Uradni list

Številka 79
Uradni list RS, št. 79/1997 z dne 15. 12. 1997
Uradni list

Uradni list RS, št. 79/1997 z dne 15. 12. 1997

Kazalo

3706. Pravilnik o organizaciji in pristojnosti strokovnih teles Ministrstva za znanost in tehnologijo za področje temeljnega in aplikativnega raziskovanja, stran 6863.

Na podlagi 32. člena zakona o raziskovalni dejavnosti (Uradni list RS, št. 8/91-I) izdaja minister za znanost in tehnologijo
P R A V I L N I K
o organizaciji in pristojnosti strokovnih teles Ministrstva za znanost in tehnologijo za področje temeljnega in aplikativnega raziskovanja
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
Ta pravilnik določa sestavo, organizacijo in pristojnosti strokovnih teles Ministrstva za znanost in tehnologijo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) ter način izbora in pristojnosti recenzentov in nacionalnih koordinatorjev.
II. STROKOVNA TELESA
2. člen
Strokovna telesa se ustanovijo za:
– spremljanje stanja in razvoja znanosti in tehnologije v Republiki Sloveniji z vidika kakovosti in primerljivosti s svetom,
– spoznavanje in obravnavanje naravnega okolja Slovenije ter civilizacijske in kulturne podobe slovenskega prostora in človeka skozi čas,
– pripravo pobud in predlogov za oblikovanje znanstvene in tehnološke politike,
– oblikovanje strokovnih podlag za odločanje o projektih in programih dejavnosti javnih raziskovalnih organizacij (v nadaljnjem besedilu: programi dejavnosti JRO),
– izdelavo strokovnih ocen in pripravo predlogov za izbor projektov in programov dejavnosti JRO nacionalnega raziskovalnega programa.
3. člen
Strokovna telesa Ministrstva za znanost in tehnologijo za področje temeljnega in aplikativnega raziskovanja (v nadaljnjem besedilu: strokovna telesa) so:
a) Nacionalni znanstveno-raziskovalni svet
b) Znanstveno-raziskovalni sveti za posamezna področja.
4. člen
Minister za znanost in tehnologijo (v nadaljnjem besedilu: minister) lahko za izvedbo posameznih nalog sam ali v sodelovanju z drugimi ministri imenuje tudi druga strokovna telesa.
1. Nacionalni znanstveno-raziskovalni svet
5. člen
Nacionalni znanstveno-raziskovalni svet sestavljajo predsednik, namestnik predsednika in člani.
Predsednika in namestnika predsednika imenuje minister.
Člani Nacionalnega znanstveno-raziskovalnega sveta po funkciji so predsedniki znanstveno-raziskovalnih svetov za posamezna področja in predsednik znanstveno-raziskovalnega sveta za področje narave in kulture Slovenije in Slovencev.
Predsednika imenuje minister izmed kandidatov na predlog Koordinacije raziskovalnih inštitutov Slovenije – KORIS, Sveta za znanost in tehnologijo Republike Slovenije, Nacionalnega znanstveno-raziskovalnega sveta, Univerz in Slovenske akademije znanosti in umetnosti in po predhodno opravljeni javni predstavitvi predlaganih kandidatov. Javno predstavitev kandidatov organizira ministrstvo. Kandidat za predsednika je lahko tudi član Nacionalnega znanstvenega sveta.
Predsednik Nacionalnega znanstveno-raziskovalnega sveta postane po izteku mandata namestnik predsednika tega sveta.
Predsednik in njegov namestnik sta imenovana za tri leta in ne moreta biti imenovana dvakrat zaporedoma.
Mandat članov Nacionalnega znanstveno-raziskovalnega sveta je enak mandatu predsednikov znanstveno-raziskovalnih svetov za posamezna področja.
6. člen
Predsednik oziroma njegov namestnik sta lahko razrešena pred potekom časa, za katerega sta imenovana.
Minister razreši predsednika oziroma njegovega namestnika:
– če predsednik oziroma njegov namestnik sam zahteva razrešitev,
– če predsednik oziroma njegov namestnik pri svojem delu ne ravna po predpisih ali neutemeljno ne izvršuje nalog v okviru pristojnosti Nacionalnega znanstveno-raziskovalnega sveta,
– če predsednik oziroma njegov namestnik s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje naloge, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje na raziskovalnih področjih.
Minister mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti predsednika oziroma njegovega namestnika z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Sklep o razrešitvi predsednika Nacionalnega znanstveno-raziskovalnega sveta sprejme minister istočasno z imenovanjem novega predsednika Nacionalnega znanstveno-raziskovalnega sveta.
7. člen
Nacionalni znanstveno-raziskovalni svet ob upoštevanju ciljev in usmeritev Nacionalnega raziskovalnega programa predlaga ministru:
– smernice za javne razpise projektov,
– kriterije za ocenjevanje projektov, programov in raziskovalnih skupin,
– inštrumente za pospeševanje povpraševanja po raziskovalnih storitvah,
– razvoj znanstveno-raziskovalne infrastrukture,
– razvoj infrastrukture za prenos znanja,
– okvirna razmerja sredstev med področji in projekti,
– pripravi poročila o rezultatih raziskovalnih dejavnosti.
Nacionalni znanstveno-raziskovalni svet oblikuje končni predlog prednostne liste za financiranje projektov, pri čemer upošteva zlasti:
– usklajene predloge znanstveno-raziskovalnih svetov na področjih, ki so prednostnega pomena za razvoj znanosti in tehnologije,
– potrebe po razvoju strok in raziskovalnih kapacitet,
– smeri in angažiranja raziskovalnih kapacitet za razvojne in druge potrebe Republike Slovenije,
– obseg razpoložljivih javnih sredstev.
2. Znanstveno-raziskovalni sveti
8. člen
Znanstveno-raziskovalni sveti so:
– Znanstveno-raziskovalni svet na področjih naravoslovno-matematičnih ved,
– Znanstveno-raziskovalni svet na področjih tehniških ved,
– Znanstveno-raziskovalni svet na področjih medicinskih ved,
– Znanstveno-raziskovalni svet na področjih biotehniških ved,
– Znanstveno-raziskovalni svet na področjih družboslovnih ved,
– Znanstveno-raziskovalni svet na področjih humanističnih ved,
– Znanstveno-raziskovalni svet na področju narave in kulture Slovenije in Slovencev.
9. člen
Znanstveno-raziskovalne svete na področjih posameznih znanstvenih ved sestavljajo predsednik, namestnik predsednika in člani.
Predsednika znanstveno-raziskovalnega sveta imenuje minister na predlog Nacionalnega znanstveno-raziskovalnega sveta.
Nacionalni znanstsveno-raziskovalni svet oblikuje predlog za predsednika znanstveno-raziskovalnega sveta na podlagi javne predstavitve kandidatov, ki jih za predsednika predlagajo nacionalni koordinatorji za posamezen znanstveno-raziskovalni svet. Predstavitev organizira Nacionalni znanstveno-raziskovalni svet. Nacionalni znanstveno raziskovalni svet posreduje ministru ob posredovanju predloga za predsednika tudi spisek vseh kandidatov, ki so se javno predstavili. Kandidat za predsednika je lahko tudi član Znanstveno razioskovalnega sveta za posamezno področje.
Predsednik znanstveno-raziskovalnega sveta praviloma po izteku mandata postane namestnik prdsednika.
Predsednik in njegov namestnik sta imenovana za tri leta in ne moreta biti imenovana dvakrat zaporedoma.
Člani znanstveno-raziskovalnih svetov so nacionalni koordinatorji za področja, ki so uvrščena v posamezno znanstveno vedo.
Mandat člana znanstveno-raziskovalnega sveta je enak mandatu nacionalnega koordinatorja.
10. člen
Predsednik znanstveno-raziskovalnega sveta oziroma njegov namestnik sta lahko razrešena pred potekom časa, za katerega sta imenovana.
Minister razreši predsednika oziroma njegovega namestnika:
– če le-ta oziroma njegov namestnik sam zahteva razrešitev,
– če predsednik oziroma njegov namestnik pri svojem delu ne ravna po predpisih ali neutemeljno ne izvršuje nalog v okviru znanstvno-raziskovalnega sveta,
– če predsednik oziroma njegov namestnik s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje naloge, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje na področjih posameznih ved.
Minister mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti predsednika oziroma njegovega namestnika z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Sklep o razrešitvi predsednika sprejme minister istočasno s sklepom o imenovanju novega predsednika.
11. člen
Znanstveno-raziskovalni sveti opravljajo naslednje naloge:
1. za posamezne raziskovalne vede pripravijo poročila in dajejo pobude o:
– stanju raziskovalnih področij v Republiki Sloveniji,
– dosežkih v Republiki Sloveniji v zadnjih petih letih,
– razvoju raziskovalnega področja v svetu,
– usmeritvah razvoja posameznega raziskovalnega področja v Republiki Sloveniji;
2. predlagajo izhodišča za oblikovanje nacionalne znanstvene in tehnološke politike;
3. ocenjujejo programe dejavnosti JRO in pripravijo mnenje o kakovosti programov JRO
4. pri evalvaciji projektov:
– predlagajo metodologijo ocenjevanja,
– usklajujejo kriterije za ocenjevanje,
– predlagajo recenzente;
5. pripravijo prednostne liste na področju posameznih znanstvenih ved za financiranje projektov, pri čemer upoštevajo:
– družbene razvojne prioritete,
– znanstveno relevantnost,
– zasedenost in uporabo kapacitet raziskovalnih skupin in
– razpoložljiva proračunska sredstva;
6. na področju infrastrukture:
– pripravijo prednostno listo financiranja raziskovalne in druge infrastrukturne opreme;
– sodelujejo pri izboru strateške tuje periodike in podatkovnih baz,
– ocenjujejo prispevek posameznega informacijskega centra ali knjižnice k raziskovalni dejavnosti,
– sodelujejo pri opredeljevanju razvoja in delovanja raziskovalne komunikacijske infrastrukture,
– predlagajo izbor specializiranih informacijskih centrov in knjižnic in
7. na področju kadrov:
– vsaj enkrat letno pripravijo kvalitativno analizo rezultatov raziskovalnih skupin pri usposabljanju kadrov,
– pripravijo oceno kadrovskih potreb ter razvojnih možnosti,
– predlagajo politiko usposabljanja raziskovalnih kadrov,
– dajejo mnenje k vlogam za doktorski študij v tujini in
– pripravijo oceno podiplomskih programov;
8. glede znanstvenih sestankov, znanstvenih monografij ter znanstvenih periodičnih publikacij:
– razvrstijo predlagane znanstvene sestanke oziroma znanstvene monografije ter znanstvene periodične publikacije po prednostnih kazalcih,
– enkrat letno izdelajo:
a) analizo rezultatov znanstvenih sestankov,
b) oceno pravilnosti razvrstitve po prednostnih kazalcih,
c) analizo objav znanstvenih monografij,
č) predloge ukrepov za pospeševanje objavljanja znanstvenih monografij na deficitarnih področjih,
d) analizo domačih znanstvenih periodičnih publikacij z vidika upravičenosti sofinanciranja.
12. člen
Znanstveno-raziskovalni svet na področju narave in kulture Slovenije in Slovencev (v nadaljnjem besedilu: Znanstveno-raziskovalni svet na področju narave in kulture) sestavljajo predsednik, namestnik predsednika in člani.
Predsednika, namestnika predsednika in člane Znanstveno-raziskovalnega sveta na področju narave in kulture imenuje minister.
Člane Znanstveno-raziskovalnega sveta na področju narave in kulture imenuje minister izmed strokovnjakov, ki jih predlagajo raziskovalne organizacije, ki opravljajo raziskovalno dejavnost s področja narave in kulture Slovenije in Slovencev ter Ministrstvo za znanost in tehnologijo, Ministrstvo za okolje in prostor in Ministrstvo za kulturo. Svet šteje do 10 članov vključno s predsednikom in njegovim namestnikom.
Predsednika in namestnika predsednika imenuje minister izmed članov Znanstveno-raziskovalnega sveta na področju narave in kulture na njihov predlog.
Predsednik Znanstveno-raziskovalnega sveta postane po izteku mandata namestnik predsednika tega sveta.
Predsednik in njegov namestnik sta imenovana za tri leta in ne moreta biti imenovana dvakrat zaporedoma.
Člani Znanstveno-raziskovalnega sveta na področju narave in kulture so imenovani za tri leta in so lahko ponovno imenovani.
13. člen
Predsednik Znanstveno-raziskovalnega sveta na področju narave in kulture oziroma njegov namestnik sta lahko razrešena pred potekom časa, za katerega sta imenovana.
Minister razreši predsednika oziroma njegovega namestnika:
– če predsednik oziroma njegov namestnik sam zahteva razrešitev,
– če predsednik oziroma njegov namestnik pri svojem delu ne ravna po predpisih ali neutemeljno ne izvršuje nalog v okviru pristojnosti Znanstveno-raziskovalnega sveta,
– če predsednik oziroma njegov namestnik s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje naloge, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje na tem področju.
Minister mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti predsednika oziroma njegovega namestnika z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
14. člen
Znanstveno-raziskovalni svet na področju narave in kulture opravlja naslednje naloge:
– razpravlja o vsebinskih in strokovnih vprašanjih, vezanih na določanje raziskovalnih in razvojnih projektov,
– predlaga predmet javnih razpisov in izbor projektov na podlagi javnih razpisov,
– predlaga metodologijo ocenjevanja in kriterije,
– predlaga recenzente in recenzentske skupine,
– spremlja poročila odgovornih nosilcev projektov oziroma raziskovalcev glede poteka posameznih delov projektov, jih ocenjuje in daje v presojo strokovnim telesom ministrstva in resornim ministrstvom,
– razpravlja o ugotovitvah ter o predlogih in pripombah k projektom s strani ministrstva ali resornih ministrstev ter predlaga ukrepe.
15. člen
Predsednik Znanstveno-raziskovalnega sveta na področju narave in kulture opravlja naslednje naloge:
– vodi znanstveno raziskovalni svet na področju narave in kulture,
– usklajuje delo raziskovalcev oziroma projektnih skupin tako, da so po prioritetnem redu pokrite tematike temeljnega in aplikativnega raziskovanja ter se uresničujejo programski cilji v določenih rokih,
– spremlja odločitve o organizacijskih in finančnih vprašanjih znotraj projektov in odobrenih sredstev projektov,
– poroča o poteku projektov Znanstveno-raziskovalnemu svetu na področju narave in kulture, Nacionalnemu znanstveno-raziskovalnemu svetu, ministrstvu in drugim resornim ministrstvom.
16. člen
Predsednik Znanstveno-raziskovalnega sveta na področju narave in kulture lahko za izvedbo svojih nalog sklicuje sestanke, na katere vabi odgovorne nosilce projektov in raziskovalce, ter oblikuje recenzentske skupine ali druge delovne skupine. Pri tem sodeluje z nacionalnimi koordinatorji za področja, ki so uvrščena v posamezno znanstveno vedo.
III. RECENZENTI
17. člen
Recenzent je lahko oseba, ki izpolnjuje z zakonom določene pogoje za odgovornega nosilca znanstveno-raziskovalnega projekta.
Recenzente določi minister.
18. člen
Recenzenti ocenjujejo:
– predloge projektov in programov,
– raziskovalne skupine in
– letna in končna raziskovalna poročila.
19. člen
Pri znanstveno-raziskovalnih projektih (temeljni in aplikativni raziskovalni projekti) recenzenti ocenijo:
– znanstveno utemeljenost projekta,
– usposobljenost projektne raziskovalne skupine,
– družbeno relevantnost z vidika:
a) uporabnosti razvojnih rezultatov za interesente,
b) možnosti za komercializacijo rezultatov,
c) dolgoročni prispevek k tehnološkemu napredku oziroma krepitvi narodne identitete,
d) povečanja kompetitivnosti slovenske industrije, – racionalnost in varčnost projekta z vidika:
a) skladnosti ciljev projekta in drugih sestavin projekta,
b) skladnosti s standardi in normativi za izračun cene raziskovalne ure in stroškov.
20. člen
Če je recenzent v kakršnikoli povezavi s pravno ali fizično osebo, ki je prijavila projekt, mora o tem obvestiti nacionalnega koordinatorja. Če nacionalni koordinator meni, da te povezave ne morejo vplivati na nepristranost recenzenta pri ocenjevanju projekta, sporoči recenzentu, da nadaljuje z recenzijo projekta. Če nacionalni koordinator meni, da bi povezave lahko vplivale na nepristranost recenzenta, sporoči to pristojnemu znanstveno-raziskovalnemu svetu posamezne znanstvene vede, ki odloči o zamenjavi recenzenta.
Nacionalni koordinator oziroma pristojni znanstveno-raziskovalni svet o odločitvi iz prejšnjega odstavka obvesti ministra.
Če Znanstveno-raziskovalni svet odloči, da je treba recenzenta zamenjati, minister določi novega recenzenta.
IV. NACIONALNI KOORDINATOR
21. člen
Nacionalni koordinator je lahko oseba, ki izpolnjuje pogoje za odgovornega nosilca znanstveno-raziskovalnega projekta iz 29. člena zakona o raziskovalni dejavnosti in 15. člena pravilnika o pogojih in metodologiji izbora financiranja projektov temeljnega in aplikativnega raziskovanja ter razvoja (Uradni list RS, št. 5/94 in 21/97).
Nacionalnega koordinatorja imenuje minister za določeno raziskovalno področje v okviru znanstvenih ved na predlog znanstveno-raziskovalnega sveta za posamezno področje v okviru znanstvene vede izmed kandidatov, ki jih predlagajo odgovorni nosilci potekajočih projektov temeljnega in aplikativnega raziskovanja.
Znanstveno-raziskovalni svet za posamezno področje oblikuje predlog za nacionalnega koordinatorja na podlagi javne predstavitve kandidatov, ki jo organizira pristojni znanstveno-raziskovalni svet posamezne znanstvene vede.
Nacionalni koordinator ima namestnika, ki je eden izmed članov personalnega jedra. Namestnika nacionalnega koordinatorja na predlog nacionalnega koordinatorja imenuje minister.
Nacionalni koordinator in njegov namestnik se imenujeta za tri leta in ne moreta biti imenovana dvakrat zaporedoma.
22. člen
Nacionalni koordinator oziroma njegov namestnik sta lahko razrešena pred potekom časa, za katerega sta imenovana.
Minister razreši nacionalnega koordinatorja oziroma njegovega namestnika:
– če nacionalni koordinator oziroma njegov namestnik sam zahteva razrešitev,
– če nacionalni koordinator oziroma njegov namestnik pri svojem delu ne ravna po predpisih ali neutemeljeno ne izvršuje nalog v okviru raziskovalnega področja,
– če nacionalni koordinator oziroma njegov namestnik s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje naloge, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje na raziskovalnem področju.
Minister mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti nacionalnega koordinatorja oziroma njegovega namestnika z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Sklep o razrešitvi nacionalnega koordinatorja sprejme minister istočasno s sklepom o imenovanju novega nacionalnega koordinatorja.
23. člen
Za določeno raziskovalno področje v okviru znanstvenih ved imenuje minister poleg nacionalnega koordinatorja tudi personalno jedro področja in sicer na predlog nacionalnega koordinatorja.
Enega člana personalnega jedra za področja naravoslovno-matematičnih, razen matematike, tehniških in biotehniških ved predlaga tudi Strokovni svet za tehnološki razvoj.
Člani personalnega jedra so raziskovalci, ki izpolnjujejo s tem pravilnikom določene pogoje za nacionalnega koordinatorja za področje, za katero so imenovani.
Člani personalnega jedra, ki jih predlaga Strokovni svet za tehnološki razvoj, so obvezno le strokovnjaki iz gospodarstva in eksperti za področja, ki jih pokrivajo.
Personalno jedro sestavlja nacionalni koordinator in dva do štirje člani, od katerih je na področju naravoslovno-matematičnih ved, razen matematike, tehniških in biotehniških ved po eden strokovnjak iz gospodarstva.
Člani personalnega jedra so imenovani za tri leta in so lahko ponovno imenovani.
24. člen
Naloge nacionalnih koordinatorjev so:
1. na raziskovalnem področju:
a) dajejo pobude za razvoj znanosti in tehnologije na svojem področju,
b) predlagajo recenzente za ocenjevanje projektov, programov in raziskovalnih skupin,
c) ocenijo korektnost opravljenih recenzij,
č) v primeru nejasnih prijav na javni razpis, pomagajo uvrščati projekte oziroma programe v ustrezno raziskovalno področje,
d) predlagajo združevanje projektov in njihovo povezovanje na posameznih ciljno usmerjenih področjih,
e) spremljajo raven kakovosti raziskovalcev po mednarodno primerljivih kriterijih,
f) pri izvajanju nalog na raziskovalnem področju sodelujejo s personalnim jedrom področja;
2. pri vlogah za mlade raziskovalce:
a) ocenjujejo ustreznost kandidata, program usposabljanja, ustreznost mentorja in raziskovalne skupine, kjer bo usposabljanje potekalo,
b) podajo kvalitativno oceno rezultatov raziskovalne skupine pri dosedanjem usposabljanju na podlagi pregleda kvantitativnih rezultatov raziskovalne skupine in posameznih mentorjev pri usposabljanju mladih raziskovalcev, ki ga pripravi ministrstvo,
c) podajo oceno kadrovskih potreb raziskovalnega področja;
3. pri prijavah za znanstvene sestanke ocenjujejo:
a) aktualnost tematike sestanka in pričakovano odzivnost,
b) primernost kraja in časa sestanka,
c) ugled vabljenih predavateljev,
d) raven recenzentskih kriterijev za sprejem referatov, posterjev,
e) organizacijske reference organizatorja;
4. pri prijavah za znanstvene monografije ocenijo:
a) aktualnost monografije: odpravljanje vrzeli, pomen za razvoj stroke, že objavljena sorodna dela,
b) ugled pisca monografije,
c) kvaliteto znanstvenega aparata (npr. citati, bibliografija, opombe, uvod, spremna študija, kazalo);
5. pri prijavah za znanstvene periodične publikacije ocenijo:
a) mednarodno vrednost glede na citiranost, indeksiranost, razširjenost v mednarodnem prostoru,
b) raven recenzentskih kriterijev za objavo člankov,
c) pomen revije za razvoj stroke in terminologije;
6. oblikujejo predloge za financiranje vzdrževanja in nakupa raziskovalne in druge infrastrukturne opreme;
7. oblikujejo predloge za financiranje nakupa opreme.
25. člen
Nacionalni koordinator lahko za izvedbo svojih nalog sklicuje sestanke, na katere vabi vodje raziskovalnih skupin, odgovorne nosilce projektov in raziskovalce, ter oblikuje delovne skupine.
26. člen
Administrativna in strokovna dela za potrebe strokovnih teles, recenzentov in nacionalnih koordinatorjev organizira ministrstvo.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
27. člen
Strokovna telesa, recenzenti in nacionalni koordinatorji, ki so bili imenovani pred sprejemom tega pravilnika, nadaljujejo z delom do imenovanja strokovnih teles, recenzentov in nacionalnih koordinatorjev po določbah tega pravilnika.
28. člen
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, preneha veljati pravilnik o organizaciji in pristojnosti strokovnih teles Ministrstva za znanost in tehnologijo (Uradni list RS, št. 63/93).
29. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 604/97
Ljubljana, dne 8. decembra 1997.
Minister
za znanost in tehnologijo
dr. Lojze Marinček l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti