Na podlagi 1. in 2. člena zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90), določil zakona o urejanju prostora (Uradni list SRS, št. 18/84 in 15/89), 39. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86 , 43/89 in Uradni list RS, št. 26/90, 3/91, 18/93, 47/93, 71/93, 44/97) in 26. člena statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 32/95, 33/95, 71/97 in 13/98) je Mestni svet mestne občine Ljubljana na izredni seji dne 17. 9. 1998 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah dolgoročnega plana občin in mesta Ljubljane za obdobje 1986–2000 in družbenega plana Občine Ljubljana Bežigrad za območje Mestne občine Ljubljana
1. člen
S tem odlokom se spreminjata in dopolnjujeta dolgoročni plan občin in mesta Ljubljane za obdobje 1986–2000 (Uradni list SRS, št. 11/86 in Uradni list RS, št. 23/91, 71/93 in 33/97) za območje Mestne občine Ljubljana in družbeni plan Občine Ljubljana Bežigrad (Uradni list SRS, št. 15/87, 27/92, 62/93, 5/94) za območje Mestne občine Ljubljana (v nadaljevanju: prostorski plan Mestne občine Ljubljana). Spremembe in dopolnitve se nanašajo na rekonstrukcijo državne ceste M10 na odseku: križišče Štajerske in Zasavske ceste v Črnučah–meja Mestne občine Ljubljana.
2. člen
V poglavju 9.6. Načini urejanja s prostorskimi izvedbenimi akti se dopolni tabela, in sicer z naslednjim območjem urejanja:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Prostorska Oznaka območja Ime območja urejanja Način urejanja
celota urejanja z
izvedbenimi akti
----------------------------------------------------------------------------------------------
B6- Črnuče-Nadgorica BT 6/2 M10 – Štajerska cesta – sever lokacijski načrt
----------------------------------------------------------------------------------------------
3. člen
V kartografskem delu prostorskega plana Mestne občine Ljubljana se spremenita in dopolnita:
a) karta rabe površin po namenu za ureditveno območje Ljubljane v merilu 1:10.000,
b) kartografska dokumentacija k planu v merilu 1:5000, in sicer list: Ljubljana S 25.
4. člen
Prostorski plan Mestne občine Ljubljana se dopolni s PROGRAMSKIMI ZASNOVAMI ZA IZDELAVO LOKACIJSKEGA NAČRTA REKONSTRUKCIJE CESTE M10 NA ODSEKU DEPALA VAS–ČRNUČE V MESTNI OBČINI LJUBLJANA (odsek od km 3,0 + 74 m do km 4,0 + 07 m).
Programske zasnove podrobno obravnavajo del odseka obstoječe dvopasovne ceste M10 na odseku od Črnuč do Depale vasi, ki je predviden za razširitev v štiripasovno cesto, in ki poteka po območju Mestne občine Ljubljana. Rekonstrukcija poteka od že zgrajenega štiripasovnega odseka v območju obstoječega križišča z Dunajsko oziroma Zasavsko cesto do občinske meje z Občino Domžale.
Programske zasnove določajo:
1. opredelitev programa,
2. območje urejanja po parcelnih številkah,
3. organizacijo dejavnosti,
4. podrobnejšo namensko rabo in zmogljivosti,
5. pogoje in usmeritve za varovanje in razvoj naravne in kulturne dediščine ter prvin krajine,
6. pogoje in usmeritve za urbanistično, arhitektonsko in krajinsko oblikovanje,
7. usmeritve za varovanje in izboljšanje naravnega, delovnega in bivalnega okolja,
8. pogoje in usmeritve za infrastrukturno omrežje, objekte in naprave,
9. usmeritve za rabo prostora za slo in ds,
10. pogoje in usmeritve glede zaporednosti gradnje,
11. potrebna rušenja,
12. tolerance.
1. Opredelitev programa
Program rekonstrukcije na obravnavanem odseku zajema:
– razširitev dvopasovnega vozišča v štiripasovno s srednjim ločilnim pasom,
– izgradnjo servisnih dovoznih cest v obcestnem prostoru, ki so potrebne zaradi spremembe prometnega režima na cesti M10,
– delno korekcijo nivelete vozišča na cesti M10 (znižanje hrbtišča pri naselju Dobrava).
2. Območje urejanja po parcelnih številkah
Predvideni poseg meji na območja urejanja:
na zahodni strani:
BS 6/5 – naselje Črnuče – Podboršt,
BS 6/3 – gozdne površine,
na vzhodni strani:
BK 6/2 – kmetijske površine,
BK 6/3 – kmetijske površine.
Predvideni program gradnje tangira naslednje parcele oziroma dele parcel v k.o. Črnuče:
735/2, 756/2, 755/2, 735/1, 736/1, 737/1, 737/2, 737/3, 739/1, 1008, 979/2, 740/2, 741/1, 750/1, 746/1, 749, 748/1, 748/2, 745/2, 790/5, 790/13, 790/12, 790/4, 790/6, 790/10, 790/9, 790/11, 790/7, 790/3, 790/2, 790/1, 791/1, 793, 791/2, 794/6, 794/5, 794/3, 794/2, 794/1, 794/12, 794/11, 794/10, 794/9, 794/8, 800/2, 800/3, 802/2, 801/1, 800/1, 802/1, 976/8, 635/4, 635/3, 635/2, 635/1, 634/37, 634/38, 634/2, 639, 637/1, 641/1, 641/2, 642/1, 642/2, 976/6, 976/1, 643, 792/2, 644, 645, 646, 649/2, 648, 980/1, 651/2, 652, 653, 654, 655/1, 657, 660, 656/1, 731, 730, 732, 978, 733/3, 733/1, 733/4, 794/4, 799/1, 976/7, 634/10, 640, 634/37, 634/59, 809/6, 809/1.
Skupna površina navedenih parcel, prizadetih z gradnjo znaša ca. 5,20 ha.
3. Organizacija dejavnosti
Cesta M10 ostaja tudi po izgradnji vzhodnega kraka avtocestnega sistema skozi ljubljanski prostor glavna cesta I. reda.
V prometnem smislu je osrednja prometnica, ki povezuje kamniško in domžalsko subregijo z mestom Ljubljana. Istočasno je osnovna komunikacija medkrajevnih avtobusnih linij v severovzhodni smeri iz Ljubljane kot tudi morebitnega podaljška mestnih linij javnega potniškega prometa proti Domžalam.
Medsebojno povezani vzporedni sistem servisnih dovoznih cest prevaja tudi kolesarski promet med Ljubljano in Domžalami (izven telesa ceste M10). Na vzporedni sistem servisnih cest se neposredno navezujejo tudi dovozne poti do objektov razpršene gradnje v obcestnem prostoru ter gozdne in poljske poti.
4. Podrobnejša namenska raba in zmogljivosti
Na začetnem odseku rekonstrukcije (občinska meja) je razširitev izvedena na zahodno stran obstoječe ceste nato razširitev postopoma prehaja na vzhodno stran in na zaključku rekonstrukcije (južni strani) doseže obstoječo cesto M10.
Normalni prečni profil ceste znaša:
bankina 1,20 m
robni pas 0,30 m
2 x vozni pas širine ŕ 3,25m 6,50 m
robni pas 0,30 m
srednji ločilni pas 2,00 m
robni pas 0,30 m
2 x vozni pas širine ŕ 3,25m 6,50 m
robni pas 0,30 m
bankina 1,20 m
----------------------------------------------------------------
skupaj 18,60 m
Navedeni pasovi z izjemo bankin so v asfaltni izvedbi.
Na rekonstrukcijskem odseku ceste M10 je treba izvesti naslednje cestne elemente:
križišče pri naselju Dobrava s servisnim sistemom cest na vzhodnem in zahodnem obrobju, v obliki, ki omogoča semaforiziranje, vkjučno z ureditvijo avtobusnih postajališč neposredno za križiščem. Križišče mora omogočati prehod ceste M10 motornemu kot tudi peš in kolesarskemu prometu, vključno kmetijskim vozilom in mehanizaciji,
priključek servisne poti, ki poteka na vzhodni strani ceste M10 (na južni strani) navezati kot desno desni priključek.
Ob rekonstrukciji je treba izvesti naslednje elemente vzporednega servisnega sistema dovoznih poti:
vzhodna stran
Na vzhodni strani je treba izvesti servisno cesto, ki se bo v loku približala obstoječemu železniškemu tiru in potekala vzporedno z njim, nato se na sredini odseka obrnila proti severu in se približa cesti M10 ter potekala vzporedno z njo do obstoječega priključka, iz nje pa urediti dostope do objektov in na kmetijske površine
zahodna stran
Izvesti je treba dovozno cesto kot povezavo med križiščem in naseljem Dobrava in jo podaljšati do naselja Podboršt in Trzin.
Širina opisanih komunikacij servisnega sistema je 4,50 m v asfaltni izvedbi, širina priključnih internih poti pa 4 m.
5. Pogoji in usmeritve za varovanje in razvoj naravne in kulturne dediščine ter prvin krajine
Prostorski izvedbeni akt, PUP, opredeljuje del območja urejanja (glej poglavje 4) BK 6/3 kot območje z možnostjo arheološkega nahajališča. Zaradi možnosti najdb iz antike pod arheološkim varstvom je treba pri vseh posegih na tem območju zagotoviti arheološki nadzor.
6. Pogoji in usmeritve za urbanistično, arhitektonsko in krajinsko oblikovanje
Pogoji so podani v predhodnem poglavju št. 7. Oblikovno ustrezno je treba izvesti oporni zid na delu znižanja nivelete vozišča na obstoječem delu cestnega hrbtišča, zlasti še, ker je predviden na gozdnem obrobju (ustrezna ozelenitev). Treba je tudi strokovno in oblikovno ustrezno urediti ukopno brežino v obstoječo hribino (v območju občinske meje) na zahodni strani rekonstruirane ceste.
7. Usmeritve za varovanje in izboljšanje naravnega, delovnega in bivalnega okolja
Ob izdelavi idejnega projekta za rekonstrukcijo ceste M10 (kot osnova za izdelavo in pogoje PZ) je bila izdelana tudi študija “Hrupna obremenjenost okolja v okviru PSP za lokacijsko dokumentacijo “ razširitev ceste M10, odsek Črnuče–Domžale”, ki jo je izdelal Traffic design in “Presoja hrupne obremenjenosti območja in predlog zaščite za magistralno cesto Šentilj–Dekani, odsek po BCP 294, 295 pododsek Depala vas–Črnuče od km 3+074 do km 4+007, ki ga je izdelal Traffic design v novembru 1997. Ob realizaciji je treba upoštevati vse izsledke tega gradiva.
8. Pogoji in usmeritve za infrastrukturno omrežje, objekte in naprave
Na območju obravnavane rekonstrukcije ceste M10 potekajo obstoječi infrastrukturni vodi, ki prečkajo vozišču obstoječe ceste ali potekajo ob njem.
Pri načrtovanem posegu je treba upoštevati vse že obstoječe in predvidene komunalne vode, ki tangirajo območje predvidene rekonstrukcije oziroma bodo tangirane s predvidenim posegom.
Kanalizacija
Vse meteorne vode iz okoliških naselij in rekonstruirane ceste M10 se vodijo direktno v naravni recipient.
Fekalne kanalizacije na tem območju ni, sicer pa se fekalne vode v območju naselja Dobrava vodijo v greznice
Vodovod
S predvideno rekonstrukcijo ceste M10 se posega tudi v obstoječe vodovodno omrežje (kanal SØ100), ki poteka ob vzhodni strani obstoječe ceste M10 in se končuje v naselju Dobrava.
Vsi predvideni posegi v obstoječe vodovodno omrežje (prestavitve izven vozišča, novogradnje) morajo zagotoviti naselju Dobrava v času gradnje nemoteno preskrbo z vodo.
Elektrika
Ob cesti M10 poteka visokonapetostno omrežje z objektom TP.
Pri nadaljnjem načrtovanju posega je upoštevati vsa prečkanja elektro vodov in vzporednih potekov, ter predvideti vse potrebne prestavitve in zaščite.
Usmeritve za rabo prostora za slo in ds
Zagotoviti je dovoze za interventna vozila do vseh objektov in zagotovi potrebno količino požarne vode.
9. Pogoji in usmeritve glede zaporednosti gradnje
Vse v PZ predvidene posege na obravnavanem odseku ceste M10 je treba izvesti v eni etapi.
10. Potrebna rušenja
Za realizacijo v PZ predvidenega posega je treba porušiti tri objekte v naselju Dobrava, in sicer:
– stanovanjski objekt na parc. št. 654,
– gospodarsko poslopje na parc. št. 653,
– stanovanjski objekt na parc. št. 749,
vse k.o. Črnuče.
11. Tolerance
Vsi predvideni ukrepi se detajlno opredelijo v lokacijskem načrtu. Pri realizaciji določil iz programske zasnove so dopustna odstopanja, če se v nadaljnjem podrobnejšem proučevanju poiščejo rešitve, ki so primernejše s prometno tehničnega, okoljevarstvenega ali oblikovalskega vidika. Ta odstopanja ne smejo biti v nasprotju z javnimi interesi.
12. Kartografska dokumentacija
Sestavni del programskih zasnov je tudi kartografska dokumentacija, in sicer:
– meja ureditvenega območja v M 1:5000,
– katastrski načrt z mejo ureditvenega območja v M 1:2880 in M 1:1000,
– organizacija dejavnosti in namenska raba površin M 1:1000,
– komunalna infrastruktura M 1:2880 in M 1:1000,
– osnovni prečni prerez M 1:50.
5. člen
Te spremembe in dopolnitve prostorskega plana Mestne občine Ljubljana so na vpogled pri:
– Mestni upravi mestne občine Ljubljana, oddelku za urbanizem in okolje in
– izpostavi Upravne enote Ljubljana Bežigrad.
6. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 30-11/98
Ljubljana, dne 17. septembra 1998.
Predsednik
Mestnega sveta
mestne občine Ljubljana
Dimitrij Kovačič l. r.