Na podlagi 43. in 100. člena zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 54/92 – popr., 56/92, 42/94), 6. člena pravilnika o standardih in normativih socialnovarstvenih storitev (Uradni list RS, št. 52/95, 2/98) in 22. člena statuta Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 23/95) je Občinski svet občine Sevnica na seji dne 30. 9. 1998 sprejel
O D L O K
o organiziranju pomoči na domu in merilih za določanje plačil storitev
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
V Občini Sevnica organizira in izvaja pomoč na domu Center za socialno delo Sevnica kot javno službo. Pomoč v obliki socialne oskrbe izvajajo strokovni delavc iz višjo izobrazbo in laični delavci z najmanj 3. stopnjo izobrazbe in verificiranim programom za izvajanje storitve.
2. člen
Upravičenci do socialne oskrbe na domu so:
a) osebe, stare nad 65 let, ki lahko z občasno ali nekaj-urno dnevno pomočjo ohranijo zadovoljivo duševno in telesno počutje, tako da jim institucionalno varstvo ni potrebno;
b) osebe, mlajše od 65 let, ki so se znašle v stiski zaradi invalidnosti ali akutnega zdravstvenega stanja;
c) osebe s statusom invalida po zakonu o družbenem varstvu telesno prizadetih oseb oziroma delovnih invalidov I. kategorije, ki so po oceni pristojne komisije nesposobne za samostojno življenje, vendar jim uporaba storitve nadomešča varstvo v instituciji;
d) družine kronično bolnih otrok ali otrok z motnjami v telesnem in duševnem razvoju, če jim uporaba storitev nadomešča institucionalno varstvo.
3. člen
Pomoč na domu obsega socialno oskrbo upravičenca v primeru invalidnosti, starosti ter v drugih primerih, ko socialna oskrba na domu lahko nadomesti institucionalno varstvo.
Ta pravilnik določa merila, po katerih se določi oprostitev in olajšava pri plačilu socialnovarstvene storitve “Pomoč na domu”, ki po zakonu ni brezplačna.
4. člen
Občina Sevnica sklene z izvajalcem pogodbo o izvajanju storitev, medsebojnih obveznostih in pravicah.
5. člen
Izvajanje službe pomoč na domu nadzira Odbor za zdravstveno varstvo in socialo pri občinskem svetu.
II. OBSEG STORITEV
6. člen
Socialna oskrba na domu obsega naslednje vrste storitev:
– gospodinjska pomoč,
– pomoč pri vzdrževanju osebne higiene,
– pomoč pri ohranjanju socialnih stikov.
7. člen
Kot gospodinjska pomoč, do katere je upravičenec upravičen največ 5 ur tedensko se šteje:
– dostava hrane,
– vzdrževanje stanovanjskega prostora, čiščenje, pranje, likanje, postiljanje, nakupovanje, kurjava, druga dela po dogovoru.
Kot pomoč pri vzdrževanju osebne higiene, do katere je upravičenec upravičen v obsegu največ 3 ure tedensko, se šteje:
– pri oblačenju, pomoč pri hranjenju, pomoč pri opravljanju osnovnih življenjskih potreb.
Kot pomoč pri ohranjanju socialnih stikov, do katere je upravičenec upravičen v obsegu največ 1 uro tedensko, se šteje:
– družabništvo, preprečevanje osamljenosti, pomoč za samopomoč, vzpostavljanje socialne mreže z okoljem in sorodstvom, spremljanje pri opravljanju nujnih obveznosti, informiranje ustanov ter priprava upravičenca ter njihove družine na institucionalno varstvo.
Obseg posameznih vrst storitev glede na specifike koristnikov določi socialna delavka, ki posamezen primer obravnava.
V izjemnih primerih je upravičenec upravičen do storitev v večjem obsegu ur, vendar le po predhodnem dogovoru s socialno službo.
III. CENA IN PLAČILO STORITEV
8. člen
Osnova za plačilo je cena storitve, ki jo je deležen upravičenec. Cena storitve obsega vse stroške, razen sredstev za investicijsko vzdrževanje in investicije. Storitev se zaračunava po dejansko opravljenih urah.
9. člen
Vrednost urne postavke za opravljeno storitev znaša ob sprejemu tega pravilnika 1.390 SIT in se usklajuje z rastjo vrednosti koeficienta za izračun plač v negospodarstvu objavljenega v Uradnem listu RS.
10. člen
Višina prispevka plačila pomoči na domu je odvisna od materialnega stanja upravičenca in zavezancev, ki ga določajo vsi dohodki in osebni prejemki (v nadaljevanju: ugotovljeni dohodki), ugotovljeni na način kot ga določa zakon za prejemnike denarnega dodatka. Višina prispevka je odvisna od ugotovljenega dohodka na družinskega člana in znaša:
----------------------------------------------------------------
Pri dohodku na družinskega člana
– v % od povprečne neto plače % prispevka k
vseh zaposlenih v RS v preteklem letu ceni storitev
----------------------------------------------------------------
manj kot 50% 15%
50–65% 25%
65–80% 35%
80–100% 50%
100–125% 65%
nad 125% 100%
----------------------------------------------------------------
11. člen
Zavezanci za plačilo storitev po tem odloku so poleg upravičenca osebe, ki jih do upravičenca veže preživninska obveznost, ki izhaja iz samega zakona ali pogodbenega razmerja.
12. člen
Če je upravičenec lastnik nepremičnega premoženja, ki mu ne daje dohodkov za plačilo stroškov je oproščen plačila storitev delno ali v celoti le, če pristane na zemljiško knjižno zavarovanje terjatve občine, ki ustreza ocenjenim stroškom oprostitve. Zemljiškoknjižno zavarovanje opravi občina sama na predlog Centra za socialno delo.
IV. OLAJŠAVE IN OPROSTITVE PLAČILA STORITEV
13. člen
Upravičenci, ki nimajo dovolj lastnih sredstev za plačilo storitev pomoči družini na domu, nimajo niti premoženja ali zavezancev, ki bi jih bili dolžni preživljati, lahko pri Centru za socialno delo Sevnica vložijo prošnjo za delno ali celotno oprostitev plačila storitev.
O delni ali celotni oprostitvi plačila storitev po tem odloku odloča Center za socialno delo Sevnica po postopku in na način, kot je to določeno po predpisih o socialnem varstvu. Zbrani prispevki so del občinskih proračunskih virov, ki se uporablja za izvajanje navedenega programa.
14. člen
Pomoč na domu je v celoti brezplačna za naslednje skupine upravičencev, ki sklenejo dogovor o izvajanju storitve:
a) prejemnike denarnega dodatka po zakonu o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 54/92 in 42/94),
b) prejemnike nadomestila za invalidnost po zakonu o družbenem varstvu telesno in duševno prizadetih oseb (Uradni list SRS, št. 41/83),
c) otroke, ki so upravičeni do dodatka za nego po zakonu o družinskih prejemkih (Uradni list RS, št. 65/93, 71/94 in 73/95).
15. člen
Oprostitev plačila ali delna oprostitev plačila pomoči na domu se lahko dodeli za določen čas, največ za dobo 3 mesecev.
Oprostitev plačila ali delna oprostitev plačila storitev se ponovno dodeli za isti čas, če se ugotovi, da je to najbolj smotrn in primeren način za reševanje trenutne situacije upravičenca in je sklenjen nov dogovor o izvajanju.
16. člen
Upravičenec izgubi pravico do celotne ali delne oprostitve plačila storitev pomoči na domu:
a) če gre v institucionalno varstvo;
b) če je pridobil pravico do plačila oziroma plačila ne da bi predhodno izrabil vse pravne možnosti za določitev in izterjavo preživninske obveznosti, če je do njih upravičen;
c) če je pridobil dovolj lastnih sredstev ali sredstev zavezancev, da do oprostitve ali delnega doplačila ni več upravičen.
17. člen
Upravičenec ali zavezanec, ki je delno ali v celoti oproščen plačila stroškov, je dolžan sporočiti Centru za socialno delo vsako spremembo, ki bi lahko vplivala na višino oprostitve v 15 dneh po nastanku spremembe. Kolikor upravičenec, ki mu je bila priznana pravica do oprostitve ali olajšave, ne sporoči spremembe, ki bi lahko vplivala na oprostitev ali olajšavo pri plačilu storitev, je dolžan povrniti vse stroške storitev, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, in sicer od dneva, ko mu je bila pravica neupravičeno priznana.
V. FINANČNI VIRI ZA IZVAJANJE POMOČI NA DOMU
18. člen
Za izvajanje pomoči na domu se sredstva zagotavljajo iz:
– občinskega proračuna,
– državnega proračuna preko sistema izravnave,
– plačila uporabnikov storitev.
VI. SKLEPANJE DOGOVORA O NUDENJU POMOČI NA DOMU
19. člen
Med upravičencem in izvajalcem se sklene dogovor o načinu in trajanju izvajanja storitve ter plačilu storitve, pri čemer pa se upravičenca opozori na vse pravice in obveznosti, ki izhajajo iz tega odloka.
20. člen
Storitve po tem odloku se za vsakega upravičenca evidentirajo pri Centru za socialno delo Sevnica. Evidenca pomoči na domu obsega:
– evidenco dogovorov,
– evidenco opravljenih storitev,
– evidenco izvajalcev storitev,
– evidenco opravljenih poti.
VII. KONČNA DOLOČBA
21. člen
Ta odlok začne veljati z dnem sprejema odloka in se uporablja od 1. 10. 1998.
Št. 57100-0001/98/101
Sevnica, dne 30. septembra 1998.
Podpredsednik
Občinskega sveta občine Sevnica
Štefan Teraž, dipl. inž. l. r.