Na podlagi 29. in 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98 in 74/98), 23. člena statuta Občine Laško (Uradni list RS, št. 34/95) in v skladu z uredbo o skupnih osnovah in kriterijih za notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v organih državne uprave (Uradni list RS, št. 24/98 in 56/98) je Občinski svet občine Laško na 5. seiji dne 18. 5. 1999 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Laško
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ustanovi občinska uprava v Občini Laško, določi organizacija in delovno področje ter urejajo druga vprašanja v zvezi z njenim delovanjem.
2. člen
Za opravljanje nalog občinske uprave se v Občini Laško ustanovi enovit organ: Občinska uprava občine Laško, s sedežem v Laškem, Mestna ulica 2 (v nadaljnjem besedilu: občinska uprava).
3. člen
Občinska uprava mora pri izvrševanju nalog zagotavljati:
– zakonito, strokovno, učinkovito in racionalno izvajanje funkcij uprave,
– koordinirano izvajanje nalog in učinkovito izvajanje projektnih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
4. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava v zadevah lokalnega pomena. sodeluje z organi uprave drugih občin, državnimi organi, s krajevnimi skupnostmi, javnimi zavodi, gospodarskimi javnimi službami in drugimi organizacijami.
5. člen
Občinska uprava lahko na podlagi pogodbe ali občinskega predpisa opravlja določene strokovne naloge za javne zavode, agencije, sklade, zveze, društva in druge organizacije.
6. člen
Delo občinske uprave je javno.
O delu občinske uprave obvešča javnost župan ali od njega pooblaščeni delavec občinske uprave.
Delavci občinske uprave morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili, z dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, z novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah ter z drugimi oblikami sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
7. člen
Občinska uprava opravlja strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične, administrativne in druge naloge na področju normativnopravnih, upravnih in splošnih zadev, javnih financ, družbenih dejavnosti, varstva okolja in urejanja prostora, gospodarskih javnih služb in javne infrastrukture, gospodarskih dejavnosti, turizma in kmetijstva, gospodarjenja s stavbnimi zemljišči, varstva pred naravnimi nesrečami, zaščite in reševanja, požarne varnosti, inšpekcijskega nadzorstva in občinskega redarstva.
Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz občinske pristojnosti, določene z zakoni ali drugimi splošnimi akti.
8. člen
V občinski upravi se naloge, s katerimi se zagotavlja izvrševanje funkcij uprave, opravljajo v notranjih organizacijskih enotah, oblikovanih za posamezne sklope delovnih področij.
Občinska uprava ima naslednje notranje organizacijske enote:
1. oddelek za družbene dejavnosti;
2. oddelek za gospodarske javne službe, okolje in prostor;
3. oddelek za proračun in finance;
4. urad župana;
5. režijski obrat.
9. člen
Oddelek za družbene dejavnosti opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– osnovno in glasbeno šolstvo,
– predšolsko vzgojo in varstvo,
– izobraževanje odraslih,
– šport,
– socialno varstvo,
– kulturo in knjižničarstvo,
– zdravstveno in lekarniško dejavnost,
– javna dela.
Oddelek za gospodarske javne službe, okolje in prostor opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– urejanje prostora, prostorski plan in prostorske izvedbene načrte, posege v prostor,
– varovanje okolja, sanacijo posledic obremenitve okolja, sanacijo posledic naravnih nesreč,
– gospodarske javne službe,
– urejanje prometa,
– izvajanje občinskih investicij in investicijskega vzdrževanja občinskega premoženja.
Oddelek za proračun in finance opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– proračun in zaključni račun občine,
– premoženjsko bilanco občine,
– računovodske naloge za občinski proračun, sklade, krajevne skupnosti, javne zavode, zveze društev in druge proračunske uporabnike,
– občinske davke, takse in druge prihodke občine,
– spremlja natečaje in razpise za sofinanciranje in kreditiranje lokalnih projektov iz dravnega proračuna in skladov.
Urad župana opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– normativnpravne akte za organe občine,
– upravni postopek na drugi stopnji,
– splošne in kadrovske zadeve, lokalne volitve, krajevne skupnosti,
– informatiko, protokol, administrativne, pomožne in tehnične dejavnosti,
– javna naročila,
– zaščito in reševanje, varstvo pred naravnimi nesrečami, varstvo pred požarom, gasilstvo,
– obrambne dokumente,
– strokovne in administrativno-tehnične naloge za organe občine,
– premoženjskopravne zadeve, gospodarjenje z občinskim premoženjem,
– stanovanjsko gospodarstvo,
– občinsko redarstvo, inšpekcijski nadzor,
– pospeševanje gospodarskih dejavnosti – podjetništvo in obrt, kmetijstvo, turizem in trgovino, razvoj demografsko ogroženih območij,
– druge naloge, ki po vsebini ne sodijo v pristojnost drugih notranjih organizacijskih enot.
Režijski obrat opravlja dejavnosti gospodarskih javnih služb:
– gospodarjenja s stavbnimi zemljišči,
– dejavnosti, ki se ne zagotavljajo v drugih oblikah gospodarskih javnih služb,
– del nalog dejavnosti oskrbe s pitno vodo ter odvajanja in čiščenja odpadnih in padavinskih voda.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
10. člen
Predstojnik občinske uprave je župan. Župan predstavlja in zastopa občinsko upravo ter usmerja in nadzoruje delo občinske uprave.
11. člen
Delo občinske uprave neposredno vodi tajnik občine.
Tajnika imenuje in razrešuje župan.
Tajnik odloča v upravnem postopku na prvi stopnji.
Tajnik je za svoje delo odgovoren županu.
Tajnik občine mora imeti univerzitetno izobrazbo.
12. člen
Notranje organizacijske enote vodijo višji upravni delavci v nazivu vodje. Vodje notranjih organizacijskih enot imenuje in razrešuje župan, za svoje delo so odgovorni županu in tajniku občine.
Urad župana vodi tajnik občine.
Delo oddelkov neposredno koordinira, strokovno usmerja in nadzoruje tajnik.
13. člen
Vodje notranjih organizacijskih enot načrtujejo, neposredno organizirajo, vodijo in usmerjajo ter nadzorujejo delo enote, skrbijo za zakonito in pravočasno delo enote, odločajo o zadevah z delovnega področja notranje organizacijske enote, za katere jih pooblasti tajnik, in opravljajo najzahtevnejše naloge v notranjih organizacijskih enotah.
14. člen
Število delovnih mest v občinski upravi, število višjih upravnih delavcev, upravnih in strokovnotehničnih delavcev ter katalog vseh delovnih mest občinske uprave določi župan s pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest.
Zaradi zagotovitve polne zaposlenosti, racionalnega razporejanja delavcev glede na njihovo strokovno usposobljenost in glede na delovne potrebe uprave lahko župan s sistemizacijo oblikuje delovna mesta in razporeja delavce ne glede na opredelitev delovnih področij notranjih organizacijskih enot iz 9. člena tega odloka.
Delovna mesta s posebnimi pooblastili so delovna mesta občinske inšpekcije in občinskega redarstva.
15. člen
Delavci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, s statutom občine in s pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest, v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih za opravljanje posameznih nalog določajo zakoni in drugi predpisi, ter po navodilih vodje notranje organizacijske enote. Delavci so dolžni opraviti naloge, ki jim jih neposredno naloži župan ali tajnik.
16. člen
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Kolegij sestavljajo župan, tajnik in vodje notranjih organizacijskih enot. Župan lahko glede na obravnavano problematiko določi širšo sestavo kolegija.
Kolegij sklicuje župan, v njegovi odsotnosti pa podžupan ali tajnik občine.
17. člen
Za izvedbo nalog, ki zahtevajo sodelovanje različnih strok in stopenj znanja, lahko župan s sklepom ustanovi delovno skupino ali drugo obliko sodelovanja, določi sestavo delovne skupine, vodjo ter rok in druge pogoje za izvedbo naloge.
Za naloge, ki zahtevajo posebno strokovnost, lahko župan ustanovi projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog. S sklepom o ustanovitvi projektne skupine se določi sestava, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
18. člen
Župan v roku enega meseca po uveljavitvi tega odloka izda pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
19. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Laško (Uradni list RS, št. 22/95, popr. 35/95 in 13/98).
20. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 01504-1/99-6/2
Laško, dne 18. maja 1999.
Župan
Občine Laško
Jože Rajh l. r.