Na podlagi 29. in 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98), 17. člena statuta Občine Lendava (Uradni list RS, št. 26/99) je Občinski svet občine Lendava, na 10. seji dne 25. 10. 1999, na predlog župana sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Lendava
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa delovno področje notranjih organizacijskih enot občinske uprave ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
2. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine na delovnih področjih, določenih s tem odlokom.
3. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
4. člen
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter z dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka dajejo predstavnikom sredstev javnega obveščanja župan in direktor občinske uprave, po pooblastilu župana pa lahko tudi drug delavec občinske uprave.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
5. člen
Organizacija občinske uprave je oblikovana tako, da se zagotavlja:
– strokovno, učinkovito in racionalno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev v postopkih,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
6. člen
Občinska uprava opravlja strokovne, upravne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge na področju:
– splošnih zadev,
– normativno pravnih zadev,
– upravnih zadev,
– javnih financ,
– gospodarskih dejavnosti in kmetijstva,
– družbenih dejavnosti,
– varstva okolja, urejanje prostora,
– infrastrukture,
– gospodarskih javnih služb,
– inšpekcijskega nadzorstva in občinskega redarstva,
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči,
– in druge naloge iz pristojnosti občine.
7. člen
Za izvajanje nalog v občinski upravi se ustanovijo naslednje notranje organizacijske enote:
– urad župana,
– oddelek za družbene dejavnosti,
– oddelek za infrastrukturo in delo s krajevnimi skupnostmi,
– oddelek za gospodarstvo,
– oddelek okolje in prostor,
– oddelek za finance,
– oddelek za splošne zadeve,
– režijski obrat.
V občinski upravi se lahko ustanovijo tudi druge notranje organizacijske enote in inšpektorat, kot posebna notranja organizacijska enota.
V oddelkih se lahko oblikujejo referati.
8. člen
Urad župana:
– opravlja strokovna, organizacijska, administrativna in tehnična opravila za potrebe župana, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, za člane občinskega sveta, nadzorni odbor ter druge občinske organe;
– opravlja prevajalska dela;
– priprava splošnih in drugih aktov;
– vodi upravni postopek in izdaja odločbe v teh postopkih na I. stopnji;
– nudi pravno pomoč županu, občinskemu svetu in drugim občinskim organom in občanom, in strokovno pravno pomoč pri izvajanju volilnih opravil;
– opravlja naloge s področja normativno-pravnih in upravnih zadev in
– opravlja druge naloge.
9. člen
Oddelek za družbene dejavnosti:
– pripravlja razvojne usmeritve in razvojne programe na različnih področjih družbenih dejavnosti;
– skrbi za realizacijo programov v skladu s proračunom, koordinira delovanje različnih subjektov na področjih družbenih dejavnosti in vrši nadzor nad izvajanjem programov;
– opravlja upravne in normativne naloge s področja družbenih dejavnosti;
– izvaja javna naročila in
– opravlja druge naloge, ki sodijo v področje družbenih dejavnosti.
10. člen
Oddelek za infrastrukturo in delo s krajevnimi skupnostmi:
– opravlja dela in naloge za krajevno skupnost;
– opravlja vse naloge, ki spadajo v področje infrastrukture;
– pripravlja projekte in investicijske programe in opravlja nadzor nad investicijami;
– opravlja naloge, ki se nanašajo na civilno zaščito in reševanje;
– pripravlja in izvaja programe javnih del;
– izvaja javna naročila in
– opravlja druge naloge.
11. člen
Oddelek za gospodarstvo:
– pripravlja strokovne podlage za ustanovitev in organizacijo gospodarskih javnih služb;
– izdeluje programe razvoja gospodarskih javnih služb, skrbi za njihovo izvajanje in izvaja nadzor nad njihovim izvajanjem;
– pripravlja strategijo razvoja občine ter programske usmeritve in programe razvoja posameznih dejavnosti s področja gospodarstva;
– spremlja in analizira gospodarska gibanja v občini;
– pripravlja projekte in investicijske programe in opravlja nadzor nad investicijami;
– izvaja javna naročila in
– opravlja druge naloge.
12. člen
Oddelek za okolje in prostor:
– pripravlja programska izhodišča za sprejemanje prostorskih aktov in pripravlja smernice za izdelavo prostorskih izvedbenih aktov;
– pripravlja prostorske akte občine;
– izdaja lokacijske dokumentacije;
– vodi evidenco posegov v prostor in analizira stanje posegov v prostor;
– nudi strokovno pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora;
– pripravlja programe varstva okolja, operativne programe in študije ranljivosti okolja za območje občine;
– pripravlja sanacijske programe za odpravo posledic in virov obremenitve okolja in skrbi za njihovo izvedbo;
– opravlja druge upravne naloge varstva okolja, ki jih določajo posebni predpisi s področja varstva okolja;
– izvaja javna naročila in
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
13. člen
Oddelek za finance:
– pripravlja proračun in skrbi za njegovo izvrševanje v skladu s predpisi, ki urejajo to področje;
– pripravlja finančna poročila in zaključni račun proračuna;
– zagotavlja strokovno pomoč občinskim organom pri sprejemanju in izvrševanju občinskih splošnih in drugih aktov s področja javnih financ;
– opravlja finančno-knjigovodska in druga strokovna opravila;
– pripravlja premoženjsko bilanco občine;
– opravlja druge naloge, ki spadajo v to področje.
14. člen
Oddelek za splošne zadeve:
– opravlja kadrovske zadeve;
– opravlja naloge s področja normativno-pravnih in upravnih zadev;
– izvaja javna naročila;
– opravlja druge naloge, ki po svoji naravi sodijo v to področje.
15. člen
Režijski obrat:
– gospodarjenje s stavbnimi zemljišči in
– druge naloge.
16. člen
Občinska uprava opravlja naloge občinske inšpekcije.
Občinska inšpekcija opravlja nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
17. člen
Občinska uprava opravlja naloge občinskega redarstva.
Na tem področju občinska uprava opravlja nadzor nad izvajanjem zakona o varnosti cestnega prometa in nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
18. člen
Naloge in pooblastila občinske uprave oziroma delavcev občinske uprave na področju občinske inšpekcije in občinskega redarstva so določena s posebnim odlokom.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
19. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja ter daje navodila za vodenje občinske uprave.
20. člen
Občinsko upravo neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Direktor občinske uprave:
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v projektnih skupinah v občini,
– skrbi za zakonito, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– koordinira delo notranjih organizacijskih enot ter skrbi za delovno disciplino,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na prvi stopnji,
– zagotavlja opravljanje strokovnih in drugih nalog, ki so skupne notranjim organizacijskim enotam,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z drugimi organi v občini,
– opravlja druge naloge po odredbi župana.
Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
21. člen
Oddelke vodijo vodje, ki jih imenuje in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni direktorju občinske uprave in županu. Župan imenuje in razrešuje tudi svetovalce in direktorja režijskega obrata.
22. člen
Delavci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, statutom občine in pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest, v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih za opravljanje posameznih nalog določajo zakoni in drugi predpisi. Za svoje delo so odgovorni direktorju občinske uprave in županu.
23. člen
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Župan določi sestavo kolegija glede na obravnavano problematiko. Kolegij sklicuje župan. Kolegij se sklicuje po potrebi.
24. člen
Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več delavcev oziroma sodelovanje delavcev različnih strok in stopenj znanja iz različnih notranjih organizacijskih enot, lahko župan ustanovi delovne skupine ali druge oblike sodelovanja.
25. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih delavci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi sestava, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
26. člen
Župan Občine Lendava v roku enega meseca po sprejetju tega odloka izda pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v Občinski upravi občine Lendava.
27. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o začasni organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Lendava (Uradni list RS, št. 20/95).
28. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-01-12/99
Lendava, dne 25. oktobra 1999.
Župan
Občine Lendava
Jožef Kocon l. r.