Na podlagi 6. in 32. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94 in 14/95), 26. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93), zakona o dimnikarski službi (Uradni list SRS, 16/74) 23. in 86. člena statuta Občine Laško (Uradni list RS, št. 34/95) ter 10., 11. in 12. člena odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Laško (Uradni list RS, št. 60/95), je Občinski svet občine Laško na 19. redni seji dne 24. 2. 1997 sprejel
O D L O K
o koncesiji za lokalno gospodarsko javno službo pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka
1. člen
S tem odlokom določa Občina Laško (v nadaljevanju: koncedent) predmet, območje, pogoje in ostale elemente za opravljanje gospodarske javne službe, pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka (v nadaljevanju: dimnikarsko službo).
Predmet koncesije je opravljanje vseh storitev lokalne javne službe za pregledovanje, nadzorovanje, in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka, kot jih določajo vzdrževalni standardi za to službo, za območje Občine Laško.
2. člen
Izvajanje dimnikarske službe zajema vse naprave po uredbi o emisiji snovi v zrak iz kurilnih naprav (Uradni list RS, št. 73/94).
Izvajalec dimnikarske službe opravlja naslednje storitve na napravah iz prvega odstavka tega člena:
– preglede (prve, občasne in letne) in izdela strokovna mnenja o skladnosti izvedbe s projektom in predpisi naprav;
– vodenje evidenc (kataster) o teh napravah;
– meritve (prve, občasne in letne) emisij škodljivih snovi, ki onesnažujejo zrak iz naprav navedenih v drugem odstavku tega člena;
– vodenje evidenc (kataster) virov onesnaževanje zraka;
– izdajanje soglasij k uporabi novih in rekonstrukciji obstoječih kurilnih naprav;
– čiščenje in antikorozijsko zaščito na kurilnih napravah in izžiganje katranskih oblog v odvodniku odpadnih plinov in veznih elementih;
– ostale dejavnosti, ki jih določajo predpisi o izvajanju dimnikarske službe.
3. člen
Dejavnost dimnikarske službe, ki je predmet podelitve koncesije po tem odloku, je opravljanje dimnikarske službe na območju celotne Občine Laško.
Ponudnik lahko v ponudbi predlaga podelitev koncesije tudi za ožje območje Občine Laško vezano na zaključeno območje posamezne ali posameznih krajevnih skupnosti. V tem primeru mora zagotoviti izvajanje dimnikarske službe za celotno območje krajevne skupnosti glede na konfiguracijo terena, prometno povezanost in gravitacijsko pripadnost območja posamezne krajevne skupnosti.
Pod enakimi pogoji bo imel prednost tisti ponudnik, ki bo zagotovil izvajanje dimnikarske službe na celotnem območju Občine Laško.
4. člen
Uporabnik storitev dimnikarske službe za naprave, definirane v 2. členu tega odloka so lastniki, oziroma po njihovem pooblastilu neposredni uporabniki kot so najemniki, upravljalci naprav itd., če to s predpisi ni določeno drugače.
5. člen
Na javni razpis za podelitev koncesije za opravljanje dimnikarske službe se lahko prijavi fizična ali pravna oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– da je registriran za opravljanje dimnikarske dejavnosti ali da izpolnjuje pogoje za pridobitev obrtnega dovoljenja;
– da zaposluje najmanj eno osebo s strokovno izobrazbo z najmanj V. stopnjo tehnične smeri ali druge ustrezne smeri in, da ima najmanj 3 leta delovnih izkušenj v dimnikarstvu ali podobnih delih;
– da zaposluje ustrezno število oseb s IV. stopnjo strokovne izobrazbe dimnikarske smeri;
– da razpolaga z zadostnim obsegom potrebnih delovnih sredstev in priprav;
– da imajo delavci certifikat o strokovni usposobljenosti, pridobljen pri zbornici, kolikor zbornica take certifikate izdaja;
– da zagotovi strokovno in kadrovsko sposobnost za vodenje katastra dimnikarske službe ter razpolaga s potrebno opremo za vodenje katastra;
– da se obveže zavarovati proti odgovornosti za škodo, ki bi jo z opravljanjem dimnikarske službe lahko povzročil tretji osebi, državi ali občini;
– da predloži elaborat o opravljanju dimnikarske službe z vidika kadrov, organizacije dela, strokovne opremljenosti, razvojnega in finančnega vidika;
– da predloži reference o dosedanjem delu;
– da se izkaže o finančnem poslovanju;
– da bo pred pričetkom izvajanja dimnikarskih storitev pridobil odločbo o izpolnjevanju pogojev po zakonu o gospodarskih družbah oziroma obrtno dovoljenje;
– da predloži dokazila in reference, ki potrjujejo, da ima potrebna znanja in izkušnje za opravljanje dejavnosti;
Koncesionar mora izpolnjevati tudi morebitne druge pogoje, če to določajo predpisi.
6. člen
Koncesionar je dolžan izvajati dimnikarsko službo tako kot določajo vsakokratni veljavni zakonski in podzakonski akti, navodila ministra, ki se nanašajo na izvajanje dimnikarske službe in upoštevati občinske odloke ter dogovore definirane s koncesijsko pogodbo.
Kolikor za izvajanje posameznih storitev ni ustreznih slovenskih tehničnih standardov, se uporabijo ustrezni tuji tehnični standardi.
7. člen
Kot izključni izvajalec dimnikarske službe na področju, za katerega je izbran, opravlja storitve pod naslednjimi pogoji:
– da opravlja storitve dimnikarske službe v svojem imenu in za svoj račun;
– da zagotavlja zadostno število strokovnih kadrov in za izvajanje storitev zadosten obseg tehničnih sredstev, kot je opredeljeno v programu izvajanja dimnikarske službe za čas trajanja konesije;
– da na zahtevo koncedenta ali pristojnih inšpekcijskih služb omogoči strokovni in finančni nadzor ter nadzor nad zakonitostjo dela;
– da dosledno upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske in druge standarde ter normative za opravljanje storitev dimnikarske službe;
– da spoštuje zahteve, definirane s tem odlokom, koncesijsko pogodbo in drugimi predpisi vezani na to področje;
– da opravlja tudi druge storitve v skladu z zakonom o varstvu okolja zaradi varstva zraka, vezano na to področje.
8. člen
Uporabniki imajo v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe naslednje obveznosti, in sicer morajo:
– omogočiti izvajalcu dimnikarske službe neovirano izvajanje dimnikarskih storitev;
– pripraviti izvajalcu dimnikarske službe ob neposrednem izvajanju storitev neoviran dostop do vseh naprav, oziroma neoviran vstop v vse prostore, v katerih so ali pa potekajo naprave iz 2. člena tega odloka, ki spadajo pod dimnikarsko službo, omogočiti vpogled v načrte naprav in zgradbe, če je to potrebno, pripraviti ustrezne zabojnike za odlaganje saj, pepela in ostankov goriva;
– sporočiti koncesionarju vsako spremembo na napravah, uporabi vrste goriva, časa obratovanja, ki ima za posledico spremembo v emisji snovi v zrak in vrste ter števila dimnikarskih storitev;
– redno plačevati dimnikarske storitve;
– skrbeti za to, da so njegove naprave pregledane, očiščene in v dobrem stanju, tako kot določajo predpisi o izvajanju dimnikarske službe;
– zagotoviti podatke o svojih napravah za vodenje katastra naprav in drugih evidenc v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe.
9. člen
Uprabnik ima pravico:
– kadarkoli zahtevati katerokoli dimnikarsko storitev, ki je predmet javne službe,
– zahtevati in dobiti možnost vpogleda v kataster naprav in ostalih evidenc, ki se nanašajo nanj,
– biti pravočasno obveščen o času izvajanja dimnikarske storitve,
– pravico dobiti kakovostno dimnikarsko storitev,
– pravico do pritožbe na kakovost storitev,
– in ostale pravice definirane s tem odlokom in predpisi.
10. člen
Na podlagi pridobljene koncesije ima koncesionar za pridobljeno območje monopolno pravico izvajati vse dimnikarske storitve po veljavnih vzdrževalnih standardih in predpisih.
Dimnikarske storitve obračunava po veljavnem ceniku.
Koncesionar je upravičen do zbiranja podatkov uporabnika, ki so potrebni za vodenje katastra naprav.
11. člen
Koncesionar je dolžan uporabnike o terminu izvajanja storitev dimnikarske službe pravočasno obvestiti. V ta namen koncesionar pripavi razpored rednih storitev kot je čiščenje in pregledovanje. Razpored objavi v sredstvih javnega obveščanja in po krajevnih skupnostih, na krajevno običajen način.
Pred opravljanjem storitev, ki se izvajajo naključno ali po potrebi, je potrebno posameznega uporabnika obvestiti vsaj tri dni pred pričetkom del. Obvestilo je lahko poslano z navadnim pismom ali osebno ali po telefonu, v večstanovanjskih stavbah z obvestilom na oglasni deski in obvestilom upravnika zgradbe.
12. člen
Če izvajalec dimnikarske službe pri izvajanju posameznih storitev ugotovi pomanjkljivosti na napravah zaradi katerih je ogrožena varnost pred požarom, ogrožena zdravstvena varnost, je preveliko onesnaževanje okolja in je ogrožena splošna varnost, je dolžan o pomanjkljivosti takoj obvestiti uporabnika in mu tudi določiti rok za odpravo le teh. Po preteku tega roka mora preveriti ali so pomanjkljivosti odpravljene. Kolikor pomanjkljivosti niso odpravljene mora koncesionar o tem takoj obvestiti koncedenta in pristojno inšpekcijsko službo.
13. člen
Koncesionar izda uporabnikom račune takoj po opravljeni storitvi v skladu z veljavnim cenikom. Račun izda osebno ali po pošti, kolikor ni s koncedentom določeno drugače.
14. člen
Dimnikarska služba se financira iz cene storitev. Ceno storitev določi na predlog koncesionarja koncedent v skladu z veljavnimi predpisi.
15. člen
Koncesionar je dolžan za vsako leto trajanja koncesije do konca marca tekočega leta plačati koncedentu plačilo za koncesijo v višini določeni s koncesijsko pogodbo, vendar ne manj kot 7% od plačane realizacije, ustvarjene z dimnikarskimi storitvami.
Sredstva iz prejšnjega odstavka so prihodek proračuna občine.
16. člen
Koncesija za dodeljeno iz 3. člena tega odloka prične veljati z dnem podpisa koncesijske pogodbe. Koncesija je podeljena za obdobje 10 let.
Koncesionar je na dodeljenem področju občine dolžan pričeti opravljati storitve dimnikarske službe najkasjene v roku 30 dni po podpisu koncesijske pogodbe.
17. člen
Koncesionar mora biti zavarovan proti odgovornosti za škodo, ki jo lahko povzroči tretji osebi, državi oziroma občini, zaradi nevestnega izvajanja dimnikarskih storitev.
Pogodba o zavarovanju za namen iz prejšnjega odstavka mora imeti klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist občine, kolikor pride do prenehanja koncesije po krivdi izvajalca storitev.
18. člen
Nadzor nad izvajanjem koncesije opravlja Občinska uprava občine Laško in pristojne inšpekcijske službe. Pooblaščenemu organu koncedenta mora koncesionar, kadarkoli med delovnim časom, dovoliti vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe. Podatke o poslovanju morajo delavci, ki izvajajo nadzor obravnavati kot poslovno tajnost.
19. člen
Javni razpis za pridobitev koncesionarja se objavi v Uradnem listu RS, najkasneje v 30 dneh po veljavnosti tega odloka. Rok za prijavo na razpis ne sme biti krajši od 15 dni in ne daljši od 60 dni.
Javni razpis je veljaven tudi, če se nanj prijavi samo en ponudnik.
Razpis je neuspešen:
– če do poteka razpisnega roka ni predložena nobena veljavna prijava;
– če posamezen bistven pogoj, zahtevan v razpisu, ni vsebovan v nobeni od pravočasno prispelih prijav.
Če javni razpis ni uspel, se ponovi najkasneje v 30 dneh po poteku neuspelega razpisa.
Javni razpis obvezno vsebuje:
– predmet koncesije;
– območje koncesije;
– pogoje za koncesijo;
– pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar;
– elemente, ki jih mora vsebovati prijava na razpis;
– pričetek in trajanje koncesije;
– rok za predložitev prijav;
– rok za izbor koncesionarja;
– merila in postopek za izbor koncesionarja;
– navedbo prednostnih meril, ki bodo vplivala na izbor;
– rok, v katerem bodo prijavljeni obveščeni o izboru;
– odgovorno osebo za dajanje informacij med razpisom;
– plačilo minimalne odškodnine za pridobitev koncesije.
Koncedent ima pravico, da ponovi javni razpis, če se po sprejetih ponudbah ugotovi, da izvajanje dimnikarske službe ni zagotovljeno za celotno območje Občine Laško.
20. člen
Izbiro med prijavljenimi kandidati opravi na predlog župana občinski svet. O izbiri se izda sklep.
21. člen
Z izbranim koncesionarjem sklene župan koncesijsko pogodbo za obdobje 10 let.
Koncesijska pogodba mora poleg določb, ki jih določa zakon, določiti tudi način plačila odškodnine za izvrševanje gospodarske javne službe in druga medsebojna razmerja med koncedentom in koncesionarjem.
22. člen
Razmerje med koncedentom in koncesionarjem preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe;
– z odkupom koncesije;
– s prevzemom dimnikarske službe v režijo;
– s prenosom koncesije;
– z odvzemom koncesije;
– v drugih primerih določenih s koncesijsko pogodbo.
23. člen
Koncesijska pogodba preneha po preteku časa za katerega je bila sklenjena, če je pogodbeni stranki pod pogoji navedenimi v koncesijski pogodbi, ne podaljšata in z razdrtjem.
Razlogi in pogoji za razdrtje, odpovedni roki in druge medsebojne pravice in obveznosti ob odpovedi ali razdrtju pogodbe se določijo v koncesijski pogodbi.
24. člen
Koncedent lahko odvzame koncesionarju koncesijo, ne glede na določila pogodbe:
– če koncesionar ne prične z opravljanjem koncesije v zato določenem roku;
– zaradi opravljenih in dokumentiranih primerov neučinkovitih storitev po izključni krivdi koncesionarja;
– če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot koncesija;
– v primeru stečaja koncesionarja.
25. člen
Z odkupom preneha koncesijsko razmerje tako, da koncesionar preneha opravljati javno službo, ki je predmet koncesije, koncedent pa prevzame vse objekte in naprave, ki jih je koncesionar zgradil ali drugače pridobil. Pogoji odkupa se določajo s koncesijsko pogodbo.
26. člen
Koncesionar je odgovoren za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem dimnikarske službe povzročijo koncesionar ali pri njem zaposleni delavci uporabnikom ali drugim osebam.
27. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 935-2/96-02
Laško, dne 24. februarja 1997.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Laško
Matevž Kolar l. r.