Uradni list

Številka 31
Uradni list RS, št. 31/1997 z dne 30. 5. 1997
Uradni list

Uradni list RS, št. 31/1997 z dne 30. 5. 1997

Kazalo

1778. Odlok o lokacijskem načrtu za zahodno obvoznico mesta Lendava in Dolge vasi, stran 2803.

Na podlagi 41. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86 in Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93 in 71/93) ter 24. člena statuta Občine Lendava (Uradni list RS, št. 32/95, 20/96, 21/97), je Občinski svet občine Lendava na 20. seji dne 22. 5. 1997 sprejel
O D L O K
o lokacijskem načrtu za zahodno obvoznico mesta Lendava in Dolge vasi
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ob upoštevanju prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Republike Slovenije ter sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Lendava, sprejme lokacijski načrt za zahodno obvoznico mesta Lendave in Dolge vasi (v nadaljevanju: lokacijski načrt).
Lokacijski načrt je izdelala ZEU – Družba za načrtovanje in inženiring d.o.o., Murska Sobota.
2. člen
Lokacijski načrt vsebuje tekstualne opise in grafične prikaze, ki se nanašajo na območje obvoznice ter na lego, potek, namen, zmogljivost, velikost in oblikovanje objektov, naprav in ureditev.
Tekstualni del obsega:
– Splošni del s prilogami;
– obrazložitev in utemeljitev lokacijskega načrta in obrazložitev predhodnega izbora variante;
– povzetek iz sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana;
– prostorski pogoji za izgradnjo obvoznice;
– podatki o infrastrukturnih objektih in napravah;
– opis prostorskih rešitev po posameznih področjih;
– varstvo naravne in kulturne dediščine;
– ukrepi za varovanje bivalnega in delovnega okolja;
– varstvo kmetijskih zemljišč;
– vodnogospodarske ureditve in varovanje vodnih virov;
– zasnova ureditve zelenih površin;
– rešitve v zvezi z zaščito pred naravnimi in drugimi nesrečami;
– seznam parcel, ki se nahajajo znotraj meje obravnavanega območja, s podatki o označbi (parc. št.), površini,
vrsti rabe in lastništvu;
– oceno stroškov za izvedbo lokacijskega načrta;
– etape izvajanja lokacijskega načrta;
– soglasja pristojnih organov in organizacij, predpisanih z zakonom ter mnenja;
– poročilo o vplivih na okolje;
Grafični del obsega:
– pregledna karta vloge obvoznice
  v širšem prostoru                                 – M 1: 25.000
– prikaze iz sprememb in dopolnitev
  prostorskih sestavin republiškega
  dolgoročnega in srednjeročnega plana
  za obravnavano območje                            – M 1:250.000
– prikaze iz sprememb in dopolnitev
  prostorskih sestavin občinskega
  dolgoročnega in srednjeročnega plana
  s programsko zasnovo                              – M 1: 25.000
                                                     – M 1: 5.000
– situacija obstoječega stanja
  (po topografskem posnetku)                         – M 1: 1.000
 
– ureditvena situacija lokacijskega načrta v               M 1:1000 
  (na topografski osnovi), ki vsebuje:
– tehnične rešitve (trase, priključkov,
  objektov, deviacij, podvozov, nadvozov in
  drugih objektov);
– krajinske, oblikovalske, urbanistične, 
  arhitektonske, okoljevarstvene ter 
  vodnogospodarske rešitve in ureditve;
      
– prikaz območja izključne in omejene rabe;
– idejne rešitve komunalnih in energetskih 
  ureditev in ureditev s področja prometa in
  zvez ter drugih objektov in naprav s 
  področja gospodarskih javnih služb;–                     M 1:1000
– karakteristični prečni profili in normalni
  vzdolžni profil obvoznice;–                              M 1: 200
–                                                     M 1:1.000/100
– podrobnejši prikazi ureditev po posameznih 
  področjih:
– vodnogospodarske
– krajinske–                                               M 1:1000
– prometne–                                                M 1: 500
– obodno parcelacijo in načrt gradbenih
  parcel –                                                M 1:1.000
– tehnični elementi za zakoličenje
II. OBSEG UREDITVENEGA OBMOČJA
3. člen
Ureditveno območje lokacijskega načrta obsega naslednje parcele ali dele parcel v:
k.o. Dolga vas:
5469, 1324, 1325/1, 1325/2, 1325/3, 1326/1, 1326/2, 1327, 1328, 1329, 925, 1330, 1331, 1332, 1333, 1334, 1335, 1336, 1337, 1338, 1339, 1340, 1341, 1342, 1343, 1344, 1345/2, 5467, 1540/1, 1540/2, 1542, 1541, 1346, 1347, 1348, 1350, 1351/2, 1353, 1354, 1355, 5450, 1535, 1536, 1537, 1538, 1539, 1394, 1395, 1393, 1391, 1390, 1389, 1388, 1387, 1386, 1385, 1384, 1383, 1382, 1381, 1380, 1379, 1378, 1377, 1376, 1375, 1374, 5454, 1444, 1443, 1442, 1441, 1440, 1439, 1438, 1437, 1436, 1435, 1434, 1433, 1432, 1431, 1430, 1429, 1428, 1427, 1426, 5466, 866, 867, 865, 864, 863, 862, 861, 860, 859, 858, 857, 856, 855, 854, 853, 852, 851, 850, 849, 848, 847, 846, 845, 844, 843, 842, 841, 840, 839, 838, 837, 836, 835, 834, 833, 832, 831, 830, 829, 828, 827, 826, 825, 824, 5508, 5461, 2078, 2077, 2076, 2075/2, 2075/1, 2074/2, 2074/1, 2073, 2071, 2070, 2069, 2068, 2067, 2066, 2065, 2064, 2063/2, 2062, 2061, 2059, 2058, 2057, 2056, 2055, 2054, 2053, 1445, 5511, 386, 387, 364, 340, 5512, 313, 5462, 312, 311, 310, 309, 308, 307, 306, 305, 304, 303, 302, 301, 300, 299, 298, 297, 296, 295, 294, 2201, 2200, 2199, 2198, 2202, 2203, 2204, 2205, 2206, 2207, 2208, 2211, 2212, 2213, 2214, 2215, 2216, 2217, 2218, 2219, 2220, 2221, 2222, 2223/1, 2223/2, 2224, 2225, 2226, 2227, 2228, 2229, 2230, 2231, 2232, 2233, 2234, 2235, 2236, 2237, 2238, 2239, 2240, 2241, 2242, 2243, 2244, 2245, 2246, 2247, 2248, 2249/1, 2249/2, 2250, 2251, 2252, 2299, 2298, 2297, 2296, 2295, 2294, 2293, 2292, 2291, 2290, 2289, 2288, 2287, 2286, 2285, 5463, 2425, 2424, 2423, 2422/2, 2422/1, 5449, 5522, 5523, 5515, 5527
k.o. Lendava:
6602/1, 121, 6605, 148/4, 148/3, 148/1, 148/2, 6603, 6736, 6726, 6738, 6739, 148/6, 148/5, 6606, 6608, 6609, 4258, 6729, 6604, 6744, 6752, 6746, 707/2, 707/1, 710, 711, 712, 713/1, 713/2, 707/5, 714, 715, 716, 6648/1, 730, 731/2, 720, 719, 718/2, 717
Za potrebe prestavitev in preureditev infrastrukturnih objektov in naprav so kot začasna raba dodatno potrebna zemljišča naslednjih parcel:
Prestavitev električnih daljnovodov:
k.o. Lendava
136, 139, 140, 142, 6602/1, 145, 148/4, 148/1, 148/6, 6603, 6726, 6738, 6739, 6729, 6604, 6744, 6752, 6746, 6745, 707/3, 707/2, 707/1, 708, 709, 710, 712, 713/1, 713/2
Prečkanje obstoječih daljnovodov:
k.o. Lendava
6744, 6753
k.o. Dolga vas
2883, 2884, 5449, 5515, 2223/2, 2224, 2225, 2226, 2183, 2182/2, 2182/1, 2182/3, 5463, 1337, 1336, 1335, 1334, 1333, 1332, 1331, 1330, 2181, 2180, 2179, 2178
Plinovodno razdelilno omrežje in reducirna postaja:
k.o. Lendava
730, 719, 718/2, 715, 716
Vodovod:
k.o. Lendava
6744, 6753
k.o. Dolga vas
1325/1, 1324, 5469, 310, 311, 2286, 2425, 2424, 2423, 2422/2, 2422/1
Telefonski zračni vod:
k.o. Lendava
707/5, 707/2, 713/2, 711, 710, 6632, 6726, 6603, 6736
k.o. Dolga vas
303, 304, 305, 306
Telefonski zemeljski kabel:
k.o. Lendava
122, 6602/1, 121, 6746
k.o. Dolga vas
954, 5469, 1324, 293/1, 312, 5527, 5449, 2884
Optični kabel
k.o. Dolga vas:
311, 312, 1325/1, 1324, 954, 925.
III. FUNKCIJA OBMOČJA S PROMETNO TEHNIČNIMI POGOJI UREJANJA OBMOČJA
4. člen
Ureditveno območje iz 3. člena te uredbe obsega:
– območje izključne rabe obvoznice (cestno telo) z vsemi spremljajočimi objekti in ureditvami (nasipi, deviacije cest in poti, viadukti, nadvozi, podvozi, mostovi, prepusti, priključki),
– območje vodnogospodarskih ureditev (preusmeritve in regulacije vodotokov, nasipi, jarki, rekultivacija ipd.),
– območje ureditve obcestnega prostora, vključno rekultivacijo in ponovno funkcionalno usposobitvijo zemljišč,
– območje prestavitev infrastrukturnih objektov in naprav,
– območja ukrepov in ureditev za preprečitev prekomernih vplivov na okolje.
5. člen
Potek obvoznice
Obvoznica Dolge vasi in Lendave je dolga 6,800 km (od severne do južne niveletne vklopitve na obstoječe ceste). Na severu se obvoznica navezuje na obstoječi (že rekonstruiran) odsek magistralne ceste M 12-1 Dolga vas – mednarodni mejni prehod Dolga vas/Redics v km 0,800 že izven severnega obcestnega zaselka Dolge vasi ter se v loku odkloni od obstoječe sedanje mag. ceste proti zahodu po tem, ko se v km 1,025 nanjo le-ta priključi z juga. Po nekoliko vkopanem poteku prečka z mostom Borosni potok ter nato naprej, v vkopu v kmetijske površine, s podvozom, traso opuščene železniške proge Lendava – Redics. Iz smeri zahod-sever-zahod se nato v loku proti zahodu in jugozahodu spusti preko zaokroženih melioriranih kompleksov kmetijskih površin proti regionalni cesti R-357 (Lendava-Dobrovnik), ki jo nivojsko prečka in naprej preko njiv, do starega Kobiljskega potoka, ki ga v loku prečka nad propustom. Desno brežno (zahodno) in vzporedno s starim Kobiljskim potokom ter levobrežno z dodatnim predvidenim Kobiljskim potokom za višje vode na vzhodnem robu melioriranih in komasiranih kmetijskih površin, v katerega se steka tudi Radmožanski kanal, se nato usmeri proti jugu-vzhodu-jugu in prečka rob manjših gozdnih površin ter nato nadaljuje preko melioriranih kompleksov njivskih površin naprej proti jugu z daljšim viaduktom, s katerim v končni fazi prečka reko Ledavo in ob njenem desnem bregu potekajoči rezervat predvidene trase železniške proge
(Murska Sobota) Beltinci – Lendava ter lokalno (njivsko) cesto. V nasipu nato poteka naprej proti jugu, z mostom prečka potok Črnec, s propustom pa melioracijski odvodnik MJ-A iz Dolnjega Lakoša. Z zahoda se, v podaljšku obstoječe ceste, s 140 m dolgo novo izravnano traso, iz smeri Lakoša pravokotno nivojsko priključi v km 7,200 sedanja magistralna cesta M 10-1; nekoliko južneje, v km 7,365 pa iz zahodne strani še vpadnica v mesto Lendava (sedaj cesta M 12-1). V km 7,600 se obvoznica po predhodni trasi, še nivojsko vklopi v obstoječo cesto M 12-1 proti Petišovcem.
6. člen
Priključki in križanja
Poleg začetnega in dveh končnih priključkov iz 5. člena, obvoznica z nivojskim križiščem prečka regionalno cesto št. 357 Lendava – Dobrovnik v km 2,530. V km 5,865 omogoča most (viadukt) obvoznice preko Ledave obenem prečkanje s predvideno železniško progo (M. Sobota) Beltinci – Lendava, v končni fazi, ko bo ta zgrajena, do takrat pa je na nižje speljani obvoznici omogočeno nivojsko križanje z dovozno potjo na kmetijski kompleks, v km 1,570 pa se, z vkopom obvoznice, omogoči prečkanje predvidene železniške proge Lendava– Rédics po opuščeni trasi v nadvozu. Pod viaduktom nad Ledavo in predvideno železniško progo je nato v končni fazi omogočeno sicer deviirano funkcioniranje ceste na melioriran kompleks kmetijskih površin v km 5,894 z nivojskim križanjem železniške proge.
7. člen
Tehnični elementi trase
Trasa obvoznice je zasnovana kot dvopasovnica z robnimi pasovi in bankinami v skupni širini normalnega profila 9,5 m (brez brežin), in sicer:
– vozni pasovi                                          2 x 3,25
– robni pasovi                                          2 x 0,30
– bankine                                               2 x 1,20
Brežine se glede na terenske prilike izvedejo v naklonu 1:2 ali blažje. Potek trase je pretežno ravninski in v nasipu. Horizontalni in vertikalni elementi so izbrani za računsko hitrost 80 km/h, (horizontalni min. 400 m, vertikalni max. 3,7%).
8. člen
Deviacije in nadomestne trase obstoječih cest in poti ter nadomestni plato za peso
Izvedejo se nadomestne povezovalne in poti za dostop do kmetijskih površin na obvoznici na naslednjih lokacijah:
v k.o. Dolga vas od obvoznice:
– severno od km   0+857 – 1+321       v dolžini    464 m    v mak.
                                                           izvedbi
– južno od km     1+270 – 1+300       v dolžini     32 m    v mak.
                                                           izvedbi
– južno od km     1+435 – 1+800       v dolžini    365 m    v mak.
                                                           izvedbi
– severno od km   1+383 – 1+624       v dolžini    241 m    v mak.
                                                           izvedbi
– zahodno od km   2+725 – 3+140       v dolžini    390 m    v mak.
                                                           izvedbi
– zahodno od km   3+024 – 4+780       v dolžini   1810 m    v mak.
                                                           izvedbi
v k.o. Lendava od obvoznice:          v mak.
                                                           izvedbi
– vzhodno od km   5+852 – 5+970       v dolžini    177 m    v mak.
                                                           izvedbi
– dodatno v 2. fazi še podaljšanje
 od km            5+819 – 5+852       v dolžini     80 m    v mak.
                                                           izvedbi
– vzhodno od km   6+550 – 7+340       v dolžini    839 m    v mak.
                                                           izvedbi
Vse nadomestne poti se izvedejo v širini 4 m (3 + 2 x 0,5 m).
Izvedejo se deviacije obstoječih poti pri nivojskem prečkanju obvoznice v 1. fazi in navezavi istih poti (takrat pod viaduktom) še na most čez Ledavo v 2. fazi, ko ta več ni potreben za obvoznico.
– prečkanje med km 5+839 – 5+921 v dolžini 120 m v asfaltni izvedbi
– zahodno (navezava na prečkanje) od km 5+866 – 6+115 v dolžini 249 m v asfaltni izvedbi.
Deviacije se zaradi prečkanja in večjega prometa izvedejo v širini 6 m (5 + 2 x 0.5).
– plato za deponiranje sladkorne pese in ostalih kmet. pridelkov se preseli na zahodno (njivsko) stran obvoznice ob deviirano pot med km 5+866 – 6+115 (parcele kompleksa št. 6726).
9. člen
Objekti
Na obvoznici bodo izvedeni naslednji objekti:
mostovi:
– čez nereguliran potok Borosnjak v km 1 + 337 (dolžina 8.0 m, širina 9.7 m)
– čez reko Ledavo – v 1. fazi v km 5 + 8560 (dolžina 60,0 m, širina 10.82)
– čez reko Ledavo – v 2. fazi (kot viadukt čez želez. progo) v km 5 + 866 (dolžina 200 m)
– čez potok Črnec v km 6 + 413 (dolžina 14.0 m, širina 9.70 m)
propusti:
– na melioracijskem odvodniku (MJ-A) v km 6 + 566 (5 x 3 m, dolžine 34 m)
– na depresiji (odvodniku iz Lakoša) v km 6 + 883 (2 x 2 m, dolžine 34 m)
– pred križiščem z reg. cesto R-357 (b.c. Ř120, dolžine 22 m)
– za preliv novega v stari Kobiljski potok v km 3 + 336 (2 x 2 m, dolžine 36,5 m), vključno z zaporn. objektom
– nadvoz železnice – pred uvedbo povezave Lendava – Redics po opuščeni trasi v km 1.570 (dolžine 32,90, širina 6,50 m) v 2. fazi.
Izvedejo se še številni manjši objekti na obvoznici (predvsem propusti za odvodnjo).
IV. POGOJI ZA URBANISTIČNO, ARHITEKTURNO IN KRAJINSKO OBLIKOVANJE
10. člen
Projekt za pridobitev dovoljenja za graditev obvoznice mora vsebovati tudi krajinsko ureditveni načrt in mora upoštevati naslednje pogoje za urbanistično, arhitekturno in krajinsko oblikovanje:
Trasa obvoznice in nasipi:
– Odbojne ograje na obvoznici so praviloma v kovinski izvedbi in ne presegajo 0,75 m. Na območju povišanj trase: na viaduktu čez Ledavo in mostu čez Kobiljski potok se ograja oblikuje po posebnem načrtu.
– Nasipi in useki so zatravljeni ali zasajeni z grmovnicami ter z nakloni prilagojeni ravninskemu okolju (naklon 1:2 in blažji, razen pri nadvišenju nasipa za viadukt v 2. fazi, kjer je 1:1,5).
Objekti na obvoznici:
– Viadukt, mostovi, prepust v stari Kobiljski potok in podvoz morajo biti oblikovani tako, da so vizuelno čimbolj usklajeni z okoljem pri čemer je za načrt viadukta potrebno posebej obdelati vizualno podobo.
Območje ob obvoznici:
– Med gradnjo naj se posega v obstoječo vegetacijo le toliko kot je nujno potrebno.
– Robovi posega v okolje je treba sanirati v skladu z avtohtono vegetacijo in rabo zemljišč.
– Še neregulirani potoki se uredijo za potrebe posega le v najnujnejšem obsegu in sonaravno sanirajo. Odseki vodotokov, ki se zaradi preusmeritev zasipajo se rekultivirajo v skladu z rabo na sosednjih zemljiščih. Obstoječi Kobiljski potok se na odseku, ki ne bo služil več za visoke vode sonaravno uredi po posebni dokumentaciji.
– Obstoječe ceste in poti, ki se po izgradnji obvoznice ukinejo, je treba urediti v skladu z rabo sosednjih zemljišč, tiste, ki pa ostanejo v funkciji pa je potrebno urediti po gabaritih in obliki novim funkcijam.
– Pred začetkom gradnje je potrebno pripraviti foto dokumentacijo ničelnega stanja.
V. POGOJI ZA KOMUNALNO UREJANJE
11. člen
Elektrika
Zaradi gradnje obvoznice in spremljajočih ureditev se na elektroprenosnem omrežju izvedejo naslednji posegi:
* Demontaža in prestavitev zračnih daljnovodov proti vzhodu:
– DV 20 kV Dobrovnik od km 5 + 077 do km 7 + 016
– DV 20 kV Lendava /mesto od km 5 + 065 do km 6 + 456
* Kabliranje (v zemljo) na mestu obvoznice (in tudi melior. jarka MJ-A)
– odcepnega DV od DV Lendava za vodovodno črpališče Lendava v km 6 + 446
* Ureditve obstoječih zračnih križanj daljnovodov z obvoznico:
– DV 20 kV Lendava/meja v km 1 + 141
– DV 20 kV Dobrovnik v km 2 + 849
– odcepnega DV od DV Lendava za zadrževalnik Radmožanci (tudi čez oba Kobiljska potoka) v km 4 + 810
Nizkonapetostno napajanje predvidene razsvetljave križišč z obst. M 12-1 in reg. cesto R-357 v Dolgi vasi se izvede iz obstoječega omrežja in TP v vasi, križišče na jugu z M 10-1 in M 12-1 se izvede iz obstoječega omrežja in TP v Dolnjem Lakošu.
Vse prestavitve in prilagoditve se izvedejo v skladu s predpisi ter soglasji upravljalca in po posebnem projektu.
12. člen
Vodovod
Zaradi gradnje obvoznice bodo tangirani naslednji vodovodni cevovodi, ki jih bo potrebno prilagoditi oziroma zaščititi v skladu s predpisi in soglasji upravljalca:
– v km 990 – podolžno prečkanje cevovoda PE-110 (Lendava-MMP Dolga vas) ob priključku obstoječe ceste M 12-1. Potrebna poglobitev in zaščita v dolžini ca. 200 m.
– v km 2+57 – prečno prečkanje cevovoda PVC 200 (Lendava-Mostje) ob južnem robu križišča s cesto R-357. Potrebna je ustrezna zaščita v dolžini ca. 40 m.
– v km 3+31 – poševno prečkanje cevovoda PE Ř90 ob levem bregu Kobiljskega potoka. Potrebna je ustrezna zaščita na dolžini ca. 120 m.
– v km 6+70 – pravokotno prečkanje cevovoda Salonit Ř250 iz črpališča za Lendavo. Potrebna je zamenjava cevi v dolžini ca. 100 m.
13. člen
Omrežje zvez
Telekomunikacijsko omrežje je z gradnjo obvoznice tangirano na naslednjih mestih:
– v km 0+960 podolžno prečkanje optičnega kabla na dolžini ca. 250 m in zemeljskega kabla v dolžini ca. 300 m ob priključku ceste M 12-1,
– v km 2+536 prečkanje kabla ob južni strani križišča s cesto R-357 (ob njej) v dolžini ca. 300 m,
– v km 2+550 prečkanje mednarodnega optičnega kabla ob južni strani križišča s cesto R-357 (vzporedno z njo) v dolžini ca. 50 m,
– v km 2+610 prečkanje zračnega telefonskega voda v dolžini ca. 110 m,
– v km 4+830 prečkanje zemeljskega telefonskega voda v dolžini ca. 125 m,
– v km 5+893 prečkanje zračnega telefonskega voda v dolžini ca. 240 m,
– v km 6+709 prečkanje zemeljskega telefonskega voda v dolžini ca. 55 m,
– v km 7+152 prečkanje zračnega telefonskega voda v dolžini ca. 120 m.
Omrežje je potrebno prilagoditi v skladu s predpisi ter pogoji in soglasji upravljalca po posebnem projektu.
14. člen
Plin
Z gradnjo obvoznice je prizadet lokalni razvodni plinovod Lendava–Lakoš–Hotiza, ki poteka ob cesti M 10-1 in prečka obvoznico podolžno v km 7.277. Prav tako prečka (in poteka ob njem) isti plinovod novi priključek sedanje ceste M 10-1 vse v skupni dolžini ca. 260 m. Tu je tudi locirana merilno reducirna postaja, ki jo je skupaj s tem plinovodom potrebno prestaviti zahodno od obvoznice, nasproti priključka cestne vpadnice v mesto. Plinovod se zaščiti s PE obbetonirano cevjo in oddušniki na obeh straneh cestišča.
15. člen
Javna razsvetljava
Razsvetita se oba končna priključka in križišče s cesto R-357. Napajanje se izvede iz lokalnega omrežja v Dolgi vasi in Dolnjem Lakošu.
VI. OKOLJEVARSTVENI IN DRUGI POGOJI ZA IZVEDBO POSEGA
16. člen
Vodnogospodarske ureditve in varovanje vodnih virov
Zaradi gradnje obvoznice se izvedejo naslednje vodnogospodarske ureditve:
– Borosni potok se regulira v km 1 + 337 – premostitev v dolžini 65 m, širina dna 2,0 m, naklon brežin 1:2, niveleta korita pod mostom 169,20;
– Kobiljski potok dobi, zaradi večje poplavne varnosti mesta Lendava, dodatno vzporedno strugo ob zahodni strani obvoznice za pretok 10 do 20-letnih voda (67 m3/s), ki se odcepi od stare struge v km 3+095 do novega vtoka v Ledavo v km 5+820. Dno je širine 2,0 m, profil pa je izveden z vmesnimi širšimi bermami, spodnje brežine so v naklonu 1:1 do višine 0,5 m, berme 1:10, zgornje brežine pa 1:3. Vzporedno in posledično novi strugi Kobiljskega potoka se uredi še:
– vtok vode iz nove v staro strugo Kobiljskega potoka do srednjega letnega pretoka (1,3 m3/s) pred prelivnimi robovi (0,5 m nad niveleto) skozi pohoden propust 2 x 2 m z zaproničnim objektom – v km 3+300;
– novi vtok Radmožanskega kanala v novi Kobiljski potok preko izpusta 5 x 2 m, vključno z zaporničnim objektom ter propustom s povratno zaklopko za odtočni jarek ob desnem bregu Kobiljskega potoka – od km 5 + 113 do 5 + 164;
– razširitev korita Ledave s 5 m na 11 m ter poglobitev od starega vtoka Kobiljskega potoka do profila iznad novega vtoka v dolžini 173 m, vključno s premestitvijo drče gorvodno od novega vtoka;
– ponovna speljava obstoječe struge Kobiljskega potoka v staro opuščeno, ki teče bližje mestu ter zasip s sanacijo dosedanje struge vtoka v Ledavo ter dela obstoječe struge nad prelivom iz nove v obstoječo strugo Kobiljskega potoka;
– jarek ob zunanji – zahodni strani nasipa novega Kobiljskega potoka z vtoki v Radmožanski kanal in gozdno depresijo vključno z vgradnjo povratnih zaklopk.
Ureditve premositev in zavarovanj (podrobneje določeno v 9. členu):
– most pri prečkanju Borosnjaka
– propust (križišče regionalne ceste in obvoznice)
– most preko Ledave
– most preko Črnca
– propust na melioracijskem jarku
– propust na depresiji (odvodnik iz Lakoša) v km 6 + 883
Odvodnjavanje cestnega telesa
Na celotnem poteku obvoznice se posredno odvodnjava cestno telo v Borosni potok, Kobiljski potok, melioracijski jarek MJ-A in jarek iz Lakoša izključno kot čista meteorna voda. Na sistem odvodnje ne smejo biti priključeni nobeni iztoki sanitarno-fekalnih ali drugih onesnaženih (tehnoloških) vod.
Varovanje podtalnice
Potek obvoznice ne tangira zaščitnih pasov zajetij pitne podtalnice, kot so opredeljeni z občinskimi odloki. Vsi odvodniki, v katere se steka le meteorna voda z obvozni, potekajo tako po trasi kot po smeri dolvodno od osrednjega črpališča Lakoš in Gaberje ob Črncu.
Upoštevati pa je nujno, da je celotno ravninsko območje po prostorskih sestavinah republiškega plana opredeljeno kot območje pomembne pitne podtalnice.
Ostali pogoji
Vse vodnogospodarske ureditve se načrtujejo in izvajajo tako, da ne poslabšajo življenskih pogojev živih bitij v in ob vodotokih.
Med gradnjo ni dovoljeno zasipavanje strug odvodnikov ali naravnih depresij ali preusmerjanje vode iz ustaljenih strug brez soglasja upravljalca vodotokov.
Vse ureditve vodotokov se izvedejo po načelih sonaravnosti.
17. člen
Gozdno gospodarske ureditve in varovanje gozdov:
– gradnja na območju gozda (vzhodni rob gozda ob Radmožanskem kanalu) se mora izvajati tako, da se čim manj poseže v njegovo globino;
– posek za gradnjo in sanacija gozdnega roba se mora izvesti strokovno – po načrtih oziroma strokovnih navodilih;
– na območju gozda je potrebno med in po gradnji obvoznice ohraniti sedanje mikroklimatske in hidrološke razmere – poplavni gozd;
– gradnjo in obratovanje ceste spremlja v smislu varovanja gozda, pristojna gozdarska služba.
18. člen
Ureditve v območju kmetijskih zemljišč in varstvo kmetijskih zemljišč
Investitor gradnje obvoznice je po končani gradnji dolžan plačati stroške, ki nastanejo v zvezi s prostorsko ureditvenimi operacijami, ki so posledica posega na večje zaokrožene komplekse kmetijskih zemljišč. Na območjih, kjer obvoznica preseka in prizadene že zgrajene melioracijske komplekse (severno od reg. ceste R-357, zahodno od Kobiljskega potoka, ob Črncu) je le-te nujno rekonstruirati in zagotoviti nadaljnje nemoteno funkcioniranje teh sistemov.
O odstranjeni rodovitni plasti prsti se v sklopu projektne dokumentacije ugotovijo količine, opredeli način odstranjevanja po globinah (slojih), lokacije in način deponiranja ter načinih in namen uporabe za sanacije in rekultivacije.
19. člen
Varovanje območij naravne in kulturne dediščine
Za varovanje naravne in kulturne dediščine se morajo izvesti naslednji ukrepi:
– pred pričetkom gradnje je potrebno ustrezno dokumentirati stanje prostora z naravno in kulturno dediščino;
– v času gradnje je potrebno zagotoviti arheološki nadzor nad zemeljskimi deli in izvedbo zaščite izkopavanj potencialno odkritih nahajališč. To posebej velja za območje Gaborkert;
– zaradi ublažitve posega v krajinski podobi pokrajine so potrebne dodatne ustrezne zasaditve še zlasti ob Kobiljskem potoku.
20. člen
Poglavitne migracijske poti živali potekajo preko obstoječega dela magistralne ceste M 12-1 med Dolgo vasjo in mejnim prehodom.
Možnost prehajanja preko obvoznice se vsem živalskim vrstam zagotovi v obliki prečkanja z blagimi nakloni nasipov in preko interventnih nivojskih prehodov ob predhodni prometni signalizaciji (visoka divjad); nižjim živalskim vrstam (dvoživke, plazilci, mali sesalci, plazilci) je omogočen prehod pod mostovi in skozi prepuste po posebnih poličkah. V drugi fazi izvedbe obvoznice se vsem živalskim vrstam zagotovi prehajanje tudi v obliki prostega prehoda pod viaduktom.
21. člen
Varstvo pred hrupom in varstvo zraka:
– zaradi poteka obvoznice v zadostnih odmikih od naseljenih objektov (razen v začetku in na koncu obvoznice) niso predvideni posebni aktivni protihrupni ukrepi razen močnejših zasaditev zahodno od Dolge vasi, za stanovanjske objekte ob severnem priključku se uredi pasivna protihrupna zaščita – dodatna zvočna izolacija bivalnih prostorov;
– zasaditev višje vegetacije v smeri naselja omogoča tudi zmanjšanje negativnih vplivov emisij izpušnih plinov.
22. člen
Varstvo pred požarom
Požarna varnost se z ukrepi prilagoditve tangiranih vodovodov in zagotovitve nadomestnih dostopnih in interventnih poti ne zmanjša.
23. člen
Rušenje drugih objektov, prestavitev
Rušenja objektov niso potrebna. Deponija za sladkorno peso med Ledavo in Črncem je umestno preseliti na zahodno – to je njivsko stran obvoznice.
24. člen
Na osnovi idejnega projekta je ugotovljeno, da bo na trasi manjkalo materiala za gradnjo nasipov. Iz ukopov bo na razpolago težko gnetna glina in glinast melj, ki so vgradljivi v nasipe le pogojno in v omejenih količinah. Neuporabni viški materiala se uporabijo za zasip in sanacijo obstoječe struge Kobiljskega potoka na odseku pred vtokom v Ledavo, ki bo opuščena.
Deponiranje eventuelno še ostalih nenosilnih materialov izven ureditvenega območja tega lokacijskega načrta, se mora izvajati na podlagi posebne prostorske dokumentacije in dovoljenj za poseg v prostor (npr. na območju speedway stadiona v Petišovcih).
Začasne in stalne deponije ne smejo ovirati odtoka vode, prav tako pa morajo biti zaščitene pred erozijo in imeti urejen odtok padavinskih voda.
Dovoz vgradnih materialov iz območij izven lokacijskega načrta mora biti organizirano iz gramoznic, ki imajo urejena dovoljenja za eksploatacijo in končno sanacijo.
Investitor obvoznice mora k zahtevku za dovoljenje gradnje obvoznice predložiti bilanco mas in dokazilo o zagotovljenih deponijah.
VII. ETAPNOST IZVEDBE
25. člen
Etape izvajanja lokacijskega načrta so:
– prestavitve, zamenjave in druge prilagoditve obstoječih infrastrukturnih in drugih objektov in naprav ter vodnogospodarske ureditve, ki so potrebne za realizacijo predvidenih posegov;
– obvoznica se izvede v dveh etapah:
– 1. etapa: brez upoštevanja prečkanje predvidene železniške proge Murska Sobota–Lendava in Lendava–Redics,
– 2. etapa: z upoštevanjem izvennivojskih prečkanj predvidene železniške proge M. Sobota–Lendava (v viaduktu) in predvidene železniške proge Lendava–Redics (v podvozu);
– obvoznica se izvede v celotni trasi v eni etapi kot funkcionalna celota.
VIII. OBVEZNOSTI INVESTITORJA IN IZVAJALCEV
26. člen
Investitor in izvajalci morajo poleg že navedenih nalog:
– zagotoviti nemoteno odvijanje prometa v času gradnje in po njenem zaključku na obeh obstoječih magistralnih in regionalni cesti;
– zagotoviti nemotene dostope do vseh zemljišč na obeh straneh obvoznice;
– skupaj z upravljalci natančneje preveriti trase in stanje podzemnih in nadzemnih infrastrukturnih naprav, ki jih prečka predvidena obvoznica;
– pred pričetkom gradnje odstraniti vrhnjo plast zemlje in jo deponirati tako, da jo bo možno uporabiti pri obdelavi brežin in sanaciji ostalega poškodovanega terena;
– pred pričetkom del urediti in protiprašno zaščititi vse lokalne ceste v naseljih, skozi katera bo potekal gradbiščni promet;
– zagotoviti zavarovanje gradbišča;
– v času gradnje in v času obratovanja obvoznice izvajati meritve hrupa v skladu z zakonskimi določili;
– po ureditvi nove struge Kobiljskega potoka za visoke vode, sonaravna ureditev stare struge Kobiljskega potoka, ki ostane za stalne vode po posebni dokumentaciji;
– v času obratovanja vzdrževati brežine in ostale površine, ki so del cestnega sveta;
– po potrebi v času gradnje sanirati tudi dovozne poti, ki z gradnjo niso neposredno tangirane, se je pa zaradi prekinitve običajnih dostopov na njih povečal promet, če se s tem poslabša stanje (zatečeno stanje je potrebno dokumentirati pred začetkom gradnje);
– investitor obvoznice mora po končanih delih poskrbeti tudi za posnetek zemeljskih in drugih naprav, ki jih je bilo potrebno prestaviti zaradi gradnje obvoznice;
– v času izgradnje upoštevati vse predpise o varstvu okolja. Gradbišče je potrebno urediti tako, da ne bo povzročalo dodatnih obremenitev okolja;
– preprečiti je potrebno morebitni izliv mineralnih in drugih olj iz delovnih strojev.
IX. TOLERANCE
27. člen
Vse stacionaže in dimenzije navedene v tej uredbi, se morajo natančneje določiti v projektni dokumentaciji za pridobitev dovoljenja za graditev.
Pri realizaciji lokacijskega načrta so dopustna odstopanja od tehničnih rešitev določenih s tem lokacijskim načrtom, če se v nadaljnjem podrobnejšem proučevanju geoloških, hidroloških, geomehanskih in drugih razmer poiščejo tehnične rešitve, ki so primernejše z oblikovalskega, prometnotehničnega ali okoljevarstvenega vidika, s katerimi pa se ne smejo poslabšati prostorski in okoljski pogoji ter posegati v zemljišča, ki lastniški niso urejena.
Ta odstopanja ne smejo biti v nasprotju z javnimi interesi, z njimi morajo soglašati organi in organizacije v delovno področje katerih spadajo ta odstopanja.
X. NADZOR
28. člen
Nadzor nad izvajanjem te uredbe opravlja Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor.
XI. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
29. člen
Lokacijski načrt je na vpogled na Občini Lendava.
30. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35200-0002/95
Lendava, dne 22. maja 1997.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Lendava
Anton Balažek l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti