Na podlagi četrtega odstavka 10. člena zakona o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 72/94 in 54/96) in 99. člena zakona o upravi (Uradni list RS, št. 67/94) minister za promet in zveze določa
D A L J I N A R
s časi vožnje relacij primestnih in medkrajevnih avtobusnih voznih redov v Republiki Sloveniji
DALJINAR PRIMESTNEGA PROMETA
I
Daljinar s časi vožnje se uporablja pri izdelavi primestnih voznih redov. Vsi prevozniki so dolžni ta daljinar uporabljati kot podlago za izdelavo voznih redov.
Vozni red se izdela tako, da se uporabijo relacije ali deli relacij z vsemi ostalimi elementi iz tega daljinarja.
II
Daljinar obsega relacije s kilometrskimi razdaljami in voznimi časi ter avtobusne postaje, pomembnejša postajališča in postajališča, ki se uporabljajo za linije primestnega prometa.
III
Kraj, ki je v daljinarju označen z oznako AC ni avtobusno postajališče in ni namenjen vstopanju ali izstopanju potnikov. V voznih redih se uporablja zaradi določitve itinerarja.
IV
Nazivi avtobusnih postaj, pomembnejših postajališč in postajališč v voznem redu morajo biti povsem enaki nazivom v daljinarju.
V
V voznih redih s potniškim načinom prevoza morajo biti navedene vse avtobusne postaje, pomembnejša postajališča in postajališča od začetka do konca linije, vključno z navedbo krajev AC.
Na avtobusnih postajah, pomembnejših postajališčih in postajališčih, kjer avtobus ne ustavlja in krajih označenih z AC, so v voznem redu vpisane le oznake km, namesto časov vožnje so vpisane črtice.
VI
Pod isto registrsko številko voznega reda je lahko registrirana linija, ki teče samo po enem itinerarju.
VII
Za vsako izpuščeno avtobusno postajo, pomembnejše postajališče ali postajališče v voznem redu, se vozni čas skrajša za trideset sekund. V primeru, da je izpuščena samo ena avtobusna postaja, pomembnejše postajališče ali postajališče, se čas tridesetih sekund zaokroži na eno minuto, če pa je izpuščenih več zaporednih avtobusnih postaj, pomembnejših postajališč ali postajališč, se njihovo število pomnoži s tridesetimi sekundami in zaokroži navzgor na celo minuto.
DALJINAR MEDKRAJEVNEGA PROMETA
VIII
Daljinar s časi vožnje se uporablja pri izdelavi medkrajevnih in mednarodnih voznih redov za slovenski del relacije. Vsi prevozniki so dolžni ta daljinar uporabljati kot podlago za izdelavo voznih redov.
Vozni red se izdela tako, da se uporabijo relacije ali deli relacij z vsemi ostalimi elementi iz tega daljinarja.
IX
Daljinar obsega relacije s kilometrskimi razdaljami in voznimi časi ter avtobusne postaje, pomembnejša postajališča in postajališča, ki se uporabljajo za linije medkrajevnega in mednarodnega prometa.
X
Pri izdelavi mednarodnega voznega reda je obvezna navedba uradnega naziva mejnega prehoda, ki je sestavni del tega daljinarja. Mejni prehod ni avtobusno postajališče.
XI
Kraj, ki je v daljinarju označen z oznako AC ni avtobusno postajališče in ni namenjen vstopanju ali izstopanju potnikov. V voznih redih se uporablja zaradi določitve itinerarja.
XII
Za izdelavo voznih redov hitrih in direktnih linij se uporabljajo samo avtobusne postaje in pomembnejša postajališča ter najkrajši itinerar, vključujoč avtocesto v primerih, če je avtocesta ali del avtoceste najkrajša direktna povezava na liniji.
XIII
V voznih redih s potniškim načinom prevoza morajo biti navedene vse avtobusne postaje, pomembnejša postajališča in postajališča od začetka do konca linije, vključno z navedbo krajev AC.
Na avtobusnih postajah, pomembnejših postajališčih in postajališčih, kjer avtobus ne ustavlja in krajih označenih z AC, so v voznem redu vpisane le oznake km, namesto časov vožnje so vpisane črtice.
XIV
Pod isto registrsko številko voznega reda je lahko registrirana linija, ki teče samo po enem itinerarju.
XV
Nazivi avtobusnih postaj, pomembnejših postajališč in postajališč v voznem redu morajo biti povsem enaki nazivom v daljinarju.
XVI
Za vsako izpuščeno avtobusno postajo, pomembnejše postajališče ali postajališče v voznem redu, se vozni čas skrajša za trideset sekund. V primeru, da je izpuščena samo ena avtobusna postaja, pomembnejše postajališče ali postajališče, se čas tridesetih sekund zaokroži na eno minuto, če pa je izpuščenih več zaporednih avtobusnih postaj, pomembnejših postajališč ali postajališč, se njihovo število pomnoži s tridesetimi sekundami in zaokroži navzgor na celo minuto.
KONČNE DOLOČBE
XVII
Potrjeni izvodi daljinarja in avtorizirana disketa s celotno bazo podatkov za izdelavo avtobusnih voznih redov so arhivirani pri Ministrstvu za promet in zveze Republike Slovenije in so na vpogled zainteresiranim uporabnikom pri Gospodarski zbornici Slovenije in Obrtni zbornici Slovenije.
XVIII
Za prvo izmenjavo voznih redov po uveljavitvi tega daljinarja, je potrebno predložiti tudi nespremenjene vozne rede usklajene s tem daljinarjem.
XIX
Za vse spremembe in dopolnitve daljinarja velja isti postopek kot za njegovo določitev. Prevozniki so dolžni Gospodarski zbornici Slovenije ali Obrtni zbornici Slovenije predložiti predlog sprememb in dopolnitev daljinarja do konca tekočega koledarskega leta, za usklajevanje voznih redov med letom pa najkasneje mesec dni pred razpisom le-tega. Usklajen predlog sprememb Gospodarska zbornica Slovenije in Obrtna zbornica Slovenije predložita v sprejem ministru pristojnemu za promet.
XX
Obvestilo o spremembah in dopolnitvah tega daljinarja se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
XXI
Z dnem, ko začne veljati ta daljinar, preneha veljati daljinar s časi vožnje relacij primestnih in medkrajevnih avtobusnih voznih redov v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 36/96).
XXII
Ta daljinar začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 343-1/97-234
Ljubljana, dne 7. marca 1997.
mag. Anton Bergauer l. r.
Minister
za promet in zveze