Uradni list

Številka 35
Uradni list RS, št. 35/1998 z dne 8. 5. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 35/1998 z dne 8. 5. 1998

Kazalo

1504. Odlok o letnem planu razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 1998 (OdlPVA98), stran 2494.

Na podlagi drugega odstavka 24. člena zakona o javnih cestah (Uradni list RS, št. 29/97) in 172. člena poslovnika Državnega zbora Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 40/93, 80/94, 3/95, 28/96 in 26/97) je Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 25. marca 1998 sprejel
O D L O K
o letnem planu razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 1998 (OdlPVA98)
Plan razvoja in vzdrževanja avtocest v letu 1998 temelji na nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 13/96), na določbah zakonu o javnih cestah (Uradni list RS, št. 29/97), zakona o zagotovitvi namenskih sredstev za gradnjo avtocestnega omrežja v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 46/93), zakona o poroštvu Republike Slovenije za obveznosti DARS, d.d. iz kreditov, najetih za realizacijo gradnje avtocestnih odsekov iz nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji, ki se začnejo graditi v letu 1996 (Uradni list RS, št. 17/96), zakona o soglasju Republike Slovenije DARS, d.d. za najetje kreditov za realizacijo gradnje avtocestnih odsekov iz nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji, ki se začnejo graditi v letu 1996 (Uradni list RS, št. 17/96), zakona o soglasju Republike Slovenije DARS, d.d. za najetje kreditov za gradnjo avtocestnih odsekov in zakona o poroštvu Republike Slovenije DARS, d.d., za obveznosti iz kreditov najetih za gradnjo avtocestnih odsekov (Uradni list RS, št. 13/98).
Kot poraba v letu 1998 so predvidena izvedena in dejansko obračunana dela v tem letu (fakturirana realizacija).
1.0. RAZVOJ AVTOCEST
1.1. Predhodna dela in priprava projektne dokumentacije za avtocestne odseke, katerih gradnja je predvidena po letu 1998
V letu 1998 se intenzivno pripravlja projektna in druga dokumentacija za vse avtocestne odseke iz avtocestnega programa, katerih gradnja je predvidena po letu 1998. Opravijo se naslednja dela:
– tehnično in strokovno preverjanje različnih variant tras v prostoru in sodelovanje pri njihovem usklajevanju s prostorskimi plani,
– izdelava idejnih študij in idejnih projektov, strokovno sodelovanje pri pripravah lokacijskih načrtov in v lokacijskih postopkih,
– izdelava projektov za razpise, za pridobitev gradbenega dovoljenja in izvedbo.
Ta dela se v letu 1998 izvajajo na naslednjih avtocestnih odsekih:
– Maribor–Lenart,
– Lenart–Vučja vas,
– Beltinci–Pince,
– Fram–Hajdina,
– Sl. Bistrica–Hajdina (obvoznica Pragersko),
– priključek Ljubečna,
– priključek luka Koper,
– Koper–Izola,
– Jagodje–Lucija,
– Klanec–Ankaran,
– priključek Razdrto,
– Vrba–Črnivec,
– Črnivec–Podtabor,
– Podtabor–Naklo,
– Šentvid–Koseze,
– Bič–Hrastje,
– Hrastje–Kronovo,
– Kronovo–Smednik,
– Smednik–Krška vas,
– Krška vas–Obrežje.
Za dela na navedenih odsekih so v letu 1998 predvidena finančna sredstva v višini 1.546 mio tolarjev.
1.2. Odkupi zemljišč in nepremičnin za odseke, ki se bodo pričeli graditi v letu 1999
Na tistih avtocestnih odsekih, ki se bodo pričeli graditi v letu 1999 in za katere bodo uredbe vlade o lokacijskih načrtih uveljavljene že v letu 1998, se še v tem letu prične z odkupi zemljišč in nepremičnin ter pripravljalnimi deli.
Za navedena dela so v letu 1998 predvidena finančna sredstva v višini 480 mio tolarjev.
1.3. Gradnja avtocest
1.3.1. Nadaljevanje gradnje in dokončanje avtocestnih odsekov
V letu 1998 se nadaljuje oziroma dokonča gradnja naslednjih enaindvajsetih avtocestnih odsekov:
1. Šentilj–Pesnica, štiripasovna avtocesta, dolžina 9,5 km
zaključna dela
predana v promet: 18. 10. 1996
V letu 1998 bodo potekala dela za izvedbo protihrupne zaščite ter ABC sistema na CP Pesnica ter odpravljanje pomanjkljivosti, ugotovljenih na tehničnih pregledih in pred prevzemom objekta.
2. Hoče–Arja vas, dograditev dodatnih dveh pasov, dolžina 47,0 km
zaključna dela
predana v promet: 25. 10. 1996
V letu 1998 bo potekala izvedba zadrževalnikov za vodo na desni strani avtoceste, dobava in montaža vremenskih postaj na viaduktih ter varnostnih mrež na objektih, odstranitev starih cestninskih postaj. Potekala bodo še potrebna dela na novih CP Tepanje in Slovenske Konjice vključno z izvedbo ABC sistema ter izdelava projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in za izvedbo (v nadaljevanju: projektna dokumentacija PGD-PZI) in gradnja garaž za cestno bazo Tepanje. Potekalo bo odpravljanje pomanjkljivosti pri sanaciji predora Golo rebro, ugotovljenih na tehničnih pregledih in pred prevzemom objekta.
3. Slivnica–Fram–BDC, štiripasovna avtocesta, dolžina 7,0 km
zaključna dela
predana v promet: 24. 10. 1997 (potrebna je še dograditev dveh pasov k že novozgrajeni dvopasovnici v dolžini 1,4 km – predvidena predaja prometu v maju 1998)
Na trasi avtoceste in hitre ceste bodo v letu 1998 dokončana vsa dela (zemeljska dela, zgornji ustroj, regulacije, dela na komunalni in energetski infrastrukturi, oprema AC, HC in deviacij, izvedba protihrupne zaščite, tlakovanje jarkov in ureditev drenaž ter ureditev obcestnega prostora). Dokončana bodo tudi vsa dela na objektih (železniški nadvoz, 12 mostov, 7 prepustov). Potekalo bo odpravljanje pomanjkljivosti, ugotovljenih na tehničnih pregledih in pred prevzemom objekta.
4. Priključek Slovenska Bistrica–sever, dolžina 0,8 km
zaključna dela
predana v promet: 29. 9. 1997
V letu 1998 bodo izvedena še preostala dela za ureditev obcestnega prostora. Potekalo bo odpravljanje pomanjkljivosti, ugotovljenih na tehničnih pregledih in pred prevzemom objekta.
5. Obvoznica Ormož, dolžina 3,8 km
nadaljevanje gradnje
predvidena predaja v promet: v septembru 1998
V letu 1998 bodo izvedena preostala zemeljska dela ter preostala dela na odvodnjavanju, deviacijah in premostitvenih objektih. V celoti bo izveden zgornji ustroj ter oprema ceste in deviacij. Potekalo bo odpravljanje pomanjkljivosti, ugotovljenih na tehničnih pregledih in pred prevzemom objekta.
6. Pesnica–Slivnica, štiripasovna avtocesta, dolžina 20,7 km, 1. etapa od Slivnice do Ptujske ceste (4,4 km)
nadaljevanje predhodnih in pripravljalnih del ter pričetek gradnje
predvidena predaja v promet: v oktobru 1999
V letu 1998 bodo pridobljena vsa potrebna zemljišča. Pričetek gradbenih del na 1. etapi AC med Slivnico in Ptujsko cesto je predviden v avgustu 1998. V izvedbi bodo zemeljska dela in dela na premostitvenih objektih na trasi AC, regulacije in vodnogospodarska dela ter prestavitve komunalnih vodov. Predviden je tudi pričetek del na priključku Ptujske ceste vključno z objektom.
7. Obvoznica Lendava, dvopasovnica, dolžina 6,8 km
nadaljevanje predhodnih in pripravljalnih del ter pričetek gradnje
predvideno dokončanje gradnje v celoti: v juniju 1999
V letu 1998 bodo v celoti pridobljena potrebna zemljišča. Prav tako bodo v celoti izvedena arheološka izkopavanja in PGD-PZI projektna dokumentacija. Pričetek gradnje je predviden v juniju 1998. V izvedbi bodo zemeljska dela, dela na zgornjem ustroju, odvodnjavanje, deviacije ter dela na premostitvenih objektih tako, da bo obvoznica prevozna do konca leta 1998.
8. Arja vas–Vransko, štiripasovna avtocesta, dolžina 20,9 km
zaključna dela,
predana v promet: 19. 9. 1997
V letu 1998 bodo v izvedbi dela za ureditev deponij, v celoti bo izvedena regulacija vodotokov izven območja trase AC, izvedena bo hortikulturna ureditev, sanacija plazov, zaključena bodo dela pri zaščiti podtalnice. Potekalo bo odpravljanje pomanjkljivosti, ugotovljenih na tehničnih pregledih in pred prevzemom objekta. Predvidena je tudi izdelava in potrebno dopolnjevanje projektov ter raziskave na področju ureditve deponij, dodatnih regulacij vodotokov, hortikulturne ureditve ter izvedba monitoringa v skladu z uredbo o LN. Pripravljena bo dopolnitev lokacijskega načrta za AC bazo. Predvidena je tudi izvedba morebitnih potrebnih ukrepov protihrupne zaščite po izvedenih meritvah hrupa. V izvedbi bodo dela na melioracijah, elektroprestavitvah in vodovodu. Na objektih bo izvedena montaža varnostnih ograj, na deviacijah pa bo izvedena zatravitev (30%), urejene bodo gozdne in poljske poti ter sanirane poškodovane občinske ceste (30%). V letu 1998 je predvidena tudi dokončna premoženjsko-pravna ureditev zadev v zvezi z zemljišči in odškodninami.
9. Blagovica–Šentjakob, štiripasovna avtocesta, dolžina 20,2 km, 1. etapa: Šentjakob–Krtina (8,1 km)
nadaljevanje predhodnih in pripravljalnih del na celotnem odseku in pričetek gradnje 1. etape
predvidena predaja v promet: 1. in 2. etapa do Lukovice (CP Kompolje) do konca leta 2000
V letu 1998 bodo pridobljena še vsa doslej nepridobljena zemljišča na celotnem odseku Blagovica–Šentjakob. Prav tako je na celotnem odseku v letu 1998 predviden pričetek del na prestavitvi komunalnih vodov in naprav ter ureditev obstoječih cest. Na odseku AC med Šentjakobom in Kompoljem (1. in 2. etapa) bodo izvedena preddela. Na 1. etapi Šentjakob–Krtina je predviden pričetek izvajanja zemeljskih del v juliju 1998. Poleg zemeljskih del bodo na območju 1. etape v izvedbi vertikalne drenaže in nasipi ter predobremenilni nasipi, ki morajo odležati eno leto. V letu 1998 je na tej etapi predvidena tudi izvedba regulacij ter pričetek gradnje premostitvenih objektov.
10. Malence–Šentjakob, štiripasovna avtocesta, dolžina 10,7 km
nadaljevanje gradnje,
predvidena predaja v promet: v oktobru 19981
V letu 1998 bodo v izvedbi dela na trasi in premostitvenih objektih (zemeljska dela, zgornji ustroj, odvodnjavanje, oprema, deviacije, regulacije) v obsegu, ki bo omogočil predajo avtoceste prometu v oktobru 1998. V letu 1998 je predvideno dokončanje predora Strmec in dokončanje ene cevi predora Golovec. V letu 1998 je v skladu z uredbo o lokacijskem načrtu predvidena izvedba sanacije komunalne infrastrukture v naselju Bizovik (90%).
11. Zadobrova–Tomačevo, štiripasovna avtocesta, dolžina 4,3 km
nadaljevanje gradnje,
predvidena predaja v promet: 2,2 km do Šmartinske ceste predano v promet v oktobru 1996, ostalo v oktobru 1998
Poleti 1998 bodo predvidoma dokončana vsa preostala potrebna dela na odseku severne obvozne ceste Ljubljane (zemeljska dela, zgornji ustroj, odvodnjavanje, oprema, deviacije). Del obvozne ceste, ki še ni pod prometom, bo tako predan prometu v oktobru 1998, skupaj z vzhodno ljubljansko obvoznico.
12. Razdrto–Čebulovica, viadukta
zaključna dela,
predana v promet: 12. 7. 1995
V letu 1998 bosta izvršeni dobava in montaža vremenskih postaj.
13. Čebulovica–Divača, štiripasovna avtocesta, dolžina 5,1 km
zaključna dela,
predana v promet: 12. 7. 1995
Na trasi avtoceste bodo v letu 1998 v izvedbi dodatna dela na odvodnjavanju, ureditvi dostopnih poti ter potrebna zaključna dela. Končana bodo dela na deviaciji Dolnje Ležeče z nadvozom preko železnice.
14. Divača–Kozina, štiripasovna avtocesta, dolžina 6,7 km
zaključna dela
predvidena predaja v promet: v maju 1998
V letu 1998 bodo v izvedbi preostala zaključna dela na deviacijah poljskih in gozdnih poti, pričeta in končana bodo vsa dela, potrebna za ureditev Rodiške ceste in CP Divača. Nabavljena bo vsa potrebna oprema in stroji za vzdrževanje.
15. Kozina–Klanec, štiripasovna avtocesta, dolžina 4,8 km,
1. etapa od km 6,7 do km 7,5 (0,8 km)
nadaljevanje predhodnih in pripravljalnih del na celotnem odseku ter pričetek gradnje 1. etape,
predvidena predaja v promet: celoten odsek konec leta 1999
V drugi polovici leta 1998 je predvideno pridobivanje zemljišč in nepremičnin za gradnjo AC. Pričetek gradnje pa je predviden v novembru 1998 z izvedbo pripravljalnih del ter pričetkom izvajanja zemeljskih del in del na posameznih objektih.
16. Divača–Dane, štiripasovna avtocesta, dolžina 8,4 km
zaključna dela,
predana v promet: 8. 12. 1995
V letu 1998 bodo v izvedbi dodatna dela na odvodnjavanju, ureditvi dostopnih poti ter zaključna dela na CP Dane vključno z ABC sistemom. Izvedena bo tudi komunalna infrastruktura do počivališča Povir.
17. Dane–Fernetiči, štiripasovna avtocesta, dolžina 3,8 km
zaključna dela,
predana v promet: 14. 11. 1997
V letu 1998 bodo v izvedbi zaključna dela na trasi in spremljajočih objektih. Predviden je pričetek in dokončanje del na priključku Sežana–zahod ter servisnem platoju Fernetiči-sever. Dokončana pa bodo dela na servisnem platoju Fernetiči–jug.
18. Vipava–Selo, štiripasovna avtocesta, dolžina 11,5 km
nadaljevanje gradnje,
predvidena predaja v promet: celoten odsek v letu 1999
V letu 1998 bodo dokončana predhodna dela na celotnem odseku, nadaljevala pa se bodo zemeljska dela in dela na odvodnjavanju. V drugi polovici leta je predviden pričetek izvedbe zgornjega ustroja. V letu 1998 bodo v izvedbi tudi dela na podvozih, prepustih, nadvozih, mostovih, viaduktih ter pokritem ukopu. Vsa dela na teh objektih bodo ob koncu leta 1998 predvidoma izvedena 90 do 100%. Hkrati z napredovanjem del na trasi in objektih bodo v izvedbi deviacije.
19. Selo–Šempeter, štiripasovna avtocesta, dolžina 11,8 km
zaključna dela,
predana v promet: 24. 5. 1996
V letu 1998 bo potekalo nadaljevanje in dokončanje del za ureditev počivališča Vogrsko, izvedena bo protihrupna zaščita ter nabavljena oprema in stroji za vzdrževanje ceste.
20. Vransko–Blagovica, štiripasovna avtocesta, dolžina 16,8 km, 1. etapa Vransko–Trojane (8,6 km)
nadaljevanje predhodnih in pripravljalnih del na celotnem odseku in pričetek gradnje 1. etape,
predvidena predaja v promet: 1. etapa predvidoma v letu 2001
V letu 1998 bo potekalo nadaljevanje izdelave potrebne projektne dokumentacije ter pridobivanje zemljišč za cel odsek avtoceste. Prav tako bo potekalo nadaljevanje pripravljalnih del na celotnem odseku med Vranskim in Blagovico. Na trasi 1. etape avtoceste je predviden pričetek predhodnih del, zemeljskih del, pripravljalnih del na ureditvah vodotokov in potokov z delnimi regulacijami ter prestavitev komunalnih vodov in naprav. V letu 1998 bo izvedena organizacija gradbišč posameznih premostitvenih objektov ter podpornih in opornih zidov. Za izvedbo predora Ločica pa je v 1998 predviden pričetek pripravljalnih del pri varovanju portalov predora.
21. Višnja gora–Bič, štiripasovna avtocesta, dolžina 11,2 km
nadaljevanje predhodnih in pripravljalnih del ter pričetek gradnje,
predvidena predaja v promet: konec leta 1999
V letu 1998 bo potekalo pridobivanje potrebnih zemljišč in ostalih nepremičnin ter reševanje premoženjsko-pravne problematike. Izvajala se bodo dela na arheoloških preiskavah, izveden bo postopek za oddajo gradbenih del, pridobivala se bodo enotna dovoljenja za celotno traso oziroma posamezne pododseke in objekte (skladno z dinamiko pridobivanja zemljišč). V letu 1998 bo izvedenih 80% predhodnih del. Na novi polovici avtoceste je v letu 1998 predviden pričetek zemeljskih del in del za izvedbo zgornjega ustroja. V izvedbi bodo dela na deviacijah, regulacijah in prestavitvah komunalnih vodov. V izdelavi bo projektna dokumentacija PGD–PZI za objekte (dela oddana na ključ). Izvedena bo gradnja tistih podvozov, ki so potrebni za gradbiščni promet, ter temeljenje viadukta Ivančna Gorica.
Skupno je to:
– nadaljevanje del na 65,5 km novih štiripasovnih avtocestnih odsekih, od katerih bo 20,9 km v letu 1998 tudi predanih v promet,
– nadaljevanje gradnje 3,8 km obvoznice Ormoža, ki bo v 1998 tudi predana v promet in
– nadaljevanje 6,8 km obvoznice Lendava.
Zaključna dela pa se bodo izvajala na 67,3 km novih štiripasovnih avtocestnih odsekih, 47 km dograjenih dveh pasovih k obstoječi dvopasovnici in 0,8 km priključka Slovenska Bistrica–sever, ki so bili predani v promet že pred letom 1998.
Vrednost del na teh odsekih v letu 1998 je prikazana v naslednji tabeli. Celotne investicijske vrednosti teh odsekov (brez stroškov financiranja) so povzete po predlogu sprememb in dopolnitev nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji.
-----------------------------------------------------------------
Odsek                            Dolžina   Celotna     Vrednost
                                   v     investicijska  del v
                                  km       vrednost     letu
                                          (sept.97)    1998 v
                                          v 000 SIT    000 SIT
-----------------------------------------------------------------
Šentilj - Pesnica                9,5       8.337.652    127.000 
-----------------------------------------------------------------
Hoče - Arja vas*                47,0      17.567.834    730.786
-----------------------------------------------------------------
Slivnica - Fram - BDC            7,0       8.691.575  2.554.600
-----------------------------------------------------------------
Priključek Sl. Bistrica          0,8         555.189     49.450
-----------------------------------------------------------------
Obvoznica Ormož                  3,8       2.065.134    797.200
-----------------------------------------------------------------
Pesnica - Slivnica (1. etapa)*** 7,7      13.792.234  1.544.000
-----------------------------------------------------------------
Obvoznica Lendava                6,8       2.958.014  2.103.819
-----------------------------------------------------------------
Arja vas - Vransko              20,9      21.514.345  1.400.000
-----------------------------------------------------------------
Blagovica - Šentjakob, 1. 
etapa Šentjakob - Krtina         8,1      18.494.484  3.561.442
-----------------------------------------------------------------
Malence - Šentjakob             10,7      27.462.934  8.657.600
-----------------------------------------------------------------
Zadobrava - Tomačevo             4,3       8.011.972    601.368
-----------------------------------------------------------------
Razdrto - Čebulovica**            -        1.160.482     25.000
-----------------------------------------------------------------
Čebulovica - Divača              5,1       4.991.439    563.000
-----------------------------------------------------------------
Divača - Kozina                  6,7       6.853.080  1.742.600
-----------------------------------------------------------------
Kozina - Klanec (1. etapa)       0,8       3.710.770    709.570
-----------------------------------------------------------------
Divača - Dane                    8,4       3.699.599    172.000
-----------------------------------------------------------------
Dane - Fernetiči                 3,8       5.654.310    602.037
-----------------------------------------------------------------
Vipava - Selo                   11,5      11.681.620  5.243.900
-----------------------------------------------------------------
Selo - Šempeter                 11,8       9.044.513    424.000
-----------------------------------------------------------------
Vransko - Blagovica, 1. etapa
Vransko - Trojane                8,6      38.401.168  4.099.789
-----------------------------------------------------------------
Višnja gora - Bič               11,2      11.979.183  3.168.743
-----------------------------------------------------------------
VSE SKUPAJ                     194,5     226.627.531 38.877.904
-----------------------------------------------------------------
* dograditev dodatnih dveh pasov
** dokončanje opreme dveh viaduktov na odseku Razdrto-Čebulovica
*** podatek o investicijski vrednosti se nanaša na odsek od Slivnice do Ptujske ceste vključno z delom Nove Zrkovske ceste (0,87 km) in Hitre ceste 2B, vendar so v letu
1998 dela predvidena le na avtocestnem odseku Slivnica–Ptujska cesta
Za sklenjene gradbene pogodbe za odseke, na katerih se graditev v letu 1998 nadaljuje ali dokončuje, se v skladu z razpisnimi pogoji predvideva plačilo 15% avansov v skupni vrednosti 4.044,5 mio tolarjev.
1.3.2. Pričetek gradnje novih avtocestnih odsekov
Poleg nadaljevanja in dokončanja gradenj, pričetih v preteklih letih, se v letu 1998 pričnejo dela na naslednjih novih avtocestnih odsekih oziroma pododsekih (etapah):
1. Slovenska Bistrica–Hajdina, dolžina 14,1 km rekonstrukcija od priključka Slovenska Bistrica do obvoznice Pragersko, dolžina 3,5 km izvedba rekonstrukcije obstoječe magistralne ceste
2. Hajdina–Ormož, dolžina 30,0 km,
1. etapa: Hajdina–Ptuj (3,6 km)
predhodna dela, izdelava investicijskega programa in projektne dokumentacije,
odkupi zemljišč ter oddaja del za gradnjo in pripravljalna dela
3. Lenart–Beltinci, štiripasovna avtocesta, dolžina 42,3 km,
1. etapa: Vučja vas–Beltinci z rekonstrukcijo R353 (14,6 km)
predhodna dela, izdelava investicijskega programa in projektne dokumentacije
4. Priključek Lopata, dolžina 3,1 km
predhodna dela, izdelava investicijskega programa in projektne dokumentacije,
odkupi zemljišč
5. Blagovica–Šentjakob, štiripasovna avtocesta, dolžina 20,2 km,
2. etapa: Krtina–Lukovica in 3. etapa Lukovica–Blagovica do CP Kompolje (6,2 km)
oddaja del za gradnjo in pričetek gradnje
6. Kozina–Klanec, štiripasovna avtocesta, dolžina 4,8 km,
2. etapa: od km 7,5 do km 11,5 (4,0 km)
oddaja del za gradnjo in pričetek gradnje
7. Razdrto–Vipava, hitra cesta, dolžina 15,8 km,
1. etapa: od razcepa Razdrto do km 1,3 (1,3 km)
predhodna dela, izdelava investicijskega programa in projektne dokumentacije,
odkupi zemljišč na celotnem odseku Razdrto–Vipava ter oddaja del za gradnjo in pričetek gradnje
3. etapa: Vipava–Podnanos (Mlake), dolžina 3,8 km
izvajanje pripravljalnih del
8. Vransko–Blagovica, štiripasovna avtocesta, dolžina 16,8 km,
2. etapa: Trojane–Blagovica s predorom Trojane (8,2 km)
pričetek pripravljalnih del pri predoru Trojane
Za zagotovitev izboljšanja kritičnih razmer in prometne varnosti je v letu 1998 predviden tudi pričetek predhodnih in pripravljalnih del na dograditvi dodatnih pasov k obstoječi dvopasovni avtocesti na odsekih Naklo–Kranj in Izola–Jagodje.
Pripravljalna dela oziroma gradnja se bodo tako v letu 1998 pričela na 38,1 km novih štiripasovnih avtocest in 3,5 km rekonstrukcije obstoječe ceste med Slovensko Bistrico in Hajdino, na 3,6 km ceste med Hajdino in Ptujem, 12,3 km dograditve dodatnih dveh pasov in 3,1 km priključka Lopata.
Vrednost del na teh odsekih v letu 1998 je prikazana v naslednji tabeli. Celotne investicijske vrednosti teh odsekov (brez stroškov financiranja) so povzete po predlagu sprememb in dopolnitev nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji.
-----------------------------------------------------------------
Odsek                            Dolžina   Celotna     Vrednost
                                  v km   investicijska  del v
                                           vrednost     letu
                                          (sept.97)    1998 v
                                          v 000 SIT    000 SIT
-----------------------------------------------------------------
Sl. Bistrica - Hajdina, 
rekonstrukcija od priklj.
Sl. Bistrica do obvoznice
Pragersko                        3,5         846.450    846.450
-----------------------------------------------------------------
Hajdina - Ormož, 1. etapa
Hajdina - Ptuj                   3,6       2.083.143    235.600
-----------------------------------------------------------------
Lenart - Beltinci, 1. etapa
Vučja vas - Beltinci z rek.
R353                            14,6      21.983.740    372.800
-----------------------------------------------------------------
Priključek Lopata                3,1       1.754.370    168.000
-----------------------------------------------------------------
Blagovica - Šentjakob, 2. etapa 
Krtina - Lukovica in 3. etapa
Lukovica - Blagovica do CP
Kompolje                         6,2      12.620.580    425.373
-----------------------------------------------------------------
Kozina - Klanec, 2. etapa od
km 7,5 do km 11,5                4,0       7.127.435    100.000
-----------------------------------------------------------------
Razdrto - Vipava, 1. etapa
razcep Razdrto do km 1,3         1,3       1.969.222    305.000
-----------------------------------------------------------------
Razdrto - Vipava, 3. etapa
Vipava - Podnanos (Mlake)        3,8       2.771.551    302.400
-----------------------------------------------------------------
Vransko - Blagovica, 2. etapa
Trojane - Blagovica              8,2      37.001.678    510.000
-----------------------------------------------------------------
Naklo - Kranj, dograditev
dveh pasov                       8,7       2.952.585    403.200
-----------------------------------------------------------------
Izola - Jagodje, dograditev
dveh pasov                       3,6       1.587.738    352.800
-----------------------------------------------------------------
SKUPAJ                          60,6      92.698.492  4.021.623
-----------------------------------------------------------------
Za sklenjene gradbene pogodbe za odseke, na katerih se gradnja v letu 1998 začenja, se v skladu z razpisnimi pogoji predvideva plačilo 15% avansov v skupni vrednosti 30 mio tolarjev.
1.3.3. Zaključna dela na avtocestah, zgrajenih pred letom 1994
Na nekaterih avtocestnih odsekih, ki so že pod prometom, je potrebno izvesti še nekatera zaključna in dodatna dela, ki so bila zahtevana pri izdaji lokacijskih odločb ali pa so bila zahtevana pri tehničnih pregledih in jih zaradi potrebnih predhodnih postopkov ni bilo mogoče zaključiti v letu 1997, čeprav so bila predvidena v programu dela DARS, d.d. za to leto in se tako prenašajo v leto 1998.
V nadaljevanju je podana rekapitulacija potrebnih sredstev za ta dela.
SMER ZAHOD–VZHOD
Odsek                                                    mio SIT
Razcep Razdrto                                           81.460*
Razdrto–Čebulovica                                       181.000
Koper–Ankaran                                           167.214*
Skupaj                                                   181.000
SMER SEVER–JUG
Odsek                                                    mio SIT
Hrušica–Vrba                                             261.000
Malence–Šmarje Sap                                        67.000
Šmarje Sap–Višnja gora                                   187.000
Skupaj                                                   515.000
Vse skupaj dokončanja AC                             696 mio SIT
* sredstva že zagotovljena z rebalansom plana razvoja in finančnega načrta DARS, d.d. za leto 1997 (Celje, junij 1997)
Poleg tega so za dokončno ureditev premoženj- sko-pravnih zadev na teh avtocestnih odsekih v letu 1998 predvidena finančna sredstva v višini 60 mio tolarjev.
1.3.4. Dela Inženirja
Inženir je v skladu s pogoji FIDIC strokovna organizacija, ki za investitorja oziroma naročnika opravlja vsa potrebna tehnično–strokovna opravila za izvedbo projekta. Tako organizacijo za izvajanje strokovnih nalog zahtevajo tudi mednarodne finančne ustanove (EIB in EBRD) kot enega izmed pogojev za dodelitev posojil.
Za opravljanje del Inženirja so v letu 1998 predvidena finančna sredstva v višini 1.597,9 mio tolarjev.
2.0. VZDRŽEVANJE AVTOCEST
Na dan 1. 1. 1998 DARS, d.d. upravlja ter organizira in vodi vzdrževanje 267 km avtocest in 90 km priključkov na avtoceste.
2.1. Redno vzdrževanje avtocest
Redno vzdrževanje avtocest na podlagi letne pogodbe z DARS, d.d. opravlja Javno podjetje za vzdrževanje avtocest.
Na vsakih ca. 50 km avtocest je postavljena avtocestna baza, v kateri je za pomoč voznikom na cesti in za vsa redna vzdrževalna dela, vse leto 24 ur na dan, na razpolago delovna posadka in ustrezna mehanizacija. Večja vzdrževalna dela sezonskega značaja se oddajo drugim izvajalcem na podlagi javnih razpisov.
Za redno vzdrževanje avtocest bo v letu 1998 namenjenih 2.200 mio tolarjev.
2.1.1. Zimska služba
Število delavcev Javnega podjetja za vzdrževanje avtocest je za vzdrževalna dela dimenzionirano za izvajanje zimske službe. Količina in kvaliteta mehanizacije za zimsko službo sta povsem primerljivi s količino in kvaliteto tovrstne mehanizacije v razvitih zahodnoevropskih državah.
V okviru zimske službe se izvajajo predvsem naslednja dela:
– postavitev prometnih znakov, obvestilnih tabel in snežnih kolov za izvajanje zimske službe,
– postavitev palisad za obrambo pred snežnimi zameti ter
– preprečevanje in odpravljanje poledice ter odstranjevanje snega z vozišča.
V stroške zimske službe je vključena tudi nabava posipnih materialov za preprečevanje poledice, tako da skupni stroški zimske službe predstavljajo ca. 60% stroškov vseh stroškov rednega vzdrževanja.
2.1.2. Letna služba
V času izven zimske službe potekajo naslednja večja redna vzdrževalna dela:
– obnavljanje talnih označb,
– košnja trave,
– čiščenje cestišča, kanalizacije in jarkov,
– krpanje vozišč,
– rezkanje neravnin na voziščih,
– popravila varnostnih in varovalnih ograj in drugo.
2.2. Obnavljanje avtocest
Od 1. 1. 1994 dalje poteka intenzivno obnavljanje vozišč, objektov in opreme na starejših odsekih avtocest, ki so v slabem stanju zaradi pomanjkanja sredstev za obnove v preteklosti. Celotna vrednost obnov bo v letu 1998 znašala 1.800 mio tolarjev.
2.2.1. Obnavljanje objektov
Skoraj 60% objektov, ki so bili predani v promet pred letom 1990 je potrebno delno ali v celoti obnoviti, saj se manjše poškodbe v preteklosti zaradi pomanjkanja sredstev niso sproti odpravljale. Glede na opravljene detajlne preglede objektov je izdelan vrstni red obnov, letni obseg del pa je določen glede na razpoložljiva sredstva, in sicer tako, da se od celotne pobrane cestnine nameni vsaj 40% za investicije v gradnjo novih avtocest.
V letu 1998 bosta obnovljena viadukta Ivanje selo in Žepina, odpravljene bodo poškodbe v predoru Karavanke.
2.2.2. Obnavljanje vozišč
Zaradi hitre rasti prometa in zaradi prenizkih vlaganj v obnove vozišč v preteklosti so sedaj potrebna večja vlaganja. Od 1. 1. 1994 je bilo letno v obnovo vozišč vloženih od 200 do 250 mio tolarjev, v letu 1998 pa bo ta vložek še podvojen.
Med večjimi obnovami v letu 1998 bo tako na območju Primorske obnovljeno:
– odsek 52 Brezovica–Vrhnika: vozni, prehitevalni in odstavni pas v izmeri ca. 60.000 m2,
– odsek 53 Vrhnika–Logatec: vozni in prehitevalni pas v izmeri ca. 10.000 m2,
– odsek 54 Logatec–Unec: prehitevalni pas v izmeri ca. 4.000 m2,
– odsek 55 Unec–Postojna: vozni in prehitevalni pas v izmeri ca. 24.000 m2,
– odsek 656 Postojna–Razdrto: vozni in prehitevalni pas v izmeri ca. 27.000 m2.
Na območju Štajerske pa bo obnovljeno:
– odsek 36 Fram-Slovenska Bistrica: prehitevalni pas v izmeri ca. 4.400 m2 in
– odsek 37 Slovenska Bistrica- Slovenske Konjice: prehitevalni pas v izmeri ca. 6.200 m2,
– odsek 40 Celje–Arja vas: vozni in prehitevalni pas v izmeri ca. 44.000 m2.
2.2.3. Obnavljanje opreme
Zaradi poškodb in zaradi dotrajanosti je za zagotavljanje prometne varnosti potrebno zamenjati neustrezno vertikalno signalizacjo, odbojne ograje, varovalne mreže in drugo opremo.
2.3. Naložbe v osnovna sredstva obstoječih avtocest
Starejše avtoceste so slabše opremljene kot nove. Za zagotavljanje enake stopnje opremljenosti je potrebno stare avtoceste opremiti s sodobno elektrostrojno opremo, mehanizacijo za vzdrževanje in protihrupnimi ograjami.
Celotna vrednost naložb v osnovna sredstva obstoječih avtocest bo v letu 1998 znašala 689 mio tolarjev.
3.0. RAZVOJ OSTALIH CEST V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA
V letu 1998 je v okviru programa graditve avtocest predvideno tudi izvajanje del na nekaterih drugih državnih cestah, ki dopolnjujejo avtocestni sistem ali se nanj navezujejo. Na nekaterih odsekih drugega državnega cestnega omrežja pa povzroča izgradnja avtocestnega križa povečanje tovornega prometa, predvsem na državnih cestah ob gradbiščih in na dostopnih cestah do gradbišč. Poleg potrebe po preplastitvi ali obnovi takih odsekov je potrebno ponekod zagotoviti povečanje kapacitete ceste, ureditev križišč in zagotovitev prometne varnosti nasploh.
S tem namenom je v letu 1998 predvidena izvedba del na naslednjih odsekih drugih državnih cest:
-----------------------------------------------------------------
Lokacija         Oznaka   Odsek         Dolžina  Vrednost del v  
-----------------------------------------------------------------      
                                                   letu 1998
-----------------------------------------------------------------
                                         v km      v 000 SIT
-----------------------------------------------------------------
Zahodna 
obvoznica v
Mariboru       M 3/245   Maribor - levi  0,786       252.000
                                   breg  
-----------------------------------------------------------------
               M 3/245   Maribor - most  0,800       621.200
                         Erjavčeva
-----------------------------------------------------------------
Celje - 
severna 
magistrala     M 10/282  križišče        1,084       453.200
                         Dečkove z 
                         Bežigr. 
-----------------------------------------------------------------
rekunstrukcija           do 
Mariborske               Kovinotehne
ceste
-----------------------------------------------------------------
Vodice -                 Obvoznica
Želodnik      R 322/1137 Mengeš          3,200        50.400
-----------------------------------------------------------------
Šmarje -
Dragonja 
(3. pas)
-----------------------------------------------------------------
              R 311/1062 v km 6,000      3,000       134.400
-----------------------------------------------------------------
Obvoznica     R 331/1195                 0,842       638.400
Novo mesto
-----------------------------------------------------------------
(Muhaber -
Bučna vas)
-----------------------------------------------------------------
Mele -
Šratovci -
Radenci       M 10-1/366 v km 2,800      2,700       504.000
-----------------------------------------------------------------
rehabilitacija
cest zaradi
gradnje avtocest                                   2.000.000
-----------------------------------------------------------------
SKUPAJ                                             4.653.600
-----------------------------------------------------------------
4.0. PROGRAM UKREPOV NA ŽELEZNICAH V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA
V letu 1998 je predvidena izvedba nekaterih nujnih posegov na železniških progah, ki jih je potrebno izvesti zaradi gradnje avtocest. Vrednost teh ukrepov je ocenjena na 168 mio tolarjev.
5.0. FINANCIRANJE PLANA RAZVOJA IN VZDRŽEVANJA AVTOCEST, PROGRAMA RAZVOJA OSTALIH CEST IN PROGRAMA UKREPOV NA ŽELEZNICAH
Vsi prilivi so ocenjeni kot dejanski tekoči prilivi v letu 1998. Tolarska protivrednost tujih posojil je izvrednotena na podlagi ocenjenega povprečnega tečaja ameriškega dolarja v letu 1998 v višini 1 USD = 168 tolarjev.
5.1. NAMENSKI DAVEK NA GORIVO (bencinski tolar)
Najpomembnejši vir za realizacijo izgradnje posameznih odsekov avtocest v letu 1998 predstavljajo namenska sredstva zagotovljena z zakonom o zagotovitvi namenskih sredstev za gradnjo avtocestnega omrežja v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 46/93).
V letu 1998 bo v skladu z navedenim zakonom za graditev avtocest namenjenih 28.300 mio tolarjev.
V leto 1998 se prenašajo tudi neporabljena sredstva iz naslova bencinskega tolarja iz leta 1997 v višini 2.613 mio tolarjev.
5.2. CESTNINE IN NAJEMNINE
Od 1. 9. 1997 dalje znaša višina cestnine za prvi, najnižji cestninski razred 5,8874 tolarjev za kilometer popolne avtoceste. Razmerje med cestnino za najnižji (osebna vozila) in najvišji cestninski razred (težka tovorna vozila) je 1:6. Cestnino se pobira za 207,3 km avtocest.
V letu 1998 je predvidenih 12.349 mio tolarjev prihodkov od cestnin in najemnin.
Za uresničitev navedene pobrane cestnine je nujni pogoj podražitev cestnine 1. 6. 1998 za 20%, in sicer 10% na račun inflacijskih uskladitev in 10% na račun realnega zvišanja osnove.
5.3. POSOJILA
5.3.1. Posojila z že odobrenimi soglasji in poroštvi
Državnega zbora
5.3.1.1. Evropska investicijska banka (EIB)
V letu 1998 je predvideno koriščenje sredstev kredita po že podpisani pogodbi A v višini 181,5 mio tolarjev (1,08 mio USD) za financiranje izgradnje 1. etape avtocestnega odseka Blagovica–Šentjakob.
5.3.1.2. Evropska banka za obnovo in razvoj (EBRD)
V letu 1998 je predvideno koriščenje preostalih sredstev kredita EBRD za financiranje dokončanja avtocestnega odseka Šentilj–Pesnica v višini 33,6 mio tolarjev (0,2 mio USD).
5.3.1.3. Domači finančni krediti
V letu 1998 bo zagotovljeno iz sredstev iz že podpisane pogodbe s konzorcijem slovenskih bank 5.880 mio tolarjev (35 mio USD), od tega 5.244 mio tolarjev za financiranje avtocestnega odseka Vipava–Selo, ostalo pa za druge avtocestne odseke.
5.3.1.4. Tuji finančni krediti
Za nadaljevanje gradnje avtocestnega odseka Vransko–Blagovica (1. etapa Vransko–Trojane) in avtocestnega odseka Blagovica–Šentjakob (1. etapa Šentjakob–Krtina) bo zagotovljeno iz sredstev že podpisane kreditne pogodbe s tujo banko Kreditanstalt für Wiederaufbau iz Frankfurta 8.379,9 mio tolarjev (49,88 mio USD).
5.3.2. Posojila, za katera še ni sprejetih soglasij
in poroštev Državnega zbora
5.3.2.1.Finančni kredit Export–Import Bank of Japan (JEXIM)
Postopki za sprejetje zakona o soglasju in zakona o poroštvu so v teku za kredit v višini 100 mio USD za izgradnjo avtocestnih odsekov Pesnica–Slivnica (1. etapa do Ptujske ceste), Kozina–Klanec (1. etapa), Višnja gora–Bič in obvoznice Lendava. V letu 1998 bo iz teh sredstev zagotovljeno skupaj 8.503,8 mio tolarjev (50,62 mio USD).
5.3.3. Drugi viri
V skladu s pogodbo o sofinanciranju avtoceste Malence–Šentjakob in Zadobrova–Tomačevo bo Mestna občina Ljubljana zagotovila sredstva v višini 381,7 mio tolarjev.
REKAPITULACIJA LETNEGA PLANA RAZVOJA IN VZDRŽEVANJA AVTOCEST
LETA 1998
                                                 v 000 SIT
--------
VIRI
--------
        bencinski tolar                             30.913.000
             bencinski tolar 1998                   28.300.000
             bencinski tolar - prenos iz 1997        2.613.000
        cestnine in najemnine                       12.349.000
        posojila mednarodnih finančnih institucij      215.087
             EIB                                       181.487
             EBRD                                       33.600
        finančni krediti                            22.763.774
             FK - domači                             5.880.000
             FK - tuji                              16.883.774
        drugi viri                                     381.717
        ------------------------------------------------------
        SKUPAJ VIRI                                 66.622.578
        ------------------------------------------------------
--------
PORABA
--------
        prehodna dela in priprava proj.-tehnične
        dokumentacije za odseke po 1998             1.546.000
        odkupi zemljišč in neprimečnin za
        odseke, ki se bodo pričeli graditi v 1999     480.000
        gradnja avtocest                           42.899.527
             nadaljevanje gradnje in dokončanje
             avtocestnih odsekov                   38.877.904
             pričetek gradnje novih avtocestnih
             odsekov                                4.021.623
        stroški financiranja                        2.078.986
        zaključna dela na avtocestah, zgrajenih
        pred letom 1994                               756.000
             zaključna dela                           696.000
             stare odškodnine                          60.000
        dela inženirja                              1.597.900
        upravljanje in stroški pobiranja cestnin    1.970.395
        redno vzdrževanje avtocest                  2.200.000
        obnavljanje avtocest                        1.800.000
        naložbe v osnovna sredstva obstoječih
        avtocest                                      689.000
        graditev državnih cest v sklopu
        avtocestnega programa                       4.653.600
        ukrepi na železnicah v sklopu avtocestnega
        programa                                      168.000
        obveznosti iz investicijskih kreditov       1.601.712
        -----------------------------------------------------
        SKUPAJ PORABA                              62.441.120
        -----------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
RAZLIKA MED VIRI IN PORABO                          4.181.468
-------------------------------------------------------------
        od tega za plačilo avansov                  4.074.500
        od tega za ostalo                             106.958
6.0. Izvajanje poglavij 3.0. in 4.0. plana razvoja in vzdrževanja avtocest za leto 1998
Z izvajanjem del na nekaterih drugih državnih cestah, ki so predvidena v poglavju 3.0. z naslovom Razvoj ostalih cest v okviru avtocestnega programa in z izvajanjem nekaterih posegov na železniških progah, ki so predvideni v poglavju 4.0. z naslovom Program ukrepov na železnicah v okviru avtocestnega programa, se ne more pričeti pred sprejemom predloga sprememb in dopolnitev nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji v Državnem zboru, ki te aktivnosti opredeljuje.
Št. 321-10/89-2/319
Ljubljana, dne 25. marca 1998.
Predsednik
Državnega zbora
Republike Slovenija
Janez Podobnik, dr. med. l. r.
1 predor Golovec le ena cev.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti