Na podlagi zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86 in Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93 in 71/93) in prvega odstavka 2. člena zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90) ter 26. člena statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 32/95, 33/95) je Mestni svet mestne občine Ljubljana na svoji 28. seji dne 3. 7. 1997 sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega plana občin in mesta Ljubljana za obdobje od 1986 do 2000 (za območje Mestne občine Ljubljana) – v nadaljevanju dolgoročnega plana MOL
ter
sprememb in dopolnitev prostorskih ureditvenih pogojev na območju MOL
1. člen
I. Vsebina Programa priprave
S tem programom se določijo:
– predmet sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana MOL in prostorskih ureditvenih pogojev na območju MOL – v nadaljevanju prostorskih aktov,
– vsebina in obseg strokovnih podlag in drugih strokovnih nalog, ki jih je treba opraviti v postopku priprave in sprejemanja sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana MOL ter sprememb in dopolnitev prostorskih ureditvenih pogojev na območju MOL,
– subjekti, ki sodelujejo v postopku priprave sprememb in dopolnitev prostorskih aktov s pogoji oziroma soglasji,
– terminski plan dela in postopkov sprejemanja prostorskih aktov,
– finančna sredstva,
– izdelovalec gradiva sprememb in dopolnitev prostorskih aktov.
2. člen
Predmet sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana MOL
Spremembe in dopolnitve dolgoročnega plana MOL bodo obravnavale:
1. pobude občanov in pravnih oseb za spremembo dolgoročnega plana MOL glede namembnosti zemljišč za potrebe individualne stanovanjske gradnje,
2. pobude občanov in pravnih oseb za spremembo dolgoročnega plana MOL glede namembnosti zemljišč za druge potrebe (proizvodne in servisne dejavnosti, poslovne dejavnosti, rekreacije...).
Predmet sprememb in dopolnitev prostorskih ureditvenih pogojev
Spremembe in dopolnitve prostorskih ureditvenih pogojev bodo obravnavale uskladitve prostorskih ureditvenih pogojev na območju MOL s spremembami in dopolnitvami dolgoročnega plana MOL, ki so predmet tega programa.
3. člen
Obseg in vsebina strokovnih podlag
Strokovne podlage za pripravo osnutka sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana MOL so:
1. Evidenca pobud
– grafični prikaz na kartah PKN v merilu 1:5000 in
– tabelarična evidenca.
2. Analiza pobud
– grafični prikaz na izsekih kart PKN v merilu 1:5000.
3. Kriteriji za ovrednotenje pobud za spremembo in dopolnitev dolgoročnega plana MOL
Kriteriji so zasnovani po naslednjih sklopih:
– odnos do bližnje okolice,
– odnos do širšega prostora,
– odnos do možne razvojne ureditve.
Kriteriji – “odnos do bližnje okolice”
Ti kriteriji opredeljujejo naslednje vidike:
1) varovanje dobrin
Varujemo tiste dobrine, ki jih varuje država z državnim predpisom in tiste, ki jih varuje občina (vodni viri ipd.).
2) namenska raba zemljišč
Raba in tipi zazidave morajo biti kompatibilini (skladni) z obstoječimi in plansko predvidenimi.
3) prostorska struktura
Strukturno prostorski kriteriji zagotavljajo doseganje naslednjih ciljev:
– zaokroženost in zaključenost poselitvenih površin,
– usmerjanje poselitve v naselja, da bo možno njihovo ekonomično opremljanje,
– v okolici poselitvenih območij naj bo tudi odprt prostor z rekreativno funkcijo (v najširšem pomenu besede so v to vključena tudi gozdna in kmetijska zemljišča).
1. Varovanje dobrin
kmetijsko zemljišče
A v 1. območju – večja površina, odmaknjen
od druge poselitve,
–30 v 1. območju – tik ob poselitvi,
sklenjen, velik kompleks kmet. zemljišč,
–10 v 1. območju – tik ob poselitvi,
na mali kmetijski površini (4000m2),
–5 v 1. območju – tik ob poselitvi,
v večji (odprti) vrzeli zazidljivosti (2000m2),
0 v 1. območju – tik ob poselitvi,
manjši (zaprti) vrzeli v zazidljivosti (2000m2),
10 v 2. območju - tik ob poselitvi.
gozd
A v varovalni gozd ali v gozd s posebnim
pomenom in v neposredni rob gozda,
0 v lesnoproizvodni gozd.
vodni viri
A v 1. območju varovanja,
–20 v 2. območju,
–10 v 3. območju,
0 ni v območju varovanja,
naravna dediščina (razglašena ali evidentirana)
A v območju ali ob pojavu in negativno vpliva,
0 ni v območju in ne vpliva,
kulturna dediščina (razglašena ali evidentirana)
A v območju ali ob pojavu in negativno vpliva
in v območju mokrišč,
0 ne vpliva,
10 pozitivno vpliva.
2. Namenska raba zemljišč
infrastruktura
A v rezervatu infrastrukture, ovira sedanjo
ali predvideno infrastrukturo
druge rabe
A ob in v coni nestanovanjske rabe (npr. zelene
površine, industrija, centralne dejavnosti),
(kmetijstvo in gozd ne štejeta, ker
sta upoštevana v drugem kriterialnem sklopu),
10 priključevanje k stanovanjski coni,
–10 priključevanje k počitniškim hišicam,
3. Prostorska struktura
dimenzija jeder
(obstoječe grajeno območje)
A samostojna ali ob R-coni (coni razpršene
gradnje) razen če je R cona priključena
k ureditvenemu območju naselja (UON).
zaokroženost zazidljivosti
50 v vrzeli (zazidljivost s 3 strani)
(UON najmanj z dveh),
20 v zobu (zazidljivost z 2 strani),
0 kot dodatek (nova zazdljivost se izpostavlja),
–20 preko bariere, linije v prostoru.
zaokroženost obstoječe pozidave
0 stikoma z zazidanimi parcelami ureditvenega
območja naselja,
–10 oddaljenost najbližjih hiš ureditvenega območja
naselja za 1 hišo,
–20 oddaljenost najbližjih hiš ureditvenega območja
naselja za 2 hiši,
A oddaljenost najbližjih hiš ureditvenega območja
naselja za več kot dve vmesni hiši.
identiteta naselja
(mikro merilo)
–20 zelo negativno vpliva,
–10 negativno vpliva,
0 ne vpliva,
10 pozitivno vpliva.
identiteta krajine
(makro merilo)
–20 zelo negativno vpliva,
–10 negativno vpliva,
0 ne vpliva,
10 pozitivno vpliva.
Kriteriji – “odnos do širšega prostora”
Pobudam, ki se nanašajo na območje Zasavskega hribovja, na obrobje Golovca, Polhograjskega hribovja in na območje Barja se doda – 10 točk.
V teh območjih je širitev razpršene poselitve neprimerna, ta območja so rekreativno zaledje Ljubljane, naselja imajo slabe možnosti za zmogljivo opremo s komunalno in družbeno infrastrukturo.
Kriteriji – “odnos do možne razvojne ureditve”
Pobude, ki se nanašajo na območja, kjer bodo potrebni oziroma so predvideni obsežni sanacijski ukrepi ali na območjih, kjer se ocenjuje, da bo možna kompleksna zazidava se doda od –10 do –20 točk.
V teh območjih vsaka nova neorganizirana gradnja zmanjšuje možnost sanacije ali kompleksnega razvoja območja.
Sprejemljivost pobude
Za objektivno presojo in odločanje vsebujejo kriteriji numerično lestvico ocen.
Podane so najvišje ocene, možne so vmesne ocene.
Z oznako A so označene absolutno nesprejemljive pobude, ostale pobude so sprejemljivejše čim višji je seštevek pozitivnih ocen.
Pobuda je sprejemljiva, če je vrednost seštevka ocen po kriterijih nič ali pozitivna.
4. člen
Osnutek sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana MOL vsebuje:
– odlok o spremembah in dopolnitvah dolgoročnega plana MOL,
– grafični prikaz na kartah PKN v merilu 1:5000,
– tabelarični prikaz pobud z obrazložitvijo.
5. člen
Osnutek sprememb in dopolnitev prostorskih ureditvenih pogojev na območju MOL vsebuje:
– uskladitev grafičnega dela prostorskih ureditvenih pogojev s spremembami in dopolnitvami dolgoročnega plana MOL na kartah PKN v merilu 1:5000,
– dopolnitev odlokov prostorskih ureditvenih pogojev z obrazložitvijo.
6. člen
Organi in organizacije, ki sodelujejo pri pripravi sprememb in dopolnitev navedenih prostorskih aktov so:
1. Zavod za gozdove Slovenije, območna enota Ljubljana, Tržaška 2, Ljubljana.
2. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Parmova 33, Ljubljana.
3. Ministrstvo za okolje in prostor, Zupančičeva 6, Ljubljana.
Ta spisek je treba razširiti, v kolikor bo obseg in značaj pobud za spremembo dolgoročnega plana MOL to zahteval.
Spremembe dolgoročnega plana bodo pogojevale spremembe 1. območja kmetijskih zemljišč (kadar bo poseg po sprejetih kriterijih utemeljen), sicer pa ne bodo v nobenem elementu spreminjale obveznih sestavin dolgoročnega plana Republike Slovenije. Za posege v 1. območje kmetijskih zemljišč bo treba pridobiti soglasje pristojnega ministrstva.
7. člen
Roki za izvedbo sprememb in dopolnitev navedenih prostorskih aktov:
1. Priprava strokovnih podlag za spremembo dolgoročnega plana.
Rok izdelave je dva meseca od sprejema programa priprave.
2. Izdelava osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih aktov.
Rok izdelave je štiri mesece od sprejema programa priprave.
3. Javna razgrnitev osnutkov prostorskih aktov, zbiranje pripomb, priprava stališč do pripomb in izdelava dopolnjenih osnutkov.
Rok izdelave je tri mesece od sprejema osnutkov sprememb in dopolnitev prostorskih aktov na mestnem svetu.
4. Posredovanje dopolnjenega osnutka sprememb in dopolnitev dolgoročnega plana MOL v predhodno potrditev na Ministrstvo za okolje in prostor in pridobitev soglasij na dopolnjen osnutek sprememb in dopolnitev prostorskih ureditvenih pogojev.
5. Priprava predloga sprememb in dopolnitev prostorskih aktov za obravnavo in sprejem na mestnem svetu.
Rok priprave je dva meseca po prejemu stališča MOP in pridobitvi soglasij.
8. člen
Organizacija priprave sprememb in dopolnitev navedenih prostorskih aktov
Nosilec priprave sprememb in dopolnitev navedenih prostorskih aktov in vodenja postopka sprejemanja je MOL, oddelek za urbanizem in okolje, Ljubljana, Poljanska 28.
9. člen
Finančna sredstva
Za izdelavo naloge se v Programu nalog oddelka za urbanizem in okolje namenijo finančna sredstva v višini 1,000.000 SIT. Sredstva vključujejo tudi pridobitev geodetskih podlog in stroške soglasij.
10. člen
Sprejem pobud za spremembo in dopolnitev dolgoročnega plana MOL je zaključen z dnem potrditve tega programa na mestnem svetu.
Št. 30-20/97
Ljubljana, dne 3. julija 1997.
Predsednik
Mestnega sveta
mestne občine Ljubljana
Dimitrij Kovačič, dipl. jur. l. r.