Na podlagi 32. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 4. in 7. člena odloka o gospodarskih javnih službah ter na podlagi 17. člena statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 39/95), je Občinski svet občine Kamnik na 22. seji dne 29. 1. 1997 sprejel
O D L O K
o pogojih, postopkih in merilih za podeljevanje koncesij na področju opravljanja gospodarske javne službe Javna razsvetljava
1. člen
S tem odlokom se določajo pogoji, postopki in merila za podeljevanje koncesij na področju izbirne gospodarske javne službe Javna razsvetljava v Občini Kamnik (v nadaljevanju: javna služba).
2. člen
Javna služba nudi naslednje storitve:
1. zamenjava svetilk in sijalk,
2. zamenjava drogov javne razsvetljave,
3. popravilo oziroma menjava sestavnih delov naprav za javno razsvetljavo,
4. čiščenje in redno vzdrževanje oziroma obnova in vzdrževalna dela na drogovih javne razsvetljave,
5. intervencije na objektih in napravah javne razsvetljave,
6. vodenje katastra in kontrolne knjige,
7. izvedba novoletne okrasitve v skladu s sprejetim programom občine,
8. izvedba dodatnih obremenitev na objektih in napravah javne razsvetljave,
9. dajanje soglasij v zvezi z javno razsvetljavo,
10. druge storitve, ki jih določa zakon ali izvršilni predpis.
3. člen
Koncedent po tem odloku je Občina Kamnik (v nadaljnjem besedilu: občina).
4. člen
Uporabniki storitev javne službe so vsi uporabniki javnih površin v Občini Kamnik.
5. člen
Javno službo praviloma opravlja en koncesionar, ki ima na podlagi koncesijske pogodbe na celotnem območju občine:
1. izključno pravico opravljati javno službo, razen v primerih, ko je z zakonom ali s predpisi, sprejetimi na podlagi zakona, posamezno opravilo naloženo drugi osebi;
2. dolžnost zagotavljati uporabnikom stalno in kvalitetno izvajanje javne službe v skladu s tehničnimi normativi in predpisi.
6. člen
Objekti in naprave javne razsvetljave so del komunalne infrastrukture in so last koncedenta.
Javno službo izvaja koncesionar ob uporabi delovnih priprav in drugih sredstev, potrebnih za opravljanje javne službe, ki so njegova last, oziroma ki si jih sam najame ali kakorkoli drugače priskrbi.
7. člen
Koncesionar je lahko pravna ali fizična oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
1. da je registriran za dejavnost, ki je predmet koncesije in izpolnjuje pogoje po 4. in 75. členu zakona o gospodarskih družbah;
2. da zaposluje najmanj eno osebo s strokovno izobrazbo najmanj V. stopnje tehnične ali ustrezne smeri in najmanj tremi leti delovnih izkušenj v elektro-tehnični stroki;
3. da razpolaga z zadostnim številom delavcev z ustreznimi kvalifikacijami, usposobljenostjo oziroma izkušnjami na področju javne službe, od katerih ima vsaj eden najmanj IV. stopnjo strokovne izobrazbe elektro-tehnične ali druge ustrezne smeri;
4. da razpolaga z zadostnim obsegom potrebnih delovnih priprav;
5. da razpolaga z ustreznimi poslovnimi prostori;
6. da zagotavlja strokovno in kadrovsko usposobljenost za vodenje katastra javne službe ter ima ustrezne delovne priprave za njegovo vodenje;
7. da se obveže zavarovati proti odgovornosti za škodo, ki jo z opravljanjem javne službe lahko povzroči tretji osebi, državi ali občini;
8. predloži elaborat o opravljanju dejavnosti z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne opremljenosti, sposobnosti vodenja katastra, finančno-operativnega vidika in razvojnega vidika;
9. da izpolnjuje druge, s predpisi določene pogoje.
8. člen
Posamezne storitve iz 2. člena se opravljajo v skladu s programom koncedenta in ob upoštevanju standardov in normativov, veljavnih za to področje.
Predlog programa dela za naslednje leto predloži koncesionar koncedentu do konca oktobra tekočega leta v sprejem.
9. člen
Uporabnik ima pravico opozoriti izvajalca javne službe na kvaliteto opravljenih storitev javne službe in oblikovati predloge ter pobude za boljše in učinkovitejše izvajanje.
Koncesionar je dolžan uporabniku pisno odgovoriti v roku 30 dni.
10. člen
Koncesionar je dolžan zagotavljati interventno izvajanje javne službe na poziv uporabnikov ob vsakem času ter zagotoviti odpravo napak v roku 24 ur oziroma takoj, ko je to mogoče.
S koncesijsko pogodbo se določi pogoje, ob katerih je koncesionar dolžan interventno posredovati ob vsakem času.
11. člen
Kataster iz 6. točke 2. člena vsebuje podatke o številu objektov javne razsvetljave, njihovi lokaciji in tehničnih lastnostih.
Kataster, ki je last koncedenta, se vodi atributno in grafično v obliki računalniškega zapisa.
Kopijo ažuriranih podatkov izroča koncesionar koncedentu periodično, vendar najmanj štirikrat letno ob prenehanju veljavnosti koncesijske pogodbe pa mu jih izroči v celoti.
Koncesionar je dolžan s katastrom ravnati kot s podatki, za katere velja poslovna tajnost in jih sme dajati na vpogled samo koncedentu oziroma od njega pooblaščenim nadzornim organom in pristojnim inšpektorjem.
12. člen
Kontrolna knjiga iz 2. člena vsebuje podatke, ki jih določa državni predpis ter podatke o vseh izvedenih in neizvedenih storitvah javne službe.
13. člen
Kataster mora biti voden ažurno, prvi koncesionar, ki koncesijo pridobi na podlagi tega odloka, pa ga mora vzpostaviti v roku 6 mesecev po začetku opravljanja dejavnosti.
Za vzpostavitev katastra mora prvi koncesionar v enem mesecu po sklenitvi koncesijske pogodbe predložiti koncedentu krajevno in časovno natančno opredeljen program.
14. člen
Javna služba se financira iz proračuna koncedenta na podlagi porabljenega in vgrajenega materiala po konkurenčnih nabavnih cenah, vrednost režijske ure za posamezne vrste del pa določi koncedent. Pogoje za spreminjanje slednje se določijo s koncesijsko pogodbo.
Cenik storitev za opravljanje dejavnosti iz 10. točke 2. člena tega odloka na predlog koncesionarja potrjuje koncedent.
15. člen
Koncesionar mora v roku 30 dni po sklenitvi koncesijske pogodbe skleniti zavarovanje odgovornosti:
– za škodo, ki jo povzroči občini z nerednim ali nevestnim opravljanjem javne službe,
– za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javne službe povzročijo pri njem zaposlene osebe uporabnikom ali drugim osebam.
Pogodba o zavarovanju mora imeti klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist Občine Kamnik.
Škoda iz prve alinee prvega odstavka obsega zlasti stroške, ki nastanejo zaradi izbiranja novega izvajalca javne službe, ali za pokrivanje izrednih stroškov nujnega interventnega zagotavljanja storitev javne službe, če pride do prenehanja opravljanja javne službe po krivdi koncesionarja.
16. člen
Koncesionar, ki poleg javne službe iz tega odloka opravlja še druge dejavnosti, mora za to javno službo voditi ločeno računovodstvo po določilih zakona o gospodarskih družbah.
Koncesionar, ki javno službo opravlja tudi na območju drugih lokalnih skupnosti, mora v okviru morebiti ločenega računovodstva za potrebe javne službe posebej evidentirati račune za storitve, opravljene na območju Občine Kamnik.
17. člen
Nadzor nad izvajanjem koncesije oziroma koncesijske pogodbe izvaja občinska uprava.
Koncedent za posamezna strokovna in druga opravila lahko pooblasti pristojno inšpekcijo ali strokovno službo, zavod oziroma drugo primerno inštitucijo.
18. člen
Osebam, ki se izkažejo s pooblastilom župana ali tajnika občinske uprave, mora koncesionar omogočiti odrejeni nadzor, vstop v svoje poslovne prostore, pregled naprav ter vpogled v dokumentacijo, v kataster javne službe oziroma vodene zbirke podatkov, ki se nanašajo nanjo ter nuditi zahtevane podatke in pojasnila.
Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan.
19. člen
Koncedent opravi napovedan nadzor s poprejšnjo napovedjo, praviloma najmanj 15 dni pred izvedbo. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, praviloma le v poslovnem času koncesionarja.
Koncedent lahko zaradi utemeljenih razlogov opravi tudi nenapovedan nadzor v smislu prejšnjega člena.
O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnika koncesionarja in koncedenta oziroma koncedentov pooblaščenec.
20. člen
Koncesionar mora na zahtevo koncedenta predložiti poročila o stanju objektov in naprav javne razsvetljave, opravljenih in potrebnih delih, potrebnih investicijah in organizacijskih ukrepih, samoiniciativno pa lahko tudi v vseh drugih primerih.
Koncesionar je dolžan do 31. marca tekočega leta podati za preteklo leto koncedentu letno poročilo o opravljenih storitvah.
21. člen
Koncesionarja pridobi občina na podlagi javnega razpisa, ki ga izda pristojni oddelek občinske uprave. Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in Kamniškem občanu.
Javni razpis vsebuje predvsem naslednje sestavine:
– podrobnejše pogoje za pridobitev koncesije v skladu s tem odlokom,
– rok za prijavo na razpis in način prijave,
– dokumentacijo, ki jo mora vsebovati prijava,
– rok za izbiro koncesionarja,
– postopek v primeru, da se v določenem roku ne prijavi noben kandidat.
O izbiri koncesionarja odloči občinska uprava z odločbo. Pred izdajo odločbe o izbiri občinska uprava pridobi mnenje komisije za vodenje razpisa.
Zoper odločbo o izbiri koncesionarja je dovoljena pritožba. O pritožbi odloča župan.
22. člen
Koncedent in koncesionar skleneta pisno koncesijsko pogodbo. V imenu koncedenta pogodbo podpiše župan.
23. člen
Koncesijska pogodba se sklene za dobo 5 let.
24. člen
Koncesijsko razmerje preneha s potekom roka, za katerega je bilo sklenjeno, s sporazumnim razdrtjem ali z odvzemom koncesije.
Koncesijsko razmerje preneha tudi v primeru stečaja pravne osebe, ki je imela koncesijo oziroma z izbrisom iz ustreznega vpisnika ali registra fizične osebe, ki je imela koncesijo.
25. člen
Koncesionar je dolžan koncedenta nemudoma obvestiti o spremembi okoliščin, ki so bile pomembne za sklenitev koncesijske pogodbe.
Koncesionar je dolžan obvestiti koncedenta o vsaki statusni spremembi, vključno s spremembo kapitalske strukture. Če koncesionar tega v razumnem roku ne stori, če je zaradi sprememb prizadet interes koncedenta, ali če so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko koncedent koncesijo odvzame.
26. člen
Prenehanje koncesijske pogodbe, ne glede na razlog ali način, ne sme prizadeti pravic uporabnikov. Zato koncedent opravljanje javne službe do ponovne ureditve razmer v skladu s tem odlokom lahko prevzame v režijo s tem, da je dotedanji koncesionar do ponovne ureditve razmer dolžan koncedentu na njegovo zahtevo omogočiti uporabo svojih delovnih priprav.
27. člen
Koncedent lahko koncesionarju odvzame koncesijo v primeru hudih kršitev koncesijske pogodbe ali drugih ponavljajočih se ali neodpravljenih koncesionarjevih kršitev.
Koncesije ni mogoče odvzeti, če je do okoliščin, ki bi utemeljevale odvzem, prišlo zaradi višje sile.
28. člen
Hude kršitve koncesijske pogodbe so:
– nepravočasen pričetek opravljanja javne službe glede na rok, določen s koncesijsko pogodbo,
– ponavljajoče se neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti,
– neposredno izvajanje del ali storitev preko oseb, ki ne izpolnjujejo pogojev iz tretjega odstava 32. člena tega odloka,
– ponavljajoče se nespoštovanje veljavnih tehničnih, stroškovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov in normativov za dejavnost,
– hudi in dokumentirani primeri neučinkovitega in nepopolnega ali nestrokovnega opravljanja javne službe, zaradi česar pride do večje ogroženosti varnosti ljudi in premoženja, ne glede na to, ali so posledice nastopile ali ne,
– angažiranje podizvajalcev brez soglasja koncedenta,
– opustitev vodenja katastra,
– uporaba cen, ki so višje od dogovorjenih s koncesijsko pogodbo oziroma določenih s sklepom pristojnega organa,
– opustitev sklenitve zavarovanja po 15. členu tega odloka,
– drugi primeri kršitev, določeni s tem odlokom ali s koncesijsko pogodbo.
29. člen
Druge kršitve koncesijske pogodbe, na podlagi katerih je možen odvzem koncesije so:
– občasno nespoštovanje veljavnih tehničnih, strokovnih, organizacijskih, vzdrževalnih in drugih standardov in normativov za dejavnost,
– opuščanje opravljanja javne službe na posameznih območjih ali na posameznih pomembnejših objektih,
– nepopolno ali nestrokovno vodenje katastra,
– drugi primeri, neposredno določeni s tem odlokom ali s koncesijsko pogodbo.
Odvzem koncesije v primerih iz prvega odstavka je možen, če je koncedent na konkretno kršitev koncesionarja predhodno pisno opozoril, mu postavil rok za odpravo morebitnih posledic kršitve in mu pri tem zagrozil z odvzemom koncesije.
30. člen
Odvzem koncesije se izvede z upravno odločbo, ki jo izda koncedent.
31. člen
Kot višja sila se razumejo izredne nepredvidene okoliščine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje strank. Za višjo silo štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nezgode, stavke, vojne ali ukrepi oblasti, pri čemer pride do spremenjenih okoliščin ekonomskega ali sistemskega značaja, pri katerih izvajanje javne službe ni možno na celotnem območju občine ali na njenem delu na način, ki ga predpisuje koncesijska pogodba.
Koncesionar je dolžan v pogojih višje sile nadaljevati z opravljanjem javne službe, koncedent pa je dolžan koncesionarju povrniti morebitne povečane stroške, ki so nastali v teh pogojih.
O nastopu okoliščin, ki pomenijo višjo silo, se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju javne službe v takih pogojih.
32. člen
Koncesija ni prenosljiva, razen s soglasjem koncedenta. V izjemnih primerih določenih s koncesijsko pogodbo, lahko koncesionar ob izrecnem soglasju koncedenta sklene z drugim usposobljenim izvajalcem storitve javne službe pogodbo o začasni vzajemni pomoči, v okviru katere lahko podizvajalec opravlja posamezne storitve na območju občine.
Koncesionar mora v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem, v razmerju do koncedenta in uporabnikov ter javnosti v zvezi s tem, nastopati v svojem imenu.
Posamezna dela oziroma storitve v okviru javne službe, navedene pod točkami 1, 2, 3, 5 iz 2. člena tega odloka za koncesionarja lahko izvaja samo oseba, zaposlena pri koncesionarju.
33. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 02101-9/97-1
Kamnik, dne 29. februarja 1997.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Kamnik
Igor Podbrežnik, dipl. inž. l. r.