Uradni list

Številka 63
Uradni list RS, št. 63/1998 z dne 18. 9. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 63/1998 z dne 18. 9. 1998

Kazalo

2945. Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Metlika, stran 4775.

Na podlagi 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95 – odločba US, 63/95, 9/96 – odločba US, 44/96 – odločba US, 26/97, 70/97 in 10/98), 54. člena zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list RS, št.44/97), 17. člena statuta Občine Metlika (Uradni list RS, št. 41/94) je Občinski svet občine Metlika na 36. seji dne 27. avgusta 1998 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Metlika
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok ureja organizacijo in delovno področje občinske uprave Občine Metlika (v nadaljevanju: občinska uprava).
2. člen
Občinska uprava opravlja na delovnih področjih, določenih s tem odlokom, upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine.
Zadeve iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti, opravlja občinska uprava pod pogoji in na način, ki je določen z zakonom, statutom občine in s tem odlokom.
Občinska uprava je glede izvrševanja odločitev občinskega sveta odgovorna občinskemu svetu, v zadevah, ki jih nanjo prenese država, pa tudi pristojnemu ministrstvu.
3. člen
Občinska uprava v okviru pravic in dolžnosti občine izvaja zakone, odloke ter druge splošne in posamične akte, odloča s posamičnimi akti o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti, pripravlja predloge splošnih in posamičnih aktov občine, spremlja stanje in daje pobude za reševanje vprašanj na področjih, za katera je ustanovljena ter odgovarja za stanje na teh področjih in opravlja druga strokovna in administrativna dela za občinski svet, župana, nadzorni odbor, komisije in odbore občinskega sveta.
Občinska uprava sodeluje v zadevah lokalnega pomena s krajevnimi skupnostmi, javnimi zavodi, gospodarskimi javnimi službami in drugimi organizacijami ter zagotavlja uresničevanje pravic, potreb in interesov občanov.
4. člen
Občinska uprava lahko v skladu s sklenjeno pogodbo, v skladu s koncesijskim aktom, ki ga je sprejel občinski svet in v soglasju z županom, naroči izvajanje nekaterih strokovnih nalog pri zunanjih organizacijah in posameznikih.
5. člen
Če občinska uprava ne opravlja svojih obveznosti po tem odloku kakovostno in pravočasno, lahko občinski svet in župan pričneta voditi postopek za oceno dela občinske uprave.
6. člen
Občinska uprava mora organizirati opravljanje svojega dela tako, da bo občanom omogočeno, da v čim krajšem času in na najbolj kakovosten način uveljavljajo svoje pravice in potrebe.
7. člen
Delo občinske uprave je javno. O delu občinske uprave obvešča javnost župan občine.
Občinska uprava oziroma njeni delavci morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE
8. člen
Občinska uprava je organizirana kot enoten organ, ki ima notranje organizacijske enote:
– oddelek za gospodarske in družbene dejavnosti ter okolje in prostor, in
– oddelek za finance in splošne zadeve.
Oddelek vodi vodja oddelka.
9. člen
Občinsko upravo vodi župan. Za neposredno izvajanje nalog občinske uprave skrbi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan. Župan lahko pooblasti tajnika občine za podpisovanje določenih aktov poslovanja. Tajnik občine je za svoje delo odgovoren županu.
10. člen
Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan v aktu o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi. Upravne naloge občinske uprave opravljajo tajnik občine, višji upravni, upravni in strokovno tehnični delavci.
O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan, oziroma po njegovem pooblastilu tajnik občine.
11. člen
Zaposleni v občinski upravi so upravičeni do plače, ki jo v skladu z zakonom, drugimi predpisi ter aktom o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi, določi župan.
12. člen
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava.
13. člen
Posamične akte o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti občine izdaja tajnik občine, ki lahko pooblasti delavce uprave, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odločanje v upravnih stvareh, za opravljanje posameznih dejanj v postopku ali za vodenje celotnega postopka in za odločanje v upravnih stvareh.
Osebe iz prejšnjega odstavka odločajo tudi o upravnih stvareh iz prenesene državne pristojnosti, če ni z zakonom drugače določeno.
14. člen
V upravnem postopku o upravnih stvareh iz občinske pristojnosti in prenesene državne pristojnosti odločajo uradne osebe, po zakonu o splošnem upravnem postopku in po posebnih postopkih, določenih z zakonom.
15. člen
Tajnik občine skrbi in je odgovoren za dosledno izvajanje zakona o splošnem upravnem postopku in drugih predpisov o upravnem postopku ter zagotavlja vodenje evidence o upravnih stvareh, v skladu s predpisi.
16. člen
O upravnih stvareh lahko odloča samo uradna oseba, ki je pooblaščena za opravljanje teh zadev in ima višjo ali visoko strokovno izobrazbo in opravljen preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku, v skladu s posebnim zakonom. Ob teh pogojih lahko na prvi stopnji v enostavnih upravnih stvareh odloča tudi uradna oseba, ki ima srednjo strokovno izobrazbo.
Administrativna dela v organih in službah občine lahko opravljajo delavci s srednjo strokovno izobrazbo.
17. člen
O pritožbah zoper posamične akte o upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča župan.
O pritožbah zoper posamične akte o upravnih stvareh, ki jih v zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča ministrstvo, pristojno za ustrezno področje, oziroma njegov organ v sestavi.
18. člen
O izločitvi župana in tajnika občine odloča občinski svet. O izločitvi uradne osebe odloča tajnik občine.
III. DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
19. člen
Oddelek za gospodarske in družbene dejavnosti ter okolje in prostor opravlja naloge na naslednjih področjih:
– načrtovanje razvoja občine,
– zagotavljanje pogojev za razvoj gospodarstva, pospeševanje malega gospodarstva, trgovinske dejavnosti, gostinstva, turizma in drugih gospodarskih dejavnosti,
– zagotavljanje pogojev za razvoj in pospeševanje kmetijstva, skrb in ukrepi za gospodarno rabo občinskih kmetijskih zemljišč, promet s kmetijskimi zemljišči, agromelioracijskimi ukrepi na področju kmetijskih zemljišč, pašni red čebelarstva,
– spremljanje gospodarskih gibanj, analitična in statistična dejavnost,
– priprava osnov in strokovnih podlag ter razvojnih dokumentov in skrb za prijavo na natečaje za skladnejši regionalni razvoj,
– predpisovanje lokalnih davkov,
– pripravljanje in uresničevanje aktov občine v zvezi s ustanoviteljstvom javnih zavodov na področju zdravstva, šolstva, otroškega varstva, kulture in socialnega skrbstva,
– priprava in realizacija programov razvoja otroškega varstva, varstva predšolskih otrok, osnovnega šolstva, kulture, zdravstva, športa in socialnega skrbstva,
– materialna skrb za vzgojno-varstvene ustanove,
– skrb in nadzor nad vzdrževanjem objektov in osnovnih sredstev vseh družbenih dejavnosti neposredno s strani občine ali preko javnih zavodov na tem področju,
– določanje prekrškov in denarnih kazni za prekrške, s katerimi se kršijo predpisi občine,
– spremljanje uradnih objav, razpisov in natečajev za pridobitev sredstev na državni ravni,
– planiranje in nadzor nad porabo sredstev proračuna, potrebnih za izvajanje nalog oddelka,
– opravljanje drugih nalog iz občinske pristojnosti na področju gospodarskih in negospodarskih dejavnosti,
– skrb za razvoj in delovanje lokalnih javnih služb; oskrba s pitno vodo, oskrba s plinom, odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda, odlaganje ostankov komunalnih odpadkov, javna snaga in čiščenje javnih površin, urejanje javnih poti za pešce, urejanje javnega prevoza, urejanje javnih parkirišč, urejanje trgov in ulic, dimnikarska služba, pokopališka in pogrebna služba,
– gradnja, vzdrževanje in urejanje lokalnih javnih cest, rekreacijskih in drugih površin,
– pripravljanje strokovnih podlag za organizirano stanovanjsko gradnjo in reševanje stanovanjskih problemov, zlasti socialnih kategorij, ter v zvezi s tem skrb za pripravo, komunalno urejanje in oddajo stavbnih zemljišč,
– upravljanje s stavbnimi zemljišči in določanje pogojev za njihovo uporabo,
– ugotavljanje javnega interesa za pridobivanje zemljišč za potrebe občine,
– splošne stanovanjske zadeve in upravljanje s stanovanjskim fondom,
– priprava strokovnih podlag in organiziranje sprejemanja prostorskega plana občine in prostorskih izvedbenih aktov,
– priprava in izvajanje ukrepov s področja varstva okolja,
– skrb za vzdrževanje in obnovo nepremičnega premoženja občine,
– javne prireditve,
– pripravljanje predpisov iz svojega področja,
– opravljanje drugih nalog iz občinske pristojnosti na področju okolja in prostora,
– podeljevanje koncesij v skladu z zakoni,
– sodelovanje z odbori, ki jih občinski svet ustanovi za posamezna delovna področja.
20. člen
Oddelek za finance in splošne zadeve opravlja naloge na naslednjih področjih:
– priprava in razlaga občinskega proračuna in zaključnega računa,
– vodi finančno in blagajniško poslovanje ter računovodske in knjigovodske posle,
– pridobiva sredstva za delovanje in razvoj občine,
– upravlja občinsko premoženje,
– opravlja upravno nadzorstvo in pripravlja splošne akte,
– sklepa pogodbe o odtujitvi premičnin in nepremičnin, o koncesijah in drugih razmerjih,
– skrbi za požarno varnost in organizacijo pomoči in reševanja v primeru elementarnih nesreč,
– skrbi za izvedbo lokalnih volitev in volitev predstavnikov lokalnih interesov v Državni svet,
– opravlja strokovne, organizacijske in administrativne naloge za občinski svet, nadzorni odbor, občinske komisije in odbore,
– opravlja tehnične in druge naloge za delovanje občinske uprave,
– opravlja druge zadeve strokovnega in organizacijskega značaja, pomembne za delo občinske uprave.
21. člen
Oddelka občinske uprave sta dolžna s premičnim in nepremičnim premoženjem občine ravnati kot dobra gospodarja.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
22. člen
Župan izda akt o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi v enem mesecu po sprejemu tega odloka.
23. člen
Z dnevom uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju upravnih organih Občine Metlika (SDL, št. 11/90) in odlok o spremembi odloka o organizaciji in delovnem področju upravnih organih Občine Metlika (SDL, št. 12/91).
24. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 013-14/98
Metlika, dne 28. avgusta 1998.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Metlika
Jože Mihelčič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti