druge zadeve v skladu z zakonom in tem aktom.
Svet zavoda lahko odloča, če je na seji navzočih več kot polovico članov.
Direktor
13. člen
Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
14. člen
Direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda v soglasju z ustanoviteljem.
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, na podlagi javnega razpisa, če izpolnjuje pogoje, določene z zakonom in statutom zavoda.
Direktor je imenovan za štiri leta in je po preteku mandata lahko ponovno imenovan.
15. člen
Direktor zavoda:
– predstavlja in zastopa zavod,
– organizira in vodi delo in poslovanje zavoda,
– odgovarja za zakonitost dela,
– vodi strokovno delo zavoda,
– odgovarja za strokovnost dela zavoda,
– odloča o sklenitvi delovnega razmerja delavcev,
– sklepa pogodbe do višine, ki jo določa statut,
– opravlja druge zadeve na podlagi zakona.
Strokovni svet
16. člen
Strokovni svet zavoda je kolegijski strokovni organ zavoda.
Naloge, sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zavoda.
VI. SREDSTVA ZA DELO LEKARNIŠKEGA ZAVODA
17. člen
Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti:
– od Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije za opravljene storitve,
– iz proračuna ustanovitelja,
– s prodajo blaga in storitev,
– z dotacijami, darili in iz drugih virov.
VII. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
18. člen
Zavod je dolžan upravljati s premoženjem ustanovitelja kot dober gospodar.
Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanovitelju.
Presežek prihodkov nad odhodki zavod uporablja za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
O namenu in načinu razporeditve presežkov prihodkov nad odhodki odloča svet zavoda v soglasju z ustanoviteljem.
19. člen
Primanjkljaj sredstev v poslovanju zavoda, izkazan v medletnem in letnem poslovnem poročilu, krije ustanovitelj le, če zavod z analizo stanja dokaže, ustanovitelj pa ugotovi, da je do primanjkljaja prišlo zaradi motenj v poslovanju, ki imajo za posledico dispariteto med kalkulativnimi elementi cen storitev in realiziranimi cenami.
Pri tem mora zavod dokazati, da ima sistemizirano in zasedeno število delovnih mest v skladu z normativi in standardi, ter da je realizirana masa sredstev za plače enaka ali nižja od zneska vkalkuliranih plač za obdobje, v katerem se ugotavlja primanjkljaj.
20. člen
Primanjkljaj sredstev ugotovljen iz naslova preveč izplačanih plač, krije zavod.
21. člen
Če zavod v medletnem ali letnem obračunskem obdobju izkaže presežek prihodkov nad odhodki in presežek nameni za stimulacijo zaposlenih v skladu z zakonom, kasneje pa izkaže primanjkljaj, ga mora pokriti v breme sredstev za plače najkasneje v naslednjem obračunskem obdobju, razen, če dokaže, da financer še ni izpolnil svoje obveznosti v celoti.
22. člen
Realizacija prihodkov zavoda iz dejavnosti, ki ni predmet javne službe, je prihodek zavoda, s katerim samostojno razpolaga, če v celoti in realno pokrije stroške take dejavnosti, ki bremenijo osnovno dejavnost.
Prihodkov iz prvega odstavka tega člena zavod ne more razporejati v investicije ali za druge namene, zaradi katerih bi nastale višje obveznosti financiranja, če k temu ne da soglasja ustanovitelj.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
23. člen
Zavod odgovarja za svoje obveznosti s premoženjem, s katerim razpolaga.
Zavod je pravna oseba. V pravnem prometu s tretjimi osebami ima vsa pooblastila, razen za promet z nepremičninami, kjer je potrebno soglasje ustanovitelja.
24. člen
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je določena s tem odlokom in vpisom v sodni register.
25. člen
V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno.
IX. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOST ZAVODA
26. člen
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda, ki jih zavod prevzame ali se zanje obveže le iz pravnih poslov v okviru dejavnosti zavoda, določene s tem odlokom, ter na osnovi programa dela zavoda, h kateremu je bilo dano predhodno soglasje s strani ustanovitelja.
X. DRUGE MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
27. člen
Zavod je dolžan ustanovitelju najmanj enkrat letno pošiljati podatke o poslovnih rezultatih zavoda, na zahtevo župana pa tudi večkrat letno ter druge podatke, ki so nujni za izvrševanje funkcije ustanovitelja.
28. člen
Ustanovitelj je dolžan zavodu zagotavljati sredstva za njegovo delo v okviru dogovorjenega programa.
Zavod ne sme prevzemati finančnih obveznosti izven dogovorjenega programa.
29. člen
Zavod mora od ustanovitelja:
– pridobiti soglasje k določbam statuta,
– pridobiti soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja,
– pridobiti soglasje k statutarnim spremembam,
– pridobiti soglasje k spremembi in razrešitvi dejavnosti in
– pridobiti odločbo o poslovnem času oziroma soglasje k predlogu poslovnega časa.
Če ustanovitelj ne odloči o izdaji posameznega soglasja iz prejšnjega odstavka v roku 60 dni od vložitve zahtevka, se šteje, da je soglasje izdal.
XI. KONČNI DOLOČBI
30. člen
Zavod mora uskladiti svoj statut z določili tega odloka in konstituirati organe zavoda v roku 3 mesecev od uveljavitve tega odloka.
Sedanjemu svetu zavoda Lekarne Slovenska Bistrica teče mandat do imenovanja novega sveta v skladu s tem odlokom.
31. člen
S pričetkom veljavnosti tega odloka preneha veljati odlok o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 60/93).
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati osmi dan po objavi.
Slovenska Bistrica, dne 23. decembra 1996.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Slovenska Bistrica
dr. Janko Čar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti