Na podlagi 29. in 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS,7/94, 10/97, 10/98 in 74/98) 47. člena statuta Občine Črna na Koroškem (MUV 9/95, 26/96) in v skladu z uredbo o skupnih osnovah in kriterijih za notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v organih državne uprave (Uradni list RS št. 24/98, 56/98) je Občinski svet občine Črna na Koroškem na 6. seji dne 14. 6. 1999 na predlog župana sprejel
O D LO K
o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Črna na Koroškem
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ustanovi občinska uprava, določi organizacija in delovno področje, ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave Občine Črna na Koroškem.
2. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine na področjih, ki so določena s tem odlokom.
3. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji, družbami in drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
4. člen
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter z dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, novinarskim konferancam, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnega odstavka dajejo predstavnikom sredstev javnega obveščanja župan in tajnik občine, po njunem pooblastilu pa lahko tudi drug delavec v občinski upravi.
II ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
5. člen
Za opravljanje nalog občinske uprave se v Občini Črna na Koroškem ustanovi: OBČINSKA UPRAVA OBČINE ČRNE NA KOROŠKEM, s sedežem v Črni na Koroškem, Center 101 (v nadaljnjem besedilu: občinska uprava).
V občinski upravi se ustanovijo naslednji organi občinske uprave:
– oddelek za družbene dejavnosti in splošne zadeve,
– oddelek za finance in računovodstvo,
– oddelek premoženjsko pravne zadeve,
– režijski obrat.
6. člen
Občinska uprava zagotavlja:
– strokovno, učinkovito in racionalno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugi udeležencev v postopku,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
7. člen
Občinska uprava opravlja strokovne, upravne, organizacijsko – tehnične in administrativne naloge na področju:
– splošnih zadev,
– normativno pravnih zadev,
– upravnih zadev,
– družbenih dejavnosti,
– javnih financ,
– gospodarke dejavnosti in kmetijstva,
– varstvo okolja in urejanje prostora,
– gospodarskih javnih služb in infrastrukture,
– inšpekcijskega nadzorstva in občinskega redarstva,
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči.
Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz pristojnosti občin.
8. člen
Na področju splošnih zadev opravlja občinska uprava v oddelku za družbene dejavnosti in splošne zadeve, ki je samostojna notranja organizacijska enota občinske uprave, naslednje naloge:
– strokovna, organizacijska, administrativna in tehnična opravila za župana, občinski svet nadzorni odbor ter druge občinske organe,
– kadrovske zadeve,
– sprejem in odprava pošte ter arhiviranje za potrebe občinskih organov,
– gospodarjenje z zgradbo občine in tehnično opremo,
– avtomatska obdelava podatkov, ki se nanašajo na civilno zaščito,
– nudi strokovno pomoč krajevni skupnosti,
– druge naloge, ki sodijo v to področje.
9. člen
Na področju normativno pravnih zadev opravlja občinska uprava v oddelku za družbene dejavnosti in splošne zadeve, ki je samostojna notranja organizacijska enota občinske uprave, naslednje naloge:
– priprava splošnih aktov ter mnenj in stališč, ki jih sprejmejo župan, občinski svet in drugi občinski organi,
– pravna priprava pogodb, ter pravna pomoč županu in občinskemu svetu,
– strokovno pravno pomoč pri izvajanju volilnih opravil,
– opravljanje drugih nalog, ki spadajo v to področje.
10. člen
Na področju upravnih zadev opravlja občinska uprava v oddelku za družbene dejavnosti in splošne zadeve, ki je samostojna organizacijska enota, naslednje naloge:
– vodi upravni postopek in izdaja odločbe na prvi stopnji,
– vodi evidenco o upravnih zadevah,
– opravlja druge naloge s področja upravnih zadev.
11. člen
Na področju družbenih dejavnosti opravlja občinska uprava v oddelku za družbene dejavnosti in splošne zadeve, ki je samostojna notranja organizacijska enota občinske uprave, naslednje naloge:
– pripravlja razvojne usmeritve in razvojne programe na različnih področjih družbenih dejavnosti,
– skrbi za realizacijo programov v skladu s proračunom, koordinira delovanje družbenih subjektov in nadzoruje izvajanje programov,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v področje družbenih dejavnosti.
12. člen
Na področju javnih financ občinska uprava v oddelku za finance in računovodstvo, ki je samostojna notranja organizacijska enota občinske uprave, opravlja naslednje naloge:
– pripravlja proračun ter izvajanje proračuna v skladu s predpisi, ki urejajo to področje,
– pripravlja finančna poročila in zaključni račun;spremlja predpise s področja financ in računovodstva premoženjsko bilanco občine,
– zagotavlja strokovno pomoč občinskim organom pri sprejemanju in izvrševanju splošnih in drugih aktov s področja javnih financ,
– opravlja finančno knjigovodska in druga strokovna opravila za proračun, režijski obrat, krajevno skupnost,
– spremlja, analizira in oblikuje cene iz pristojnosti občine in daje mnenje k oblikovanju cen, ki so v pristojnosti občine,
– spremlja in analizira davke iz občinske pristojnosti in v skladu z zakonom pripravja strokovne podlage za njihovo uvedbo oziroma usklajevanje,
– opravja druge naloge, ki spadajo v to področje.
13. člen
Na področju gospodarstva občinska uprava opravlja naslednje naloge:
– pripravlja strategijo razvoja občine ter programske usmeritve in programe razvoja posameznih dejavnosti s področja gospodarstva,
– spremlja in analizira gospodarska gibanja v občini,
– izvaja strokovne naloge za občino in njene organe, kadar je občina ustanovitelj javnega podjetja ali zavoda na področju gospodarskih javnih služb,
– opravlja druge naloge s tega področja.
14. člen
Na področju urejanja prostora občinska uprava v oddelku za gospodarske javne službe – režijski obrat, ki je samostojna notranja organizacijska enota občinske uprave, opravlja naslednje naloge:
– pripravlja programska izhodišča za spremljanje prostorskih aktov in pripravlja smernice za izdelavo prostorskih izvedbenih aktov,
– pripravlja prostorske akte občine,
– izdaja lokacijske dokumentacije,
– vodi evidenco posegov v prostor,
– nudi strokovno pomoč fizičnim in pravnim osebam pri urejanju prostora,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
15. člen
Na področju varstva okolja občinska uprava v oddelku za gospodarske javne službe – režijskem obratu, ki je samostojna notranja organizacijska enota občinske uprave, opravlja naslednje naloge:
– pripravlja programe varstva okolja, operativne programe in študije ranljivosti okolja,
– opravlja upravne naloge varstva okolja, ki jih določajo posebni predpisi s področja varstva okolja,
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
16. člen
Občinska uprava v režijske obratu, ki je samostojna notranja organizacijska enota, opravlja naslednjo dejavnost gospodarskih javnih služb:
– oskrba s pitno vodo, obnova in vzdrževanje vodopreskrbovalnih objektov in naprav,
– vzdrževanje občinskih cest, zimske službe ter urejanje in vzdrževanje parkirišč,
– urejanja zelenic,
– javna snaga in čiščenje javnih površin,
– urejanje in vzdrževanje javnih parkirišč, mostov, avtobusnih postajališč, površin za pešče,
– upravljanje in obnova javne razsvetljave,
– urejanje pokopališč, oddajanje prostorov za grobove v najem in vodenje evidence,
– vodenje javnih del,
– odvajanje in čiščenje komunalnih odpadkov in padavinskih voda,
– upravljanje, vzdrževanje in obnova kanalizacijskih in ostalih objektov in naprav,
– plakatiranje, reklamni napisi in okrasitve,
– opravljanje drugih nalog, ki spadajo v to področje.
17. člen
Občinska uprava opravlja naloge občinske inšpekcije.
Očinska inšpekcija opravlja nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
18. člen
Občinska uprava opravlja naloge občinskega redarstva.
Na tem področju občinska uprava opravlja nadzor nad izvajanjem zakona o varnosti cestnega prometa in nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja iz svoje pristojnosti.
19. člen
Naloge in pooblastila občinske uprave oziroma delavcev občinske uprave na področju občinske inšpekcije in občinskega redarstva se določijo s posebnim odlokom.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
20. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja, daje navodila za vodenje občinske uprave.
21. člen
Občinsko upravo neposredno vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Tajnik občine:
– neposredno vodi občinsko upravo, organizira in koordinira delo delavcev v občinski upravi, jim nudi strokovno pomoč, razporeja delo med delavce v občinski upravi in skrbi za delovno disciplino,
– izdaja odločbe v upravnem postopku,
– skrbi za zakonito, učinkovito in smoterno opravljanje nalog občinske uprave,
– opravlja druge naloge po nalogu župana.
Tajnik občine lahko izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na pravice, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja delavcev občinske uprave, če ga župan zato pooblasti.
Tajnik občine je za svoje delo odgovoren županu.
Tajnik mora imeti najmanj višjo strokovno izobrazbo.
22. člen
Razvrstitev in število delovnih mest v občinski upravi ter razvrstitev nalog iz posameznega področja, se določi s pravilnikom o sistematizaciji delovnih mest v občinski opravi, ki ga izda župan.
23. člen
Delavci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, statutom občine in pravilnikom o sistematizaciji delovnih mest. Če je naloga takšna, da po svoji naravi ne spada v delovno področje nobenega od delavcev, jo opravi delavec,ki ga določi tajnik. Za svoje delo so odgovorni tajniku občine, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
24. člen
V občinski upravi se lahko kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave.Župan določi sestavo kolegija glede na obravnavano problematiko. Kolegij se sklicuje po potrebi.
25. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih delavci občinske uprave ne morejo sami opraviti, lahko župan ustanovi delovno ali projekno skupino za pomoč pri izvedbi naloge.
S sklepom o ustanovitvi projektne skupine se določi sestava, naloga, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
26. člen
Župan Občine Črna na Koroškem izda pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi Občine Črna na Koroškem, ki je podlaga za razporeditev delavcev na ustrezna delovna mesta. Pravilnik o sistemizaciji je sestavni del tega odloka.
27. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju Občine Črna na Koroškem (MUV 6/96).
28. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 015-03/99
Črna na Koroškem, dne 30. junija 1999.
Župan
Občine Črne na Koroškem
Franc Stakne l. r.