Uradni list

Številka 50
Uradni list RS, št. 50/1998 z dne 10. 7. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 50/1998 z dne 10. 7. 1998

Kazalo

2291. Odlok o organiziranosti in izvajanju službe komunalnega nadzora v Občini Postojna, stran 3621.

Na podlagi 29. in 65. člena ter v zvezi z 21. členom zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odločba US, št. 45/94 – odločba US, 57/94, 14/95, 20/95 – odločba US, 63/95 – obvezna razlaga, 9/96 – odločba US, 44/96 – odločba US, 26/97 in 70/97), 97. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93), 9. člena zakona o notranjih zadevah (Uradni list SRS, št. 28/80, 38/88, 27/89, 8/90, Uradni list RS, št. 19/91-I, Uradni list RS, št. 4/92, 58/93, 87/97, 87/97), 3. in 25. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 42/85, 47/87 in Uradni list RS, št. 5/90, 10/91, 13/93, 66/93), 16. člena statuta Občine Postojna (Uradni list RS, št. 1/96, 68/97, 31/98) je Občinski svet občine Postojna na 32. seji dne 28. 5. 1998 sprejel
O D L O K
o organiziranosti in izvajanju službe komunalnega nadzora v Občini Postojna
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organiziranost, naloge in pristojnosti službe komunalnega nadzora v Občini Postojna.
2. člen
Služba komunalnega nadzora opravlja naloge nadzora nad izvajanjem določenih odlokov in drugih predpisov, sprejetih v Občini Postojna, ki urejajo naslednja področja:
1. javni red in mir,
2. zunanja urejenost in videz naselij,
3. varstvo okolja,
4. vzdrževanje objektov in naprav,
5. urejenost, vzdrževanje in varovanje zelenih in drugih površin,
6. javne poti in druge prometne površine,
7. mirujoči promet v naseljih,
8. zapuščena vozila,
9. označevanje cest, trgov, ulic naselij in zgradb,
10. plakatna mesta, neprometne znake, reklamni objekti,
11. oskrba naselij z vodo,
12. odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda,
13. vodne vire, potoke in jarke, kanale,
14. pokopališki red in opravljanje pogrebnih svečanosti,
15. zbiranje, odvažanje in odlaganje odpadkov,
16. zimska služba,
17. varstvo pred prekomernim hrupom,
18. tržni red,
19. izobešanje zastav in krasitev naselij v času državnih in drugih praznikov,
20. kampiranje, šotorenje in bivanje v avtodomih,
21. ravnanje s plodno zemljo,
22. obvezno odlaganje odpadnega gradbenega, odkopnega in drugega materiala,
23. druga področja po sprejetih aktih Občine Postojna, če je v njih tako določeno,
24. druga področja po predpisih države, če je v njih tako določeno.
3. člen
Izvajanje nalog komunalnega nadzora opravljajo delavci s posebnimi pooblastili v okviru službe Komunalne inšpekcije in nadzora Občine Postojna.
Poleg oseb navedenih v prvem odstavku tega člena, lahko opravljajo nadzor po tem odloku še pooblaščene osebe v obsegu in s pooblastili, ki jih daje ta odlok in drugi akti Občine Postojna ali določila zakonodaje in predpisov pristojnih ministrstev Republike Slovenije.
Pooblaščene osebe za izvajanje nadzora izvajajo tudi posamezna dejanja in strokovne naloge v zvezi z občinskimi odloki ter v obsegu določil veljavne zakonodaje in predpisov ministrstev RS.
II. ORGANIZIRANOST
4. člen
Izvajanje nadzora spada v pristojnost uprave Občine Postojna. Opravlja ga organ komunalne inšpekcije in nadzora kot samostojni organ uprave Občine Postojna.
Z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v upravi Občine Postojna, ki ga izda župan, se določi število delavcev in posebne pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci nalog komunalne inšpekcije in nadzora.
5. člen
Posamezne naloge ali komunalni nadzor na posameznih področjih imajo lahko tudi drugi delavci občinske uprave Občine Postojna. Pooblastila za izvajanje take vrste nadzora daje župan.
Naloge iz prvega odstavka tega člena oziroma drugega in tretjega odstavka 3. člena lahko v primeru, ko v organu komunalne inšpekcije in nadzora ter delavci uprave ni ustreznega delavca oziroma so le-ti zasedeni z drugimi deli ter v času glavne turistične sezone, lahko opravljajo tudi pravne ali fizične osebe, na podlagi in v mejah posebne pogodbe z Občino Postojna in pooblastilom župana.
6. člen
Osebe, ki izvajajo komunalni nadzor, morajo imeti službeno izkaznico, ki jih pooblašča za izvajanje nadzora. Imajo lahko predpisano uniformo ali nosijo drugačne vidne oznake.
7. člen
Pravilnik o obrazcu službene izkaznice, uniformi, opremi in zaščitnih sredstvih sprejme župan Občine Postojna.
III. PRISTOJNOSTI
8. člen
Pri opravljanju nadzora ima komunalni inšpektor in osebe s posebnimi pooblastili naslednje pravice in dolžnosti:
– odrediti ukrepe, da se nepravilnosti in pomanjkljivosti odpravijo v roku, ki ga sam določi; v ta namen uvede in vodi upravne postopke, izdaja upravne odločbe in izreka druge ukrepe, ki so potrebni,
- predlagati uvedbo postopka zaradi prekrška, naznanjati gospodarske prestopke oziroma kazniva dejanja,
– izrekati mandatne kazni v mejah svojih pooblastil,
– sporočiti ustrezne podatke pristojnemu organu, če meni, da je potrebno sprejeti ukrepe, za katere sam ni pristojen,
– odrediti določene začasne ukrepe, potrebne za zagotovitev varnosti ljudi in premoženja,
– opraviti dejanja in strokovne naloge v mejah svojih pooblastil v zvezi z izvajanjem določil zakonov in pooblastil ministrstev.
Zoper odločbo komunalnega inšpektorja je dopustna pritožba, ki pa ne zadrži izvršitve naloženih ukrepov in dejanj.
9. člen
Komunalni nadzorniki in osebe s posebnimi pooblastili imajo naslednje pravice in dolžnosti:
– opozarjati kršitelje na nepravilnosti s komunalnega področja in zahtevati njihovo odpravo,
– preventivno zabeležiti kršitelje,
– obveščati komunalnega inšpektorja o ugotovljenih večjih nepravilnostih, ki nato predlaga – uvedbo upravno-kazenskih postopkov oziroma odredi ukrepe v upravnem postopku,
– izreka mandatne kazni in vodi upravni postopek v mejah svojih pooblastil,
– opravljati druge naloge po nalogu komunalnega inšpektorja.
10. člen
Pooblaščene osebe iz 5. člena imajo smiselno iste pristojnosti kot osebe iz 8. oziroma 9. člena na podlagi danih pooblastil.
11. člen
Fizične in pravne osebe ter druge organizacije in skupnosti so dolžni komunalnemu inšpektorju, komunalnemu nadzorniku oziroma osebam s posebnimi pooblastili:
– omogočiti nemoteno izvrševanje nadzora,
– omogočiti vstop v prostore in objekte ter dostop do naprav, ki so predmet nadzora,
– dati vsa potrebna pojasnila v zvezi z opravljanjem nadzora.
Izvajalci nadzora imajo med opravljanjem službe pravico legitimiranja.
12. člen
Kolikor komunalni inšpektor v okviru svoje pristojnosti odredi določen ukrep, pa ga zavezanec ne izvrši ali ga ne izvrši popolnoma oziroma v predpisanem roku, lahko komunalni inšpektor odloči, da opravi predpisan ukrep druga oseba na stroške zavezanca.
V primeru odpora lahko občinski komunalni inšpektor zahteva pomoč policije.
IV. KAZENSKA DOLOČBA
13. člen
Z denarno kaznijo 10.000 SIT se kaznuje za prekršek posameznik:
1. ki se noče legitimirati ali noče dati potrebnih obvestil osebi, ki izvaja komunalni nadzor ob uradnem postopku,
2. ki preprečuje osebi, ki izvaja komunalni nadzor, izvrševanje naloge.
Z denarno kaznijo najmanj 20.000 SIT se kaznuje za prekršek posameznik:
1. ki ne izvrši zakonito odrejenega ukrepa osebe, ki izvaja komunalni nadzor.
Za prekrške iz prvega in drugega odstavka tega člena se kaznuje pravna oseba ali posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, z denarno kaznijo najmanj 50.000 SIT, odgovorna oseba pravne osebe pa najmanj 20.000 SIT.
V. IZTERJAVA DENARNIH KAZNI
14. člen
Če gre za prekrške, za katere je predpisana samo denarna kazen v določenem znesku, kazen izterja oseba, ki izvaja nadzor in sicer takoj na kraju prekrška od tistega, ki ga zaloti pri prekršku.
O plačani kazni na kraju samem se izda potrdilo. V primeru, da kazen ni plačana takoj, oseba ki izvaja nadzor, izda plačilni nalog.
Kršitelju, ki mu na kraju samem kazni ni bilo mogoče izreči takoj, se pošlje obvestilo o prekršku in plačilni nalog.
Če denarna kazen ni izterjana takoj na kraju samem ali ni plačana v roku, danem na plačilnem nalogu, pa nanj ni vložen ugovor, se pošlje plačilni nalog v izterjavo organu, ki je pristojen za izterjavo davkov. Ta organ ni dolžan zavezancu za plačilo pošiljati pismenega opomina.
VI. KONČNI IN PREHODNI DOLOČBI
15. člen
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati odlok o ustanovitvi in nalogah službe komunalnega reda v Občini Postojna (Uradne objave Primorskih novic, št. 4/77).
Do sprejema pravilnika iz 7. člena tega odloka se za osebe, ki opravljajo nadzor smiselno uporablja pravilnik o uniformi in opremi komunalnega nadzornika, sprejetem na 65. seji Izvršnega sveta Občine Postojna dne 28. 7. 1992 pod št. 35600-029/92.
16. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 03201-2/98
Postojna, dne 28. maja 1998.
Predsednik
Občinskega sveta občine Postojna
Danijel Mislej, dipl. inž. str. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti