Uradni list

Številka 61
Uradni list RS, št. 61/1997 z dne 3. 10. 1997
Uradni list

Uradni list RS, št. 61/1997 z dne 3. 10. 1997

Kazalo

3008. Pravilnik o postopku za izbiro kulturnih projektov in oblikovanju kulturnih programov, ki se financirajo in sofinancirajo iz državnega proračuna, stran 5011.

Na podlagi četrtega odstavka 18. člena zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture (Uradni list RS, št. 75/94), minister za kulturo izdaja
P R A V I L N I K
o postopku za izbiro kulturnih projektov in oblikovanju kulturnih programov, ki se financirajo in sofinancirajo iz državnega proračuna
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik ureja
– postopek za izbiro projektov in oblikovanje programov, ki jih iz državnega proračuna financira in sofinancira Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo),
– opravila, ki jih v posameznih fazah postopka opravljajo službe ministrstva,
– dejanja, ki jih morajo v posameznih fazah postopka opraviti predlagatelji projektov oziroma izbrani predlagatelji – izvajalci projektov,
– oblikovanje strokovnih skupin in naloge ministrstva v zvezi z njihovim delovanjem,
in določa dokumentacijo, ki se uporablja v postopku, ki ga ureja ta pravilnik.
2. člen
Službe ministrstva, strokovne skupine in predlagatelji oziroma izvajalci se pri pripravljanju, sprejemanju in izvajanju odločitev o izbiri projektov in oblikovanju programov, ki jih iz državnega proračuna financira in sofinancira ministrstvo, ravnajo po pogojih in merilih, ki jih predpiše minister na predlog strokovnih skupin. Pogoji in merila za posamezna področja so del razpisne dokumentacije, ki je dostopna zainteresiranim predlagateljem oziroma izvajalcem.
Od dneva objave razpisa do odločitve o izboru predlogov in o njihovem financiranju se pogoji in merila iz prejšnjega odstavka ne smejo spremeniti.
II. POSTOPEK
3. člen
Postopek oblikovanja programov in dodeljevanja finančnih sredstev izvajalcem poteka po naslednjem zaporedju:
– priprava in objava javnega razpisa za zbiranje predlogov kulturnih projektov in oblikovanje kulturnih programov (v nadaljnjem besedilu: javni razpis),
– odpiranje predlogov,
– dopolnjevanje predlogov,
– strokovno ocenjevanje prispelih predlogov,
– odločitev ministra,
– morebitna pritožba predlagatelja,
– javna objava sprejetega programa ministrstva,
– sklepanje pogodb in njihovo izvajanje,
– spremljanje izvajanja pogodb,
– strokovno ocenjevanje dosežkov,
– spreminjanje oziroma dopolnjevanje odločitev.
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka lahko minister v okviru tretjega odstavka 18. člena zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture sklene pogodbo o financiranju in sofinanciranju kulturnega projekta ali programa tudi brez javnega razpisa.
V primeru iz prejšnjega odstavka veljajo vsa določila tega pravilnika, razen določil o javnem razpisu.
4. člen
Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, pogoje in merila, datum objave javnega razpisa, razpisni rok ter komisijo za odpiranje predlogov določi minister s sklepom.
5. člen
Komisija za odpiranje predlogov ima skupaj z vodjo tri do pet članov. Med njimi mora biti pravnik iz pravne službe ministrstva, vodja programske organizacijske enote ter eden izmed predsednikov strokovnih skupin.
6. člen
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– navedbo ministrstva oziroma teles v njegovi sestavi, ki objavljajo razpis,
– programe, ki so predmet financiranja in sofinanciranja,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci,
– okvirno vrednost sredstev za predmet javnega razpisa,
– kriterije in merila za izbor programov oziroma projektov in za dodelitev sredstev,
– določitev obdobja za porabo dodeljenih sredstev,
– razpisni rok,
– način dostave predlogov,
– navedbo oseb ministrstva, pooblaščenih za dajanje informacij,
– informacijo o razpisni dokumentaciji,
– rok, v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
Razpisni rok ne sme biti krajši od dveh mesecev in ne daljši od štirih.
7. člen
Predmet javnega razpisa so lahko programi oziroma projekti, ki sodijo v okvir izvajanja kulturnih dejavnosti, določenih s 4. in 5. členom zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture.
8. člen
Javni razpis se za naslednje leto objavi v juniju ali juliju tekočega proračunskega leta v Uradnem listu Republike Slovenije, najave o objavi pa v drugih javnih glasilih po izbiri ministrstva vsaj teden prej.
9. člen
Odpiranje vlog opravi služba ministrstva praviloma v prostorih ministrstva pod vodstvom komisije za odpiranje predlogov. Odpiranju lahko prisostvujejo predstavniki Kulturniške zbornice Slovenije.
Komisija zapisniško zabeleži seznam vseh prispelih predlogov in s pomočjo služb ministrstva ugotovi in zabeleži, katere vloge so nepopolne.
Komisija razvrsti predloge med pristojne službe ministrstva v nadaljnjo obravnavo. Odgovorni uslužbenci prevzem predlogov potrdijo pisno kot dodatek k zapisniku komisije.
10. člen
Odgovorni uslužbenci v roku deset dni po datumu odpiranja predlogov pisno opozorijo predlagatelje, ki so posredovali nepopolno vlogo, na nepopolnost in na možnost, da vlogo dopolnijo v roku, navedenem v obvestilu. Rok ne sme biti krajši od osem dni in ne daljši od petnajst dni po izhodnem datumu obvestila.
Minister lahko izjemoma za vloge nacionalnih kulturnih institucij določi rok do 45 dni.
Končno odločitev o tem, ali je vloga nepopolna, sprejema minister na predlog vodje ustrezne programske organizacijske enote ministrstva.
11. člen
Nepopolne vloge, ki jih po zgoraj omenjenih rokih predlagatelj ne dopolni, se zavržejo.
Sklep o tem na predlog vodje ustrezne programske organizacijske enote ministrstva sprejme minister, pisna obvestila predlagateljem pošljejo službe v tednu dni po sprejemu sklepa.
Zoper sklep o zavrženju iz tega člena pravilnika ni pritožbe.
12. člen
Službe ministrstva organizirajo in podpirajo postopek strokovnega ocenjevanja predlogov projektov in oblikovanja programov, in sicer:
1. izdelajo seznam predlogov projektov z vsemi bistvenimi podatki,
2. izdelajo primerjalni prikaz ustrezanja predlogov projektov pogojem in merilom,
3. izdelajo informacijo o čimbolj realno predvidljivih sredstvih minstrstva za posamezne programe,
4. podajo informacijo o uresničitvi obveznosti predlagateljev iz prejšnjih pogodb z ministrstvom,
5. zagotavljajo organizacijsko in administrativno pomoč pri delu strokovnih skupin.
Zadeve iz prve, druge, tretje in četrte točke prejšnjega odstavka predajo sekretarji strokovnih skupin zapisniško predsedniku in članom strokovnih skupin, najkasneje mesec dni po poteku roka za oddajo predlogov. Izjemne primere iz drugega odstavka 10. člena tega pravilnika predajo najkasneje dva meseca po poteku roka za oddajo predlogov.
13. člen
Strokovne skupine s pomočjo sekretarja strokovne skupine in služb ministrstva ocenijo predloge projektov v mesecu dni po prejemu dokumentacije iz prejšnjega člena.
Strokovne skupine si same določijo način izvedbe svojega dela. K delu lahko za presoje posameznih predlogov projektov ali določenih vidikov za več projektov izjemoma in z odobritvijo ustreznih vodij služb ministrstva pritegnejo dodatne strokovnjake. Prav tako lahko, po lastni odločitvi, z izvajalci opravijo pojasnilne pogovore.
Strokovna skupina opravi delo s tem, da prek sekretarja skupine poda vodji ustrezne programske organizacijske enote ministrstva pisno poročilo o svojem delu ter predlog izbora projektov z njihovim okvirnim financiranjem in z njihovim prioritetno rangiranim seznamom kot strokovno osnovo za oblikovanje programov ministrstva.
V pisnem poročilu iz prejšnjega odstavka morajo biti posebej obrazloženi vsebinski razlogi za predlog zavrnitve posameznih projektov oziroma programov.
14. člen
Strokovna skupina pri svojem delu upošteva pogoje in merila iz 4. člena tega pravilnika.
Član strokovne skupine praviloma ne more s svojim predlogom konkurirati na razpisu. V primeru izjeme, ki jo mora odobriti minister, se takega člana izloči iz strokovnega ocenjevanja lastnega projekta.
Vodja in člani strokovne skupine podpišejo poročilo in predlog izbora. Član, ki se ne strinja s posamezno točko ali celoto večinskega mnenja, ima pravico svoje ločeno pisno stališče priložiti k poročilu strokovne skupine.
15. člen
Sekretar strokovne skupine v skladu z navodili in sklepi, ki veljajo za nadomestila za delo v primerljivih telesih državne uprave, izdela predlog za plačilo honorarjev članom in vodji strokovne skupine in ga preda generalnemu sekretarju ministrstva, ki zagotovi izplačila.
Vodje programskih organizacijskih enot ministrstva predajo poročila strokovnih skupin pristojnemu državnemu sekretarju in ministru. K poročilom pisno dodajo svoja zapažanja in priporočila za oblikovanje programov in financiranje projektov.
16. člen
Minister s sklepom na podlagi mnenja in priporočil strokovnih skupin in vodij programskih organizacijskih enot ministrstva oziroma organov v sestavi ministrstva določi program, ki ga ministrstvo financira in sofinancira, za naslednje proračunsko leto še v obdobju proračunskega leta, v katerem je bil objavljen javni razpis.
Ministru poda predlog sklepa vodja ustrezne programske organizacijske enote ministrstva, z dodatnima parafama vodje ekonomsko-finančne službe in vodje pravne službe ministrstva. Kabinet ministra vodi evidenco sklepov.
17. člen
Kabinet ministra seznani svetovalce v programskih organizacijskih enotah ministrstva s sklepom. Ti na tej podlagi
1. pisno obvestijo predlagatelje o izboru ali zavrnitvi predloga projekta,
2. s pomočjo pravne službe in ekonomsko-finančne službe ministrstva pripravijo pogodbe in izvedejo opravila, potrebna za izvršitev obveznosti ministrstva po pogodbi.
Opravila iz druge točke prejšnjega odstavka se nanašajo predvsem na pripravo finančnih dokumentov za Ministrstvo za finance ter na zagotovitev obračunskih situacij s strani izvajalca, da plačila lahko potekajo v pogodbeno predvidenih rokih in obsegu.
18. člen
Izbrani predlagatelj postane izvajalec po obojestranskem podpisu pogodbe.
Če pogodbe ne podpiše v roku petnajst dni od izdaje pisnega poziva za podpis, se šteje, da je odstopil od zahteve po financiranju in sofinanciranju predloga projekta.
19. člen
Predlagatelj, ki meni, da njegov predlog iz neupravičenih razlogov ni bil izbran oziroma je iz neupravičenih razlogov prejel znatno manj sredstev, lahko v roku osem dni po prejemu obvestila iz prve točke prvega odstavka 17. člena tega pravilnika pisno vloži na ministrstvo pritožbo.
Ministrstvo mora pritožbo obravnavati, preveriti nove navedbe in v roku petnajst dni od prejema pritožbe ponovno odločiti s sklepom.
Sklep ministra o pritožbi je dokončen.
20. člen
Sklep ministra se sme spremeniti oziroma ukiniti samo z novim sklepom ministra, in sicer zaradi pritožbe, zaradi sprememb v proračunu in zaradi drugih objektivnih okoliščin, ki razvrednotijo prvotno odločitev oziroma povzročijo, da postane neizvedljiva.
21. člen
Programska odločitev ministra se objavi v knjižni obliki in distribuira kulturnim institucijam ter prek knjižnic, na pisno zahtevo pa lahko tudi drugim zainteresiranim. O objavi se javnost obvesti v javnih glasilih.
V uvodu mora biti pojasnjeno, ali so sredstva, predvidena za posamične projekte in programe, dokončna ali pa so lahko iz proračunskih razlogov še spremenjena.
Odločitve ministra, sprejete po drugem odstavku 3. člena tega pravilnika, so lahko objavljene v programski publikaciji za tekoče proračunsko leto, obvezno pa v letnem poročilu za preteklo proračunsko leto.
22. člen
Svetovalci iz 17. člena tega pravilnika so hkrati skrbniki pogodb in spremljajo izvrševanje pogodbe s pomočjo stikov z izvajalci ter poročil o potekanju in rezultatih projektov. Poročila na ministrstvo posredujejo izvajalci, skladno z določili v pogodbi, vendar najmanj zaključno poročilo, in sicer mesec dni po preteku pogodbe.
Strokovne skupine na pobudo ministrstva ali po lastni odločitvi presodijo uspešnost projektov in dosežke programov na podlagi poročil in drugih vedenj o projektih oziroma programih in s tem seznanijo ministrstvo.
Pri tem se naslanjajo na pogoje in merila iz 4. člena tega pravilnika¸ter na merila, kriterije in usmeritve nacionalnega kulturnega programa.
23. člen
Ministrstvo lahko poda pobudo Svetu za kulturo Republike Slovenije, da na podlagi poročil strokovnih skupin opravi strokovno ocenitev posamičnih ali vseh programov, ki jih financira ministrstvo.
Poročilo ministrstva Državnemu zboru Republike Slovenije o kulturni dejavnosti, financirani in sofinancirani iz državnega proračuna v preteklem proračunskem letu, obvezno vsebuje stališča oziroma ocene Sveta za kulturo Republike Slovenije iz zgornjega odstavka tega člena.
24. člen
Če ministrstvo ugotovi, da izvajalec ne izvršuje pogodbe, mu do končne odločitve o pogodbi zadrži izplačevanje še neizplačanih sredstev in ne sklene z njim novih pogodb.
Če izvajalec sredstev ni uporabil namensko, ministrstvo prekine pogodbo, z njim ne sklepa novih pogodb in sodno izterja vrnitev nenamensko porabljenih sredstev.
Če izvajalec ministrstvu ne posreduje poročila iz prvega odstavka 22. člena tega pravilnika, lahko ministrstvo zahteva vrnitev sredstev ali pa izvajalcu iz tega razloga ne odobri sredstev pri naslednjih ponudbah.
III. OBLIKOVANJE, DELOVANJE IN PLAČEVANJE STROKOVNIH SKUPIN
25. člen
Minister, v sodelovanju s strokovno kulturno javnostjo, izmed uveljavljenih strokovnjakov in ustvarjalcev imenuje predsednike in člane strokovnih skupin, ki kot svetovalna telesa opravljajo strokovno ocenjevanje predlogov kulturnih projektov, ki se financirajo in sofinancirajo iz državnega proračuna, ter s predlaganjem projektov v odobritev svetujejo ministru oblikovanje kulturnih programov ministrstva. Minister lahko strokovnim skupinam naloži tudi druge strokovne naloge, zlasti glede oblikovanja in ocenjevanja kulturne politike.
Minister praviloma izmed svetovalcev, zaposlenih v programskih organizacijskih enotah ministrstva, imenuje sekretarje strokovnih skupin.
Mandat članov in predsednika strokovnih skupin traja do konca mandata ministra, ki jih imenuje. Mandat se lahko ponavlja.
26. člen
Minister imenuje strokovne skupine za naslednja področja kulturnih dejavnosti:
– založništvo in književnost,
– scenske umetnosti, vključno z gledališko-plesno dejavnostjo ter igranimi programi radia in televizije,
– glasbeno dejavnost, ki obsega tudi opero in balet, glasbene programe radia in televizije ter glasbeno založništvo,
– varstvo kulturne dediščine,
– likovno-galerijsko dejavnost,
– arhivsko dejavnost,
– muzejsko dejavnost,
– knjižničarstvo,
– manjšinsko in priseljensko kulturno dejavnost,
– manjšinsko in izseljensko kulturno dejavnost,
– kinematografijo, multimedijsko in video dejavnost,
– ljubiteljsko kulturo,
– mednarodno sodelovanje,
– raziskovalno dejavnost.
Strokovna skupina ima liho število članov od tri do pet, vključujoč predsednika.
27. člen
Sekretar strokovne skupine pripravlja gradivo za seje, organizira srečanja, vodi korespondenco s člani, skrbi za evidenco dela skupine in za arhiv dokumentacije, ki nastaja pri njenem delu, skrbi za izvedbo avtorskih pogodb s člani skupine in opravlja druge naloge v zvezi z delom strokovne skupine.
Arhiv dokumentacije o delu strokovne skupine v preteklem letu mora sekretar predati dokumentacijski službi ministrstva v začetku naslednjega proračunskega leta.
28. člen
Pri delu strokovnih skupin lahko sodelujejo minister, državna sekretarja in višji upravni delavci, katerih naloge segajo na področje dela posamezne skupine.
Minister ali državni sekretar mora sprejeti predsednika skupine, ko ta zahteva pogovor z njim o vprašanjih z delovnega področja skupine, pomembnih za delo ministrstva ali delo skupine.
29. člen
Delo strokovnih skupin se vrednoti kot avtorsko delo. Avtorjem pisnih strokovnih mnenj, ki nastanejo kot rezultat skupne obravnave ali pa kot samostojno delo posameznega člana, pripada ustrezno nadomestilo, določeno s pogodbami o avtorskem delu. Minister vsako leto določi okvirne možne avtorske honorarje za predsednike in za člane strokovnih skupin.
Ministrstvo članom izvedenskih skupin, ki žive zunaj Ljubljane, plača potne stroške za udeležbo na sejah skupin v skladu z veljavnimi predpisi za državno upravo.
Če je izjemoma član strokovne skupine strokovnjak, zaposlen v državni upravi, potem ni upravičen do nadomestila iz prvega odstavka tega člena.
30. člen
Vpogled v strokovna mnenja lahko imajo izvajalci, na katere se strokovno mnenje neposredno nanaša.
Strokovna mnenja so lahko javno objavljena le z dovoljenjem vseh avtorjev in proti ustreznemu nadomestilu za javno priobčitev avtorskega dela.
Ministrstvo lahko javno objavi imena predsednikov in članov strokovnih skupin šele potem, ko skupine izdelajo pisna poročila iz 13. člena tega pravilnika.
31. člen
Ministrstvo lahko strokovna mnenja uporablja v upravnih in drugih postopkih, pri katerih sodeluje kot pristojni organ. Vse moralne avtorske pravice ostanejo avtorjem.
IV. OPREDELITEV DOKUMENTOV V POSTOPKU PO TEM PRAVILNIKU
32. člen
Razpisna dokumentacija zajema razpisne obrazce, ki jih pripravi ministrstvo in so v toku razpisa zainteresiranim izvajalcem dosegljivi na ministrstvu in upravnih enotah.
Izvajalci obvezno napišejo ponudbo svojih projektov na predpisanih razpisnih obrazcih, ki jim priložijo dokazila, ki jih terjajo razpisni obrazci.
33. člen
Sklep ministra o izboru projekta oziroma programa vsebuje naslednje sestavine:
– glavo ministrstva,
– datum sprejema sklepa,
– evidenčno številko sklepa,
– sklicevanje na ustrezne zakone in pravilnike,
– izrek, ki navaja izvajalca projekta, ime projekta, sredstva za projekt v tekočem proračunskem letu, skrbnika projekta na ministrstvu oziroma samo izvajalca projekta in ime projekta v primeru zavrnitve financiranja,
– obrazložitev,
– parafe vodij programske organizacijske enote, ekonomsko finančne službe in pravne službe ministrstva,
– podpis ministra ali z njegovim pooblastilom državnega sekretarja.
34. člen
Pogodba ministrstva z izvajalcem vsebuje najmanj naslednje postavke:
– stranke pogodbe,
– predmet oziroma namen pogodbe,
– rok za izvedbo predmeta,
– finančna sredstva in dinamiko plačevanja,
– skrbnik pogodbe za vsako stranko,
– obveznost poročanja izvajalca ministrstvu,
– opredelitev, da ministrstvo lahko kadarkoli preverja namenskost porabe dodeljenih sredstev,
– razloge, zaradi katerih lahko ministrstvo zadrži izvajanje pogodbe oziroma jo razdre ter izterja vračilo sredstev,
– pristojno sodišče,
– podpise in žige,
– datum.
Pogodba lahko vsebuje tudi druga določila, če je to potrebno zaradi posebnosti predmeta pogodbe.
35. člen
Poročilo izvajalca ministrstvu iz prvega odstavka 22. člena tega pravilnika vsebuje najmanj naslednje postavke poročanja:
– identifikacijo izvajalca in predmeta poročanja, skladno z navedbami v pogodbi z ministrstvom,
– opis izvrševanja pogodbe in opis dosežkov oziroma uspešnosti doseganja ciljev projekta, ki je predmet pogodbe,
– prikaz porabe finančnih sredstev, ki jih je izvajalec prejel od ministrstva,
– navedbo težav, ki jih je izvajalec imel v toku realiziranja pogodbe,
– argumentacijo za vsakršna odstopanja od pogodbenih določil,
– izjavo, da izvajalec dovoljuje ministrstvu predati poročilo v strokovno ocenjevanje,
– podpis.
Ministrstvo lahko v posameznih primerih uvede dodatne postavke poročila oziroma terja poročilo le o posamezni postavki.
Ministrstvo ima pravico do vpogleda v izvajalčevo dokumentacijo v zvezi z določili prvega odstavka tega člena.
V. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
36. člen
Minister imenuje strokovne skupine za obravnavo predlogov za leto 1998 najkasneje do 10. 10. 1997.
37. člen
Določba tretjega odstavka 19. člena tega pravilnika, ki se nanaša na nacionalni kulturni program, se začne uporabljati po sprejemu nacionalnega kulturnega programa.
38. člen
V proračunskem letu 1997 smejo avtorski honorarji predsednikov izvedenskih skupin znašati do 50.000 SIT, članov izvedenskih skupin pa do 30.000 SIT.
39. člen
Javni razpis in razpisna dokumentacija se po vzpostavitvi predstavitvene strani ministrstva objavljata tudi prek Interneta.
40. člen
Pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 403-5/97
Ljubljana, dne 24. septembra 1997.
Jožef Školč l. r.
Minister
za kulturo

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti