Na podlagi 29. in 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98), 56. člena statuta Občine Ljutomer (Uradni list RS, št. 41/95, 71/96) in v skladu z uredbo o skupnih osnovah in kriterijih za notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v organih državne uprave (Uradni list RS, št. 24/98, 56/98) je Občinski svet občine Ljutomer na 7. seji dne 5. 7. 1999 na predlog župana sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Ljutomer
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ustanovi Občinska uprava, določi organizacija in delovno področje notranjih organizacijskih enot občinske uprave ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
Za opravljanje nalog občinske uprave se v Občini Ljutomer ustanovi enovit organ z imenom OBČINSKA UPRAVA OBČINE LJUTOMER, s sedežem Vrazova 1, Ljutomer (v nadaljnjem besedilu: občinska uprava).
3. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine na delovnih področjih, določenih s tem odlokom.
4. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
5. člen
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter z dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka dajejo predstavnikom sredstev javnega obveščanja župan in tajnik občine.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
6. člen
Organizacija občinske uprave je oblikovana tako, da se zagotavlja:
– strokovno, učinkovito in racionalno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev v postopkih,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
7. člen
V občinski upravi, ki je enovit organ, se ustanovijo naslednje notranje organizacijske enote:
– oddelek za družbene dejavnosti,
– oddelek za splošne zadeve,
– oddelek za gospodarske javne službe, varstvo okolja in urejanje prostora,
– služba za proračun in javne finance,
– urad župana.
8. člen
Oddelek za družbene dejavnosti opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– načrtovanje razvoja posameznih dejavnosti,
– pripravljanje in uresničevanje aktov občine v zvezi z ustanoviteljstvom javnih zavodov na področju zdravstva, šolstva, otroškega varstva, kulture in socialnega skrbstva,
– pripravljanje in uresničevanje programov razvoja: otroškega varstva, varstva predšolskih otrok, osnovnega šolstva, kulture, zdravstva, športa in socialnega skrbstva,
– skrb za kadre na vseh področjih družbenih dejavnosti in izvajanje dogovorjene štipendijske politike lokalne skupnosti,
– pripravljanje pogodb o odtujitvi premičnin in nepremičnin o koncesijah in drugih razmerjih,
– materialna skrb za vzgojnovarstvene ustanove, kritje materialnih stroškov za osnovno šolstvo,
– priprava podlag za organiziranje mreže zdravstvene službe na primarni ravni, lekarniške dejavnosti, mrliške ogledne službe in službe pomoči družini na domu,
– priprava podlag za podeljevanje koncesij v skladu z zakoni,
– skrb in nadzor nad vzdrževanjem objektov in osnovnih sredstev vseh družbenih dejavnosti neposredno s strani občine ali javnih zavodov na tem področju,
– priprava strokovnih podlag za oblikovanje cen s področja družbenih dejavnosti iz pristojnosti občine,
– pospeševanje in financiranje kulturnih dejavnosti in ustanov,
– skrb za programsko usklajevanje in financiranje varovanja naravne in kulturne dediščine,
– pospeševanje športa in rekreacije,
– ustvarjanje pogojev za delovanje institucij civilne družbe,
– sodelovanje z odbori občinskega sveta in koordiniranje dela le-teh,
– pripravljanje predpisov iz svojega delovnega področja,
– spremljanje uradnih objav, razpisov in natečajev za pridobitev sredstev s področja družbenih dejavnosti,
– planiranje in nadzor nad porabo sredstev proračuna, potrebnih za izvajanje nalog družbenih dejavnosti v sodelovanju s službo za proračun in javne finance,
– analitična in statistična dejavnost s področja družbenih dejavnosti,
– opravljanje drugih nalog s področja družbenih dejavnosti, ki sodijo v pristojnost občinske uprave,
– izvajanje programov javnih del na svojem delovnem področju,
– strokovne naloge za potrebe Urada za mladino,
– druga dela po nalogu predstojnika.
9. člen
Oddelek za splošne zadeve opravlja naloge na naslednjih področjih:
– organiziranje občinske uprave,
– upravljanje občinskega premoženja in skrb za varovanje in vzdrževanje premičnega in nepremičnega premoženja občine, nabavo in prodajo opreme v sodelovanju z drugimi notranjimi organizacijskimi enotami po posameznih delovnih področjih ter službo za proračun in javne finance,
– pripravljanje splošnih aktov,
– skrb za izvedbo volitev,
– ustvarjanje pogojev za delo političnih strank,
– sodelovanje z odbori občinskega sveta in koordiniranje njihovega delovanja,
– opravljanje strokovne, organizacijske in administrativne naloge za občinski svet, nadzorni odbor, občinske komisije in odbore,
– opravljanje tehničnih in drugih nalog za delovanje uprave,
– urejanje kadrovskih zadev za občinsko upravo,
– skrb za informacijsko dejavnost ter razvoj in vzdrževanje informacijskega sistema,
– planiranje in nadziranje porabe proračunskih sredstev, potrebnih za izvajanje nalog celotne občinske uprave in oddelka, v sodelovanju s službo za proračun in javne finance,
– skrb za izvedbo sklepov in odločitev občinskega sveta,
– sprejemanje in oddajanje pošte ter vodenje korespondence in arhiva,
– skrb za izvedbo sklepov in odločitev župana in posredovanje zadolžitev zaposlenim delavcem občinske uprave, drugim javnim institucijam in pristojnim občinskim upravnim organom,
– tajniška in administrativno-tehnična opravila,
– opravljanje drugih zadev strokovnega in organizacijskega značaja, pomembnih za delo občinske uprave,
– sodelovanje z odbori občinskega sveta in koordiniranje njihovega delovanja,
– pripravljanje predpisov iz svojega delovnega področja,
– spremljanje uradnih objav, razpisov in natečajev za pridobitev sredstev za delovanje in razvoj občine,
– izvaja strokovna in administrativna opravila za potrebe krajevnih skupnosti in njihovih svetov,
– druga dela po nalogu predstojnika.
10. člen
Oddelek za gospodarske javne službe, varstvo okolja in urejanje prostora opravlja naloge na naslednjih področjih:
– skrb za razvoj in delovanje lokalnih gospodarskih javnih služb na podlagi občinskih odlokov,
– skrb za gradnjo, vzdrževanje in urejanje lokalnih javnih cest, rekreacijskih in drugih javnih površin,
– pripravljanje strokovnih podlag in organiziranje sprejemanja prostorskega plana občine in prostorskih izvedbenih aktov,
– pripravljanje strokovnih podlag za organizirano stanovanjsko gradnjo in reševanje stanovanjskih problemov, zlasti socialnih kategorij, ter s tem v zvezi skrb za pripravo, komunalno urejanje in oddajo stavbnih zemljišč,
– pripravlja strokovne podlage za oblikovanje cen komunalnih storitev, pogrebnih storitev, parkirnin in drugih iz pristojnosti občine na področju gospodarskih javnih služb, varstva okolja in urejanja prostora,
– splošne stanovanjske zadeve in upravljanje s stanovanjskim skladom, ter opravljanje strokovnih opravil za stanovanjski sklad,
– pripravljanje in izvajanje ukrepov s področja varstva okolja oziroma ekologije iz pristojnosti občine,
– skrb za vzdrževanje, popravila in obnovo nepremičnega premoženja občine,
– javne prireditve,
– ugotavljanje javnega interesa za pridobitev zemljišč za potrebe občine,
– sodelovanje z odbori občinskega sveta in koordiniranje dela le-teh,
– pripravljanje predpisov iz svojega delovnega področja,
– pripravljanje pogodb o odtujitvi premičnin in nepremičnin, o koncesijah in drugih razmerjih,
– priprava podlag za določanje prekrškov in denarnih kazni za prekrške, s katerimi se kršijo predpisi občine,
– spremljanje uradnih objav, razpisov in natečajev za pridobitev sredstev za delovanje in razvoj občine na svojem delovnem področju,
– planiranje in nadzor nad porabo proračunskih sredstev, potrebnih za izvajanje nalog oddelka v sodelovanju s službo za proračun in javne finance,
– opravljanje drugih nalog iz občinske pristojnosti na področju okolja in prostora ter gospodarskih javnih služb,
– usklajevanje izvajanja programa javnih del na svojem delovnem področju,
– analitična in statistična dejavnost s področja gospodarskih javnih služb, varstva okolja in urejanja prostora,
– druga dela po nalogu predstojnika.
Znotraj Oddelka za varstvo okolja in urejanje prostora se organizira notranja organizacijska enota Režijski obrat za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči v skladu s posebnim odlokom, ki opravlja naloge:
– določanje pogojev za uporabo stavbnih zemljišč in upravljanje s stavbnimi zemljišči,
– gospodarjenje in upravljanje s stavbnimi zemljišči,
– komunalno opremljanje stavbnih zemljišč,
– druge naloge v skladu z odlokom.
11. člen
Služba za proračun in javne finance opravlja naloge na naslednjih področjih:
– usklajevanje planiranja, izvajanje in evidentiranje ter spremljanje programov javne porabe, v sodelovanju z ostalimi notranjimi organizacijskimi enotami in drugimi proračunskimi porabniki,
– priprava in razlaga občinskega proračuna in zaključnega računa ter skrb za njuno izvrševanje v skladu s predpisi, ki urejajo to področje,
– finančno–knjigovodska opravila za proračun, občinske sklade in režijske obrate,
– blagajniško poslovanje,
– računovodstvo,
– pripravlja premoženjsko bilanco občine,
– spremlja, analizira in pomaga pri oblikovanju cen iz pristojnosti občine,
– pridobivanje sredstev za delovanje in razvoj občine,
– opravljanje strokovnih nalog za potrebe sklada za razvoj Občine Ljutomer,
– pripravljanje splošnih aktov,
– pripravljanje pogodb o odtujitvi premičnin in nepremičnin, o koncesijah in drugih razmerjih,
– sodelovanje z odbori občinskega sveta in koordiniranje dela le-teh,
– gospodarjenje s sredstvi občine in priprava premoženjske bilance občine,
– spremljanje uradnih objav, razpisov in natečajev za pridobivanje sredstev za delovanje in razvoj občine,
– skrb za sprotno izterjavo dolgov,
– analitična in statistična dejavnost s področja javnih financ,
– druga dela po nalogu predstojnika.
12. člen
Urad župana opravlja naloge, ki se nanašajo na:
– pravno svetovanje županu in vsem oddelkom,
– zastopanje javnega dobra in občinske lastnine pri upravnih postopkih ter postopkih na sodišču,
– svetovalne naloge s področja javnih naročil,
– svetovanje pri pripravi predpisov,
– opravljanje upravnega nadzorstva,
– pripravljanje pogodb o odtujitvi premičnin in nepremičnin, o koncesijah in drugih razmerjih,
– skrb za požarno varnost,
– organiziranje pomoči in reševanje za primere elementarnih in drugih nesreč,
– načrtovanje razvoja občine,
– zagotavljanje pogojev za razvoj gospodarstva; pospeševanje malega gospodarstva, trgovinske dejavnosti, gostinstva, turizma in drugih gospodarskih dejavnosti,
– pridobivanje sredstev za delovanje in razvoj občine,
– zagotavljanje pogojev za razvoj in pospeševanje kmetijstva, skrb in ukrepi za gospodarno rabo občinskih kmetijskih zemljišč, promet s kmetijskimi zemljišči, agromelioracijski ukrepi na področju kmetijskih zemljišč, pašni red čebelarstva,
– spremljanje gospodarskih gibanj,
– analitična in statistična dejavnost s področja splošnih in gospodarskih zadev,
– koordiniranje pripravljanja osnov in strokovnih podlag, ter razvojnih dokumentov in skrb za prijavo na natečaje za skladnejši regionalni razvoj (celotni razvoj podeželja in drugih programov ter pripravljanje ukrepov in predpisov v zvezi s tem, v sodelovanju z drugimi notranjimi organizacijskimi enotami po posameznih področjih in službo za proračun in javne finance),
– priprava podlag za predpisovanje lokalnih davkov, prispevkov in taks,
– priprava podlag za določanje prekrškov in denarnih kazni za prekrške, s katerimi se kršijo predpisi občine,
– planiranje in nadzor nad porabo sredstev proračuna, potrebnih za izvajanje nalog oddelka v sodelovanju s službo za proračun in javne finance,
– opravljanje drugih nalog iz občinske pristojnosti na področju gospodarske dejavnosti,
– nadzor nad izvajanjem in upoštevanjem predpisov na področju komunalne dejavnosti, v okviru pristojnosti na področju lokalne skupnosti,
– organiziranje komunalno-redarstvene službe in skrb za javni red in mir v občini,
– priprava podlag za določanje prekrškov in denarnih kazni za prekrške, s katerimi se kršijo predpisi občine,
– opravljanje protokolarnih zadev, strokovnih in organizacijskih nalog za potrebe župana, tajnika občine in notranje organizacijske enote,
– opravlja naloge občinske inšpekcije in občinskega redarstva, kar se določi s posebnim občinskim odlokom.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
13. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja ter daje navodila za vodenje občinske uprave.
14. člen
Občinsko upravo neposredno vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Tajnik občine:
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v projektnih skupinah v občini,
– organizira delo občinske uprave,
– koordinira delo notranjih organizacijskih enot ter skrbi za delovno disciplino,
– usklajuje aktivnosti občinskega sveta, župana in občinske uprave,
– zagotavlja opravljanje strokovnih in drugih nalog, ki so skupne organom občinske uprave oziroma notranjim organizacijskim enotam,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z upravno enoto in drugimi organi v občini,
– opravlja druge naloge po odredbi župana.
Tajnik občine lahko izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja delavcev občinske uprave, če ga župan za to pooblasti.
Tajnik občine je za svoje delo odgovoren županu.
Tajnik občine lahko pooblasti za posamezne naloge v zvezi z vodenjem organov občinske uprave predstojnike teh organov, ki jih imenuje in razrešuje župan.
Tajnik občine mora imeti univerzitetno, visoko strokovno ali najmanj višjo strokovno izobrazbo pravne ali ekonomske smeri.
15. člen
Notranje organizacijske enote vodijo vodje, ki jih imenuje in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni tajniku občine in županu.
16. člen
Delavci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, statutom občine in pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest, v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih za opravljanje posameznih nalog določajo zakoni in drugi predpisi ter po navodilih vodje notranje organizacijske enote. Za svoje delo so odgovorni vodji notranje organizacijske enote, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
17. člen
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Župan določi sestavo kolegija glede na obravnavano problematiko pa ga lahko razširi. Kolegij sklicuje župan, v njegovi odsotnosti pa tajnik. Kolegij se sklicuje po potrebi, vendar pa najmanj enkrat na teden.
18. člen
Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več delavcev oziroma sodelovanje delavcev različnih strok in stopenj znanja iz različnih organov občinske uprave oziroma notranjih organizacijskih enot, lahko župan ustanovi delovne skupine ali druge oblike sodelovanja. Z aktom o ustanovitvi župan določi sestavo delovne skupine, vodjo delovne skupine ter rok za izvedbo naloge.
19. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih delavci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi sestava, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20. člen
Župan Občine Ljutomer v roku enega meseca po uveljavitvi odloka o organizaciji občinske uprave izda pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi Občine Ljutomer, ki je podlaga za razporeditev delavcev na ustrezna delovna mesta.
21. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Ljutomer, Uradni list RS, št. 44/95.
22. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-04-7/99
Ljutomer, dne 21. julija 1999.
Župan
Občine Ljutomer
Jožef Špindler, inž. agr. l. r.