Na podlagi 29. in 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 70/97), 3. člena zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94), 18. in 100. člena statuta Mestne občine Kranj (Uradni list RS, št. 43/95) je Svet mestne občine Kranj na 30. seji dne 10. 12. 1997 sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Kranj za leto 1997
1. člen
S proračunom Mestne občine Kranj za leto 1997 (v nadaljevanju: proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v Mestni občini Kranj.
2. člen
Za financiranje javne porabe pripadajo mestni občini prihodki iz davkov, taks, pristojbin in drugih dajatev, določenih z zakonom o financiranju občin in drugi prihodki v skladu s posebnimi zakoni.
3. člen
Proračun Mestne občine Kranj za leto 1997 znaša:
– celotni prihodki 3.890,029.000 SIT
– odhodki 3.806,433.000 SIT
– nerazporejeni prihodki 83,596.000 SIT
– stalna proračunska rezerva 43,998.000 SIT
– tekoča proračunska rezerva 39,598.000 SIT
4. člen
Proračun obsega skupen znesek predvidenih prihodkov in skupen znesek predvidenih odhodkov.
Prihodki so izkazani po njihovih virih in vrstah, odhodki pa v skupnih zneskih po posameznih namenih.
Lastni prihodki so sestavni del proračuna.
Prihodki obsegajo sredstva za financiranje zagotavljene porabe in financiranje drugih nalog.
Proračun obsega kot nerazporejeni del prihodkov tudi tekočo proračunsko rezervo v višini 1,8% prihodkov zagotovljene porabe za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
5. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom med uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti oziroma po dvanajstinah letnega načrta, če ni med občino in uporabnikom drugače določeno. Pri tem se upošteva zapadlost obveznosti uporabnikov in likvidnostno stanje proračuna.
6. člen
V imenu občine se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
7. člen
Uporabniki morajo sredstva, ki so jim zagotovljena v proračunu, uporabljati za namene, za katere so jim bila dana, in ki so opredeljena v bilanci prihodkov in odhodkov ter v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi.
V primeru, da posamezen proračunski uporabnik preneha delovati, opravljanje njegovih nalog pa ne prevzame v celoti ali delno drug uporabnik, o razporeditvi neuporabljenih sredstev na predlog župana odloči svet mestne občine.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan določi pristojne oddelke in strokovne službe, ki so odgovorni za porabo sredstev v skladu s predpisi na posameznih namenih.
Oddelek za finance izvaja finančno poslovanje proračuna in predlaga županu odločitev o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
Župan v okviru obstoječih virov prihodkov med letom usklajuje skupno bilanco prihodkov in odhodkov v skladu z dovoljeno višino javne porabe, ki jo določa Vlada Republike Slovenije.
O uskladitvi javne porabe odloči župan. O uskladitvi poroča župan svetu mestne občine.
9. člen
Če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan, da bi ohranil proračunsko ravnovesje, s posebnim sklepom začasno zmanjša zneske sredstev, ki so v proračunu razporejeni za posamezne namene, ali začasno zadrži uporabo teh sredstev.
V tem primeru mora župan v 15 dneh po sprejetju sklepa predložiti svetu ustrezne ukrepe oziroma spremembo proračuna.
10. člen
Župan lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do 10% predvidene višine glavnega namena.
Spremembe namena in višina sredstev za posamezne namene, s katerimi ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev zagotovljena sredstva, in so večje od 10% predvidene višine glavnega namena, ne presegajo pa 20% predvidene višine glavnega namena, določi svet na predlog župana.
Spremembe namena in višine sredstev za posamezen namen, ki presegajo pogoje iz drugega odstavka tega člena, se opravijo s spremembo proračuna.
O odločitvah iz prvega odstavka tega člena mora župan pisno poročati svetu na prvi naslednji seji sveta, ki sledi odločitvam.
11. člen
O uporabi tekoče proračunske rezerve odloča župan in o tem obvešča svet v poročilih o realizaciji proračuna (trimesečno) in z zaključnim računom.
12. člen
V stalno proračunsko rezervo občine se mesečno izloča del skupno doseženih letnih prihodkov zagotovljene porabe proračuna tako, da znašajo ob koncu leta 2% prihodkov zagotovljene porabe. Rezerve se uporabljajo:
a) za odhodke, nastale kot posledica izrednih razmer (poplave, suša, požar, potres, ekološke nesreče, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci);
b) za zagotovitev sredstev proračunu, kadar proračunski prihodki pritekajo neenakomerno;
c) za kritje proračunskega primanjkljaja.
O uporabi rezerv za namen iz točk a) in c) odloča svet mestne občine, za namene iz točke b) pa župan.
Sredstva iz točke b) morajo biti vrnjena v rezerve do konca leta.
13. člen
Svet mestne občine pooblašča župana, da odloča o uporabi stalne proračunske rezerve občine za namene iz točke a) 12. člena do višine 500.000 tolarjev v posameznem primeru.
