Uradni list

Številka 45
Uradni list RS, št. 45/1998 z dne 12. 6. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 45/1998 z dne 12. 6. 1998

Kazalo

1981. Spremembe in dopolnitve statuta Občine Rogaška Slatina, stran 3248.

Na podlagi 19. člena statuta Občine Rogaška Slatina (Uradni list RS, št. 48/95 in 27/96) in v skladu z določbami zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 70/97 in 10/98) je Občinski svet občine Rogaška Slatina, na 35. redni seji dne 27. 5. 1998 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E S T A T U T A
Občine Rogaška Slatina
1. člen
V statutu Občine Rogaška Slatina (Uradni list RS, št. 48/95 in 27/96) se v 1. členu beseda “Gabernik” nadomesti z besedo “Gabrnik”.
2. člen
V drugem odstavku 7. člena se beseda “Gabernik” zamenja z besedo “Gabrnik”.
3. člen
Za 7. členom se doda nov 7.a člen, ki glasi:
“Občinski svet lahko s spremembo statuta ukine ožji del občine ali spremeni njegovo območje. Sprememba statuta, s katero se ukine ožji del občine oziroma spremeni njegovo območje lahko začne veljati šele po izteku mandata sveta ožjega dela občine.
Pobudo za ustanovitev ožjih delov občine ali za spremembo njihovih območij lahko da zbor krajanov ob podpori najmanj 10% volilnih upravičencev s stalnim prebivališčem v krajevni skupnosti oziroma njenem delu, ki obsega območja posameznih naselij, katera želijo spremembo.
Pobuda iz drugega odstavka tega člena je lahko pod enakimi pogoji podana s podpisi volilnih upravičencev na posebnem obrazcu.
Pobudo iz drugega in tretjega odstavka tega člena mora občinski svet obvezno obravnavati.
Pred ustanovitvijo ožjih delov občine ali pred spremembo njihovih območij mora občinski svet na zborih krajanov ali na referendumu ugotoviti interes prebivalcev posameznih območij v občini, kjer naj bi bili ustanovljeni ožji deli občine. Ugotavljanje interesa se nanaša na ime in območje ožjega dela občine.”
4. člen
8. člen se spremeni tako, da glasi:
“Krajevne skupnosti so pravne osebe javnega prava.
Krajevne skupnosti razpolagajo s premoženjem in napravami v skladu z zakonom, tem statutom in odlokom iz petega odstavka tega člena.
Organ odločanja v krajevni skupnosti je svet, ki opravlja pretežno naloge, katere se nanašajo na prebivalce te skupnosti in ki so mu prenešene v izvajanje s tem statutom.
Krajevna skupnost opravlja predvsem naslednje naloge:
– skrbi za vzdrževanje krajevnih cest in drugih javnih poti,
– upravlja s premoženjem namenjenim za potrebe krajevnega prebivalstva,
– pospešuje kulturne in druge društvene dejavnosti,
– opravlja naloge, ki se nanašajo na lokalne javne službe.
Naloge, prenešene v upravljanje krajevnim skupnostim, se podrobneje uredijo z odlokom, ki ga sprejme občinski svet z dvotretjisko večino vseh članov.”
5. člen
Za 8. členom se doda novi 8.a, 8.b in 8.c člen, ki glasijo:
“8.a člen
Delovanje krajevnih skupnosti se financira iz:
– občinskega proračuna,
– s samoprispevkom,
– s prihodki od premoženja,
– s prostovoljnimi prispevki fizičnih in pravnih oseb,
– s plačili za storitve.
Krajevna skupnost se ne sme zadolževati.
Finančni načrt krajevne skupnosti, ki je vezan na proračun občine in na prihodke iz drugih virov, je sestavni del občinskega proračuna. Vsi prihodki in odhodki krajevnih skupnosti so sestavni del občinskega proračuna.
8.b člen
Krajevna skupnost nastopa v pravnem prometu v okviru nalog določenih z zakonom, tem statutom in odlokom iz 8. člena tega statuta.
V pravnem prometu zastopa krajevno skupnost njen predsednik skladno s sprejetimi sklepi njenega sveta.
Pravni posli, ki jih sklepa krajevna skupnost nad vrednostjo, ki presega četrtino finančnega načrta krajevne skupnosti za tekoče leto, so veljavni le ob soglasju župana.
8.c člen
Krajevna skupnost odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
Za obveznosti krajevne skupnosti subsidiarno odgovarja občina.
Če krajevna skupnost preneha obstajati ali če ji preneha pravna subjektiviteta, njene pravice in obveznosti preidejo na občino oziroma na nove ožje dele občine z lastnostjo pravne osebe, ki nastanejo z razdružitvijo ali pa z združitvijo prejšnjih ožjih delov občine.”
6. člen
V prvem odstavku 10. člena se beseda “organov” zamenja z besedo “sveta”.
7. člen
V 12. členu se črta tretja alinea 7. točke.
8. člen
V 15. členu se prvi odstavek spremeni tako, da glasi:
“Organi občine so občinski svet, župan, nadzorni odbor in občinska volilna komisija.”
9. člen
35. člen se spremeni tako, da glasi:
“Nadzorni odbor je najvišji organ nadzora javne porabe v občini. V okviru svoje pristojnosti nadzorni odbor:
– opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine,
– nadzoruje namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev,
– nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev.
Nadzor vsebuje ugotavljanje zakonitosti in pravilnosti poslovanja pristojnih organov, organov in organizacij porabnikov občinskega proračuna in pooblaščenih oseb z občinskimi javnimi sredstvi in občinskim javnim premoženjem ter ocenjevanje učinkovitosti in gospodarnosti porabe občinskih proračunskih sredstev.
Naloge nadzornega odbora iz pristojnosti določenih v prvih dveh alineah prvega odstavka tega člena so:
– preverjanje skladnosti proračuna občine z zakoni, drugimi predpisi s področja javnih financ, odloki, programi in sklepi občinskega sveta,
– preverjanje skladnosti zaključnega računa s proračunom in odločitvami občinskega sveta,
– preverjanje skladnosti finančnih načrtov ožjih delov občine ter uporabnikov proračunskih sredstev,
– periodično preverjanje pravilnosti in pravočasnosti nalog izvrševanje občinskega proračuna,
– redno preverjanje pravilnosti in gospodarnosti razpolaganja z občinskim premoženjem.
Naloge nadzornega odbora iz pristojnosti določenih v tretji alinei prvega odstavka tega člena so:
– proučevanje finančnih in obligacijskih listin, ki nastajajo ob porabi sredstev,
– ugotavljanje skladnosti ravnanja s pravnimi predpisi in določenimi nameni,
– izdelava nadzorstvenega zapisnika in poročila,
– proučevanje pripomb strank v postopkih nadzora,
– obveščanje pristojnih organov občine in predlaganje ukrepov iz njihove pristojnosti,
– prijavljanje suma storitve prekrška ali suma storitve kaznivega dejanja.
10. člen
Za 35. členom se dodajo novi 35.a in 35.b člen, ki glasita:
“35.a člen
Nadzorni odbor po izvedenem postopku nadzora izdela poročilo, ki ga posreduje občinskemu pristojnemu organu in osebi pri kateri je opravil nadzor.
Nadzorni odbor je dolžan podati občinskemu svetu poročilo o opravljenem nadzoru zaključnega računa proračuna najkasneje deset dni pred sejo občinskega sveta, na kateri se le ta obravnava in zagotoviti svojega predstavnika na seji občinskega sveta.
Občinski organi so dolžni spoštovati mnenja, priporočila in predloge nadzornega odbora in v skladu s svojimi pristojnostmi storiti vse za zagotovitev spoštovanja ugotovitev nadzornega odbora.
35.b člen
Nadzorni odbor mora zagotoviti javnost svojega dela, pri tem pa spoštovati uradne in poslovne skrivnosti ter dostojanstvo nadzorovanih, dobro ime in osebno integriteto posameznikov.
Nadzorni odbor sme o svojem delu obvestiti javnost po dokončnosti poročila iz 35.a člena. Poročilo nadzornega odbora postane dokončno, ko je nadzorni odbor poročilo vročeno nadzorovani osebi v pripombe in odgovor ponovno obravnaval in izdelal dokončno poročilo s priporočili in predlogi ter ga predložil občinskemu svetu, županu in organom porabnikov sredstev občinskega proračuna.”
11. člen
V tretjem odstavku 36. členu se črta besedilo “zainteresiranih organizacij v občini in občanov” ter vejica nadomesti s piko.
Četrti odstavek 36. člena se črta.
12. člen
Za 36. členom se dodajo novi 36.a, 36.b, 36.c, 36.č, 36.d in 36.f člen, ki glasijo:
“36.a člen
Člani nadzornega odbora opravljajo svoje naloge neprofesionalno.
Za člana nadzornega odbora je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje temeljne pogoje strokovnosti in ki pozna finančno-računovodske predpise.
Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani občinskega sveta, župan, podžupan, tajnik občine, delavci občinske uprave, člani svetov krajevnih skupnosti in člani poslovodstev organizacij, ki so porabniki proračunskih sredstev.
36.b člen
Člane nadzornega odbora imenuje in razrešuje občinski svet. Članstvo v nadzornem odboru preneha z dnem razrešitve. Razrešitev opravi občinski svet na predlog nadzornega odbora. Razlogi razrešitve so:
– izguba volilne pravice,
– trajna nezmožnost za opravljanje nalog člana nadzornega odbora,
– pravnomočna obsodilna sodba na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev,
– neprenehanje opravljanja nezdružljivosti funkcije v treh mesecih po imenovanju,
– začetek opravljanja nezdružljive funkcije,
– odstop.
36.c člen
Iz obravnave posamezne zadeve mora biti izločen član nadzornega odbora, ki je v sorodstvenem razmerju z odgovornimi osebami oziroma ima delovnopravne ali pogodbene odnose z nadzorovano osebo.
O izločitvi iz prvega odstavka tega člena odloči nadzorni odbor s sklepom, ki je sestavni del poročila.
36.č člen
Konstitutivno sejo nadzornega odbora skliče župan.
Na konstitutivni seji nadzorni odbor imenuje predsednika.
Predsednik nadzornega odbora predstavlja nadzorni odbor in zastopa njegove ugotovitve, mnenja, priporočila in predloge pred organi občine in pri nadzorovanih osebah, podpisuje pisne odpravke nadzornega odbora, organizira delo in strokovno pomoč ter pripravlja in vodi seje nadzornega odbora.
Predsednik nadzornega odbora lahko za opravljanje posameznih nalog ali za nadomeščanje v času svoje odsotnosti pooblasti drugega člana nadzornega odbora.
36.d člen
Strokovno in administrativno pomoč za delo nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava. Posamezne posebne strokovne naloge lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzorega odbora imenuje občinski svet. Pogodbo z izvedencem podpiše župan.
Strokovna pomoč župana obsega predvsem tekoče obveščanje nadzornega odbora:
– o premoženjskopravnem in finančnem poslovanju občine,
– o aktih in sklepih občinskega sveta in župana,
– sklepanju pogodb.
Administrativna pomoč občinske uprave obsega predvsem:
– skrb za pripravo gradiva,
– predložitev dokumentacije,
– vodenje zapisnikov in izdelava pisnih odpravkov sklepov, poročil,
– tehnično izvedbo nadzorovanj organov in organizacij porabnikov občinskega proračuna.
36.e člen
Podrobnejšo organizacijo dela nadzorni odbor določi v poslovniku.
36.f člen
Sredstva za delo nadzornega odbora se zagotavljajo v občinskem proračunu v sredstvih za delo občinskih organov in občinske uprave.
13. člen
V prvem stavku 41. člena se za besedo “tajnik” doda beseda “občine”.
14. člen
V drugem odstavku 43. člena se doda nov stavek, ki glasi: “Način izvolitve članov sveta krajevne skupnosti določa zakon.”
V 43. členu se doda nov tretji odstavek, ki glasi:
“Število članov sveta posamezne krajevne skupnosti določi občinski svet z odlokom.”
15. člen
Prvi odstavek 44. člena se črta ter nadomesti z naslednjo vsebino:
“Svet veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina njegovih članov. Odločitev je sprejeta, če zanjo glasuje večina navzočih članov sveta.”
V 44. členu se doda nov četrti odstavek, ki glasi: “Župan ima pravico biti navzoč in razpravljati na sejah sveta krajevne skupnosti brez pravice glasovanja.”
16. člen
V prvem odstavku 45. člena se pika na koncu stavka nadomesti z vejico ter doda naslednje besedilo: “, ki zastopa krajevno skupnost.”
17. člen
V 55. členu se dodata novi tretji in četrti odstavek, ki glasita:
“V okviru občinskega urada so naslednji organi občinske uprave:
– oddelek za gospodarstvo,
– oddelek za družbene dejavnosti,
– oddelek za okolje in prostor.
Predstojniki organov iz drugega odstavka tega člena so vodje oddelkov.”
Dosedanji drugi odstavek postane četrti odstavek.
18. člen
Prvi in drugi odstavek 57. člena se spremenita tako, da glasita:
“Predstojnik občinske uprave je župan, delo občinske uprave pa neposredno vodi tajnik občine.
Tajnika občine imenuje in razrešuje župan.”
V tretjem odstavku se za besedami “tajnik” doda beseda “občine”.
19. člen
V prvem odstavku 58. člena se za besedo “tajnik”, doda besedilo “občine, vodje oddelkov kot predstojniki organov občinske uprave”.
V tretjem odstavku istega člena se besede”občinske uprave” nadomestijo z besedo “občine”.
20. člen
V 59. členu se za besedo “tajnik” doda besedilo “občine, vodje odelkov kot predstojniki organov občinske uprave”.
21. člen
Prvi odstavek 61. člena se spremeni tako, da glasi:
“Posamične akte iz izvirne pristojnosti občine izdajajo tajnik občine in vodje oddelkov kot predstojniki organov občinske uprave.”
22. člen
V prvem odstavku 63. člena se za besedo “tajnik” doda beseda “občine”.
23. člen
V drugem odstavku 65. člena se besedilo “izdaja občinska uprava” nadomesti z besedilom “izdajo organi občinske uprave”.
24. člen
66. člen se spremeni tako, da glasi:
“O izločitvi župana in tajnika občine, v upravnih zadevah odloča občinski svet.
O izločitvi vodje oddelka kot predstojnika organa občinske uprave odloča tajnik občine.”
25. člen
Za 66. členom se doda nov 66.a člen, ki glasi:
“Občina se lahko odloči, da ustanovi enega ali več organov skupne občinske uprave.
Organ skupne občinske uprave je ustanovljen, ko splošni akt o njegovi ustanovitvi, na skupen predlog županov občin, sprejmejo občinski sveti.”
26. člen
Prvi in drugi odstavek 18. člena začne veljati s konstituiranjem novih občinskih organov po rednih volitvah v letu 1998.
27. člen
Te spremembe in dopolnitve začnejo veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 06202-0005-1/98
Rogaška Slatina, dne 27. maja 1998.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Rogaška Slatina
Anton Krivec l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti