Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93; 6/94 – odločba US RS, 45/94 – odločba US RS, 57/94, 14/95, 20/95 – odločba US RS, 63/95 – obvezna razlaga, 9/96 – odločba US RS, 44/96 – odločba US RS, 26/97, 70/97 in 10/98) ter 16., 79. in 86. člena statuta Občine Krško (Uradni list RS, št. 2/96) je Občinski svet občine Krško na 35. seji dne 18. 6. 1998 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Krško za leto 1998
1. člen
S tem odlokom se določa višina prihodkov in odhodkov proračuna Občine Krško za leto 1998 (v nadaljevanju: občinski proračun) in hkrati ureja način njegovega izvrševanja.
2. člen
Sestavni deli proračuna so: bilanca prihodkov in odhodkov, račun financiranja ter posebni del.
V bilanci prihodkov in odhodkov so zajeti načrtovani prihodki v skladu z zakonom o financiranju občin in prihodki od upravljanja in razpolaganja z občinskim premoženjem in načrtovani odhodki za financiranje javne porabe na ravni občine.
V računu financiranja se izkazuje odplačevanje dolgov in zadolževanje občine, ki je povezano s financiranjem salda bilance prihodkov in odhodkov.
V posebnem delu so prikazani prihodki po natančnejših vrstah in odhodki občinskega proračuna opredeljeni po posameznih uporabnikih in natančnejših namenih.
3. člen
SIT
1. Prihodki občinskega proračuna 3.323,988.000
2. Odhodki občinskega proračuna 3.419,019.619
3. Presežek odhodkov 95,031.619
4. Račun financiranja:
– najemanje dolgoročnih posojil 0,00
– vračila dolgoročnih posojil 56,800.000
– primanjkljaj prihodkov 56,800.000
4. člen
Stanje denarnih sredstev na računu občinskega proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del občinskega proračuna za tekoče leto.
5. člen
Od prihodkov iz 3. člena se izloči 0,5% v stalno proračunsko rezervo Občine Krško za leto 1998.
6. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna (v nadaljevanju: uporabniki) uporabljajo sredstva občinskega proračuna v skladu s svojim letnim finančnim načrtom, ki mora biti usklajen s sprejetim občinskim proračunom za tekoče leto.
Uporabniki posredujejo usklajene finančne načrte v tridesetih dneh po veljavnosti odloka o proračunu Občine Krško za tekoče leto pristojnemu občinskemu organu.
7. člen
Občinski proračun se izvršuje na podlagi mesečnih načrtov za izvrševanje občinskega proračuna v skladu z likvidnostnimi možnostmi občinskega proračuna in na podlagi dejansko realiziranih prilivov finančnih sredstev.
Odbor za finance in občinsko premoženje in nadzorni odbor mesečno spremljata izvrševanje proračuna in o tem poročata občinskemu svetu.
8. člen
Uporabniki morajo pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, za katere se jim sredstva zagotavljajo iz občinskega proračuna, upoštevati roke plačil, ki so za posamezne namene predpisani z navodilom ministra za finance za izvrševanje proračuna.
Uporabniki uporabljajo sredstva za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Dogovarjanje predplačil je možno izjemoma, na podlagi predhodnega soglasja župana, ob ustreznem zavarovanju in pogojih, kot jih predpisuje navodilo iz prvega odstavka tega člena.
9. člen
Uporabniki lahko prevzamejo obveznosti, ki bodo terjale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka v proračunu za tekoče leto, vendar največ do višine, ki jo določi občinski svet.
Prevzete obveznosti iz prejšnjega odstavka se vključijo v proračun leta, na katerega se nanašajo.
10. člen
Prihodke in odhodke, ki jih dosežejo iz naslova lastne dejavnosti, uporabniki izkazujejo v bilanci prihodkov in odhodkov, ki ni sestavni del občinskega proračuna.
Prihodke iz naslova lastne dejavnosti smejo uporabniki uporabljati za pokrivanje odhodkov in obveznosti, ki nastanejo pri opravljanju te dejavnosti.
Uporabniki sestavijo zaključni račun bilance prihodkov in odhodkov iz naslova lastne dejavnosti za leto 1998 in ga do zadnjega dne februarja prihodnjega leta skupaj s poročilom o izvršitvi finančnega načrta predložijo pristojnemu občinskemu organu.
Presežek prihodkov nad odhodki iz bilance iz prvega odstavka tega člena se do roka iz tretjega odstavka tega člena nakaže v občinski proračun.
11. člen
Uporabniki smejo prevzemati obveznosti, ki bodo zahtevale odhodek občinskega proračuna, le, če so za izpolnitev takšnih obveznosti predvidena sredstva v posebnem delu občinskega proračuna. Plačilo mora biti usklajeno z načrtom za izvrševanje proračuna.
12. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost uporabnika, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje uporabnika.
O povečanju ali zmanjšanju obsega sredstev iz prejšnjega odstavka odloča občinski svet.
13. člen
V občinskem proračunu se zagotavljajo sredstva za tekočo proračunsko rezervo.
Sredstva za tekočo proračunsko rezervo se uporabljajo:
– za nepredvidene naloge, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva;
– za namene, za katere se med letom izkaže, da v proračunu niso bila zagotovljena v zadostnem obsegu.
Porabljena sredstva tekoče proračunske rezerve se razporedijo na postavke občinskega proračuna, na katere se nanašajo, če pa takšne postavke ni, pa se odpre nova postavka.
14. člen
Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev uporabnikov se zagotavljajo glede na število zasedenih delovnih mest in funkcij po stanju 31. decembra v letu 1997 in za predvidene nove zaposlitve v letu 1998 v skladu z zakoni in predpisi, ki urejajo področje plač zaposlenih in funkcionarjev v organih in zavodih.
Obseg sredstev za plače se določi v skladu z zakoni in predpisi na podlagi izhodiščne plače za negospodarstvo in osnovnega količnika za delovno mesto oziroma funkcijo ob upoštevanju: napredovanja, delovne dobe, uspešnosti, dodatkov za posebne pogoje dela in dela prek polnega delovnega časa.
15. člen
Kot sredstva za druge osebne prejemke se uporabnikom zagotavljajo sredstva za prehrano med delom, prevoz na delo, regres za letni dopust, odpravnine, jubilejne nagrade, pridobitev šolske izobrazbe in druge namene po merilih, kot veljajo za delavce zaposlene v državnih organih.
16. člen
Sredstva za plače in druge osebne prejemke se uporabnikom zagotavljajo v obliki dotacije najkasneje do petega delovnega dne za pretekli mesec, in sicer na podlagi dejanskih obračunov.
Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev občinskih organov se izplačujejo iz računa občinskega proračuna.
17. člen
Sredstva za materialne stroške in druge odhodke za delo se uporabnikom nakazujejo kot akontacije v skladu z likvidnostnimi možnostmi občinskega proračuna, sorazmerno realiziranim prihodkom, ki so realizirani za pokrivanje proračunskih potreb v posebnem delu proračuna.
Izdatki za pokrivanje odhodkov iz prvega odstavka tega člena, se za občinske organe plačujejo neposredno iz računa občinskega proračuna.
18. člen
Sredstva amortizacije (v nadaljevanju: amortizacija) se uporabnikom zagotavljajo do višine, ki je zagotovljena s proračunom.
Uporabniki uporabljajo sredstva amortizacije v skladu z načrtom nabav zemljišč, zgradb, stanovanj, poslovnih prostorov, opreme, vključno s pisarniško opremo, prevoznih sredstev ter investicijskega vzdrževanja (v nadaljevanju: načrt nabav).
Načrt nabav skupaj s terminskim planom koriščenja sredstev amortizacije po sprejetju občinskega proračuna odobri občinski svet, če ni s tem odlokom ali drugim ustreznim aktom drugače določeno.
19. člen
Za posamezna področja se amortizacija lahko v celoti ali delno združi.
O združitvi amortizacije odloča občinski svet.
20. člen
Sredstva za posamezne izvršene naloge oziroma nabave se izplačajo oziroma zagotovijo iz občinskega proračuna le na podlagi obračuna ali računa, ki ga izda izvajalec in je potrjen s strani pooblaščenih oseb uporabnika.
21. člen
Uporabniki morajo za nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, druge storitve in subvencije skleniti pogodbo z izvajalcem oziroma uporabnikom sredstev v skladu s predpisi, ki urejajo javna naročila, oziroma v skladu z drugimi veljavnimi predpisi.
22. člen
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih in za socialne prejemke se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja dejavnosti.
23. člen
Odredbodajalec za izplačevanje in razpolaganje s sredstvi iz občinskega proračuna je župan, če ni s tem odlokom, statutom ali drugim ustreznim občinskim aktom drugače določeno.
Župan lahko za odredbodajalca pooblasti podžupana, tajnika občine ali drugo osebo oziroma več oseb v okviru celotnega obsega občinskega proračuna ali za posamezna področja proračunske porabe.
Odredbodajalec odgovarja za zakonitost, gospodarnost, upravičenost in namembnost porabe sredstev občinskega proračuna.
24. člen
V okviru sprejetega proračuna občinski svet odloča o:
1. prerazporeditvi sredstev med posameznimi proračunskimi postavkami;
2. razporeditvi sredstev tekoče proračunske rezerve;
3. porabi sredstev stalne proračunske rezerve v skladu z zakonom;
4. dolgoročnem zadolževanju občine v skladu z zakonom.
25. člen
V okviru sprejetega proračuna župan odloča o:
– porabi sredstev stalne proračunske rezerve za namene v skladu z zakonom, vendar le do višine, ki v posameznih primerih ne presega 5% obračunane rezerve za tekoče leto;
– o uporabi stalne proračunske rezerve v primeru neenakomernega dotekanja proračunskih prihodkov;
– o kratkoročni zadolžitvi občinskega proračuna v primeru neenakomernega dotekanja proračunskih prihodkov v skladu z zakonom in statutom občine v okviru proračunskih postavk.
26. člen
Občina se lahko zadolžuje le v skladu z zakonom in statutom za financiranje investicij v infrastrukturne objekte namenjene za opravljanje gospodarskih dejavnosti in drugih javnih služb do višine 10% zagotovljene porabe občine v predhodnem letu.
O najetju posojila iz prejšnjega odstavka odloča občinski svet na osnovi predhodnega mnenja odbora za finance in občinsko premoženje. Na podlagi sklepa pogodbo o najetju posojila sklene župan.
Spremembe med posameznimi proračunskimi postavkami, navedenimi v posebnem delu proračuna, se lahko izvedejo le na osnovi rebalansa, ki ga sprejme občinski svet.
27. člen
Za zakonito in smotrno uporabo proračunskih sredstev pri uporabniku je odgovoren predstojnik uporabnika, kot odredbodajalec.
28. člen
Za vse določbe, ki jih ta odlok posebej ne ureja, se smiselno uporabljajo določila zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za tekoče leto.
29. člen
Za nadzor nad izvrševanjem proračuna in namensko porabo proračunskih sredstev pri drugih uporabnikih je pristojen nadzorni odbor.
30. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in prične veljati z dnem objave, uporablja pa se od 1. januarja 1998 dalje.
Št. 1/18-402-4/98
Krško, dne 18. junija 1998.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Krško
Franci Bogovič l. r.
Bilanca prihodkov in odhodkov
proračuna Občine Krško za leto 1998
I. PRIHODKI
----------------------------------------------------------------
Zap. Vrsta prihodka Plan 1998
št.
----------------------------------------------------------------
1 2 3
----------------------------------------------------------------
A) ZAGOTOVLJENA PORABA
1. Preneseni prihodki - finančna izravnava 609,728.000
2. Prihodki od davkov pravnih in fizičnih oseb 710,047.000
3. Prihodki od davka na promet nepremičnin 26,841.000
4. Prihodki od davkov na premoženje 6,500.000
5. Prihodki od taks, povračil in denarnih kazni 16,500.000
SKUPAJ PRIHODKI ZAGOTOVLJENE PORABE (VRSTA A) 1.369,616.000
B) LASTNI PRIHODKI
6. Prihodki od davkov na premoženje 6,315.000
7. Prihodki od občinskih taks in drugih pristojbin 34,400.000
8. Prihodki od lastne dejavnosti občinskih organov 25,000.000
9. Prihodki od financiranja 8,000.000
10. Prihodki od premoženja 112,000.000
11. Prihodki od spremembe namembnosti kmet. zemljišč 1,200.000
12. Drugi prihodki 23,000.000
13. Prihodki od nadomestil za stavbna zemljišča 1.569,670.000
SKUPAJ LASTNI PRIHODKI (VRSTA B) 1.779,585.000
C) PRIHODKI OD SOVLAGANJ 142,818.000
D) OSTALI PRIHODKI 21,600.000
E) PRENOS SREDSTEV NA RAČUNU 10,369.000
F) PRIHODKI SKUPAJ (A+B+C+D+E) 3.323,988.000
----------------------------------------------------------------
II. ODHODKI
----------------------------------------------------------------
Postavka Namen Plan 1998
----------------------------------------------------------------
G) TEKOČI DEL
1.1. Občinski organi in upravni organi 242,953.308
1.2. Krajevne skupnosti in organizacije 75,600.167
2. Požarno varstvo in varstvo pred naravnimi
in drugimi nesrečami 76,098.580
3. Družbene dejavnosti 875,986.100
4. Storitve, subvencije in intervencije v
gospodarstvu 14,370.000
5. Druga plačila 22,057.000
6. Plačila obresti 16,500.000
H) INVESTICIJSKI ODHODKI
7. Investicije in investicijsko vzdrževanje 1.223,964.464
8. Krajevne skupnosti 89,980.000
9. Stavbna zemljišča 243,820.000
10. Sredstva rezerv 16,090.000
11. Ostali odhodki 21,600.000
I) SKUPNI ODHODKI PRORAČUNA 3.419,019.619
J) DOSEŽENI PRIHODKI 3.323,988.000
K) PRESEŽEK ODHODKOV (J - I) 95,031.619
----------------------------------------------------------------
RAČUN FINANCIRANJA
----------------------------------------------------------------
1. Zadolževanje 0
2. Odplačila dolga 56,800.000
3. NETO ODPLAČILA DOLGA 56,800.000
----------------------------------------------------------------