Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
1. GARANCIJA ZA RESNOST PONUDBE ---------------------------------------------------------------- Naziv banke kraj in datum upravičenec Garancija št. ........ V skladu z javnim razpisom, objavljenim v Uradnem listu Republike Slovenije, številka ..........., z dne............, za nabavo naslednjega blaga (izdelavo naslednje storitve): 1.................................... 2.................................... 3.................................... za potrebe naročnika ......................... je ponudnik dolžan za resnost svoje ponudbe na javnem razpisu, preskrbeti naročniku bančno garancijo v višini .............. % od vrednosti blaga (storitve) kar znaša ................................. SIT. Banka se zavezuje, da bo plačala navedeni znesek v naslednjih primerih: a) če ponudnik umakne ali spremeni ponudbo v času njene veljavnosti, navedeni v ponudbi ali b) če ponudnik, ki ga je naročnik v času veljavnosti ponudbe obvestil o sprjetju njegove ponudbe: - ne izpolni ali zavrne sklenitev pogodbe v skladu z določbami Navodil ponudniku ali - ne predloži ali zavrne predložitev bančne garancije za dobro izvedbo posla v skladu z določbami Navodil ponudnikom. Zavezujemo se, da bomo v 15 dneh po prejemu naročnikovega prvega pisnega zahtevka plačali naročniku zgoraj navedeni znesek brez kakršnega koli dodatnega utemeljevanja, če v svojem zahtevku navede, da mu zahtevani znesek pripada zaradi izpolnitve enega ali obeh zgoraj navedenih primerov in navede, za kateri primer ali primera gre. Ta garancija velja vse dotlej, dokler ne bo izbran ponudnik po zgoraj citiranem javnem razpisu in (v primeru, da je celovita ali delna ponudba sprejeta) do trenutka, ko izbrani ponudnik ne sklene pogodbe z naročnikom in mu ne izroči garancije za dobro izvedbo posla, vendar pa najkasneje 40 dni po sklepu o izbiri najugodnješe ponudbe. Če od vas ne prejmemo nikakršnega zahtevka za izplačilo garantiranega zneska do .............., ta garancija preneha veljati ne glede na to, ali nam je vrnjena. Morebitne spore med upravičencem in banko rešuje stvarno pristojno sodišče v Ljubljani. Banka (žig in podpis) 2. GARANCIJA ZA VRNITEV PREDPLAČILA ----------------------------------------------------------------- Banka ...................................... ...................................... Kraj in datum ........................ Upravičenec ...................................... ...................................... Garancija št.: ............ V skladu s pogodbo .............................., z dne, ...................... sklenjene med upravičencem ............. ............................................................... in ............................................................ (naziv prodajalca oziroma izvajalca) za ....................... ............................................................... (predmet pogodbe) v vrednosti .......................... SIT, je uporabnik dolžan plačati po pogodbi ...... % avans od skupne pogodbene vrednosti, to je ......................... SIT, proti predložitvi avansne garancije, s katero banka garantira vračilo avansa v celoti ali delno, če prodajalec (izvajalec) ne izpolni pravilno ali pravočasno svoje pogodbene obveznosti v celoti ali delno, kot je določeno v pogodbi. Na zahtevo prodajalca (izvajalca) se s to garancijo nepreklicno in nepogojno obvezujemo, da bomo na vaš prvi pisni poziv in ne glede na kakršen koli ugovor prodajalca (izvajalca) plačali znesek avansa v višini največ ................... SIT, ki vključuje znesek prejetega predplačila in pripadajočih obresti, če pogodba ne bo izpolnjena v roku, kvaliteti ali količini, navedeni v zgoraj citirani pogodbi. V primeru, da je dopustna delna ali sukcesivna izpolnitev pogodbenih obveznosti, se vrednost avansa, ki ga mora vrniti prejemnik avansa, sorazmerno zmanjša. Ta garancija velja najkasneje do .............. in se avtomatično zmanjšuje za odgovarjajoči znesek opravljenih dobav (storitev), če so le-te dopustne. Po poteku navedenega skrajnega roka garancija ne velja več in naša obveznost avtomatično ugasne, ne glede na to, ali je garancija vrnjena. Morebitne spore med upravičencem in banko rešuje stvarno pristojno sodišče v Ljubljani. Banka (žig in podpis) 3. GARANCIJA ZA DOBRO IZVEDBO POGODBENIH OBVEZNOSTI ----------------------------------------------------------------- naziv banke kraj in datum upravičenec Garancija št............... V skladu s pogodbo (naziv pogodbe, številka pogodbe, datum…), sklenjene med naročnikom ..................................... .............................................. in ............ .............................................................. (naziv izvajalca) za nakup (izdelavo, dobavo)................. ..........(predmet pogodbe) v vrednosti .................., je prodajalec (izvajalec) dolžan dobaviti naslednje blago (opraviti naslednje storitve): 1.................................. 2.................................. 3.................................. v skupni vrednosti .................. SIT, z besedo ......... .................. v roku (datum, dni, mesecev) v količini in kvaliteti, opredeljeni v citirani pogodbi. Na zahtevo prodajalca (izvajalca) se s to garancijo nepreklicno in brezpogojno obvezujemo, da bo prodajalec (izvajalec) svojo pogodbeno obveznost izpolnil v dogovorjeni kvaliteti, količini in rokih, v nasprotnem primeru bomo na vaš prvi pisni poziv plačali................... SIT, če blago (storitev) ne bo izročeno v roku, kvaliteti ali količini, opredeljeni v zgoraj citirani pogodbi. Naša obveza velja tudi v primeru delne izpolnitve pogodbene obveznosti, če dobavljeno blago (opravljena storitev) tudi delno ne zadostuje pogodbenim zahtevam. Ta garancija velja najkasneje do............................ Po poteku navedenega roka garancija ne velja več in naša obveznost avtomatično ugasne, ne glede na to, ali je garancija vrnjena. Morebitne spore med upravičencem in banko rešuje stvarno pristojno sodišče v Ljubljani. Banka (žig, podpis) 4. GARANCIJA ZA ODPRAVO NAPAK V GARANCIJSKEM ROKU ----------------------------------------------------------------- naziv banke kraj in datum upravičenec Garancija št............... V skladu s pogodbo (naziv pogodbe, številka pogodbe, datum…), sklenjene med naročnikom ....................................... ................................................................ in ............................................................. (naziv izvajalca) za nakup (izdelavo, dobavo) .................. ................................................................ (predmet pogodbe) v vrednosti ...................., je prodajalec (izvajalec) dolžan po opravljeni primopredaji v garancijskem roku servisirati opremo in dobavljati brezplačno nadomestne dele, skladno z določili zgoraj citirane pogodbe in garancijske izjave. S to garancijo se nepreklicno in brezpogojno zavezujemo, da bomo na vaš prvi pisni poziv in ne glede na kakršen koli ugovor naročnika garancije izplačali znesek .................... SIT, če prodajalec (izvajalec) v garancijskem roku oziroma v roku, ko velja ta garancija, ne bo izpolnil svoje obveznosti, ki izhaja iz naslova garancijske obveznosti. Ta garancija velja še 1 dan po poteku garancijskega (jamčevalnega) roka, določenega v zgoraj navedeni pogodbi, vendar pa najkasneje do............................ Po poteku tega roka garancija ne velja več in naša obveznost avtomatično ugasne, ne glede na to, ali je garancija vrnjena. Morebitne spore med upravičencem in banko rešuje stvarno pristojno sodišče v Ljubljani. Banka (žig in podpis) Obrazložitev Zakon o javnih naročilih v 77. členu pooblašča ministra, pristojnega za finance, da lahko natančneje predpiše ureditev posameznih vprašanj v postopkih za oddajo javnih naročil. Po 1. členu odredbe o obvezni vsebini razpisne in ponudbene dokumentacije mora naročnik v razpisni dokumentaciji določiti vrste garancij in predložiti njihove obrazce, s katerimi ponudniki zavarujejo svoje obveznosti za izpolnitev posameznih faz v postopku izvajanja javnega naročila. Iz prakse je poznano, da so najzanesljivejše sredstvo zavarovanja bančne garancije. V zakonu so predvidene najmanj štiri različne bančne garancije, pri čemer pa je garancija za vračilo predplačila za proračunske uporabnike izjema, ker se lahko uporablja le v pimerih, ki so določeni v navodilu o izvrševanju proračuna (Uradni list RS, št. 13/96). Za ostale naročnike ni omejitev. Po informacijah Nove Ljubljanske banke in SKB Banke lahko dobijo bančno garancijo pravne osebe, samostojni podjetniki in obrtniki. Provizija je različna, največkrat je odvisna od bonitete naročnika garancije in od dejstva, ali je naročnik garancije bančni komitent. Z Banko Slovenije je tudi dogovorjeno, da mora naročnik preveriti obvezno pri njih boniteto tuje banke, pri čemer pa šteje, da mora bit rating banke po IBCE najmanj AA-. Trenutne provizje za izdane garancije so pri Novi Ljubljanski banki naslednje: 0,3-0,6% od vrednosti garantiranega zneska za garancijo za resnost ponudbe in 0,45-0,85% od vrednosti garantiranega zneska za dobro izvedbo posla, za vračilo predplačila in garancije za odpravo napak v garancijskem roku. Višina provizij ostalih bank je podobna. Provizija za najboljše komitente banke je lahko tudi za plovico nižja. Predložitev bančne garancije za resnost ponudbe je izločilni pogoj, ker nepredložitev garancije, ne glede na razlog, pomeni nepopolnost ponudbe oziroma neizpolnjevanje razpisnih pogojev. Hkrati pa je nepredložitev garancije tudi opozorilo naročniku o slabem finančnem stanju ponudnika. Finančno stanje pa je eno od najpomembnješih meril za ugotavljanje sposobnosti ponudnika za izvedbo javnega naročila. Po uveljavitvi zakona so se pojavljala s strani naročnikov številna vprašanja glede vsebine bančnih garancij, rokov veljavnosti itd., kar sedaj razrešuje predlagano navodilo. Sestavni del navodila so tudi obrazci bančnih garancij, pri čemer so uporabljeni predlogi Nove LB, SKB Banke in Credit Swiss. V navodilu pa je za posebne vrste obveznosti, ki izhajajo iz obveze glavnega ponudnika do svojih podizvajalcev oziroma dobaviteljev, da jim poravnava nastale zapadle terjatve pravočasno. V sedanji praksi se dogaja, da glavni izvajalec ne plačuje svojim podizvjalcem tudi po več mesecev ali celo leto. Le-ti se obračajo na naročnika zaradi plačila, lahko prenehajo s svojim delom, pri čemer ima največjo škodo prav sam naročnik, ne glede na to, da redno izvršuje plačilo glavnemu izvajalcu. Zaradi tega je sedaj predlagano, da mora glavni izvjalec izročiti po podpisu pogodbe naročniku dve bianco menici s pooblastilom za izpolnitev in njihovo uporabo. Naročnik bo izpolnil menico v primeru zahtevkov podizvajalcev za plačilo. Neuporabljene menice vrne naročnik izvajalcu po dokončanju posla. Seveda je treba predpostavljati, da odgovorni delavci naročnikov poznajo pravila poslovanja z bančnimi garancijami in menicami, tako po slovenskem kot po tujem pravu. Z izdajo predlaganega navodila bo zapolnjena precejšnja praznina pri operacionalizaciji zakona o javnih naročilih, hkrati pa bo določilo o menicah posredno vplivalo na finančno disciplino.