14. člen
Sredstva za stanovanjsko gospodarstvo se razporedjo v skladu s programom, ki ga sprejme svet mestne občine.
15. člen
Ob koncu leta 1997 lahko župan opravi prerazporeditev med posameznimi postavkami v okviru načrtovanih sredstev, odobrenih za leto 1997, vendar skupno največ v višini tekoče proračunske rezerve iz 3. člena odloka.
16. člen
Po preteku leta, za katero je bil sprejet proračun, sprejme svet mestne občine zaključni račun proračuna za preteklo leto.
17. člen
Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan, oziroma od župana pooblaščena oseba.
18. člen
Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni glede uporabe proračunskih sredstev načrtovati in o uporabi poročati oddelku za finance Mestne občine Kranj, ki te podatke predloži pristojnemu organu nadzora.
19. člen
Občinska uprava opravlja pri uporabnikih proračuna proračunski nadzor nad pravilno in smotrno uporabo sredstev, razporejenih s proračunom.
Na zahtevo občinske uprave ali nadzornega odbora so uporabniki proračuna dolžni predložiti potrebne podatke za analizo porabe sredstev.
Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s 6., 7. in 18. členom in drugim odstavkom tega člena, lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje, dokončno pa na predlog župana svet mestne občine.
Župan o tem poroča na prvi naslednji seji sveta mestne občine.
20. člen
Župan je dolžan o realizaciji proračuna poročati po vsakem trimesečju svetu mestne občine.
21. člen
Bilanca prihodkov in odhodkov proračuna s podrobno razporeditvijo odhodkov je sestavni del odloka.
22. člen
Če se javna poraba občine za prihodnja leta po odločitvi sveta mestne občine na predlog župana začasno financira po tem proračunu, se pri izvajanju začasnega financiranja smiselno upoštevajo določbe tega odloka.
23. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 1997 dalje.
Št. 11-1616/1-97
Kranj, dne 10. decembra 1997.
Predsednik
Sveta mestne občine Kranj
Branko Grims l. r.
Bilanca prihodkov in odhodkov proračuna Mestne občine
Kranj za leto 1997
-----------------------------------------------------------------
Prihodki v 000 SIT
-----------------------------------------------------------------
0 Prihodki za zagotovljeno porabo 2,199.882
01 Dohodnina 1,934.016
02 Davek na dediščine in darila 9.212
03 Davek na dobič. od iger na srečo 14.211
04 Davek na promet nepremičnin 86.208
05 Posebna taksa za uporabo igral. avtomatov 34.025
06 Finančna izravnava 122.210
1 Prihodki za druge naloge 1,545.825
10 Davki in druge dajatve 694.785
1001 Davek od premoženja 30.000
1002 Nadomestilo za uporabo stavb. zemljišča 361.285
1003 Prispevek za urejanje stavbnih zemljišč 65.000
1004 Krajevne - turistične takse 2.193
1005 Komunalne takse 599
1006 Pristoj. za vzdrževanje goznih cest 1.998
1007 Odškod. zaradi sprem. namembnosti
kmetijskih zemljišč 10.000
1008 Odškod. in nadom. za degradac. in onesnaž. 814
1009 Požarna taksa 20.000
1010 Prih. sveta za prevent. in vzgojo v CP 6.500
1011 Prihodki od obresti 60.000
1012 Prihodki od športnih objektov 70.000
1013 Lastni prihodki občine 50.000
1014 Lastna udeležba krajevnih skupnosti 16.396
11 Prihodki od premoženja in ostalo 851.040
1101 Najemnina za stanovanja - stanarine 45.757
1102 Najemnine za poslovne prostore 85.044
1103 Kupnine od prodanih stanovanj 147.747
1104 Prodaja premoženja 200.084
1105 Anuitete od danih stanovanjskih kreditov 75.000
1106 Ostali prihodki 36.071
1107 Preneš. prih. iz pretek. leta - stano. sred. 261.337
-----------------------------------------------------------------
2 Prenos prihodkov iz preteklega leta 144.322
20 Prenos prihodkov iz preteklega leta 144.322
-----------------------------------------------------------------
Skupaj 3,890.029
-----------------------------------------------------------------
Odhodki v 000 SIT
-----------------------------------------------------------------
01 Delo mestne občine 428.165
02 Izobraževanje 611.107
03 Otroško varstvo 540.568
04 Kultura 240.918
05 Šport 152.016
06 Socialno varstvo 88.713
07 Zdravstvo 34.961
08 Znanost 7.720
09 Intervencije v gospodarstvu 85.385
10 Cestno gospodarstvo 322.498
11 Komunalno gospodarstvo 342.587
12 Varstvo okolja 45.000
13 Stanovanjsko gospodarstvo 529.841
14 Poslovni prostori 16.000
15 Urejanje prostora 4.797
16 Varstvo pred narav. in drugimi nesrečami 167.833
17 Druge javne potrebe 188.324
18 Oblikovanje rezerv 83.596
Skupaj 3,890.029
-----------------------------------------------------------------