Občinski svet občine Idrija je na podlagi 3. in 7. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 3. člena odloka o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 30/95), v zvezi s 1. členom zakona o pokopališki in pogrebni dejavnosti ter urejanju pokopališč (Uradni list SRS, št. 34/84, 33/85 in Uradni list RS, št. 26/90), 3. in 25. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS in Uradni list RS, št. 25/83, 42/85, 47/87, 5/90, in Uradni list RS, št. 10/91, 13/93 in 66/93) in 26. člena statuta Občine Idrija (Uradni list RS, št. 50/95), na seji dne 30. 1. 1997 sprejel
O D L O K
o pokopališki in pogrebni dejavnosti ter o urejanju pokopališč na območju Občine Idrija
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa način izvajanja gospodarske javne službe na področju opravljanja pogrebnih in pokopaliških dejavnosti ter urejanja pokopališč.
2. člen
Na območju Občine Idrija so naslednja pokopališča: Črni Vrh, Godovič, Gore, Idrija, Ledine, Spodnja Idrija, Vojsko in Zavratec.
3. člen
S pokopališči na območju Občine Idrija upravljajo krajevne skupnosti, razen v Idriji, kjer s pokopališčem upravlja javno podjetje Komunala Idrija.
4. člen
Gospodarska javna služba pokopališka in pogrebna dejavnost ter urejanje pokopališč se izvaja v skladu z zakonom, tem odlokom, odlokom o gospodarskih javnih službah v Občini Idrija, odlokom o pokopališkem redu in pogrebnih svečanostih v Občini Idrija, tehničnimi pravili pristojnih organov države in kodeksi strokovnih združenj izvajalcev.
5. člen
Urejanje pokopališč je dejavnost, ki obsega vzdrževanje pokopališč, razdelitev na posamezne zvrsti grobov, prekop grobov in opustitev pokopališč ter vodenje dokumentacije o grobovih in pokojnih.
6. člen
Pokopališke in pogrebne dejavnosti so predvsem naslednje:
– izvajanje pogrebnih svečanosti,
– izkop in zasip jame ter zaščita sosednjih grobov,
– zagotovitev uporabe mrliške vežice,
– druge pokopališke storitve glede na krajevne potrebe in običaje,
– urejanje dokumentacije,
– ureditev pokojnika,
– prevoz pokojnika,
– izvajanje pogrebne dežurne službe,
– izvajanje pokopališkega reda.
II. NAČINI IZVAJANJA JAVNE SLUŽBE
7. člen
Gospodarsko javno službo urejanje pokopališč na celotnem območju občine izvaja javno podjetje Komunala Idrija, razen če ni s posebnim odlokom za posamezno pokopališče določeno, da se izvaja v obliki podelitve koncesije.
Pokopališke in pogrebne storitve se izvajajo s podelitvijo koncesije na podlagi javnega razpisa. Sklep o razpisu koncesije sprejme občinski svet, potem ko na podlagi analize izvajanja teh dejavnosti ugotovi, da je podelitev koncesije upravičena.
Koncesijo se podeli za posamezno pokopališče in za dobo največ pet let. Koncesija za urejanje pokopališč je na posameznem pokopališču izključna.
Koncesija za pokopališke in pogrebne storitve ni izključna.
V primeru, da koncesija ni podeljena, izvaja javno službo dosedanji izvajalec. Dosedanji izvajalec se lahko udeleži javnega razpisa iz drugega odstavka tega člena.
8. člen
Izvajalec lahko uporablja za izvajanje javne službe objekte in naprave, ki služijo izvajanju javne službe. O uporabi sklene lastnik teh objektov z izvajalcem posebno pogodbo. Pogodba mora poleg ostalih, z zakonom določenih sestavin, vsebovati zlasti določila o medsebojnih pravicah in obveznostih glede vzdrževanja teh objektov in naprav.
Posebni deli pokopališč so objekti in naprave skupne komunalne rabe.
III. POSTOPEK PRIDOBIVANJA KONCESIONARJEV
9. člen
Koncesijo iz 7. člena tega odloka se podeli na podlagi javnega razpisa za dobo največ pet let. Javni razpis mora poleg ostalih z zakonom določenih sestavin vsebovati natančne podatke o pokopališču, ki je predmet koncesije in o dobi trajanja koncesije. O začetku postopka javnega razpisa odloči občinski svet.
Postopek razpisa vodi pristojna občinska služba, ki na podlagi prispelih vlog in mnenja krajevne skupnosti, na območju katere je pokopališče, pripravi poročilo za pristojni odbor in občinski svet. O podelitvi koncesije odloča občinski svet. Na podlagi sklepa sveta pristojna služba nato izda odločbo o izbiri koncesionarja.
10. člen
Interesenti za pridobitev koncesije morajo izpolnjevati naslednje minimalne pogoje:
– da so registrirani za izvajanje razpisane dejavnosti in da imajo zato potrebna soglasja in dovoljenja pristojnih organov,
– da predložijo dokazila, ki dokazujejo, da imajo potrebna znanja, izkušnje in sredstva za izvajanje razpisane javne službe,
– da imajo v lasti ustrezna tehnična sredstva, potrebna za izvajanje razpisane dejavnosti, oziroma da predložijo ustrezna jamstva, da bodo ta sredstva na voljo pred podpisom koncesijske pogodbe, če bodo izbrani,
– da predložijo program izvajanja javne službe in poslovni načrt,
– da razpolagajo s premoženjem v vrednosti najmanj 5% predvidenega letnega prometa ali da predložijo garancijo banke ali zavarovalnice kot varščino, iz katere bi koncedentu lahko poravnal nastalo škodo, za katero je v skladu z zakonom odgovoren koncesionar.
V primeru, da je interesent zaradi dejstva, da še ni pridobil koncesije, šele v postopku za pridobitev soglasij in dovoljenj iz prve alinee tega člena, se lahko koncesijo podeli pogojno.
11. člen
Z uspelim koncesionarjem občina sklene koncesijsko pogodbo. Pogodba mora vsebovati vse sestavine iz 39. člena zakona o gospodarskih javnih službah.
12. člen
Koncesijsko razmerje preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe,
– z odkupom koncesije,
– z odvzemom koncesije,
– s prevzemom koncesionirane javne službe v režijo.
Koncesijska pogodba preneha s pretekom časa, z odpovedjo ali z razdrtjem. Razloge in pogoje za razdrtje in odpoved se določi s koncesijsko pogodbo.
Koncedent lahko koncesionarju odvzame koncesijo:
– če ne prične z izvajanjem javne službe v roku, določenem z javnim razpisom in pogodbo,
– zaradi ponovljenih hudih in dokumentiranih primerov neučinkovitih uslug na strani koncesionarja,
– če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot koncesija,
– v primeru stečaja koncesionarja in če izgubi pogoje za opravljanje dejavnosti.
V primeru odvzema koncesije iz tretje alinee prejšnjega odstavka mora koncedent koncesionarju povrniti morebitna dokumentirana še neamortizirana vložena sredstva. Pri tem se upošteva maksimalne amortizacijske stopnje po računovodskih standardih RS.
IV. PRAVICE IN OBVEZNOSTI IZVAJALCA JAVNE SLUŽBE
13. člen
Izvajalci javne službe imajo naslednje pravice in obveznosti:
– da zagotavljajo kvalitetno izvajanje javne službe,
– da upoštevajo tehnične, sanitarne in druge normative in standarde, povezane z izvajanjem javne službe,
– da omogočajo nadzor nad izvajanjem javne službe,
– da kot dobri gospodarji upravljajo in vzdržujejo objekte, naprave in druga sredstva, ki so javna last,
– da imajo javno pooblastilo za izdajo soglasij za pokop in za postavitev spomenika,
– da imajo javno pooblastilo za odstranitev dreves,
– da imajo pravico oblikovati predloge cen oziroma spremembo cen javnih dobrin in storitev,
– da imajo pravico sklepati pogodbe za uporabo javnih dobrin oziroma za opravljanje storitev, ki so predmet izvajanja javne službe,
– da imajo pravico obračunavati pristojbine in prispevke, če so le-ti uvedeni z občinskim predpisom.
V. PRAVICE IN OBVEZNOSTI UPORABNIKOV
14. člen
Uporabniki storitev javne službe, ki je predmet tega odloka, imajo naslednje pravice in obveznosti:
– pravico uporabe storitev gospodarske javne službe pod pogoji, določenimi z zakonom, tem odlokom ter drugimi predpisi,
– pravico svojcev do izbire pokopališča, kjer naj bi bil umrli pokopan, če obstajajo zato objektivne možnosti,
– pravico do odločanja o načinu pokopa,
– pravico do sklenitve najemne pogodbe za grob,
– pravico do pritožbe na pristojne organe, če so kršene pravice uporabnikov,
– obveznost uporabe storitev pooblaščenih izvajalcev javne službe,
– obveznost upoštevanja navodil izvajalcev javne službe v zvezi z izvajanjem pokopališkega reda,
– obveznost plačila uporabe objektov oziroma storitev pooblaščenih izvajalcev.
VI. FINANCIRANJE JAVNE SLUŽBE
15. člen
Urejanje pokopališč in pokopališka in pogrebna dejavnost se financirajo iz naslednjih virov:
– prihodki od plačanih storitev pooblaščenih izvajalcev javne službe,
– najemnine za grobove in za uporabo mrliških vežic,
– sredstva proračuna za vzdrževanje objektov skupne komunalne rabe,
– sredstva upravljalcev pokopališč in pooblaščenih izvajalcev javne službe,
– dotacije in donacije,
– drugi viri.
Ceno storitev pooblaščenih izvajalcev, ki se nanašajo na izvajanje javne službe, ter višino najemnin iz druge alinee potrjuje občinski svet.
VII. NADZOR NAD IZVAJANJEM JAVNE SLUŽBE
16. člen
Strokovni nadzor nad izvajanjem javne službe opravljajo Občinske službe občine Idrija.
Inšpekcijski nadzor nad izvajanjem tega odloka izvaja pristojna državna inšpekcija.
VIII. KONČNA DOLOČBA
17. člen
Občina sklene z dosedanjimi izvajalci javne službe v šestih mesecih po uveljavitvi tega odloka pogodbe, s katerimi se v skladu z veljavnimi predpisi uredijo medsebojna razmerja v zvezi z izvajanjem javne službe.
18. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 35311-1/97
Idrija, dne 30. januarja 1997.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Idrija
Franci Jereb, dr. med. l. r.