Uradni list

Številka 62
Uradni list RS, št. 62/1999 z dne 5. 8. 1999
Uradni list

Uradni list RS, št. 62/1999 z dne 5. 8. 1999

Kazalo

2984. Odredba o homologiranju dizelskih motorjev, motorjev na naravni plin ter motorjev na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, in vozil, opremljenih z dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, glede na emisijo snovi iz motorja, ki onesnažujejo okolje (št. 49.02), stran 7976.

Na podlagi 6. člena zakona o standardizaciji (Uradni list RS, št. 1/95) izdaja minister za znanost in tehnologijo
O D R E D B O
o homologiranju dizelskih motorjev, motorjev na naravni plin ter motorjev na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, in vozil, opremljenih z dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, glede na emisijo snovi iz motorja, ki onesnažujejo okolje (št. 49.02)
1 SPLOŠNO
1.1 Motorna vozila, opremljena z dizelskimi motorji, motorji na naravni plin ter motorji na prisilni vžig, ki jih poganja tekoči naftni plin, morajo biti homologirana v skladu s to odredbo, razen vozil, homologiranih po Odredbi za homologacijo vozil z Ottovimi in lahkimi dizelskimi motorji (št. 83).
2 PODROČJE UPORABE
2.1 Ta odredba se nanaša na emisijo plinastega in trdnega onesnaževanja iz motorjev iz 1. točke te odredbe, namenjenih za pogon motornih vozil, katerih konstrukcijsko določena hitrost je večja od 25 km/h, kategorij* M1 z največjo dovoljeno maso, večjo od 3500 kg, M2, M3, N1, N2 in N3.
2.2 Homologacija motorjev iz 1. točke te odredbe, vgrajenih v vozila kategorij N1, N2 in M2, v skladu s to odredbo ni potrebna, če so ta vozila homologirana v skladu z Odredbo o homologiranju vozil glede na emisijo onesnaževanja v izpušnih plinih motorjev v odvisnosti od vrste goriva (št. 83).
3 ZAHTEVE
3.1 Splošne zahteve
3.1.1 Vsi deli motorja in vozila, ki lahko vplivajo na emisijo plinastega in trdnega onesnaževanja, morajo biti konstruirani, izdelani in vgrajeni tako, da kljub morebitnim vibracijam in drugim vplivom, katerim so izpostavljeni, omogočijo, da motor oziroma vozilo v pogojih normalne rabe ustreza zahtevam te odredbe.
3.2 Posebne zahteve za emisijo plinastega in trdnega onesnaževanja
3.2.1 Način merjenja emisije plinastega in trdnega onesnaževanja motorja na preskušanju mora biti skladen s to odredbo.
3.2.2 Mase ogljikovega monoksida, ogljikovodikov, dušikovih oksidov in delcev (trdnega onesnaževanja) ne smejo presegati vrednosti, navedenih v spodnji preglednici:
--------------------------------------------------------------------------------
.             .      Masa     .      Masa      . Masa dušikovih . Masa delcev  .
.             .  ogljikovega  . ogljikovodikov .   oksidov      .              .
.             .   monoksida   .      (HC)      .    (NOx)       .     (PT)     .
.             .     (CO)      .      g/kWh     .    g/kwh       .    g/kwh     .
.             .    g/kWh      .                .                .              .
--------------.---------------.----------------.----------------.---------------
.      A      .      4,5      .       1,1      .       8,0      .    0,36*     .
--------------.---------------.----------------.----------------.---------------
.      B      .      4,0      .       1,1      .       7,0      .    0,15**    .
. 1995-10-01  .               .                .                .              .
--------------.---------------.----------------.----------------.---------------
. * Za motorje z močjo 85 kW ali manjšo se za določanje dovoljene mase delcev  .
. uporabi faktor 1,7.                                                          .
. ** Po potrebi bodo te mejne vrednosti za maso delcev povečane glede na       .
. razpoložljivost tehnologije za kontrolo emisij dizelskih motorjev, posebej   .
. tistih z močjo, manjšo od 85 kW.                                             .
--------------------------------------------------------------------------------
4 PRESKUŠANJE MOTORJA IN VOZILA
4.1 Preskušanje motorja in vozila v smislu te odredbe lahko opravi samo pooblaščeni laboratorij v skladu z določili pravilnika ECE R 49.02 (po stanju 12. novembra 1998). Ta pravilnik izhaja iz Sporazuma o prevzemu enotnih pogojev za homologacijo in za vzajemno priznavanje homologacije opreme in delov motornih vozil, ki je bil sprejet 20. marca 1958 v Ženevi. K temu sporazumu je z nasledstvenim sklepom pristopila tudi Republika Slovenija (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 15/92).
4.2 Pravilnik ECE R 49.02 je mogoče dobiti v izvirniku (v angleškem jeziku) v Informacijskem centru Urada Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje v Ljubljani.
5 HOMOLOGACIJA MOTORJA IN VOZILA
5.1 Homologacija motorja in vozila v smislu te odredbe ter s tem v zvezi izdani dokumenti morajo biti izdelani v skladu s pravilnikom ECE R 49.02. Homologacijski organ v Republiki Sloveniji je Urad Republike Slovenije za standardizacijo in meroslovje.
6 POSTOPEK PREVERJANJA
6.1 Ustreznost vozil zahtevam te odredbe se preverja po postopku, ki ga predpisuje odredba o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 33/98).
7 VELJAVNOST ODREDBE
7.1 Z dnem uveljavitve te odredbe preneha veljati odredba o homologiranju dieselskih motorjev in vozil, opremljenih z dieselskimi motorji, glede na emisijo snovi iz motorja, ki onesnažujejo okolje (št. 49.02) (Uradni list RS, št. 35/94 in 15/96)
7.2 Ta odredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 009-4/99-14
Ljubljana, dne 30. junija 1999.
dr. Lojze Marinček l. r.
Minister
za znanost in tehnologijo
* Klasifikacija vozil po pravilnikih ECE je bila objavljena v prilogi št. 1 k odredbi o homologaciji vozil (Uradni list RS, št. 33/98)

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti