Uradni list

Številka 50
Uradni list RS, št. 50/1998 z dne 10. 7. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 50/1998 z dne 10. 7. 1998

Kazalo

2293. Spremembe in dopolnitve statuta Občine Sevnica, stran 3623.

Na podlagi zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odločba US, 45/94 – odločba US, 57/94, 14/95, 20/95 – odločba US, 63/95 – obvezna razlaga, 9/96 – odločba US, 44/96 – odločba US, 26/97, 70/97 in 10/98) in 22. člena statuta Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 23 /95) je Občinski svet občine Sevnica na seji dne 24. 6. 1998 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E S T A T U T A
Občine Sevnica
1. člen
V statutu Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 23/95) se v 1. členu pred prvi stavek vstavi besedilo: »Območje Občine Sevnica sestavljajo ožji deli občine, v nadaljnjem besedilu krajevne skupnosti.«
V drugem odstavku se pred besedo »naselij« doda številka 114.
V osmi alinei – Krajevna skupnost Šentjanž se za naseljem »Cerovec« doda naselje »Hinje«.
2. člen
Za drugim odstavkom 9. člena se doda nov odstavek: »Pobudo za ustanovitev krajevne skupnosti ali za spremembo njenega območja lahko da zbor krajanov ali pet odstotkov volilcev dela občine. Pobudo obravnava občinski svet.«
Tretji odstavek postane četrti.
Četrti odstavek se črta.
3. člen
Za 9. členom se dodata 9.a in 9.b člen, ki glasita:
»9.a člen
Krajevna skupnost je pravna oseba javnega prava. Krajevna skupnost kot pravna oseba nastopa v pravnem prometu v okviru nalog določenih s tem statutom ali odlokom, sprejetim na podlagi določb tega statuta.
Krajevno skupnost zastopa predsednik sveta krajevne skupnosti.
»9.b člen
Krajevna skupnost odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Za obveznosti krajevne skupnosti subsidiarno odgovarja občina.
Če krajevna skupnost preneha obstajati ali če ji preneha pravna subjektiviteta, njene pravice in obveznosti preidejo na nove krajevne skupnosti z lastnostjo pravne osebe, ki nastanejo z združitvijo ali z razdružitvijo iz prejšnjih krajevnih skupnosti oziroma na občino.«
4. člen
Za drugim odstavkom 10. člena se dodata dva nova odstavka: »Pred ustanovitvijo krajevne skupnosti ali pred spremembo njenega območja mora občinski svet na zborih krajanov ali na referendumu ugotoviti interes prebivalcev posameznih območij v občini, kjer naj bi bila ustanovljena krajevna skupnost oziroma spremenjeno njeno območje. Ugotavljanje interesa se nanaša na ime in območje krajevne skupnosti.
Občinski svet lahko s spremembo statuta ukine krajevno skupnost ali spremeni njeno območje. Sprememba statuta, s katero se ukine krajevna skupnost ali spremeni njeno območje, lahko začne veljati šele po izteku mandata sveta krajevne skupnosti.«
5. člen
Prvi odstavek 11. člena se spremeni tako, da glasi: »Delovanje krajevne skupnosti se financira iz občinskega proračuna, s prostovoljnimi prispevki fizičnih in pravnih oseb, s plačili za storitve, s samoprispevkom in s prihodki od premoženja krajevne skupnosti.«
Za spremenjenim prvim odstavkom se dodata dva nova odstavka, ki glasita:
»Krajevna skupnost se ne sme zadolževati.
Prihodki in odhodki krajevne skupnosti morajo biti zajeti v njenem finančnem načrtu, ki je sestavni del občinskega proračuna.«
6. člen
Za 11. členom se doda nov 11.a člen, ki glasi:
»V okviru nadzora ima član nadzornega odbora, ki ga nadzorni odbor za to pooblasti, kakor tudi izvedenec, ki ima pooblastilo nadzornega odbora, pravico vpogleda v celotno finančno in drugo dokumentacijo krajevne skupnosti.
V primeru, da nadzorni odbor ugotovi nezakonito, nenamensko ali nesmotrno porabo ali pridobivanje sredstev v krajevni skupnosti, lahko občinski svet med proračunskim letom ustavi financiranje krajevne skupnosti iz občinskega proračuna, dokler nepravilnosti v poslovanju krajevne skupnosti niso odpravljene.«
7. člen
Prvi odstavek 13. člena se spremeni tako, da glasi: »Krajevna skupnost opravlja naloge, ki se pretežno nanašajo na njene prebivalce in ki so ji prenesene v izvajanje s statutom občine oziroma z odloki.
Za ta namen določi občinski svet tudi ustrezna sredstva iz proračuna občine.«
8. člen
14. člen se spremeni tako, da glasi: »Svet krajevne skupnosti lahko občinskemu svetu predlaga odločitve, ki se nanašajo na krajevno skupnost.
Občinski svet mora pred sprejetjem odločitve, ki se nanaša na krajevno skupnost, pridobiti mnenje sveta krajevne skupnosti.
Župan ima pravico biti navzoč in razpravljati na seji sveta krajevne skupnosti brez pravice glasovanja.
Odločitve sveta krajevne skupnosti v zvezi s pravnim prometom premoženja krajevne skupnosti so veljavne, ko da nanje soglasje občinski svet.«
9. člen
V prvem odstavku 16. člena se beseda »zakonom« nadomesti z besedo »zakoni«.
V 16. členu se v štirinajsti alinei doda besedilo »in organizira reševalno pomoč«.
Črta se petnajsta alinea.
10. člen
V 17. členu se za sedmo alineo doda nova alinea, ki glasi: »gasilstvo kot obvezno lokalno javno službo«.
V predzadnji alinei se vejica črta in doda besedilo, ki glasi: »ter zagotavlja nemoten in varen promet na občinskih cestah,«.
11. člen
Drugi odstavek 18. člena se spremeni tako, da glasi: »Volitve v občinski svet in svete krajevnih skupnosti vodi in izvaja občinska volilna komisija. Naloge, pristojnosti in sestavo občinske volilne komisije določa zakon o lokalnih volitvah.«
Za spremenjenim drugim odstavkom se doda nov odstavek, ki glasi: »Organi občine lahko imenujejo komisije ali druga delovna telesa za obravnavanje posameznih vprašanj iz svoje pristojnosti.«
Tretji odstavek postane četrti.
12. člen
V prvem odstavku 19. člena se črta besedilo: »podžupana, tajnika občine, občinske volilne komisije in sveta krajevnih skupnosti«.
V tretjem odstavku se besedilo »in člani sveta krajevnih skupnosti« črta in nadomesti z besedilom »ter člani komisij in drugih delovnih teles organov občine«.
13. člen
V 21. členu se besedilo »občinska volilna komisija in svet krajevnih skupnosti« črta in nadomesti z besedilom: »komisije in druga delovna telesa organov občine«.
14. člen
V 22. členu se črta besedilo trinajste alinee »imenuje in razrešuje tajnika občine«.
Sedemindvajseta alinea z besedilom »daje koncesije« se spremeni tako, da glasi: »odloča o podelitvi koncesije,«.
Pred zadnjo alineo se doda nova, ki glasi: »– odloča o statusu javnega dobra,«.
V zadnji alinei se besedilo »določa zakon« nadomesti z besedilom »določajo zakoni«.
15. člen
V 24. členu se za četrtim odstavkom doda nov odstavek, ki glasi: »Člani občinskega sveta se volijo za 4 leta. Mandatna doba članov občinskega sveta se začne s potekom mandatne dobe prejšnjih članov sveta, traja pa do prve seje novo izvoljenega sveta.«
16. člen
V drugem odstavku 36. člena se pred besedo »stranke« doda beseda »politične«.
17. člen
V prvem odstavku 39. člena se pred besedo »stranke« doda beseda »politične«.
18. člen
V prvem odstavku 40. člena se za besedama »nadzorni odbor« doda besedilo: »kot najvišji organ nadzora javne porabe v občini:«.
V drugi alinei prvega odstavka se besede »sredstev občinskega proračuna« nadomesti z besedama »proračunskih sredstev«.
Doda se nov odstavek, ki glasi: »Nadzor vsebuje ugotavljanje zakonitosti in pravilnosti poslovanja pristojnih organov, organov in organizacij porabnikov občinskega proračuna in pooblaščenih oseb z občinskimi javnimi sredstvi in občinskim javnim premoženjem in ocenjevanjem učinkovitosti in gospodarnosti porabe občinskih proračunskih sredstev«.
19. člen
V prvem odstavku 41. člena se za prvim stavkom doda nov stavek, ki glasi: »Člani nadzornega odbora opravljajo svoje naloge nepoklicno.«
V prvem stavku drugega odstavka se pred besedo »stranke« doda beseda »politične«. Za prvim stavkom drugega odstavka se doda novo besedilo, ki glasi: »Člani nadzornega odbora morajo znati opraviti preverjanje skladnosti poslovanja z zakoni in drugimi predpisi, znati oblikovati jasne in strokovne ugotovitve, mnenja, priporočila in predloge ukrepov.«
Tretji odstavek se spremeni tako, da glasi: »Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani občinskega sveta, župan, podžupan, tajnik občine, člani svetov krajevnih skupnosti, delavci občinske uprave ter člani poslovodstev organizacij, ki so uporabniki proračunskih sredstev.«
V četrtem odstavku se za prvi stavek vstavi nov stavek, ki glasi: »Konstitutivno sejo nadzornega odbora skliče predsednik občinskega sveta«. V drugem stavku četrtega odstavka se za besedo »izvolijo« dodata besedi »in razrešijo«. Za zadnjim stavkom četrtega odstavka se doda besedilo, ki glasi: »Predsednik predstavlja nadzorni odbor in zastopa njegove ugotovitve, mnenja, priporočila in predloge pred organi občine in pri nadzorovanih osebah, podpisuje pisne odpravke nadzornega odbora, organizira delo in strokovno pomoč ter pripravlja in vodi seje. Predsednik lahko za opravljanje posameznih nalog ali za nadomeščanje v času svoje odsotnosti pooblasti drugega člana nadzornega odbora.«
Peti odstavek se spremeni tako, da glasi: »Glede imenovanja nadzornega odbora se smiselno uporabljajo določbe tretjega odstavka 36. člena tega statuta. Glede razrešitve člana nadzornega odbora se smiselno uporabljajo razlogi iz 26. člena tega statuta. Razrešitev člana nadzornega odbora opravi občinski svet na predlog nadzornega odbora. Članstvo v nadzornem odboru preneha z dnem razrešitve oziroma z dnem poteka mandatne dobe članov sveta.«
20. člen
Za 41. členom se dodajo 41.a, 41.b, 41.c in 41.č člen.
»41.a člen
Delo nadzornega odbora je javno. Nadzorni odbor sme obvestiti javnost o svojih ugotovitvah takrat, ko je njegovo poročilo dokončno, pri tem pa mora spoštovati pravice strank. Nadzorni odbor je pri svojem delu dolžan varovati osebne podatke ter državne, uradne in poslovne skrivnosti, ki so tako opredeljene z zakonom, drugim predpisom ali z akti občinskega sveta in organizacij uporabnikov proračunskih sredstev in spoštovati dostojanstvo, dobro ime in integriteto posameznikov.
Nadzorni odbor o svojih ugotovitvah, ocenah in mnenjih izdela poročilo s priporočili in predlogi. Občinski svet, župan ter organi porabnikov proračunskih sredstev so dolžni obravnavati poročilo nadzornega odbora ter upoštevati njegova priporočila in predloge v skladu s svojimi pristojnostmi.
Strokovno in administrativno pomoč za delo nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava. Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje občinski svet.«
41.b člen
Naloge nadzornega odbora v okviru njegovih pristojnosti so:
– preverjanje skladnosti proračuna občine z zakoni, drugimi predpisi s področja javnih financ, odloki, programi in drugimi sklepi občinskega sveta;
– preverjanje skladnosti zaključnega računa s proračunom in z odločitvami občinskega sveta;
– preverjanje skladnosti finančnih načrtov krajevnih skupnosti ter uporabnikov proračunskih sredstev;
– preverjanje pravilnosti in pravočasnosti izvajanja nalog izvrševanja občinskega proračuna;
– preverjanje pravilnosti in gospodarnosti razpolaganja z občinskim premoženjem.
Občinski svet in župan lahko predlagata nadzornemu odboru, da poda svoje mnenje o določeni stvari, ali da opravi nadzor pri uporabniku proračunskih sredstev.
Nadzorni odbor sprejme letni program dela in z njim seznani občinski svet in župana.
Nadzorni odbor lahko strankam v postopku in pristojnim organom občine nalaga posamezna dejanja oziroma od njih s sklepom zahteva podatke in dokumente, ki so potrebni za izvedbo nadzora.
Nadzorni odbor ima pravico biti sproti obveščen o aktih in sklepih občinskega sveta.
»41.c člen
Sredstva za delo nadzornega odbora se zagotovijo v občinskem proračunu v okviru sredstev za delo občinskih organov in občinske uprave na podlagi finančnega načrta, ki izhaja iz letnega programa dela nadzornega odbora.«
»41.č člen
Nadzorni odbor ima svoj poslovnik, s katerim se določi organizacija dela, pravice in dolžnosti predsednika in članov pri izvajanju nadzora, delo izvedencev, delo strokovnih sodelavcev, postopek nadzora, način odločanja, dokumentacija oziroma evidentiranje dela nadzornega odbora. S poslovnikom se določi tudi priprava, sklicevanje in vodenje sej, pisanje zapisnikov ter vodenje evidenc in dokumentacije.«
21. člen
V drugem odstavku 44. člena se črta besedilo »in podžupana«, ostalo besedilo pa se postavi v ustrezen sklon.
Tretji odstavek se črta in nadomesti z dvema novima odstavkoma, ki glasita:
»Če je član občinskega sveta izvoljen za župana, mu preneha mandat člana občinskega sveta.
Če je član občinskega sveta imenovan za podžupana, v času opravljanja te funkcije ne more opravljati funkcije člana občinskega sveta. V tem času opravlja funkcijo člana občinskega sveta naslednji kandidat z iste liste kandidatov. Če takega kandidata ni, opravlja funkcijo člana občinskega sveta kandidat z istoimenske liste v volilni enoti, v kateri je imela lista največji ostanek glasov v razmerju do količnika v volilni enoti.«
Četrti odstavek postane peti.
22. člen
V tretji alinei 45. člena se za besedo »pravico« vstavi besedilo, ki glasi: »in dolžnost udeleževati se sej občinskega sveta in na njih razpravljati,«.
V peti alinei se črta beseda »vodi«.
V šesti alinei se črta besedilo »enega milijona« in nadomesti z besedilom »dveh milijonov«.
Za predzadnjo alineo se dodajo nove alinee, ki glasijo:
– »je predstojnik občinske uprave,
– imenuje in razrešuje tajnika občine,
– odloča o sporih o pristojnosti med organi občinske uprave,
– ima pravico udeleževati se sej svetov krajevnih skupnosti in na njih razpravljati,
– občinskemu svetu predlaga imenovanje podžupana«.
23. člen
Drugi odstavek 48. člena se črta in nadomesti z novim odstavkom, ki glasi: »Število članov sveta krajevne skupnosti določi občinski svet z odlokom, s katerim se določijo volilne enote in druga vprašanja v zvezi z volitvami.«
24. člen
Za prvim odstavkom 50. člena se doda nov odstavek, ki glasi: »Svet krajevne skupnosti sprejema odločitve z večino glasov navzočih članov, veljavno pa sklepa, če je na seji navzoča večina članov.«
Drugi odstavek postane tretji.
25. člen
52. člen se spremeni tako, da glasi: »Neposredne oblike sodelovanja občanov pri odločanju v občini so zbor občanov, referendum in ljudska iniciativa.«
26. člen
59. člen se spremeni tako, da glasi: »Občinsko upravo sestavljajo eden ali več organov občinske uprave, ki jih z odlokom ustanovi občinski svet na predlog župana ter določi njihovo notranjo organizacijo in delovno področje.«
27. člen
Za 60. členom se doda nov 60.a člen, ki glasi:
»60.a člen
Za opravljanje nadzorstva nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti se lahko v okviru občinske uprave ustanovi občinska inšpekcija.«
28. člen
Prva dva odstavka 61. člena se črtata in nadomestita z novima odstavkoma, ki glasita:
Predstojnik občinske uprave je župan, delo občinske uprave pa neposredno vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Kadar je v občini ustanovljenih več organov občinske uprave, pooblasti tajnik za posamezne naloge v zvezi z njihovim vodenjem predstojnike teh organov, katere imenuje in razrešuje župan.«
29. člen
70. člen se spremeni tako, da glasi: »O izločitvi predstojnika organa občinske uprave ali zaposlenega v občinski upravi odloča tajnik občine, ki v primeru izločitve predstojnika občinske uprave o stvari tudi odloči, če je predstojnik pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh.
O izločitvi tajnika občine ali župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
O sporih o pristojnosti med organi občinske uprave odloča župan.«
30. člen
V 71. členu statuta se pred zadnjo alineo doda nova alinea, ki glasi: »– gasilstvo«.
31. člen
Krajevne skupnosti uskladijo svoje statute z določbami sprememb in dopolnitev statuta Občine Sevnica do 31. 12. 1998.
32. člen
Spremembe in dopolnitve statuta Občine Sevnica začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 01200-0003/98
Sevnica, dne 24. junija 1998.
Podpredsednik
Občinskega sveta
občine Sevnica
Štefan Teraž, dipl. inž. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti