Na podlagi 29. in 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98) in v skladu z uredbo o skupnih osnovah in kriterijih za notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v organih državne uprave (Uradni list RS, št. 24/98, 56/98) je Občinski svet občine Ravne na Koroškem na 4. seji dne 22. 3. 1999 na predlog županje sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Ravne na Koroškem
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ustanavljajo organi občinske uprave, določa se njihovo delovno področje ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine na delovnih področjih, določenih s tem odlokom.
3. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, s podjetji ter z drugimi organizacijami glede izmenjave mnenj, izkušenj, podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
4. člen
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter z dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka dajejo predstavnikom sredstev javnega obveščanja župan, podžupan in tajnik občinske uprave, po njihovem pooblastilu pa lahko tudi vodje oddelkov občinske uprave ali delavec, ki ga pooblasti župan oziroma tajnik občinske uprave.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
5. člen
Organizacija občinske uprave je oblikovana tako, da se zagotavlja:
– strokovno, učinkovito in racionalno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev v postopkih,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
6. člen
V občinski upravi so ustanovljene naslednje organizacijske enote:
– županstvo,
– oddelek za komunalno cestno gospodarstvo, urejanje stavbnih zemljišč in stanovanjsko gospodarstvo,
– oddelek za splošno gospodarstvo in krajevne skupnosti,
– oddelek za okolje, prostor in ekologijo,
– oddelek za družbene dejavnosti,
– oddelek za plan, proračun in finance.
7. člen
Županstvo na področju splošnih, normativnopravnih, upravnih zadev, dolgoročnih in kratkoročnih planskih zadev:
– opravlja strokovna, organizacijska, administrativna in tehnična opravila za potrebe župana, podžupana, občinskega sveta in njegovih teles, za člane občinskega sveta, nadzorni odbor ter druge občinske organe,
– opravlja kadrovske zadeve,
– opravlja sprejem in odpremo pošte ter arhiviranje zadev za potrebe občinskih organov,
– opravlja gospodarjenje z zgradbo občine in s tehnično opremo,
– opravlja avtomatsko obdelavo podatkov za potrebe organov občine,
– opravlja pripravo splošnih in drugih aktov, mnenj in stališč, ki jih sprejema župan, občinski svet in drugi občinski organi,
– sestavlja pogodbe, ocenjuje sprejete pogodbe, in opravlja pravno spremljanje pogodb,
– opravlja strokovno pravno pomoč pri izvajanju volilnih opravil,
– opravlja pravno pomoč županu, občinskemu svetu in drugim občinskim organom,
– vodi upravni postopek in izdaja odločbe v teh postopkih na II. stopnji,
– vodi evidenco o upravnih stvareh,
– sodeluje v upravnih postopkih, ki jih vodijo drugi pristojni organi,
– koordinira, vodi in nadzira delo drugih oddelkov,
– sodeluje in koordinira delo pri pripravi in izvajanju dolgoročnih in kratkoročnih načrtov,
– vodi in sodeluje pri projektnih nalogah komunalnega in cestnega inšpekcijskega nadzora in redarstva, opredeljenega s posebnim odlokom.
8. člen
Oddelek za komunalno cestno gospodarstvo, urejanje stavbnih zemljišč in stanovanjsko gospodarstvo opravlja naloge, ki se nanašajo na strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge ter nadzor na področju:
– vzdrževanja, rekonstrukcije in novogradnje na lokalnih cestah, javnih poteh in gozdno kamionskih cestah,
– urejanja javnih površin za pešce, kolesarskih stez in zelenih površin,
– oskrbe s pitno vodo,
– ravnanja s komunalnimi odpadki,
– javne snage in čiščenja javnih površin, zimske službe ter urejanja in vzdrževanja parkirišč,
– odvajanja in čiščenja komunalnih in padavinskih odplak,
– oskrbe s toplotno energijo in plinom,
– dimnikarskih dejavnostih,
– pogrebne in pokopališke dejavnosti,
– lokalnega prometa in prometne signalizacije,
– katastra komunalnih naprav,
– stanovanjskega gospodarstva.
Oddelek za komunalno-cestno gospodarstvo, urejanje stavbnih zemljišč in stanovanjsko gospodarstvo ima še naslednje naloge:
– pripravlja proračun za ta področja in skrbi za njegovo izvrševanje v skladu s proračunom za te dejavnosti,
– pripravlja strategijo razvoja in programske usmeritve posameznih dejavnosti s področja komunalno-cestno-stanovanjskega gospodarstva in urejanja stavbnih zemljišč,
– izvaja strokovne naloge, kadar je občina ustanovitelj ali soustanovitelj javnega podjetja ali zavoda na področju gospodarskih javnih služb,
– pripravlja strokovne podlage za ustanovitev in organizacijo gospodarskih javnih služb,
– usklajuje programe gospodarskih javnih služb, skrbi za njihovo izvajanje in izvaja nadzor nad izvajanjem,
– pripravlja projekte in investicijske programe ter opravlja nadzor nad investicijami iz teh področij,
– upravlja z občinskim premoženjem, skrbi za pravne posle prometa občinskega nepremičnega in premičnega premoženja,
– upravlja promet s stavbnimi zemljišči in stanovanji,
– vodi evidence stavbnih zemljišč in stanovanj,
– spremlja in pripravlja prijave na razpise za pridobitev sredstev na teh področjih, pripravlja razpise ter zbira ponudbe za realizacijo nalog in projektov na teh področjih,
– pripravlja strokovna gradiva in analize iz teh področij za potrebe župana, podžupana, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, nadzornega odbora in drugih organov občine,
– opravlja še druga dela iz pristojnosti občine, ki po svoji naravi sodijo v ta področja, ali po pooblastilu in nalogu župana, podžupana ter tajnika občinske uprave.
9. člen
Oddelek za splošno gospodarstvo in krajevne skupnosti opravlja naslednje naloge, ki se nanašajo na strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge ter nadzor:
– pripravlja strategijo razvoja občine in programske usmeritve ter programe razvoja posameznih dejavnosti s področja gospodarstva, malega gospodarstva, obrti, turizma, gostinstva in kmetijstva,
– spremlja in analizira gospodarska gibanja v občini,
– pripravlja in vodi postopke pospeševanja podjetništva, turizma, kmetijstva in razvoja podeželja s strani občine,
– vodi natečaje za dodeljevanje sredstev na področju malega gospodarstva in kmetijstva,
– pripravlja in vodi postopke pospeševanja razvoja demografsko ogroženih območij,
– izvaja upravne in strokovne naloge s področja zaščite, reševanja in varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter pripravlja odloke in druge akte,
– organizira in koordinira delovna področja upravnih zadev s teh podočij,
– opravlja svetovalno dejavnost in nudi strokovno pomoč občanom in pravnim osebam pri pridobivanju upravnih dokumentov za izvajanje dejavnosti,
– pripravlja proračun za te dejavnosti in skrbi za njegovo izvrševanje v skladu s proračunom za te dejavnosti,
– opravlja vse strokovne, organizacijske in administrativno-tehnične naloge za organe krajevnih, četrtnih in vaških skupnosti,
– organizira zbore občanov in druge postopke javnih obravnav,
– spremlja in pripravlja prijave na razpise za ta področja, pripravlja razpise ter zbira ponudbe za realizacijo nalog iz teh področij,
– pripravlja strokovna gradiva in analize iz teh področij za potrebe župana, podžupana, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, nadzornega odbora in drugih organov občine,
– opravlja še druga dela iz pristojnosti občine, ki po svoji naravi sodijo na ta področja, ali po pooblastilu in nalogu župana, podžupana in tajnika občinske uprave.
10. člen
Oddelek za okolje, prostor in ekologijo opravlja naslednje naloge, ki se nanašajo na strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge:
– pripravlja programska izhodišča za sprejemanje prostorskih aktov in pripravlja smernice za izdelavo prostorskih izvedbenih aktov,
– pripravlja prostorske akte občine,
– vodi evidenco posegov v prostor in analizira stanje posegov v prostor, pripravlja oziroma sodeluje pri izdelavi študije in projektov,
– nudi strokovno pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora, varovanja dobrin splošnega pomena ter skrbi za njihovo smotrno rabo,
– usmerja dejavnosti v prostoru in njihovo prostorsko organizacijo ter določa namensko rabo prostora tako, da je usklajena s prostorskimi možnostmi in z družbenimi potrebami in načrti predvidenih dejavnosti v prostoru za skladen gospodarski in socialni razvoj,
– pripravlja programe varstva okolja, operativne programe in študije ranljivosti okolja za območje občine,
– pripravlja sanacijske programe za odpravo posledic in virov obremenitve okolja ter skrbi za njihovo izvedbo,
– pripravlja proračun in izvaja programe v skladu s proračunom teh dejavnosti,
– opravlja druge naloge varstva okolja, ki jih določajo posebni predpisi s področja okolja,
– spremlja razpise za pridobitev sredstev na teh področjih, jih pripravlja in zbira ponudbe za realizacijo nalog in projektov s teh področij,
– pripravlja strokovna gradiva in analize s teh področij za potrebe župana, podžupana, občinskega sveta in njegovih teles, nadzornega odbora in drugih organov občine,
– opravlja še druge naloge iz pristojnosti občine, ki po svoji naravi sodijo na ta področja, ali po pooblastilu in nalogu župana, podžupana ter tajnika občinske uprave.
11. člen
Oddelek za družbene dejavnosti opravlja naloge, ki se nanašajo na strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge na področjih:
– skladnega razvoja izobraževanja, kulture, športa, otroškega varstva, dela z mladimi, socialnega skrbstva in zdravstva,
– priprave razvojnih usmeritev in razvojnih programov in projektov na teh področjih,
– uresničevanja ustanoviteljskih pravic za javne zavode,
– priprave in vodenja ustanoviteljskih pravic za javne zavode,
– priprave in vodenja investicij in investicijskega vzdrževanja,
– priprave in izvajanja javnih del,
– koordinacije in naloge s področja varovanja kulturne dediščine,
– priprave proračunov in izvajanja programov v skladu s proračunom teh dejavnosti,
– koordinacije delovanja subjektov na področjih družbene dejavnosti in nadzora nad izvajanjem programov,
– priprave proračuna in izvrševanje nalog v skladu s proračunom za te dejavnosti,
– spremljanja in prijave na razpise za pridobitev sredstev ter priprave razpisov in zbiranje ponudb za realizacijo nalog in projektov na teh dejavnostih,
– priprave strokovnih gradiv in analiz za potrebe župana, podžupana, občinskega sveta in njegovih teles, nadzornega odbora in drugih organov občine,
– realiziranja drugih nalog iz pristojnosti občine, ki po svoji naravi sodijo na ta področja, ali po pooblastilu in nalogu župana, podžupana ter tajnika občinske uprave.
12. člen
Oddelek za plan, proračun in finance opravlja naslednje naloge, ki se nanašajo na strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge ter nadzor:
– opravlja vse naloge v skladu z zakoni in s predpisi,
– pripravlja izhodišča za sestavo primerne porabe občine,
– pripravlja sestavo proračuna in skrbi za njegovo izvrševanje ter izdelavo drugih planskih dokumentov,
– pripravlja finančna poročila in zaključni račun,
– opravlja finančnoknjigovodska in druga strokovna opravila za proračun, krajevne skupnosti, režijske obrate, občinske sklade,
– spremlja, analizira davke iz občinske pristojnosti in v skladu z zakoni pripravlja strokovne podlage za njihovo uvedbo oziroma usklajevanje,
– vodi in knjiži investicije,
– pripravlja finančni del pogodb, spremlja, izvršuje in analizira ter skrbi za realizacijo finančnih obveznosti po pogodbah,
– vodi, analizira in skrbi za finančno likvidnost občine in tekočo situacijo na finančnem trgu ter racionalno porabo denarnih sredstev,
– pripravlja premoženjsko bilanco občine,
– pripravlja vsa finančna, statistična in druga poročila, zahtevana po zakonu,
– pripravlja strokovna gradiva, analize in poročila iz teh področij za potrebe župana, podžupana, občinskega sveta in njegovih teles, nadzornega odbora in drugih organov občine,
– opravlja druge naloge iz pristojnosti občine, ki sodijo na ta področja po pooblastilu in nalogu župana, podžupana ter tajnika občinske uprave.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
13. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino, nadzoruje, usmerja in daje navodila za vodenje občinske uprave.
14. člen
Občinsko upravo vodi tajnik občinske uprave neposredno. Imenuje in razrešuje ga župan.
Tajnik občinske uprave poleg tega:
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v projektnih skupinah,
– koordinira delo organov občinske uprave in skrbi za delovno disciplino,
– zagotavlja opravljanje strokovnih in drugih nalog, ki so skupne organom občinske uprave,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z upravno enoto in drugimi organi v občini,
– opravlja druge naloge po odredbi župana.
Tajnik občinske uprave lahko izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja delavcev občinske uprave, če ga za to pooblasti župan.
Tajnik občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
Tajnik občinske uprave lahko za posamezne naloge v zvezi z vodenjem oddelkov občinske uprave pooblasti vodje teh oddelkov, ki jih imenuje in razrešuje župan.
Tajnik občinske uprave mora imeti višjo ali visoko strokovno izobrazbo.
15. člen
Oddelke občinske uprave vodijo vodje oddelkov, ki jih imenuje in razrešuje župan. Vodje odločajo o upravnih, strokovnih in drugih zadevah, za katere je organiziran oddelek občinske uprave v skladu s pooblastili in pristojnostmi.
Vodje sodelujejo z drugimi oddelki občinske uprave pri reševanju skupnih zadev in v okviru svoje pristojnosti sodelujejo z državnimi organi.
Vodja je za svoje delo odgovoren tajniku občinske uprave.
16. člen
Delavci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, s statutom občine in pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest, v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih za opravljanje posameznih nalog določajo zakoni in drugi predpisi, ter po navodilih vodje oddelka. Za svoje delo so odgovorni vodjem oddelka, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
17. člen
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Župan določi sestavo kolegija glede na obravnavano problematiko. Kolegij sklicuje župan, v njegovi odsotnosti pa tajnik občinske uprave. Kolegij se sklicuje po potrebi, vendar pa najmanj enkrat na mesec.
18. člen
Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več delavcev oziroma sodelovanje delavcev različnih strok in stopenj znanja iz različnih organov občinske uprave oziroma notranjih organizacijskih enot, lahko župan ustanovi delovne skupine ali druge oblike sodelovanja. Z aktom o ustanovitvi župan določi sestavo delovne skupine, vodjo delovne skupine in rok za izvedbo naloge.
19. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali strokovnost in jih delavci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi sestava, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20. člen
Župan Občine Ravne na Koroškem v roku enega meseca po sprejetju odloka o organizaciji in delovnem področju občinske uprave izda pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi, ki je podlaga za razporeditev delavcev na ustrezna delovna mesta.
21. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati na območju Občine Ravne na Koroškem odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Ravne–Prevalje (Uradni list RS, št. 51/95).
22. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-04-1/99-11
Ravne na Koroškem, dne 22. marca 1999.
Županja
Občine Ravne na Koroškem
Ivana Klančnik l. r.