Na podlagi 39., 43. in 51. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86, Uradni list RS, št. 29/90, 19/93, 47/93 in 71/93), 3. in 5. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 42/85, 47/87, 5/90 in Uradni list RS, št. 10/91, 13/93, 66/93, 61/96, 35/97 in 73/98), 21. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US RS, št. 45/94 – odl. US RS, št. 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US RS, 63/95 – obvezna razlaga, 9/96 – odločba US RS, 44/96 – odločba US RS, 26/97, 70/97 in 10/98) in 20. člena statuta Občine Beltinci (Uradni list RS, št. 41/95) je Občinski svet občine Beltinci na seji dne 9. 10. 1998 sprejel
O D L O K
o oglaševanju v Občini Beltinci
I. SPLOŠNA DOLOČILA
1. člen
S tem odlokom se ureja postavljanje, upravljanje, vzdrževanje in odstranjevanje objektov in naprav (v nadaljevanju: reklamni objekti) za nameščanje obvestil in reklam v obliki plakatov, napisov, znakov, transparentov, simbolov, itd. (v nadaljevanju: oglasi) v Občini Beltinci.
II. VRSTE REKLAMNIH OBJEKTOV
2. člen
Reklamni objekti so stalni in prenosni.
Stalni reklamni objekti so: reklamni stebri, reklamne stene, vgrajene table, na steno pritrjene vitrine, okviri, panoji in elektronske table, na kandelabre pritrjeni okviri in table ter prostostoječi panoji.
Prenosni reklamni objekti so: prenosni panoji in transparenti ter napisi na javnih in drugih vozilih.
Obrazložitev izrazov:
1. Reklama je slika, beseda ali druga oblika izražanja, ki javno opozarja na izdelek, dejavnost ali dogodek.
2. Obvestilo je sporočilo, ki pove nekaj o določeni stvari ali dogodku.
3. Veliki pano (jumbo pano) je pano velikih dimenzij (5,1m x 2,4 m in 3m x 4 m).
4. Obvestilna tabla je plošča, na kateri je napisano ali nameščeno obvestilo o lokaciji podjetja ali firme in njihove dejavnosti.
5. Reklamna tabla je plošča, na kateri je napisana ali nameščena reklama za firmo, izdelek ali dogodek.
6. Reklamni steber je steber na katerega se lepijo ali nameščajo reklame.
7. Prikazovalnik (display) je elektronska naprava, ki omogoča na pritrjenem zaslonu prikazovanje določenih sporočil.
8. Reklamna vitrina je viseča ali prostostoječa omarica v katero se nameščajo oglasi.
9. Svetlobni pano je način oglaševanja, reklamiranja, kjer je obvestilo osvetljeno in vidno tudi ponoči.
10. Transparent je kos blaga ali drugega materiala z napisom ali sliko za javno izražanje, sporočanje in reklamiranje.
11. Reklamni pano je plošča, na katero se pritrdijo ali nalepijo reklamni oglasi ali predmeti; panoji so lahko prostostoječi ali pritrjeni na steno objekta.
12. Reklamno stojalo je stojalo na katero se pritrdijo ali nalepijo reklame.
13. Oglasna mesta so določene lokacije, kjer so postavljeni oziroma nameščeni reklamni stebri in prostostoječi ali na steno objekta pritrjeni reklamni panoji. Namenjeni so lepljenju in nameščanju plakatov z reklamno ali obvestilno vsebino.
3. člen
Glede na velikost in obliko ločimo naslednje reklamne objekte:
1. Velike panoje (jumbo panoje) dimenzij 5,1 m x 2,4 m in 3 m x 4 m.
2. Prostostoječe in stenske reklamne table in reklamne panoje velikosti do 6 m2.
3. Obvestilne table velikosti do 0,5 m2.
4. Reklamna stojala velikosti do 2 m2.
5. Reklamne stebre.
6. Svetlobne panoje in prikazovalnike (displayi) velikosti do 5 m2.
7. Transparente in zastave.
8. Reklamne table na kandelabrih velikosti do 1,5 m2.
9. Reklamne vitrine do 2 m2.
III. POSTAVLJANJE REKLAMNIH OBJEKTOV IN DEJAVNOST OGLAŠEVANJA
4. člen
Reklamne objekte lahko postavi, pritrdi ali vgradi upravljalec oziroma postavitelj (lastnik) reklamnega objekta v skladu z občinskimi prostorskimi izvedbenimi akti, prometnovarnostnimi in drugimi predpisi.
Upravljalec reklamnega objekta je pravna ali fizična oseba, ki upravlja in vzdržuje reklamni objekt, nanj namešča reklame in obvestila skladno z določili tega odloka.
Postavitelj reklamnega objekta je hkrati tudi upravljalec tega objekta, lahko pa objekte odda v upravljanje drugi pravni ali fizični osebi.
Obliko in velikost reklamnega objekta določi pristojna strokovna občinska služba.
Trosenje obvestil (letakov) brez posebnega pisnega dovoljenja pristojne občinske službe ni dovoljeno, enako nameščanje na vetrobranska stekla avtomobilov.
5. člen
Velike panoje (jumbo panoje) lahko postavljajo in upravljajo le pravne in fizične osebe, ki so na podlagi pogodbe z Občino Beltinci pridobile pravico postavljanja in upravljanja. Upravljalec reklamnih objektov je v nadaljevanju imenovan izvajalec oglaševanja.
Reklamne objekte na zemljiščih, ki so v lasti Občine Beltinci, lahko postavlja in upravlja z njimi le pravna in fizična oseba, ki jo pooblasti Občina Beltinci. Po prenehanju pravice postavljanja, reklamnega objekta, ga mora postavitelj oziroma izvajalec oglaševanja v roku 8 dni odstraniti. V primeru, da postavitelj oziroma izvajalec oglaševanja reklamnega objekta ne odstrani v predpisanem roku, ga na njegove stroške odstrani s strani Občine Beltinci, pooblaščena organizacija.
6. člen
Stalne in prenosne reklamne objekte lahko pravne in fizične osebe postavijo tudi na lastnih objektih oziroma funkcionalnih zemljiščih ob teh objektih, v skladu s tem odlokom.
7. člen
Upravljalci reklamnih objektov so dolžni reklamne objekte redno urejevati in vzdrževati ter jih po potrebi obnavljati. Prepovedano je poškodovati reklamne objekte in oglase, nameščene na njih.
8. člen
Dejavnost oglaševanja ima praviloma značaj dobičkonosne dejavnosti. Cena oglaševanja se določi v pogodbi, sklenjeni med izvajalcem oglaševanja in Občino Beltinci. Izvajalec oglaševanja se izbere na podlagi javnega razpisa za celotno območje Občine Beltinci ali ločeno po območjih krajevnih skupnosti.
Izvajalec oglaševanja mora omogočiti občini, krajevnim skupnostim, društvom (občinskim) in drugim nedobičkonosnim organizacijam brezplačno oglaševanje.
Pri postavljanju reklamnih objektov in nameščanju oglasov je potrebno upoštevati določila tega odloka, določila občinskih prostorskih izvedbenih aktov, prometno-varnostnih in drugih predpisov. Reklamne objekte in oglase lahko postavlja oziroma namešča in odstranjuje praviloma s strani občine pooblaščeni izvajalec oglaševanja, v dogovoru z občino oziroma izvajalcem pa tudi lastnik reklamnega objekta oziroma oglaševalec sam.
Prepovedano je odstranjevati in poškodovati oglase, ki so pravilno (skladno z določili 8. in 9. člena tega odloka) nameščeni na oglasnih mestih – reklamnih objektih.
9. člen
Izvajalec oglaševanja je dolžan izvajati dejavnost oglaševanja tako:
– da so oglasi, ki jih namešča na oglasna mesta opremljeni s štampiljko izvajalca oglaševanja in datumom, do katerega dneva sme oglas viseti na oglasnem mestu,
– da so oglasi na oglasnem mestu primerno razvrščeni,
– da poškodovane oglase nadomesti z novimi oziroma jih odstrani, najkasneje v roku dveh dni,
– da odstranjuje oglase, ki niso opremljeni s štampiljko in datumom,
– da so oglasna mesta vzdrževana in njihova okolica urejena,
– da prijavlja komunalnemu inšpektorju ali osebi pooblaščeni za komunalni nadzor nepravilno nameščanje oglasov,
– da po preteku datuma veljavnosti oglasa, le-tega odstrani najkasneje v roku dveh dni,
– da sproti poravnava vse obveznosti, ki izhajajo iz pogodbe sklenjene z Občino Beltinci in iz naslova komunalnih taks,
– da vodi evidenco v knjigi oglaševanja.
10. člen
Izvajalec oglaševanja mora voditi evidenco o:
– oglasnih mestih, ki jih ima v upravljanju,
– naročnikih oglasov, ki so v določenih časovnih terminih pritrjeni na določenih oglasnih mestih.
Knjiga oglaševanja mora vsebovati naslednje podatke:
1. Podatke o izvajalcu oglaševanja:
– uradni naziv izvajalca oglaševanja (ime in priimek oziroma uradni naziv podjetja, organizacije oziroma skupnosti),
– sedež oziroma kraj bivanja izvajalca oglaševanja.
2. Podatke o oglasnem mestu:
– velikost in oblika oglasnega mesta,
– točna lokacija (kraj, objekt, zemljiškoknjižna številka parcele),
– številka in datum dovoljenja za postavitev, izdanega s strani upravne enote,
– rok trajanja dovoljenja (za stalno, za določen čas).
3. Podatke o naročniku oglasa:
– uradni naziv naročnika,
– sedež naročnika,
– datum namestitve oglasa,
– rok trajanja namestitve (število dni),
– plačilo komunalnih obveznosti.
Evidenca o naročniku oglasa se vodi tekoče.
IV. POGOJI ZA POSTAVITEV REKLAMNIH OBJEKTOV
11. člen
Reklamnih objektov iz 1., 2. in 6. točke 3. člena tega odloka (velikih panojev – jumbo, svetlobnih in reklamnih panojev in reklamnih tabel) ni možno postaviti v naslednjih primerih:
– če gre za kmetijska oziroma druga zemljišča, kjer bi postavitev ovirala kmetijsko obdelavo ali vzdrževanje,
– če gre za zemljišča, ki so zavarovana kot naravno ali kulturno območje ali je na njem zgrajen zavarovan objekt,
– če gre za zemljišča, kjer je oviran pogled na značilno panoramo, vasi, kompleksa ali objekta,
– na zelenicah, v parkih ali zemljiščih, kjer bi postavitev zakrila obstoječe ali načrtovane zelenice ali parke,
– če gre za zemljišča, kjer so že legalno postavljene druge obvestilne ali reklamne oznake pa bi se z dodatno postavitvijo zmanjšala njihova sporočilnost,
– na vodnih zemljiščih, razen če si za postavitev pridobi soglasje od upravljalca tega zemljišča,
– v cestnem svetu kategoriziranih cest, razen če si za postavitev pridobi soglasje upravljalca cest,
– na mestih, kjer postavitev zakriva zavarovane ali nezavarovane javne objekte, obeležja, spomenike ali druge pomembne objekte ali naprave,
– na javnih mestih (pločnikih, zelenicah), kjer bi postavitev ovirala osnovno namembnost površine,
– na površinah in objektih, kjer bi se zaradi tega zmanjšala prometna varnost, zaradi zmanjšanja pozornosti udeležencev v prometu ali zmanjšanja zaznavanja prometnih oznak,
– v večjih križiščih, ob cestnih priključkih,
– na površinah, ki služijo kot interventne poti.
12. člen
Reklamnih objektov iz 1., 2. in 6. točke 3. člena tega odloka (velikih panojev – jumbo, reklamnih in svetlobnih panojev in reklamnih tabel) ni možno nameščati:
– na zavarovanih objektih (ki so pod spomeniškim varstvom),
– na starejših objektih z značilno arhitekturno tipologijo,
– na objektih, kjer bi pritrditev kvarila izgled objekta,
– na prodajnih kioskih, energetskih napravah, ograjah ter drevesih, na avtobusnih postajališčih,
– na fasadah objektov, če velikost reklamnega objekta presega polovico površine fasade.
13. člen
Za postavitev reklamnih objektov ob kategoriziranih in nekategoriziranih cestah, je potrebno pridobiti soglasje upravljalca teh cest.
14. člen
Z barvo kot reklamnim sporočilom je možno označiti stanovanjske, gospodarske ali druge objekte ali dele objektov v soglasju vseh lastnikov oziroma upravljalcev teh objektov, ob upoštevanju kriterijev za arhitekturno oblikovanje objektov.
15. člen
Svetlobne panoje in prikazovalnike (displaye) je dopustno postaviti ali namestiti le znotraj ureditvenih območij naselij v Občini Beltinci.
V. OBLIKA IN VSEBINA REKLAMNIH OBJEKTOV
16. člen
Največja dovoljena velikost reklamnih tabel in panojev je 6 m2 (3 m x 2 m), velikih panojev – jumbo panojev pa 5,1 m x 2,4 m oziroma 3 m x 4 m. Oblika je lahko kvadratna ali pravokotna (pokončna ali ležeča). Višina reklamne table oziroma panoja ne sme presegati 3 m oziroma skupaj s podstavkom pa ne sme biti višja od 3,5 m.
17. člen
Na enem mestu je lahko postavljenih več reklamnih objektov, ki morajo biti ločeni med sabo.
18. člen
Obveščanje in reklamiranje na reklamnih objektih se mora izvajati v skladu s sprejetimi moralnimi in družbenimi normami.
VI. IZDAJANJE SOGLASIJ IN DOVOLJENJA
19. člen
Za postavitev, vgraditev ali pritrditev reklamnih objektov si je potrebno pridobiti soglasje pristojnega organa Občine Beltinci. K vlogi za izdajo tega soglasja mora lastnik oziroma upravljalec reklamnega objekta priložiti kopijo katastrskega načrta z vrisanim predlogom postavitve reklamnega objekta, dokaz o pravici postavitve tega na določenem zemljišču (v primeru, da zemljišče ni v lasti Občine Beltinci), ter prijavo za izračun komunalne takse za postavitev reklamnega objekta.
Soglasje se izda v skladu z določili tega odloka in je sestavni del dovoljenja za poseg v prostor, ki ga za prostostoječe reklamne objekte izda lastniku oziroma upravljalcu reklamnega objekta za urejanje prostora pristojni organ upravne enote.
20. člen
Soglasje se izda za določen oziroma za nedoločen čas.
Soglasje se lahko prekliče, če to zahtevajo novonastale prometne in druge razmere, če znak ni potreben ali primeren, če objekt ali bližnja okolica nista primerno vzdrževana ali niso izpolnjeni drugi pogoji iz soglasij in dovoljenj upravnih organov.
VII. ODSTOPANJA
21. člen
Izjemoma je mogoče postaviti reklamne objekte tudi izven lokacij stalnih oglasnih mest, vendar le za določen čas in ob izjemnih prireditvah (volitve, kulturne, športne, humanitarne in druge prireditve, ki promovirajo občino, naselje in okolico).
Kljub določilu iz prvega odstavka tega člena, ni mogoče postaviti reklamnih objektov na mestih, kjer bi bila ogrožena varnost cestnega prometa.
VIII. PREHODNA DOLOČBA
22. člen
Za vse reklamne objekte na območju Občine Beltinci, ki so ob sprejetju tega odloka že postavljeni, vgrajeni ali pritrjeni brez dovoljenja, si morajo njihovi lastniki pridobiti soglasje pristojne strokovne službe Občine Beltinci, najkasneje v roku 3 mesecev po objavi tega odloka v Uradnem listu RS.
IX. NADZOR
23. člen
Nadzor nad izvajanjem določb tega odloka opravlja urbanistični inšpektor in občinski komunalni inšpektor oziroma oseba pooblaščena za komunalni nadzor, vsak v okviru svojih pristojnosti.
Komunalni inšpektor oziroma oseba pooblaščena za komunalni nadzor ima pravico z odločbo:
1. odrediti, da se nepravilnosti, ki jih ugotovi, odpravijo v roku, ki ga določi,
2. odrediti, da je potrebno reklamni objekt odstraniti:
– če je prenehala pravica postavljanja,
– če upravljalec reklamnega objekta ne urejuje ali ne vzdržuje skladno z določili tega odloka,
3. odrediti, da se uvede postopek izbire novega izvajalca oglaševanja, kolikor se večkrat zaporedno ugotovijo nepravilnosti pri izvajanju te dejavnosti.
X. KAZENSKE DOLOČBE
24. člen
Z denarno kaznijo od 100.000 SIT do 150.000 SIT se kaznuje za prekršek pravna oseba – upravljalec reklamnih objektov oziroma izvajalec oglaševanja če:
1. reklamni objekt ne odstrani po prenehanju pravice postavljanja (5. člen),
2. reklamni objekt ne urejuje in vzdržuje redno (7. člen),
3. izvaja dejavnost oglaševanja v nasprotju z določili 9. člena,
4. postavi reklamni objekt v nasprotju z določili 11. člena tega odloka,
5. namesti reklamni objekt v nasprotju z določili 12. člena,
6. označi z barvo kot reklamnim sporočilom objekt ali dele objekta v nasprotju z določili 14. člena,
7. postavi ali namesti svetlobne panoje zunaj ureditvenih območij naselij v Občini Beltinci (15. člen),
8. ne upošteva določil glede velikosti, oblike in vsebine reklamnih objektov (3., 16., 17. in 18. člen).
Z denarno kaznijo od 10.000 SIT do 30.000 SIT se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe – upravljalca reklamnega objekta oziroma izvajalca oglaševanja, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
Samostojen podjetnik se kaznuje za enak prekršek z denarno kaznijo od 50.000 SIT do 100.000 SIT.
25. člen
Z denarno kaznijo od 50.000 SIT do 100.000 SIT se kaznuje za prekršek pravna oseba, ki ni izvajalec oglaševanja, če namešča oglase na oglasna mesta ali izven njih (8. člen).
Z denarno kaznijo od 10.000 SIT do 20.000 SIT se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, z denarno kaznijo od 30.000 SIT do 50.000 SIT pa samostojen podjetnik in z denarno kaznijo od 10.000 do 20.000 SIT posameznik (fizična oseba), če stori prekršek iz prvega odstavka tega člana.
26. člen
Z denarno kaznijo od 10.000 SIT do 20.000 SIT se kaznuje za prekršek posameznik, če:
1. poškoduje reklamne objekte, reklame ali obvestila, nameščene na njih (7. člen),
2. odstrani ali poškoduje oglase, ki so pravilno nameščeni na oglasnih mestih (8. člen).
Kolikor komunalni redar oziroma nadzorna občinska služba zaloti posameznika (fizično osebo) pri storitvi prekrškov, je mogoče denarno kazen 10.000 SIT izterjati na kraju storitve prekrška. O plačilu denarne kazni se storilcu prekrška izda potrdilo.
XI. KONČNA DOLOČBA
27. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 066/98
Beltinci, dne 9. oktobra 1998.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Beltinci
Marjan Maučec l. r.