Na podlagi 37. in 126. člena zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (Uradni list RS, št. 64/94) ter na podlagi 12. in 103. člena statuta Občine Cerknica, je Občinski svet občine Cerknica na 27. redni seji dne 18. 12. 1997 sprejel
O D L O K
o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Odlok o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami ureja organizacijo in izvajanje varstva ljudi, živali, premoženja, okolja in kulturne dediščine pred naravnimi in drugimi nesrečami (v nadaljevanju: sistem varstva).
2. člen
Sistem varstva se organizira kot del enotnega sistema v Republiki Sloveniji in obsega organiziranje, načrtovanje, izvajanje, vodenje, aktiviranje, financiranje in nadzor dejavnosti za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami.
3. člen
Zaščita, reševanje in pomoč ob naravnih nesrečah v Občini Cerknica obsega zlasti:
– zagotavljanje opazovanja, obveščanja in alarmiranja,
– zagotavljanje prve pomoči, ki zajema laično samopomoč in vzajemno pomoč,
– zagotavljanje prve medicinske pomoči ter medicinske oskrbe,
– zagotavljanje začasne nastanitve in oskrbe ogroženega prebivalstva,
– zagotavljanje prve veterinarske pomoči,
– zagotavljanje požarne varnosti in delovanje javne gasilske službe,
– zagotavljanje reševanja izpod ruševin, zemeljskih in snežnih plazov,
– zagotavljanje reševanja ob poplavah in drugih vremenskih ujmah,
– reševanje ob ekoloških in drugih nesrečah,
– izvajanje radiološke, kemijske in biološke zaščite ob nesrečah z nevarnimi snovmi ali posledicah uporabe tovrstnega orožja,
– reševanje ob vojaških napadih ali drugih oblikah množičnega nasilja,
– zagotavljanje osnovnih pogojev za življenje.
4. člen
Zaščita, reševanje in pomoč ob naravnih in drugih nesrečah se v Občini Cerknica uresničuje preko:
– poveljnikov civilne zaščite in njihovih namestnikov ter štabov civilne zaščite,
– poverjenikov civilne zaščite in njihovih namestnikov,
– enot in služb civilne zaščite,
– gospodarskih družb, zavodov in drugih organizacij,
– z delovanjem lokalnih javnih služb in zavodov na področju zaščite, reševanja in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah,
– z delovanjem društev in drugih nevladnih organizacij (v nadaljevanju: sile za zaščito, reševanje in pomoč).
Hkrati se interes Občine Cerknica na področju zaščite, reševanja in pomoči pred naravnimi in drugimi nesrečami uresničuje tudi preko:
– občinskega programa zaščite, reševanja in požarnega varstva,
– z zagotavljanjem pogojev za opravljanje in razvoj ukrepov zaščite, reševanja in požarne varnosti,
– z zagotavljanjem javnih sredstev za delovanje sistema varstva iz proračuna Občine Cerknica in tudi iz državnega proračuna, skladno z veljavno zakonodajo:
– z neposrednim financiranjem programov zaščite in reševanja in drugih projektov iz javnih sredstev,
– z oblikovanjem javne infrastrukture na področju zaščite in reševanja,
– s stimulativno politiko določanja lokalnih taks in dajatev iz pristojnosti občine.
5. člen
Za uresničevanje sistema varstva v Občini Cerknica se zagotavlja finančna sredstva iz proračuna Občine Cerknica predvsem za naslednje namene:
– za zagotavljanje in delovanje ter izvajanje nalog občinskega programa sistema varstva s strani sil za zaščito, reševanje in pomoč,
– za izobraževanje strokovnih in organizacijskih kadrov,
– za izobraževanje in usposabljanje štabov, ekip in enot civilne zaščite ter ostalih sil za zaščito, reševanje in pomoč,
– za investicije, vzdrževanje, amortizacijo in opremljanje javne infrastrukture sistema varstva v Občini Cerknica,
– za vzpodbujanje preventivno-varstvenih dosežkov na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– za nagrade za dosežke na področju sistema varstva v Občini Cerknica,
– za založniško dejavnost na področju sistema varstva,
– za propagandno dejavnost na področju sistema varstva.
Obseg in vrsta nalog sta opredeljena v letnem programu sistema varstva v Občini Cerknica.
6. člen
Za dejavnosti sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami po tem odloku štejejo vse dejavnosti, predvidene z nacionalnim programom Republike Slovenije, kakor tudi vse tiste dejavnosti, ki izvirajo iz ocen, zahtev in potreb in specifike pokrajine in Občine Cerknica.
Dejavnosti sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica se štejejo tudi vse dejavnosti, katerih osnovni cilj je zmanjšanje števila nesreč ter preprečitev oziroma zmanjšanje žrtev in drugih posledic teh nesreč.
Dejavnosti sistema varstva po tem odloku ali skladno z zakonodajo lahko opravljajo razen navedenih sil za zaščito, reševanje in pomoč tudi organizacije, posamezniki in pravne osebe kot pridobitne ali nepridobitne dejavnosti pod splošnimi pogoji, predpisanimi z veljavno zakonodajo. Dejavnost iz tega člena podrobneje določi župan po predhodnem mnenju Odbora za zaščito, reševanje in požarno varnost pri Občinskem svetu občine Cerknica in občinskega štaba za civilno zaščito.
V dvomu ali je posamezna dejavnost sestavni del sistema varstva v Občini Cerknica po tem odloku določi župan.
7. člen
Aktivnosti v sistemu varstva se izvajajo v slovenščini.
Izjemoma, kadar to zahteva mednarodno sodelovanje, povečuje učinkovitost sistema varstva in preprečuje oziroma zmanjšuje nadaljnji nastanek žrtev in drugih posledic, se lahko aktivnosti v sistemu varstva izvajajo v drugem jeziku, ki je v dani situaciji najprimernejši.
II. PROGRAM SISTEMA VARSTVA V OBČINI CERKNICA
8. člen
Program sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica določa temelje politike sistema varstva v Občini Cerknica in opredeljuje obseg dejavnosti na področju sistemov varstva, ki se financira ali sofinancira iz občinskega proračuna in iz drugih javnih financ.
Program sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica sprejme občinski svet na predlog župana Občine Cerknica.
9. člen
Program sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica določa zlasti:
– načela in cilje sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica,
– ukrepe Občine Cerknica za razvoj celotnega sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– merila in ukrepe za zagotavljanje lokalnih sil za zaščito, reševanje in pomoč,
– merila in ukrepe za delovanje lokalnih javnih služb in javnih zavodov na področju sistema varstva v Občini Cerknica,
– oblike pospeševanja preventivno zaščitene dejavnosti,
– oblike pospeševanja razvoja sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami in povečanja njegove učinkovitosti,
– usmeritve na področju varstva okolja in urejanja prostora z vidika preprečevanja ekoloških in drugih nesreč,
– usmeritve na področju dosežkov,
– merila za področje ustvarjanja in posredovanja programov, ukrepov in aktivnosti sistema varstva preko medijev,
– merila in usmeritve za stimulativno politiko lokalnih taks in dajatev na območju Občine Cerknica,
– obseg dejavnosti na področju sistema varstva, ki se financira oziroma sofinancira iz občinskega proračuna ali drugih javnih in zasebnih financ,
– pomembnejša investicija vlaganja v javno infrastrukturo s sistemom varstva v Občini Cerknica.
10. člen
Za izvajanje občinskega programa zaščite pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica skrbijo v okviru svojih pristojnosti župan in občinska uprava.
Župan predloži Občinskemu svetu občine Cerknica poročilo o izvajanju občinskega programa varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami z oceno rezultatov in programom za naslednje obdobje.
III. OSEBNA IN VZAJEMNA ZAŠČITA
11. člen
Osebna in vzajemna zaščita obsega ukrepe prebivalcev za preprečevanje in ublažitev posledic nesreč na njihovo zdravje, življenje in varnost njihovega premoženja.
Za organiziranje, razvijanje in usmerjanje osebne in vzajemne zaščite se lahko v Občini Cerknica organizira svetovalna služba.
Svetovalno službo ustanovi župan s sklepom, v katerem opredeli tudi naloge in obseg del svetovalne službe, glede na obstoječe razmere.
V normalnih razmerah lahko opravlja naloge svetovalne službe Občinski štab za civilno zaščito.
IV. ORGANIZACIJA SIL ZA ZAŠČITO, REŠEVANJE IN POMOČ
12. člen
Sile za zaščito, reševanje in pomoč v Občini Cerknica so organizirane kot enotni sistem, ki operativno deluje na naslednjih območjih:
– sektor Cerknica kot občinski sedež,
– sektor Rakek,
– poverjeništvo Begunje,
– poverjeništvo Grahovo,
– poverjeništvo Sveti Vid-Cajnarje.
Topografska karta operativnih območij je sestavni del tega odloka.
13. člen
Za opravljanje nalog zaščite, reševanja in pomoči se za celotno območje Občine Cerknica organizirajo in imenujejo:
– občinski štab za civilno zaščito s poveljnikom civilne zaščite Občine Cerknica in njegovim namestnikom (nadalje: OŠ CZ),
– sektorski štab Rakek in poverjeništva Begunje, Grahovo, Sveti Vid-Cajnarje.
Sile za zaščito, reševanje in pomoč se organizirajo, opremljajo in usposabljajo v skladu s predpisanimi merili, oceno ogroženosti, ugotovitvami občinskega štaba za civilno zaščito ter razpoložljivimi sredstvi.
Poleg tega se organizirajo enote in službe civilne zaščite:
– enote za prvo pomoč,
– tehnično-reševalna služba,
– enota za prvo veterinarsko pomoč,
– služba za podporo,
– enota za radiološko, biološko in kemično zaščito,
– služba za vzdrževanje zaklonišč.
V. OPAZOVANJE, OBVEŠČANJE IN ALARMIRANJE
14. člen
Naloge opazovanja, obveščanja in alarmiranja se opravljajo v sodelovanju z območnim centrom za obveščanje.
Naloge opazovanja, obveščanja in alarmiranja so zlasti:
– zbiranje informacij in podatkov, pomembnih za zaščito, reševanje in pomoč ter njihovo posredovanje organom vodenja ter drugim izvajalcem nalog zaščite, reševanja in pomoči,
– obveščanje, opazovanje in alarmiranje prebivalcev o pretečih nevarnostih ter posredovanje napotkov za osebno in vzajemno zaščito,
– posredovanje odločitev pristojnih organov o zvajanju ukrepov in nalog zaščite, reševanja in pomoči ter napotkov za njihovo izvajanje,
– opravljanje drugih operativno-komunikacijskih nalog na zahtevo župana ali poveljnika civilne zaščite Občine Cerknica.
VI. ZAŠČITNI UKREPI
15. člen
V sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica se načrtujejo in izvajajo naslednji zaščitni ukrepi:
– zaklanjanje,
– radiološka, kemijska in biološka zaščita,
– evakuacija,
– začasna nastanitev in oskrba ogroženih prebivalcev,
– prostorski, urbanistični, gradbeni in drugi tehnični ukrepi,
– zaščita kulturne dediščine.
Ukrepi se načrtujejo in izvajajo po določilih veljavne zakonodaje in na njej temelječimi predpisi in po določilih odločitev ali aktov pristojnih organov Občine Cerknica v danih razmerah.
16. člen
Zaklanjanje prebivalcev in prebivalk Občine Cerknica pred vojnimi in drugimi nevarstvenimi organizacijami se organizira z gradnjo zaklonišč na podlagi veljavne zakonodaje, v neposredni vojni nevarnosti pa z gradnjo zaklonilnikov in drugimi prilagoditvami obstoječih primernih prostorov.
17. člen
Zaklonišča se morajo graditi v vseh tistih objektih in okoljih, ki jih določa zakon in v objektih, določenih v prostorskem planu Občine Cerknica in izvedbenih aktih.
18. člen
Za zaklanjanje ljudi na javnih mestih lahko Občina Cerknica gradi javna zaklonišča oziroma v ta namen prilagaja primerne objekte na podlagi določil veljavne zakonodaje. Občina Cerknica lahko izjemoma odobri subvencije za izgradnjo zaklonišč v tistih objektih, kjer bodo lastniki izvajali dejavnost javnega pomena in mora investitor na podlagi veljavne zakonodaje graditi zaklonišča.
19. člen
Zaklonišča se morajo vzdrževati v takem stanju, da ustrezajo osnovni namembnosti.
Za redno vzdrževanje zaklonišč morajo skrbeti lastniki.
20. člen
Zaklonišča se uporabljajo lahko v miru za druge dejavnosti in namene pod naslednjimi pogoji:
– da so ob nevarnosti pripravljena za osnovno uporabo v 24 urah,
– da se s posegi v zaklonišča ne zmanjšuje njihova zaščitna funkcija,
– da se sredstva od najemnin za zaklonišča namensko uporabljajo za njihovo vzdrževanje,
– da se v najemni pogodbi za oddajo zaklonišča v začasno uporabo določi obveza in odgovornost za vzdrževanje zaklonišč, sredstev in opreme v zakloniščih.
V času nevarnosti se zaklonišča uporabljajo po določilih načrta za zaščito in reševanje.
21. člen
Lastniki in uporabniki objektov in naprav na območju Občine Cerknica, ki v delovnem procesu ali hrambi upravljajo ali uporabljajo nevarne snovi, morajo izvajati predpisane ukrepe za radiološko, kemijsko in biološko zaščito, voditi priprave za izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči in dogovarjati skupne obveze za zaščito prebivalcev v ocenjenem območju ogroženosti zaradi upravljanja z nevarnimi snovmi in njegovih posledic.
Za potrebe izdelovanja ocene ogroženosti načrtovanja skupnih ukrepov in reševanja nalog v sistem varstva v Občini Cerknica morajo lastniki in upravljalci nevarnih snovi, posebnih odpadkov in tehnoloških odpadnih voda občinski upravi ali drugemu pristojnemu organu Občine Cerknica vsakih šest mesecev posredovati podatke o povprečnih zalogah nevarnih snovi oziroma druge zahtevane podatke, vezane na upravljanje z nevarnimi snovmi.
Podatke iz drugega odstavka tega člena mora posredovati tudi lastnik ali upravljalec organizacije, ki opravlja večje količine prevoza ali drugega transporta nevarnih snovi.
22. člen
Kolikor ni možno na drug način zagotavljati varnosti prebivalstva, se izvrši evakuacija.
Evakuacijo oziroma začasni umik prebivalstva iz ogroženega območja odredi v Občini Cerknica župan, v nujnih primerih pa tudi poveljnik Civilne zaščite v Občini Cerknica.
Evakuacija oziroma začasni izmik prebivalstva iz ogroženega območja se izvaja na podlagi določil načrta zaščite in reševanja.
23. člen
Začasna nastanitev in oskrba ogroženih prebivalcev se organizira kot enotni del sistema v Republiki Sloveniji in pokrajini. Za izvajanje ukrepov začasne nastanitve in oskrbe prebivalcev se v prostorskih in urbanističnih aktih opredelijo vsi potrebni in z zakonodajo določeni postopki. Območja, namenjena za izvajanje začasne nastanitve in oskrbe prebivalstva se lahko opremijo in organizirajo ter izdelajo na podlagi veljavnih predpisov. Za usposabljanje tovrstnih objektov ali območij za druge namene se smiselno uporabijo določila tega odloka, ki se nanašajo na zaklonišča.
24. člen
Prostorski, urbanistični, gradbeni in tehnični ukrepi, pomembni za zmanjšanje nevarnosti naravnih in drugih nesreč, se načrtujejo v prostorskih planih Občine Cerknica in v prostorskih izvedbenih aktih. Usklajenost prostorskega planiranja in prostorskih izvedbenih aktov z načrti zaščite in reševanja Občine Cerknica zagotavlja občinska uprava.
25. člen
Zaščita kulturne dediščine se organizira po določilih veljavne zakonodaje in usmeritvah pristojnih organov Občine Cerknica in ustrezne organizacije za varstvo naravne in kulturne dediščine.
VII. FINANCIRANJE SISTEMA VARSTVA PRED NARAVNIMI IN DRUGIMI NESREČAMI IZ OBČINSKEGA PRORAČUNA
26. člen
Programi sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami se financirajo oziroma sofinancirajo iz občinskega proračuna na podlagi meril in kriterijev, ki jih predpiše pristojno ministrstvo in v skladu s predpisi in akti Občine Cerknica s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
Višino sredstev za področje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami določi Občinski svet občine Cerknica na ocene ogroženosti s proračunom Občine Cerknica.
Poleg proračunskih sredstev se sistem varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami financira tudi iz:
– združenih sredstev lokalnih skupnosti za financiranje dogovorjenih skupnih nalog,
– sredstev gospodarskih družb, zavodov in drugih organizacij za sofinanciranje priprav sistema varstva v Občini Cerknica,
– namenskih sredstev požarnega sklada,
– prostovoljnih prispevkov, volil in daril,
– mednarodne pomoči,
– drugi viri.
27. člen
Praviloma občinska uprava zbira predloge za financiranje in sofinanciranje programov na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečam iz javnim razpisom, z izvajalci programov in projektov pa sklene pogodbe župan.
Izjemoma lahko sklene župan pogodbo o financiranju in sofinanciranju programov oziroma projektov brez javnega razpisa:
– če gre za posebno pomemben program ali projekt, ki ga ni bilo mogoče vnaprej načrtovati,
– v primerih, ko gre za sofinanciranje projektov ali programov, katerih opustitev bi zmanjšala pripravljenost občine na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– kadar gre za programe in projekte, kateri se sklepajo na podlagi operativnih ocen in drugih sklepov Občinskega štaba za civilno zaščito.
28. člen
Predloge za financiranje in sofinanciranje programov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami poda Občinski štab za civilno zaščito.
Pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci programov, prepiše pristojno ministrstvo, v specifičnih primerih pa tudi župan na predlog Občinskega štaba za civilno zaščito.
29. člen
Izvajalci programov in projektov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica, ki se financirajo ali sofinancirajo iz občinskega proračuna, morajo predložiti občinski upravi mesečna poročila o porabi finančnih sredstev v preteklem letu. Normative in vsebine za izdelavo poročila predpiše župan.
29.a člen
Gospodarske družbe, zavodi in druge organizacije, ki so po zakonu obvezne organizirati sile za zaščito in reševanje in izvajati druge ukrepe sistema varstva, morajo zagotoviti sredstva za nadomestila plač za zaposlene v času njihovega usposabljanja, sredstva za priprave in druge stroške.
VIII. JAVNA INFRASTRUKTURA NA PODROČJU VARSTVA PRED NARAVNIMI IN DRUGIMI NESREČAMI
30. člen
Urejene in opremljene površine in objekti ter oprema, ki so namenjeni za izvajanje dejavnosti zaščite in reševanja, sestavljajo javno infrastrukturo s področja zaščite in reševanja.
Površine in objekte, ki predstavljajo javno infrastrukturo s področja zaščite in reševanja določi občinski svet s sklepom.
Evidenca objektov in površin, ki so določeni kot javna infrastruktura na področju zaščite in reševanja, vodi občinska uprava na podlagi predpisov pristojnega ministrstva in navodil, ki jih izda župan Občine Cerknica.
31. člen
Občinska uprava pripravi mrežo javne infrastrukture kot podlago za prostorsko načrtovanje. Mreža javne infrastrukture obsega obstoječo javno infrastrukturo na področju zaščite in reševanja, merila in ukrepe za načrtovanje nove in posodobitev obstoječe.
32. člen
Za načrtovanje, gradnjo in opremljanje ter za izobraževanje infrastrukture se uporabljajo normativi in standardi priporočila, ki velja za stroko in jih določi pristojno ministrstvo.
IX. DRUŠTVA IN DRUGE ORGANIZACIJE
33. člen
Društva, nevladne organizacije in ostale organizacije interesnega združenja občanov in občank v Občini Cerknica opravljajo naloge zaščite, reševanja in pomoči oziroma naloge lokalne javne službe na podlagi sklepa, ki ga na predlog občinskega štaba za civilno zaščito in na podlagi načrta zaščite in reševanja izda župan Občine Cerknica.
34. člen
V sklepu o opravljanju javne službe na področju zaščite, reševanja in pomoči župan določi zlasti:
– vsebino, obseg in način opravljanja nalog na področju zaščite in reševanja in izvajanja javne službe,
– začetek izvajanja nalog,
– finančna sredstva, ki jih zagotavlja za opravljanje nalog lokalne javne službe in na področju zaščite in reševanja in pomoči,
– finančna sredstva za plačevanje prispevkov za pravice v primeru poškodbe pri delu in poklicne bolezni, ki nastane ob izvajanju nalog zaščite in reševanja in so zakonsko opredeljena ter nezgodna zavarovanja,
– nadzor nad izvajanjem nalog na področju lokalne javne službe na področju zaščite in reševanja.
35. člen
Obseg in način opravljanja nalog na področju zaščite in reševanja oziroma izvajanja lokalne javne službe se določi na podlagi ocene ogroženosti ter predpisov pristojnega ministrstva.
36. člen
Ob ugotovitvi, da izvajalci nalog iz 34. in 35. člena tega odloka ne opravljajo nalog oziroma javne službe v skladu s tem odlokom, navodili in sklepi pristojnega organa, jim župan določi rok za odpravo, če se pomanjkljivosti ne odpravi v določenem roku, se jim lahko opravljanje nalog oziroma javne službe odpove.
37. člen
V sistem zaščite, reševanja in pomoči lahko prostovoljno sodelujejo ne glede na določbe tega odloka tudi druga društva, nevladne organizacije in interesno združenje občanov in občank, če izpolnjujejo ustrezne kriterije in imajo predpisana znanja in opremo.
X. JAVNE SLUŽBE V SISTEMU VARSTVA V OBČINI CERKNICA
38. člen
Javne službe za zaščito, reševanje in pomoč v Občini Cerknica so:
– gasilska javna služba, ki jo opravljajo gasilske enote v skladu s predpisi o gasilstvu,
– jamarska reševalna služba, ki jo opravljajo jamarji – reševalci pri jamarskih društvih v Občini Cerknica, ki se organizirajo v skladu z odločitvijo pristojnega državnega organa in v skladu z lokalnimi potrebami.
Skladno z veljavno zakonodajo se lahko organizira tudi služba za ekološke in druge nesreče na vodi in druge javne službe.
XI. UPRAVLJANJE IN VODENJE VARSTVA V OBČINI CERKNICA
39. člen
Občinski svet občine Cerknica v sistemu varstva zlasti:
– določa organizacijo in izvajanje varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– sprejme občinski program varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami na predlog župana,
– odloča o obsegu in načinu delitve sredstev za odpravljanje posledic nesreč,
– spremlja uresničevanje programov in načrtov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
40. člen
Župan Občine Cerknica:
– skrbi za izvajanje priprav ter realizacijo programov in letnih načrtov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– določa letni načrt varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– skrbi za izdelavo programa in letnih načrtov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, ocen ogroženosti in načrta zaščite in reševanja,
– določa izvajalce nalog zaščite, reševanja in pomoči in obveznosti o ustanovitvi sil zaščite, reševanja in pomoči,
– določa izvajalce javne službe,
– imenuje Odbor za razpolaganje s sredstvi požarnega sklada,
– določa programske aktivnosti in naloge sistema varstva Občine Cerknica občinski upravi,
– sklepa o ustanovitvi in imenuje organe za vodenje civilne zaščite,
– sklepa o organiziranju in ustanovitvi sil zaščite, reševanja in pomoči,
– sklepa dogovore s sosednjimi občinami in državnimi organi o sodelovanju na področju zaščite, reševanja in pomoči,
– sklepa pogodbe o opravljanju nalog zaščite, reševanja in pomoči,
– zahteva pomoč za izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči ter za zagotavljanje osnovnih pogojev za življenje v skladu z načrti in zakonom,
– občinskemu svetu podaja oceno o pripravljenosti sistema varstva v Občini Cerknica,
– podeljuje priznanja s področja zaščite in reševanja,
– opravlja druge naloge, ki jih določa zakon.
41. člen
Poveljnik civilne zaščite Občine Cerknica:
– vodi delo Občinskega štaba za civilno zaščito ter štabnih služb,
– določa dokumete načrtov zaščite in reševanja,
– odloča o razporeditvi opreme in sredstev zaščite, reševanja in pomoči v lasti Občine Cerknica,
– skrbi za povezavo in usklajeno delovanje vseh sil zaščite, reševanja in pomoči,
– usklajuje izdelavo delovnih osnutkov ocen ogroženosti, načrtov zaščite in reševanja in načrtov za opremljanje sil zaščite, reševanja in pomoči,
– koordinira dejavnost organov vodenja in služb, vključenih v sistem varstva Občine Cerknica,
– sodeluje pri pripravi programov in letnega načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– daje mnenje in predloge v zvezi s pripravo sistema varstva v Občini Cerknica, predlaga županu organizacijo in delovanje občinske uprave, javnih služb in sil zaščite, reševanja in pomoči ter daje mnenje in predloge za odpravo škode, ki jo povzročajo naravne in druge nesreče,
– predlaga imenovanje članov občinskih štabov, sektorskih štabov za civilno zaščito in poverjenikov civilne zaščite,
– javno predstavlja načrte zaščite in reševanja,
– izvaja druge naloge, ki jih določa zakon in odreja župan.
42. člen
Občinska uprava Občine Cerknica opravlja zlasti naslednje upravne in strokovne naloge s področja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami:
– izdela predlog občinskega programa in letnega načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– izdeluje ocene ogroženosti in druge strokovne podlage za načrtovanje zaščite, reševanja in pomoči,
– izdeluje načrte zaščite in reševanja v Občini Cerknica,
– usmerja in usklajuje ukrepe za preprečevanje ter zmanjšanje posledic naravnih in drugih nesreč,
– izdeluje predloge raziskovalnih in razvojnih projektov varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
Operativne naloge posameznih sestavnih delov občinske uprave predpiše župan ali po njegovem pooblastilu tajnik občine.
43. člen
Javne službe in javni zavodi v Občini Cerknica so dolžni v okviru opravljanja svoje redne dejavnosti:
– preučevati in spremljati nevarnost nastanka in možnih posledic, ki jih lahko povzročajo naravne in druge nesreče na področju njihove dejavnosti, kakor je opredeljena v njihovih ustanoviteljskih aktih,
– uveljavljati zaščitne ukrepe za preprečevanje nevarnosti in zmanjšanje posledic naravnih in drugih nesreč na področju njihove dejavnosti,
– izvajati priprave za hitro in učinkovito reševanje in odpravljanje posledic naravnih in drugih nesreč na področju njihove dejavnosti,
– izvajati dokumente o izvajanju aktiviranja in o ukrepanju ob posameznih nesrečah ter pregled sil in sredstev za izvajanje reševanja, pomoči in zaščitnih ukrepov,
– zagotavljati stalno dosegljivost v javnih službah in pripravljenost za aktiviranje,
– usklajevati izvedbo zaščitnih ukrepov in aktivnosti za zaščito, reševanje in pomoč z županom in poveljnikom civilne zaščite Občine Cerknica ter pri izvajanju zaščitnih ukrepov in aktivnosti za zaščito, reševanje in pomoč,
– upoštevati odločitve poveljnika civilne zaščite,
– usklajevati svoje priprave in dokumente z občinsko upravo.
XII. KADROVSKO POPOLNJEVANJE
44. člen
Za delovanje sistema varstva v Občini Cerknica so občani in občanke dolžni:
– sodelovati v civilni zaščiti in sestavah drugih izvajalcev nalog v sistem varstva v Občini Cerknica,
– dajati materialna sredstva (materialna dolžnost),
– se usposabljati ter pripravljati za osebno in vzajemno zaščito, reševanje in pomoč ter izvajanje predpisanih ukrepov podlage za načrtovanje, reševanje in pomoč ter izvajanje prepisanih ukrepov.
Dolžnost sodelovanja v civilni zaščiti je opredeljena z zakonskimi določili.
45. člen
Prostovoljno lahko v sistemu varstva v Občini Cerknica sodelujejo:
– moški in ženske, ki so stari najmanj 15 let,
– matere in samohranilci z otrokom, ki še ni dopolnil 15 let starosti,
– moški in ženske, ki jim je prenehala dolžnost iz prejšnjega člena.
Osebe, ki prostovoljno sodelujejo v civilni zaščiti, imajo enake pravice in dolžnosti kot drugi pripadniki civilne zaščite.
46. člen
V civilno zaščito razporedi občana pristojni organ Ministrstva za obrambo, izpostava Cerknica.
V civilno zaščito ne morejo biti razporejene:
– osebe, ki psihofizično in zdravstveno niso sposobne za delo pri zaščiti, reševanju in pomoči,
– nosečnice, matere in samohranilci z otrokom, ki še ni dopolnil 15 let starosti.
47. člen
Pripadnik civilne zaščite se mora redno usposabljati za opravljanje nalog v skladu s predpisi.
48. člen
Občani uresničujejo materialno dolžnost z dajanjem v uporabo civilni zaščiti vozila, stroje, opremo in druga materialna sredstva, zemljišča, objekte, naprave ter energetske vire, potrebne za zaščito, reševanje in pomoč ob naravnih in drugih nesrečah.
XIII. IZOBRAŽEVANJE IN USPOSABLJANJE
49. člen
Občina Cerknica organizira usposabljanje prebivalcev za osebno in vzajemno zaščito ter za izvajanje predpisanih zaščitnih ukrepov kot neobvezne oblike usposabljanja.
50. člen
Občinski štab za civilno zaščito na podlagi predpisov pristojnega ministrstva in v skladu z letnim načrtom in na podlagi programov uvajalnega temeljnega in dopolnilnega programa organizira in izvaja usposabljanje pripadnikov civilne zaščite ter ostalih izvajalcev zaščite in reševanja ter pomoči v Občini Cerknica.
51. člen
Usposabljanje opravljajo skladno s svojimi načrti tudi izvajalci lokalnih javnih služb na področju zaščite, reševanja in pomoči, društva in druge organizacije, gospodarske združbe in zavodi ter druge organizacije, ki nastopajo kot izvajalci v sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica.
XIV. SVET ZA VARSTVO PRED NARAVNIMI IN DRUGIMI NESREČAMI
52. člen
Župan lahko imenuje Svet za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami kot strokovno-posvetovalno telo.
Svet spremlja in ocenjuje stanje, sprejema stališča, daje mnenja in pobude predvsem v zvezi z ogroženostjo naravnih in drugih nesreč, stanjem na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, občinskim programom varstva, normativno ureditvijo varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica, medobčinskim in mednarodnim sodelovanjem na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
53. člen
Pri sestavi sveta župan upošteva zastopanost izvajalcev lokalnih služb na področju zaščite in reševanja, ostalih izvajalcev nalog na področju sistema varstva, občinskega štaba za civilno zaščito in drugih, vključenih v sistem varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica.
XV. POSEBNA POOBLASTILA
54. člen
Poveljnik civilne zaščite ali vodja intervencije ima pravico in dolžnost, da med vodenjem zaščite in reševanja in pomoči prepove dostop nepooblaščenim osebam na kraj nesreče in promet mimo tega kraja ter odredi ostale potrebne ukrepe, ki se nanašajo na umik ljudi, živali in pemoženja iz ogroženih objektov in območij, vstop v stanovanje, odstranitev ovir, ki se nanašajo na uspešno intervencijo, uporabo sredstev zvez, uporabo tujega prevoznega sredstva za prevoz poškodovanih oseb oziroma potrebnih sredstev za zaščito, reševanje in pomoč, obvezno sodelovanje državljanov pri reševanju v skladu z njihovimi sposobnostmi in sredstvi, ki so primerna za reševanje, uporabo tujega zemljišča za izvajanje zaščite, reševanja in pomoči ter odstranitev oziroma povrnitev objekta oziroma drevja in drugih nasadov.
55. člen
Ukrepe iz 50. člena tega odloka lahko poveljnik civilne zaščite ali vodja intervencije odredi le, če ne more na drug način zavarovati ljudi in premoženje ter zagotovi izvajanje zaščite, reševanje in pomoč, trajati pa smejo le toliko časa, kolikor je nujno potrebno.
Oseba ali organizacija, ki je bila vključena v sistem varstva v Občini Cerknica, je upravičena do vračila nastalih stroškov.
XVI. POMOČ
56. člen
Kolikor je za izvajanje nalog zaščite, reševanja in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah neobhodno potrebna pomoč, lahko sosednja lokalna skupnost zaprosi poveljnik civilne zaščite Občine Cerknica ali vodja intervencije za tako pomoč v silah in sredstvih.
57. člen
Za pomoč se zaprosi na podlagi načrtov zaščite in reševanja ter drugih predpisov in v sodelovanju s pristojnimi organi.
XVII. INFORMATIKA NA PODROČJU SISTEMA VARSTVA V OBČINI CERKNICA
58. člen
Za organizirano in sistematično spremljanje stanja sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami se vodijo naslednje zbirke podatkov:
– evidenca o silah ter sredstvih za zaščito, reševanje in pomoč,
– evidenca o intervencijah sil za zaščito, reševanje in pomoč,
– evidenca javne infrastrukture na področju sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– ostale evidence, ki jih predpiše pristojni državni organ.
59. člen
Župan na podlagi tega odloka in veljavnih predpisov pristojnega ministrstva izda navodilo o vodenju evidenc s področja zaščite, reševanja in pomoči.
60. člen
Evidence se trajno hranijo in arhivirajo v občinski upravi.
61. člen
Osebni podatki, potrebni za vzpostavitev in delovanje evidenc, se zbirajo, obdelujejo, shranjujejo in posredujejo skladno s posebnimi predpisi in zakonskimi določili in se nanašajo na zbirke osebnih podatkov in skladno s predpisi pristojnega ministrstva.
XVIII. PRIZNANJA IN NAGRADE
62. člen
Za uspešno delo na področju zaščite, reševanja in pomoči in za izvajanje programov zaščite, reševanja in pomoči, za prispevke pri preprečevanju nevarnosti, za hrabra dejanja, izume in inovacije, dosežke pri razvojnem in raziskovalnem delu, za dosežke pri izobraževanju in usposabljanju in za življenjsko delo na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami Občina Cerknica podeljuje priznanja in nagrade.
63. člen
Vrsto priznanj, kriterije in postopek podeljevanja, določa pravilnik, ki ga sprejme občinski svet na predlog župana in v soglasju s Svetom za zaščito, reševanje in pomoč.
XIX. NADZOR IN INŠPEKCIJA
64. člen
Nadzorstvo nad delovanjem lokalne skupnosti na podlagi zakona in predpisov, opravlja pristojni inšpektorat za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami.
Skladno s svojimi pristojnostmi opravlja občinska inšpekcija nadzor nad izvajanjem tega odloka, predvsem v določilih, ki se nanašajo na preprečevanje naravnih in drugih nesreč v povezavi z odloki, veljavnimi v Občini Cerknica.
XX. KAZENSKI DOLOČBI
65. člen
Fizična, pravna oseba ali mladoletna oseba, za katero odgovarjajo starši oziroma roditelji, ki je namenoma ali iz velike malomarnosti povzročila ogroženost, katere posledica je ukrepanje in s tem v zvezi nastali stroški mora pokriti:
– stroške zaščitnih in reševalnih intervencij,
– stroške sanacije in vzpostavitve v prejšnje stanje,
– stroške odškodnin fizičnim in pravnim osebam.
V primeru, ko nastopa več povzročiteljev ogrožensoti oziroma nesreč in ni mogoče ugotoviti deleža posameznega povzročitelja, se krijejo stroški solidarno.
66. člen
Za ostale prekrške se kaznujejo pravne ali fizične osebe v skladu z veljavno zakonodajo.
Usposabljanje vršijo skladno s svojimi načrti tudi izvajalci lokalnih javnih služb na področju zaščite, reševanja in pomoči, društva in druge organizacije, gospodarske združbe in zavodi ter druge organizacije, ki nastopajo kot izvajalci v sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v Občini Cerknica.
XXI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
67. člen
Župan in občinska uprava morajo v roku treh msecev po uveljavitvi tega odloka urediti ustrezna navodila za realizacijo odloka in vzpostavitev evidenc in drugih ukrepov, določenih s tem odlokom.
68. člen
Organizacijo sistema varstva v Občini Cerknica je potrebno s tem odlokom uskladiti v roku enega leta po njegovi uveljavitvi.
69. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o zakloniščih in drugih zaščitnih objektih Občine Cerknica (Uradni list SRS, št. 23/84).
70. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v uradnem glasilu.
Št. 224-1/98
Cerknica, dne 18. decembra 1997.
Predsednik
Občinskega Sveta
občine Cerknica
Janez Štrukelj l. r.