Na podlagi 44. člena zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 74/98), 16. in 96. člena statuta Občine Postojna (Uradni list RS, št. 1/96, 68/97, 31/98 in 84/98) je Občinski svet občine Postojna na 7. seji dne 31. 5. 1999 in ponovnem odločanju na 8. seji dne 12. 7. 1999 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E S T A T U T A
Občine Postojna
1. člen
V statutu Občine Postojna (Uradni list RS, št. 1/96, 68/97, 31/98 in 84/98) se v 2. členu za drugim odstavkom doda nov tretji odstavek, ki se glasi:
»Osebe, ki imajo na območju občine stalno bivališče so občani.«
2. člen
V 3. členu se v prvem stavku besedi »pravna oseba« nadomestita z besedilom »oseba javnega prava«.
Doda se nov drugi odstavek, ki se glasi: »O spremembi imena in sedeža občine se ugotovi volja občanov z referendumom«.
3. člen
V 4. členu se za besedo »z odlokom« vejica nadomesti s piko, besedilo »ki ga sprejme na enak način kot statut.« pa se črta.
4. člen
V 5. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Občinski svet, nadzorni odbor, občinska volilna komisija ima žig okrogle oblike, premera 35 mm. Ob krožnici je zgoraj napis: OBČINA POSTOJNA, v drugi vrstici je napis organa občine: OBČINSKI SVET; NADZORNI ODBOR, OBČINSKA VOLILNA KOMISIJA, v sredini je znak Občine Postojna, pod znakom napis: POSTOJNA.«
5. člen
8. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina se samostojno odloča o prostovoljnem sodelovanju z drugimi občinami zaradi skupnega urejanja in opravljanja lokalnih zadev javnega pomena. V ta namen lahko občine združujejo sredstva in v skladu z zakonom ustanavljajo skupne organe ter organe skupne občinske uprave, ustanavljajo in upravljajo sklade, javne zavode, javna podjetja in ustanove ter se povezujejo v skupnosti, zveze in združenja.
Občina lahko sodeluje tudi z lokalnimi skupnostmi drugih držav ter z mednarodnimi organizacijami lokalnih skupnosti«.
6. člen
V 9. členu se v prvem odstavku za besedama »javnega pomena« dodata besedi »(izvirne naloge),«
V 1. točki se v štirinajsti alinei za besedo »občine« doda besedilo »in opravlja inšpekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi ureja zadeve, iz svoje pristojnosti, če ni z zakonom drugače določeno,«
V petnajsti alinei se za besedama »svojega premoženja« črta vejica in doda besedilo »in vire premoženja,«
V 2. točki se v prvi alinei črtata besedi »osnovnega zdravstva,«; za besedo »skrbstva« se črta vejica in doda beseda »in«.
V drugi alinei se besedi »vzgojno, izobraževalno« nadomestita z besedo »vzgojno-izobraževalno«; za besedo »društveno« pa se črta vejica in doda besedilo »in drugo dejavnost,«
Tretja alinea se črta.
Dosedanje četrta do šesta alinea postanejo tretja do peta alinea.
Doda se nova šesta alinea, ki se glasi:
– »kulturnoumetniško ustvarjalnost, omogoča dostopnost do kulturnih programov, zagotavlja splošno izobraževalno knjižnično dejavnost ter v skladu z zakonom skrbi za kulturno dediščino na svojem območju.«
V 4. točki se črta prva alinea.
Dosedanja druga alinea do štirinajste alinee postanejo prva do trinajsta alinea:
V dosedanji deveti alinei, ki postane osma alinea se pred besedi »opravljanje pokopališke,« vstavi beseda »zagotavlja« in se ta alinea glasi:
»– zagotavlja opravljanje pokopališke, pogrebne in mrliško-ogledne službe,«
V 5. točki se v prvi alinei za besedo »površine«, doda besedilo »v skladu z zakonom ureja promet v občini ter opravlja naloge občinskega redarstva,«
V 6. točki se v prvi alinei za besedo »občine doda besedilo »in v skladu z zakonom opravlja naloge s področja gostinstva, turizma in kmetijstva,«
V drugi alinei pa se za besedo »stanovanj« doda besedilo »in skrbi za povečanje najemnega socialnega sklada stanovanj,«
V 7. točki se doda nova druga alinea, ki se glasi:
– »pogoje za izobraževanje odraslih, ki je pomembno za razvoj občine in za kvaliteto življenja njenih prebivalcev,«
Dosedanje druga do enajsta alinea postanejo tretja do dvanajsta alinea.
7. člen
V 10. členu se črtajo prva, druga, tretja in četrta alinea.
Dosedanja peta do devetnajsta alinea postanejo prva do petnajsta alinea. Za dosedanjo devetnajsto alineo, ki postane petnajsta alinea, se doda nova šestnajsta alinea, ki se glasi:
– »načrtuje prostorski razvoj, v skladu z zakonom opravlja naloge na področju posegov v prostor in graditve objektov ter zagotavlja javno službo gospodarjenja s stavbnimi zemljišči,«
Dosedanje dvajseta do devetindvajseta alinea postanejo sedemnajsta do šestindvajseta alinea.
8. člen
V 12. členu se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Občinski svet odloča z večino glasov vseh članov o predhodnem soglasju o prevzemu nalog iz državne pristojnosti (prenesene naloge).«
Spremenjen drugi odstavek postane prvi odstavek, dosedanji prvi odstavek pa postane drugi odstavek.
9. člen
V 13. členu se doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»Občina ima volilno komisijo kot samostojni občinski organ, ki v skladu z zakonom o lokalnih volitvah in drugimi predpisi ter splošni akti občine za skrbi za izvedbo volitev in referendumov ter varstvo zakonitosti volilnih postopkov.
Občina ima tudi druge organe, katerih ustanovitev in naloge določa zakon.
Volitve oziroma imenovanje organov občine se izvaja v skladu z zakonom in s tem statutom.«
10. člen
Za 13. členom se dodata nova 13.a člen in 13.b člen, ki se glasita:
»13.a člen
Organi občine so dolžni na zahtevo poslanca dati pojasnila, ki so mu potrebna v zvezi z delom v volilni enoti.
13.b člen
Člani občinskega sveta, župan in podžupana občine so občinski funkcionarji.«
11. člen
V 14. členu se dodata nova drugi in tretji odstavek, ki se glasita:
»Mandatna doba članov teh organov traja do prve seje novoizvoljenega občinskega sveta.
Članu občinskega sveta, županu in podžupanu preneha mandat z dnem, ko občinski svet ugotovi, da so nastali zakonsko določeni razlogi za prenehanje mandata.«
12. člen
V 15. členu se v drugem odstavku črta beseda »lokalnih«.
Zadnji odstavek se spremeni, tako da se glasi: »Dokumenti in gradivo, ki se štejejo za uradne tajnosti določi s sklepom organ občine, in sicer vsak iz svoje pristojnosti.«
13. člen
V drugem odstavku 16. člena se spremeni druga alinea tako, da se glasi:
»– sprejema prostorske in druge plane razvoja občine,«
Peta alinea se spremeni tako, da se glasi:
»– ustanavlja sklade, javna podjetja in druga podjetja, javne zavode in ustanove ter predpisuje pogoje za izdajanje koncesijskih aktov in odloča o izdaji koncesijskih aktov,«
Šesta alinea se spremeni tako, da se glasi:
»– izvršuje ustanoviteljske pravice občine,«
V sedmi alinei se za besedo »organizaciji« doda beseda »občinske«; besedilo »in imenuje ter razrešuje tajnika občinske uprave« pa se črta.
Za sedmo alineo se doda nova osma alinea, ki se glasi:
»– na predlog župana sprejme program dela za mandatno obdobje,«
Dosedanje osma do dvaindvajseta alinea postanejo deveta do triindvajseta alinea.
V dosedanji deseti alinei, ki postane enajsta alinea se za besedo »podžupana« doda besedilo »in določi podžupana, ki bo v primeru predčasnega prenehanja mandata župana opravljal funkcijo župana,«
V dosedanji štirinajsti alinei, ki postane petnajsta alinea se spremeni tako, da se glasi:
»– nadzoruje delo župana, podžupanov, občinske uprave in odborov glede izvrševanja odločitev občinskega sveta,«
Dosedanja sedemnajsta alinea, ki postane osemnajsta alinea se spremeni tako, da se glasi:
»Odloča o pridobitvi in odtujitvi nepremičnega premoženja ter o pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja nad zneskom, do katerega je v skladu s proračunom pristojen župan,«
14. člen
V 19. členu se v drugem odstavku črta beseda »podžupan«; za besedama »občinski upravi« se črta pika in doda besedilo »ter ne more opravljati drugih funkcij, za katere tako določa zakon«.
Doda se nov tretji odstavek, ki se glasi:
»Član občinskega sveta, ki je imenovan za podžupana, opravlja funkcijo člana občinskega sveta in funkcijo podžupana hkrati.«
Dosedanja tretji in četrti odstavek postaneta četrti in peti odstavek.
15. člen
20. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občinski svet sklicuje in vodi župan. Župan lahko za vodenje seje občinskega sveta pooblasti podžupana ali drugega člana občinskega sveta. Če nastopijo razlogi, da župan ne more voditi že sklicane seje občinskega sveta , jo vodi podžupan, če pa tudi ta ne more voditi seje, jo vodi najstarejši član občinskega sveta.
Seje občinskega sveta se sklicuje po potrebi, praviloma enkrat mesečno.
Župan mora sklicati sejo občinskega sveta, če to zahteva najmanj četrtina članov občinskega sveta, seja pa mora biti v petnajstih dneh potem, ko je bila podana pisna zahteva za sklic seje. Če župan seje občinskega sveta ne skliče v roku sedmih dni po prejemu pisne zahteve, jo lahko skličejo člani občinskega sveta, ki so zahtevo podali. Zahtevi za sklic seje občinskega sveta mora biti priložen dnevni red. Župan mora dati na dnevni red predlagane točke, predlagani dnevni red pa lahko dopolni še z novimi točkami.
Strokovno in administrativno delo za potrebe občinskega sveta opravlja občinska uprava.«
16. člen
V 22. členu se doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»Članstvo v odboru ali komisiji ni združljivo s članstvom v nadzornem odboru občine ali z delom v občinski upravi.«
Dosedanji drugi do peti odstavek postanejo tretji do šesti odstavek.
17. člen
V 23. členu se v prvem odstavku spremeni prvi stavek tako, da se glasi:
»Občinski odbor ima 5 članov, ki jih imenuje občinski svet izmed članov občinskega sveta in izmed drugih občanov, vendar največ polovico članov.«
V drugem stavku prvega odstavka se črta beseda »praviloma«.
18. člen
V 24. členu se na koncu prve alinei za besedo »področja« doda besedilo »ter predlagajo v sprejem odloke in druge akte, razen proračuna in zaključnega računa in drugih aktov, za katere je v zakonu ali s tem statutom določeno, da jih občinski svet sprejme na predlog župana,«
19. člen
V 28. členu se doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»Odbor za turizem pri svojem delu sodeluje z Zavodom za turizem.«
20. člen
V 33. členu se besedilo prvega odstavka spremeni tako, da se glasi:
Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja:
– obravnava in pripravlja predloge, ki se nanašajo na mandatno vprašanja,
– obravnava in pripravlja predloge za izvolitve, imenovanja in razrešitve, za katere imenovanje je pristojen občinski svet,
– obravnava in pripravlja predloge za svet o plačah funkcionarjev, nadomestilih za opravljanje funkcije in o višini drugih prejemkov ter o pravicah iz delovnega razmerja funkcionarjev in izvršuje odločitve občinskega sveta, zakone in predpise, ki urejajo plače in druge prejemke občinskih funkcionarjev.
21. člen
V 36. členu se za prvo alineo doda nova druga alinea, ki se glasi:
»– predstavlja občinski svet, ga sklicuje in vodi seje, nima pa pravice glasovanja,«
Dosedanja druga in tretja alinea postaneta tretja in četrta alinea.
Doda se nova peta alinea, ki se glasi:
»– v 60 dneh po imenovanju predloži občinskemu svetu program dela za mandatno obdobje,«
Dosedanja četrta in peta alinea postaneta šesta in sedma alinea.
Dosedanje šesta, sedma in osma alinea se črtajo.
Doda se nova osma alinea, ki se glasi:
»– imenuje ter razrešuje tajnika občine in predstojnike organov občinske uprave in organov skupne občinske uprave«,
V štirinajsti alinei se za besedo »posojil,« doda besedilo »do zneska določenega v proračunu,«
V petnajsti alinei se za besedo »zavodov,« doda besedilo »do zneska določenega v proračunu,«
V sedemnajsti alinei se za besedo »premoženja« črta besedilo »ter pridobitvi nepremičnega premoženja«
V osemnajsti alinei se za besedo »objavo« doda besedi »statuta, odlokov«; za besedo »občine,« doda besedilo »ki jih posreduje v objavo v roku sedem dni po sprejemu na občinskem svetu,«
Doda se nov drugi odstavek, ki se glasi:
»V primeru razmer, v katerih bi bilo lahko v večjem obsegu ogroženo življenje in premoženje občanov, pa se občinski svet ne more pravočasno sestati, lahko župan sprejme začasne nujne ukrepe. Te mora predložiti v potrditev občinskemu svetu takoj, ko se ta lahko sestane.«
Dosedanji drugi, tretji in četrti odstavek se črtajo.
22. člen
V 37. členu se doda nov tretji odstavek ki se glasi;
»Župan zadrži izvajanje odločitve občinskega sveta, če meni, da je nezakonita, ali je v nasprotju s statutom ali drugim splošnim aktom občine, in predlaga občinskemu svetu, da o njej ponovno odloči na prvi naslednji seji, pri čemer mora navesti razloge za zadržanje. Ob zadržanju izvajanja odločitve občinskega sveta župan opozori pristojno ministrstvo na nezakonitost take odločitve. Če občinski svet ponovno sprejme enako odločitev, lahko župan začne postopek pri upravnem sodišču«.
V dosedanjem tretjem odstavek, ki postane četrti odstavek se besedilo »prenešena na občino« nadomesti z besedilom« prenešena v opravljanje občini« .
23. člen
38. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Župan opravlja svojo funkcijo nepoklicno ali poklicno, če se tako odloči.
Funkcija župana ni združljiva s funkcijo člana občinskega sveta in podžupana, članstvom v nadzornem odboru in z delom v občinski upravi ter z drugimi funkcijami, za katere tako določa zakon.«
24. člen
39. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina ima dva podžupana, ki ju imenuje in razrešuje občinski svet na predlog župana izmed članov občinskega sveta.
Podžupana opravljata svojo funkcijo nepoklicno oziroma v soglasju z županom poklicno. O poklicnem opravljanju funkcije odloči občinski svet.
V soglasju z županom se lahko podžupan odloči, da bo funkcijo opravljal poklicno.
Funkcija podžupana ni združljiva s funkcijo župana, članstvom v nadzornem odboru in z delom v občinski upravi ter z drugimi funkcijami, za katere tako določa zakon.
Z aktom o imenovanju podžupana določi občinski svet na predlog župana podžupana, ki bo v primeru predčasnega prenehanja mandata župana opravljal funkcijo župana v času od sprejema sklepa o predčasnem prenehanju mandata in razpisa nadomestnih volitev do izvolitve novega župana.
Podžupan, ki v primeru predčasnega prenehanja mandata župana opravlja funkcijo župana, v tem času ne opravlja funkcije člana občinskega sveta.
Podžupana pomagata županu pri njegovem delu ter opravljata posamezne naloge iz pristojnosti župana, za katere ju župan pooblasti.
V primeru odsotnosti ali zadržanosti župana, nadomešča župana podžupan, ki ga določi župan, če ga ne določi, pa najstarejši podžupan. V času nadomeščanja opravlja podžupan tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste naloge, za katere ga župan pooblasti.«
25. člen
Za 39. členom se doda nov 39.a člen, ki se glasi:
»39.a člen
Kadar nastopijo razlogi, da tako župan kot podžupana ne morejo opravljati svoje funkcije, nadomešča župana član občinskega sveta, ki ga določi župan, če ga ne določi, pa najstarejši član občinskega sveta. V času nadomeščanja opravlja član občinskega sveta tekoče naloge iz pristojnosti župana.«
26. člen
V 40. členu se za drugim odstavkom dodata nova tretji in četrti odstavek, ki se glasita:
»Če nadzorni odbor v okviru svoje pristojnosti ugotovi hujšo kršitev predpisov ali nepravilnosti pri poslovanju občine, ki so opredeljene v poslovniku, mora o teh kršitvah v roku petnajsti dni obvestiti pristojno ministrstvo in Računsko sodišče Republike Slovenije.
Vsak član nadzornega odbora ima pravico zahtevati in dobiti podatke od občine, ki so mu potrebni pri opravljanju njegovih nalog, če teh podatkov na njegov predlog ne zahteva nadzorni odbor.«
Dosedanji tretji do sedmi odstavek postanejo peti do deveti odstavek.
27. člen
Za 40.a členom se doda nov 40.b člen, ki se glasi:
»40.b člen
Strokovno in administrativno pomoč za delo nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava. Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje občinski svet.«
28. člen
V 42. členu se doda nov prvi odstavek, ki se glasi:
»Občani na zboru občanov v skladu z zakonom in s tem statutom obravnavajo posamezne zadeve, oblikujejo stališča, dajejo predloge, pobude in mnenja ali odločajo«.
V dosedanjem prvem odstavku, ki postane drugi odstavek, se na koncu odstavka doda nov stavek, ki se glasi:
»Župan mora sklicati zbor občanov, če je tako predpisano z zakonom.«
Dosedanji drugi in tretji odstavek postaneta tretji in četrti odstavek.
29. člen
Za 46. členom se naziv poglavja »2. Referendum« spremeni tako, da se glasi:
»2. Referendum o splošnem aktu občine«
30. člen
47. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občani lahko odločajo na referendumu o vprašanjih, ki so vsebina splošnih aktov občine, razen o proračunu in zaključnem računu občine ter o splošnih aktih, s katerimi se v skladu z zakonom predpisujejo občinski davki in druge dajatve. Referendum se opravi kot naknadni referendum, na katerem občani potrdijo ali zavrnejo sprejeti splošni akt občine ali njegove posamezne določbe.
Občinski svet lahko razpiše referendum na predlog župana ali člana občinskega sveta. Občinski svet mora razpisati referendum, če to zahteva najmanj pet odstotkov volivcev v občini in če tako določa zakon ali ta statut.
Predlog za razpis referenduma je treba vložiti oziroma občinski svet pisno seznaniti s pobudo volivcev za vložitev zahteve za razpis referenduma v petnajstih dneh po sprejemu splošnega akta. Če je vložen predlog za razpis referenduma ali je dana pobuda volivcev za vložitev zahteve za razpis referenduma, župan zadrži objavo splošnega akta do odločitve o predlogu ali pobudi oziroma do odločitve na referendumu.
Če je sprejeti splošni akt ali njegove posamezne določbe na referendumu potrjen, ga mora župan objaviti skupaj z objavo izida referenduma. Če je sprejeti splošni akt ali njegove posamezne določbe zavrnjene, se splošni akt ne objavi, dokler se ob upoštevanju volje volivcev ne spremeni. Odločitev volivcev na referendumu zavezuje občinski svet do konca njegovega mandata.«
31. člen
Za 47. členom se dodajo novi 47.a, 47.b in 47.c člen, ki se glasijo:
»47.a člen
Pobudo volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma lahko da vsak volivec, politična stranka v občini ali svet krajevne skupnosti. Pobuda mora vsebovati zahtevo za razpis referenduma, ki mora vsebovati jasno izraženo vprašanje, ki naj bo predmet referenduma, in obrazložitev. Pobuda mora biti podprta s podpis najmanj pet odstotkov volivcev na seznamu, ki vsebuje osebne podatke podpisnikov: ime in priimek, datum rojstva in naslov stalnega prebivališča.
Pobudnik o pobudi volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma pisno seznani občinski svet in pobudo predloži županu. Če župan meni, da pobuda z zahtevo ni oblikovana v skladu s prejšnjim odstavkom ali je v nasprotju z zakonom in statutom občine, o tem v osmih dneh po prejemu pobude obvesti pobudnika in ga pozove, da ugotovljeno neskladnost odpravi v osmih dneh. Če pobudnik tega ne stori, se šteje, da pobuda ni bila vložena. Župan o tem nemudoma obvesti pobudnika in občinski svet.
Pobudnik lahko v osmih dneh po prejemu obvestila iz prejšnjega odstavka zahteva, naj odločitev župana preizkusi upravno sodišče. Če upravno sodišče ugotovi, da je odločitev neutemeljena, jo razveljaviti. Sodišče odloči v tridesetih dneh.
Volivci dajejo podpore zahtevi za razpis referenduma s podpisovanjem na seznamu ali z osebnim podpisovanjem. O načinu dajanja podpore odloči župan z aktom, s katerim določi obrazec seznama ali obrazec za podpore z osebnim podpisovanjem in rok za zbiranje podpisov. Obrazca morata vsebovati jasno izraženo zahtevo za razpis referenduma. Osebno podpisovanje se izvaja pred državnim organom, pristojnim za vodenje evidence volilne pravice. Državni organ, pristojen za vodenje evidence volilne pravice overi tudi podpise volivcev na seznamu.
Šteje se, da je zahteva za razpis referenduma vložena , če jo je v določenem roku podprlo s svojim podpisom zadostno število volivcev.
47.b člen
Občinski svet razpiše referendum v petnajstih dneh po sprejemu odločitve o predlogu oziroma od vložitve zahteve volivcev za razpis referenduma.
Z aktom o razpisu referenduma določi občinski svet vsebino vprašanja, o katerem se bo odločalo na referendumu ter določi dan, ki se šteje za dan razpisa, referendumsko območje in dan glasovanja. Akt o razpisu referenduma se objavi na način, kot je določeno v statutu za objavo splošnih aktov občine.
Besedilo referendumskega vprašanja, o katerem se bo odločalo mora biti jasno navedeno tako, da se bo obkrožila beseda: »ZA« oziroma »PROTI«.
Referendum se izvede najprej trideset in najkasneje petinštirideset dni od dne razpisa, v nedeljo ali drug dela prost dan.
Petnajst dni pred dnem glasovanja objavi občinska volilna komisija akt o razpisu referenduma v javnih občilih.
47.c člen
Pravico glasovati na referendumu imajo vsi občani, ki imajo pravico voliti člane občinskega sveta, če zakon ne določa drugače. Postopek za izvedbo referenduma vodijo organi, ki vodijo lokalne volitve. O ugovoru zaradi nepravilnost pri delu volilnega odbora odloča občinska volilna komisija.
Glede glasovanja na referendumu in drugih vprašanjih izvedbe referenduma se smiselno uporabljajo določbe zakona o referendumu in o ljudski iniciativi in zakona o lokalnih volitvah, v kolikor ni s tem statutom oziroma zakonom o lokalni samoupravni za posamezno vprašanje drugače urejeno.
Odločitev na referendumu je sprejeta, če zanjo glasuje večina volivcev, ki so glasovali. Odločitev o uvedbi samoprispevka je sprejeta, če je zanjo glasovala večina vseh volivcev v občini oziroma v delu občine, za katere se bo samoprispevek uvedel.
Poročilo o izidu glasovanja na referendumu pošlje občinska volilna komisija občinskemu svetu ter ga objavi na način, kot je v tem statutu določeno za objavo splošnih aktov občine.«
32. člen
Za 47.c členom se doda nov naziv poglavja, ki se glasi:
»3. Svetovalni referendum«
33. člen
V 48. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Občinski svet lahko pred odločanjem o posameznih vprašanjih iz svoje pristojnosti razpiše svetovalni referendum, da se ugotovi volja volivcev.«
34. člen
Za 48. členom se doda novo poglavje in nov 48.a člen, ki se glasita:
»4. Drugi referendumi«
»48.a člen
Občani lahko odločajo na referendumu o samoprispevku in tudi drugih vprašanjih, če tako določa zakon.
Referendum iz prejšnjega odstavka se opravi v skladu z določbami zakona o lokalni samoupravi in zakona o referendumu in o ljudski iniciativi, če z zakonom, ki določa in ureja referendum ni drugače določeno.«
35. člen
V 49. členu se četrti odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Glede pobude volivcem za vložitev zahteve iz prvega odstavka tega člena in postopka s pobudo se primerno uporabljajo določbe 47.a člena tega statuta.«
Doda se nov peti odstavek, ki se glasi:
»Sredstva za neposredno sodelovanje občanov pri odločanju v občini na zborih občanov in referendumih ter njihovo izvedbo se zagotovijo v občinskem proračunu.«
36. člen
V 52. členu se črta peti in šesti odstavek.
37. člen
V 55. členu se spremeni drugi odstavek tako, da se glasi:
»O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča na podlagi sistemizacije župan oziroma po njegovem pooblastilu tajnik občine.«
38. člen
Doda se nov 55.a člen, ki se glasi:
»55.a člen
Občinska uprava opravlja nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
Za opravljanje nadzorstva iz prejšnjega odstavka se lahko v okviru občinske uprave ustanovi občinska inšpekcija.
Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo občinski inšpektorji kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo izpolnjevati pogoje, predpisane z zakonom o upravi.
Občinski inšpektorji imajo enaka pooblastila, dolžnost in odgovornosti, kot jih imajo inšpektorji po zakonu o upravi.«
39. člen
V 57. členu se doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
»Prvo sejo novo izvoljenega sveta krajevne skupnosti skliče dosedanji predsednik sveta krajevne skupnosti najkasneje 20 dni po izvolitvi članov sveta krajevne skupnosti.«
Dosedanji drugi do peti odstavek postanejo tretji do šesti odstavek.
40. člen
57.a člen se spremeni tako, da se glasi:
»57.a člen
Krajevna skupnost opravlja naloge, ki se pretežno nanašajo na krajane krajevne skupnosti, in sicer:
– dajejo predloge in sodelujejo pri pripravi razvojnih programov občine na področju javne infrastrukture na svojem območju ter sodelujejo pri izvajanju komunalnih investicij,
– sodelujejo pri pripravi programov oskrbe s pitno vodo in zaščiti virov pitne vode, sodelujejo pri pridobivanju soglasij lastnikov zemljišč za dela s področja gospodarskih javnih služb,
– dajejo predloge za sanacijo divjih odlagališč komunalnih odpadkov in sodelujejo pri njihovi sanaciji,
– dajejo predloge za ureditev in olepševanje kraja (ocvetličenje, ureditev in vzdrževanje sprehajalnih poti ipd.) in pri tem sodelujejo,
– dajejo pobude za dodatno prometno ureditev,
– predlagajo programe javnih del,
– sodelujejo in dajejo mnenja pri javnih razgrnitvah prostorskih planskih in izvedbenih aktov, ki obravnavajo območje njihove skupnosti,
– oblikujejo pobude za spremembo prostorskih, planskih in izvedbenih aktov ter jih posredujejo pristojnemu organu občine,
– seznanjajo pristojni organ občine s problemi in potrebami prebivalcev skupnosti na področju urejanja prostora in varstva okolja,
– sodelujejo pri organizaciji kulturnih, športnih in drugih prireditev,
– spremljajo nevarnosti na svojem območju in o tem obveščajo štab za civilno zaščito ter po potrebi prebivalstvo in sodelujejo pri ostalih nalogah s področja zaščite in reševanja,
– dajejo mnenje k odločitvam o razpolaganju in upravljanju s premoženjem občine, ki je skupnostim dano v uporabo za opravljanje njihovim nalog,
– skrbijo za vzdrževanje krajevnih cest,
– v skladu z zakonom o gostinstvu dajejo mnenja v zvezi z obratovalnim časom gostinskih obratov,
– upravljajo z lastnim premoženjem ali s premoženjem občine, ki jim je dano v uporabo.
Podrobneje se naloge krajevnih skupnosti opredelijo z odlokom.«
41. člen
Za 58. členom se doda nov 58.a člen, ki se glasi:
»58.a člen
Zaradi uveljavljanja interesov krajevnih skupnosti se ustanovi posvetovalni svet krajevnih skupnosti. Posvetovalni svet krajevnih skupnosti sestavljajo predsedniki svetov krajevnih skupnosti.
Posvetovalni svet krajevnih skupnosti ima predvsem sledeče naloge:
– obravnava vprašanja s področja dela in delovanja krajevnih skupnosti,
– usklajuje in koordinira posamezne potrebe krajevnih skupnosti,
– daje mnenje k proračunu občine, ki se nanaša na financiranje vzdrževanje komunalne infrastrukture in redne dejavnosti krajevnih skupnosti,
– posreduje županu in občinskemu svetu letne in večletne plane razvoja krajevnih skupnosti,
– opravlja druge naloge v skladu s poslovnikom posvetovalnega sveta krajevnih skupnosti.
Občinski svet mora pred sprejemom proračuna obravnavati predhodno mnenje posvetovalnega sveta krajevnih skupnosti, v zvezi z delom proračuna, ki se nanaša na vzdrževanje komunalne infrastrukture in redne dejavnosti krajevnih skupnosti.
V kolikor občinski svet ne prejme mnenja posvetovalnega sveta krajevnih skupnosti v roku 30 dni po zahtevi, občinski svet obravnava in sprejme proračun brez tega dokumenta.
Prvo sejo posvetovalnega sveta KS skliče predsednik največje KS. Vsa ostala vprašanja se uredijo s poslovnikom, ki ga z večino glasov sprejme posvetovalni svet krajevnih skupnosti.«
42. člen
V 60. členu se spremeni drugi odstavek tako, da se glasi:
»Občina zagotavlja izvajanje javnih služb:
– neposredno v okviru občinske uprave,
– z ustanavljanjem javnih zavodov in javnih podjetij,
– z dajanjem koncesij,
– z vlaganjem lastnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava.«
43. člen
Za 60. členom se dodajo novi 60.a , 60.b , 60.c, 60.č in 60.d člen, ki se glasijo:
»60.a člen
Na področju družbenih dejavnosti zagotavlja občina javne službe za izvajanje naslednjih dejavnosti:
– osnovnošolsko izobraževanje,
– predšolska vzgoja in varstvo otrok,
– osnovno zdravstvo in lekarna,
– osebna pomoč družini in
– knjižničarstvo.
Občina lahko ustanovi javne službe tudi na drugih področjih, zlasti na področju glasbene vzgoje, izobraževanja odraslih, kulture, športa in drugih dejavnosti, s katerimi se zagotavljajo javne potrebe.
60.b člen
Na področju gospodarskih javnih služb občina ustanovi javne službe za:
– oskrbo s pitno vodo,
– ravnanje s komunalnimi odpadki in odlaganje ostankov komunalnih odpadkov,
– odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda,
– javno snago in čiščenje javnih površin,
– urejanje javnih poti, površin za ceste in zelenih površin,
– pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka,
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči,
– vzdrževanje občinskih javnih cest in na drugih področjih, če tako določa zakon.
60.c člen
Občina lahko določi kot gospodarsko javno službo tudi druge dejavnosti, ki so pogoj za izvrševanje nalog iz njene pristojnosti ali so takšne dejavnosti pogoj za izvrševanje gospodarskih socialnih ali ekoloških funkcij občine.
60.č člen
Občina lahko zaradi gospodarnejšega in učinkovitejšega zagotavljanja javnih služb ustanovi skupaj z drugo občino oziroma več občinami javni zavod ali javno podjetje.
Za izvrševanje ustanoviteljskih pravic občin v skladu z aktom o ustanovitvi in statutom javnega zavoda ali javnega podjetja iz prejšnjega odstavka ter za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem javnih služb lahko občinski sveti udeleženih občin ustanovijo skupni organ, ki ga sestavljajo župani. Akt o ustanovitvi skupnega organa mora določati njegove naloge, organizacijo dela in način sprejemanja odločitev, financiranje in delitev stroškov med občinami.
Skupni organ opravlja svoje naloge v imenu in za račun občin, ki so ga ustanovile. Sedež organa je v občini, v kateri je sedež javnega zavoda ali javnega podjetja. Strokovne naloge za skupni organ opravlja občinska uprava občine, v kateri je njegov sedež.
60.d člen
Občina lahko ustanovi organ občinskega pravobranilstva. Občina lahko ustanovi skupaj z drugo občino ali več občinami skupni organ občinskega pravobranilstva. Občinska pravobranilstva zastopajo pred sodišče in drugimi državnimi organi občine, njihove organe in ožje dele, ki so pravne osebe. Po pooblastilu lahko občinsko pravobranilstvo zastopa tudi druge pravne osebe, ki so jih ustanovile občine. Za občinsko pravobranilstvo se smiselno uporabljajo določbe zakona, ki ureja državno pravobranilstvo.«
44. člen
V 63. členu se doda nov tretji odstavek, ki se glasi:
»Odsvojitev delov premoženja občine je dopustna le proti plačilu, ki postane del premoženja občine, razen če se del premoženja podari za humanitarne, znanstvenoraziskovalne, izobraževalne ali druge tovrstne namene.«
V dosedanjem tretjem odstavku, ki postane četrti odstavek se v začetku stavka za črko »O« vstavi besedilo »pridobitvi in o«
Dosedanji četrti odstavek, ki postane peti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»Odločitev iz prejšnjega odstavka je sprejeta, kadar se zanjo opredeli dve tretjini članov občinskega sveta.«
Doda se nov šesti odstavek, ki se glasi:
»Če ni z zakonom drugače določeno, se za odprodajo ali zamenjavo nepremičnin in premičnin v lasti občine smiselno uporabljajo predpisi, ki veljajo za odprodajo ali zamenjavo državnega premoženja.«
45. člen
V 66. členu se doda nov četrti in peti odstavek, ki se glasita:
»Občinski organ je neposredni uporabnik občinskega proračuna.
Posredni uporabniki občinskega proračun so občinski sklad, javni zavod, katerega ustanovitelj je občina, krajevne skupnosti in drugi uporabniki, če se financirajo iz občinskega proračuna.«
46. člen
74. člen se spremeni tako, da se glasi:
»V posebnem delu proračuna oziroma obrazložitvi se izkazujejo prihodki, ki se vštevajo v primerno porabo po zakonu, ti pa so zlasti:
– davek na dediščine in darila,
– davek na dobitke od iger na srečo,
– davek od prometa nepremičnin,
– upravne takse,
– posebna taksa za uporabo igralnih avtomatov zunaj igralnic,
– davek od premoženja,
– nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča,
– krajevne turistične takse,
– komunalne takse,
– pristojbine,
– odškodnina zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča in gozda,
– odškodnina in nadomestila za degradacijo prostora in onesnaževanje okolja,
– prihodki uprave in
– prihodki določeni z drugimi akti.
Prihodki iz tega člena pripadajo občini v višini določeni z zakonom oziroma z aktom o njihovi uvedbi.«
47. člen
75. člen se spremeni tako, da se glasi:
»V bilanci prihodkov in odhodkov se prikazujejo prihodki, ki se ne vštevajo v primerno porabo po zakonu, to pa so zlasti prihodki od:
– obresti na depozite,
– najemnin za stanovanja in poslovne prostore,
– prodaje nepremičnega premoženja,
– prodaja premičnega premoženja,
– drugega premoženja,
– vrnjenih depozitov, akreditivov in garantnih pisem,
– nakupov in prodaje vrednostnih papirjev,
– komunalnih prispevkov,
– samoprispevka,
– prispevki občanov za sofinanciranje določenih nalog in obveznosti na lokalni ravni,
– opravljanje dejavnosti gospodarskih javnih služb v režiji,
– koncesijske dajatve oziroma odškodnine,
– krajevnih skupnosti,
– dotacije, darila in pomoči,
– namenska sredstva iz državnega proračuna ali skladov in
– drugi prihodki.«
48. člen
Za 75. členom se dodata nova 75. a in 75. b člen, ki se glasita
»75.a člen
Dohodki od premoženja občine so zlasti:
1. dohodki od zakupnin in najemnin za zemljišča in objekte, ki so občinska lastnina,
2. dohodki od vlaganj kapitala,
3. dohodki od vrednostnih papirjev in drugih pravic, ki jih je občina kupila,
4. dohodki od rent, dobička javnih podjetij in koncesij.
75.b člen
Nabavo blaga, nabavo storitev ter oddajo gradbenih del izvaja župan občine v skladu s predpisi, ki urejajo javna naročila.«
49. člen
V 76. členu se v prvem odstavku za besedo »odloki« doda besedilo »pravilniki, odredbe, navodila,«
50. člen
V 77. členu se na koncu prvega odstavka črta vejica in doda besedilo »in način sodelovanja občanov pri sprejemanju odločitev v občini.«
51. člen
V 81. členu se besedilo »zakona in drugega državnega predpisa« nadomesti z besedilom »statuta in odloka«
52. člen
82. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Z navodilom se lahko podrobneje predpiše način dela organov občinske uprave pri izvrševanju določb statuta ali odloka.«
53. člen
V 86. členu se v drugem odstavku za besedama »iz prenešene« doda beseda »državne«.
Doda se nov tretji , četrti in peti odstavek, ki se glasijo:
»O pritožbah zoper posamične akte, ki jih izdajo organi občinske uprave v upravnem postopku, odloča na drugi stopnji župan, če ni za posamezne primere z zakonom drugače določeno.
O pritožbah zoper posamične akte izdane v upravnih stvareh iz prenešene državne pristojnosti odloča državni organ, ki ga določi zakon.
O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov občinskih organov odloča v upravnem sporu pristojno sodišče.«
54. člen
V poglavju »X. UVELJAVLJANJE VARSTVA PRAVIC OBČINE V RAZMERJU DO DRŽAVE« se doda besedilo »IN ŠIRŠIH LOKALNIH SKUPNOSTI«
55. člen
V 88. členu se v prvem odstavku črta pika in doda besedilo »oziroma če se s predpisi pokrajine brez pooblastila oziroma soglasja občine posega v njene pravice.«
56. člen
89. člen se spremeni tako, da se glasi;
»Župan lahko samostojno ali na zahtevo občinskega sveta kot stranka v upravnem sporu spodbija konkretne upravne akte in ukrepe, s katerimi državni organi izvršujejo oblastni nadzor. Upravni spor lahko sproži tudi če osebe javnega in zasebnega prava z dokončnimi upravnimi akti uveljavljajo pravice na škodo javnih koristi občine.«
57. člen
Za 89. člen se dodata nova 89.a in 89.b člen, ki se glasita:
»89.a člen
Župan lahko samostojno ali na zahtevo občinskega sveta vstopi v upravni ali sodni postopek kot stranka ali kot stranski intervenient, če bi lahko bile v teh postopkih oziroma če so z že izdanimi akti prizadete pravice in koristi občine, določene z ustavo in zakoni.
89.b člen
Delovna telesa so dolžna za potrebe občinskega sveta oblikovati mnenje glede pripravljajočih se predpisov, ki se tičejo koristi občine in pokrajine. Na tej podlagi oblikuje občinski svet svoje mnenje, ki ga pošlje državnemu zboru.«
58. člen
V 90. členu se v drugem odstavku za besedama »v pokrajino« vstavi besedilo »ali odločitev o izstopu«
59. člen
V 92. členu se v prvem stavku prvega odstavka za besedama »občinski svet« vstavi pika, besedilo »izmed svojih članov in župana na tajnem, glasovanju» pa se črta.
60. člen
93. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občinski svet lahko z dvotretjinsko večino navzočih članov sklene, da se občina poveže v skupnosti ali zveze ali združenja občin, zaradi urejanja posameznih lokalnih zadev širšega pomena, uveljavljanja skupnih interesov ter zagotavljanja položaja samoupravnih lokalnih skupnosti.
Z aktom o ustanovitvi skupnosti, zvez ali združenja se določijo njihove naloge, organi in financiranje.«
61. člen
V 101. členu se doda nov tretji odstavek, ki se glasi:
»Volilne enote za volitve članov sveta posamezne krajevne skupnosti do uskladitve določb ZLV z ZLS določi svet krajevne skupnosti s svojim aktom.
Volilne enote iz prejšnjega odstavka lahko določi občinski svet, če svet posamezne krajevne skupnosti s tem soglaša.«
62. člen
102. člen se črta.
63. člen
Te spremembe in dopolnitve statuta pričnejo veljati v roku 15 dni po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-01-2/99
Postojna, dne 12. julija 1999.
Župan
Občine Postojna
Josip Bajc, jur. l. r.