Uradni list

Številka 22
Uradni list RS, št. 22/1998 z dne 20. 3. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 22/1998 z dne 20. 3. 1998

Kazalo

976. Pravilnik o uvajanju in spremljanju novosti in programov v vzgoji in izobraževanju, stran 1480.

Na podlagi 20. člena zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 12/96 in 23/96) minister za šolstvo in šport izdaja
P R A V I L N I K
o uvajanju in spremljanju novosti in programov v vzgoji in izobraževanju
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa delovna telesa in zavode, pristojne za uvajanje in spremljanje posodabljanja vzgojno-izobraževalnega dela, organizacijskih novosti in novih učbenikov (v nadaljnjem besedilu: novosti) ter prenovljenih ali novih javno veljavnih programov (v nadaljnjem besedilu: programov), ki se pred uvedbo preverjajo s poskusom, ter postopek uvajanja in spremljanja novosti in programov.
2. člen
Uvajanje in spremljanje novosti in programov lahko predlagajo vrtci, šole, zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, domovi za učence, dijaški domovi in organizacije za izobraževanje odraslih (v nadaljnjem besedilu: vrtci oziroma šole), Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Center Republike Slovenije za poklicno in strokovno izobraževanje in Andragoški center Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: pristojni javni zavodi), pristojni strokovni sveti, strokovne institucije, visokošolski zavodi in raziskovalne organizacije.
3. člen
Novosti in programe, ki se uvajajo in spremljajo v skladu s tem pravilnikom, določi minister, pristojen za šolstvo (v nadaljnjem besedilu: minister).
II. DELOVNA TELESA IN ZAVODI
4. člen
Za usklajeno uvajanje in spremljanje programov, ki jih izvajajo javni vrtci oziroma šole, imenuje minister Nacionalno komisijo.
Imenuje jo izmed strokovnjakov za posamezna področja vzgoje in izobraževanja, organiziranje pouka in metodologijo, in sicer na predlog Pedagoškega inštituta v Ljubljani, Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, Centra Republike Slovenije za poklicno in strokovno izobraževanje, Andragoškega centra Republike Slovenije in Urada Republike Slovenije za šolstvo. Njen mandat traja pet let.
Pristojni javni zavodi in Urad Republike Slovenije za šolstvo ne smejo predlagati kandidatov, ki so pri njih zaposleni.
Pri njenem delu lahko kot svetovalci sodelujejo tuji strokovnjaki, ki jih predlagajo zavodi in organ iz drugega odstavka tega člena.
Nacionalna komisija ima pri uvajanju in spremljanju tele naloge:
– določa skupno metodologijo,
– potrjuje metodologije področnih komisij,
– potrjuje načrt uvajanja in spremljanja in obravnava poročila,
– vsaj enkrat letno poroča ministru in pristojnemu strokovnemu svetu o poteku uvajanja in spremljanja programov in predlaga spremembe in dopolnitve programov in postopkov njihovega uvajanja in spremljanja in
– opravlja druge naloge, določene z aktom o imenovanju.
Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela za nacionalno komisijo opravlja Urad Republike Slovenije za šolstvo.
Nacionalna komisija lahko za posamezna strokovna dela pooblasti tudi druge izobraževalne ali raziskovalne zavode.
5. člen
Nacionalna komisija imenuje na predlog pristojnih javnih zavodov in Pedagoškega inštituta v Ljubljani področne komisije:
– za splošno izobraževanje (vrtce, osnovne šole in gimnazije),
– za poklicno in strokovno izobraževanje,
– za izobraževanje odraslih.
Področne komisije:
– ob upoštevanju skupne metodologije pripravijo metodologije in načrte za uvajanje in spremljanje programov za posamezno področje vzgoje in izobraževanja ter jih predložijo v potrditev Nacionalni komisiji,
– po usmeritvah Nacionalne komisije vodijo in usmerjajo uvajanje in spremljanje programov na področju, za katerega so imenovane,
– obravnavajo poročila odgovornega nosilca, pristojnega javnega zavoda oziroma neodvisnih strokovnjakov, ki uvajajo programe, in o tem vsaj dvakrat letno poročajo Nacionalni komisiji, najmanj enkrat letno pa ministru,
– opravljajo druge, naloge določene z aktom o imenovanju.
Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela za področne komisije opravljajo pristojni javni zavodi.
Področne komisije lahko za posamezna strokovna dela pooblastijo tudi druge izobraževalne ali raziskovalne zavode.
6. člen
Število članov Nacionalne in področnih komisij določi minister z aktom o imenovanju Nacionalne komisije.
Od skupnega števila članov v posamezni področni komisiji je lahko največ ena tretjina zaposlenih v pristojnih javnih zavodih, en član pa mora biti predstavnik ministrstva, pristojnega za šolstvo.
7. člen
Uvajanje in spremljanje novosti v javnih in zasebnih vrtcih oziroma šolah in programov zasebnih vrtcev oziroma šol, vodijo in usmerjajo odgovorni nosilci, ki jih določi minister z odredbo.
8. člen
Za neposredno uvajanje in spremljanje novosti in programov so odgovorni pristojni javni zavodi in vrtci oziroma šole, v katerih se uvajajo.
III. POSTOPEK UVAJANJA IN SPREMLJANJA
9. člen
Predlog za uvedbo novosti ali programov je treba predložiti ministru najkasneje tri mesece pred začetkom šolskega leta, v katerem se začnejo uvajati.
Predlog za uvedbo novosti, ki se uvajajo v javnih in zasebnih vrtcih oziroma šolah in programov zasebnih vrtcev oziroma šol, mora vsebovati:
– odgovornega nosilca in projektno skupino, ter strokovne reference njenih članov,
– analizo stanja in razloge za uvedbo,
– metodološka načela, načrt in cilje,
– vrtec oziroma šolo, v kateri uvajanje poteka,
– trajanje in časovni potek uvajanja in spremljanja novosti ali programa,
– predvideno število otrok, učencev, vajencev, dijakov, študentov višje šole ali odraslih, vključenih v uvajanje in spremljanje, ter njihove pravice ob izstopu ali prenehanju uvajanja novosti ali programa,
– predvideno število strokovnih delavcev, vključenih v uvajanje in spremljanje novosti ali programa,
– potrebne materialne pogoje in finančna sredstva ter morebitne druge posledice (manjše skupine, drugačni standardi), ki bremenijo javna sredstva,
– podatke, potrebne za uvajanje in spremljanje novosti ali programa, in način njihovega zbiranja ter
– predlog začasne ureditve pravic otrok, učencev, vajencev, dijakov in študentov višje šole ali odraslih, ocenjevanje znanja, normativov, standardov, šolskega reda in podobno.
10. člen
Predlogu za uvedbo novosti je treba priložiti soglasje staršev otrok, učencev, vajencev in dijakov oziroma soglasje študentov višjih šol ali odraslih, vpisanih v oddelke, v katerih se uvajajo.
Otroci staršev, študenti višjih šol oziroma odrasli, ki ne dajo soglasja, morajo imeti možnost, predšolske vzgoje ali izobraževanja v drugem oddelku.
Če uvajanja in spremljanja novosti ali programa ne predlaga vrtec oziroma šola, je treba predlogu priložiti tudi soglasje ravnatelja vrtca oziroma šole oziroma direktorja organizacije za izobraževanje odraslih, v kateri uvajanje in spremljanje novosti ali programa poteka.
11. člen
Minister z odredbo o uvajanju in spremljanju novosti ali programa določi predvsem:
– odgovornega nosilca in projektno skupino,
– trajanje,
– vrtec oziroma šolo, v kateri uvajanje in spremljanje poteka, ali način izbiranja vrtca oziroma šole,
– potrebna finančna sredstva,
– začasno ureditev pravic otrok, učencev, vajencev, dijakov in študentov višje šole ali odraslih, ocenjevanje znanja, normativov, standardov, šolskega reda in podobno,
– podatke, ki se lahko zbirajo in način zbiranja,
– pravice otrok, učencev, vajencev, dijakov, študentov višje šole ali odraslih ob izstopu ali prenehanju in spremljanja novosti ali programa,
– roke, v katerih mora odgovorni nosilec pripraviti vmesna in končno poročilo o poteku uvajanja, in spremljanja novosti ali programa in
– pristojni javni zavod in roke, v katerih mora izdelati vmesna in končno poročilo o poteku uvajanja in spremljanja.
Izjemoma je lahko odgovorni nosilec uvajanja in spremljanja novosti ali programa pristojni javni zavod. V tem primeru za neposredno uvajanje in spremljanje novosti ali programa minister določi enega ali več neodvisnih strokovnjakov.
12. člen
Odgovorni nosilec in javni zavod oziroma neodvisni strokovnjak pripravijo vmesna in končna poročila v rokih, določenih z odredbo in metodologijami.
Odgovorni nosilec mora omogočiti javnemu zavodu oziroma neodvisnemu strokovnjaku vpogled v potek uvajanja in spremljanja novosti ali programa in mu predložiti poročila.
Odgovorni nosilec in pristojni javni zavod oziroma neodvisni strokovnjak predložijo poročilo o uvajanju in spremljanju novosti pristojnemu strokovnemu svetu in ministru. Poročilo o uvajanju in spremljanju programa predložijo pristojni področni komisiji in ministru, končno poročilo pa tudi pristojnemu strokovnemu svetu.
13. člen
Vmesna in končno poročilo odgovornega nosilca morajo vsebovati predvsem:
– poročilo o poteku uvajanja in spremljanja novosti ali programa in o morebitnih spremembah načrtovanega poteka,
– podatke o tem, koliko in kateri vrtci oziroma šole sodelujejo,
– podatke o številu otrok, učencev, vajencev, dijakov, študentov višje šole ali odraslih,
– poročilo o doseženih ciljih,
– zbrane podatke in njihovo analizo,
– z uspehi pri uvajanju novosti ali programov utemeljene predloge za spremembe in
– poročilo o porabljenih finančnih sredstvih.
14. člen
Vmesna in končno poročilo pristojnega javnega zavoda oziroma neodvisnega strokovnjaka morajo vsebovati:
– poročilo o poteku uvajanja in spremljanja novosti ali programa in morebitnih spremembah načrtovanega poteka,
– ugotovitve o morebitnem nespoštovanju predpisov,
– mnenje o doseženih izobrazbenih standardih oziroma o doseganju ciljev predšolske vzgoje v vrtcih.
Končno poročilo mora vsebovati tudi mnenje o končnem poročilu odgovornega nosilca in mnenje o predlogih za uveljavitev sprememb.
15. člen
Pristojni javni zavod oziroma neodvisni strokovnjak mora najkasneje v 30 dneh po prejemu vmesnega poročila predlagati ministru prenehanje uvajanja novosti ali programa, če je iz vmesnega poročila mogoče ugotoviti:
– da ciljev ni mogoče doseči,
– da se kršijo pravice otrok, učencev, vajencev, dijakov, študentov višje šole ali odraslih in
– da se ne spoštujejo druga določila odredbe o uvedbi novosti ali programa.
Pred sprejemom odločitve o prenehanju uvajanja programa si minister pridobi mnenje Nacionalne komisije.
Minister z odredbo o prenehanju uvajanja novosti ali programa določi obveznosti vrtca oziroma šole, v kateri uvajanje novosti ali programa poteka, ter pravice in obveznosti otrok, učencev, vajencev, dijakov, študentov višje šole oziroma odraslih.
16. člen
Posamezni otrok, učenec, vajenec, dijak, študent višje šole oziroma odrasli lahko izstopi iz oddelka, v katerem se uvajajo novosti ali program. Z izstopom otroka, učenca, vajenca in dijaka morajo soglašati njegovi starši.
Kadar se uvaja program, veljajo ob izstopu določbe zakona, ki urejajo prestop v drugo šolo oziroma vrtec, če z odredbo o uvedbi programa ni drugače določeno.
IV. PREHODNI IN KONČNA DOLOČBA
17. člen
Za poskuse, ki so bili uvedeni pred uveljavitvijo tega pravilnika, se uporabljajo določbe 12. do vključno 16. člena tega pravilnika.
18. člen
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati pravilnik o preverjanju novosti na področju vzgoje in izobraževanja s poskusom (Uradni list RS, št. 17/97).
19. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 603-39/98
Ljubljana, dne 20. marca 1998.
dr. Slavko Gaber l. r.
Minister
za šolstvo in šport

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti