Na podlagi 39. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85 in 29/86 ter Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 71/93, 47/93 in 44/97) in 20. člena statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 47/99) je Občinski svet mestne občine Novo mesto na 8. seji dne 30. 9. 1999 sprejel
O D L O K
o lokacijskem načrtu obvoznice Šmarjete
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se ob upoštevanju usmeritev prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 2000 (Skupščinski Dolenjski list, št. 24/86, 18/88, 6/89, 3/90, 10/90 in 9/91 ter Uradni list RS, št. 17/92, 58/95, 11/96, 16/96, 32/96, 21/97, 80/97, 39/98, 59/98, 21/99, 59/99 in 63/99) in srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990 (Skupščinski Dolenjski list, št. 24/86, 18/88, 6/89, 15/90, 9/91 in 12/91 ter Uradni list RS, št. 7/92, 23/92, 28/92, 35/92, 50/92, 1/93, 28/93, 32/93, 60/93, 69/93, 20/94, 45/94, 50/94, 71/94, 78/94, 58/95, 68/95, 11/96, 16/96, 32/96, 21/97, 80/97, 39/98, 59/98, 21/99, 59/99 in 63/99) za območje Mestne občine Novo mesto sprejme lokacijski načrt obvoznice Šmarjete.
Lokacijski načrt je izdelal TOPOS, d.o.o., Dolenjske Toplice, pod št. LN-1/99 v avgustu 1999. Sestavljata ga tekstualni del in grafične priloge.
II. OBSEG UREDITVENEGA OBMOČJA
2. člen
V ureditveno območje lokacijskega načrta so vključeni naslednji deli zemljišč s parc. št.: 2905/4 cesta, 1919/2, 1919/1, 1918/2 pot, 1918/1, 2513/2, 2514, 2513/1, 2518/1, 2518/3, 1912/1,1914/1, 2913 pot, 1912/2, 2908 pot, 1904, 1896/2, 1896/1, 2907 pot, 1869/2, 1873, 1921/8, 1921/3, 1924, 2905/2 cesta, 1914/5, 1914/4, 2513/3, 1914/11, 1914/3, 1891/2, 1891/1, 1893, 1887/1, 1879, 1878/2, 1878/1 in 2916 pot, k.o. Gorenja vas.
Kapelica, zgrajena na zemljišču parc. št. 1918/1 k.o. Gorenja vas, se prestavi na opuščeni del ceste s parc. št. 2905/2 in 2905/4 iste k.o.
Prestavitev drvarnice na zemljišču parc. št. 2518/3 k.o. Gorenja vas se izvede v okviru iste parcele.
III. FUNKCIJA OBMOČJA S PROMETNO-TEHNIČNIMI POGOJI UREJANJA
3. člen
Funkcija območja:
Območje lokacijskega načrta iz 2. člena tega odloka je namenjeno gradnji obvoznice naselja Šmarjeta v dolžini 530 m in vključuje:
– cestno telo s hodnikom za pešce vzdolž leve strani ceste, od uvoza v km 3.240 dalje pa vzdolž desne strani oziroma obojestransko v območju križišča regionalne ceste z lokalno cesto v naselje Strelac ter obojestranskim avtobusnim postajališčem;
– ureditev priključkov ceste v jedro naselja ter križišč z lokalnimi cestami in krajevnimi potmi;
– prilagoditve in prenove obstoječih ter gradnje novih elementov infrastrukturnih omrežij, ki so funkcionalno vezana na obvoznico oziroma bodo z načrtovanimi posegi kakorkoli tangirana;
– ureditev obcestnega prostora z namestitvijo ulične opreme ter ureditev ostalih pripadajočih odprtih površin.
4. člen
Status ceste
Obvoznica se izvede kot prestavitev dela regionalne ceste R 3-667/1385 Zbure-Mačkovec, to je na odseku od gasilskega doma v Šmarjeti do križišča regionalne ceste z lokalno cesto za naselje Strelac vključno s križiščem, od km 2.820 do km 3.350. Ureja se kot mestna ulica ob upoštevanju pogojev, ki veljajo za regionalno cesto.
Status regionalne ceste se na sedanjem odseku skozi naselje spremeni v lokalno cesto.
5. člen
Cesta
Obvoznica je glede na PLDP uvrščena v 4. prometni razred. Projektirani normalni prečni profil ceste je 9,10 m, to je širina cestišča 2 × 2,75 m, robna pasova po 0,25 m, hodnik za pešce širine 1,60 oziroma v območju novega križišča s priključno cesto za Strelac in jedro naselja obojestransko po 1,60 m ter obojestranski bankini po 0,75 m.
Cesta se dimenzionira na gostoto in strukturo vozil ter glede na geološko sestavo tal. Računska hitrost je 60 km/h.
6. člen
Priključki na obvoznico
– priključek za gasilski dom v km 2.860 se ohrani in delno sanira;
– križišče v km 2.955 se uredi kot pravokotni priključek obstoječe regionalne ceste na novo projektirano obvoznico. Na obvozni cesti se uredi zavijalne pasove za smer jedra naselja in zaporno površino za enostransko razširjanje vozišča. Le-to se uredi tudi na priključni cesti za jedro Šmarjete. Na prostor, pridobljen z deviacijo obstoječe regionalne ceste, se prestavi kapelico;
– v km 3.070 se preko jarka za odvodnjavanje meteorne vode izvede dostop do dveh stanovanjskih objektov s h. št. 29a in 29 b;
– priključek javne poti v km 3.190 se nadomesti z ureditvijo novega, skupnega priključka v km 3.230. Širina dostopne ceste je 3,5 m;
– križišče v km 3.320 se uredi tako, da se odcep za naselje Strelac združi z odcepom za naselje Šmarjeta in enotno, pravokotno priključi na obvoznico. V ta namen se izvede rekonstrukcija priključkov za obe naselji. Opuščena površina sedanje regionalne ceste se zatravi in ustvari plato, ki omogoča posaditev dreves oziroma drugo arhitektonsko ureditev.
7. člen
Prehoda za pešce
Prehod za pešce se izvede v križišču s priključkom za jedro Šmarjete, med obema avtobusnima postajališčema, v km 2.980.
Med hodnikom za pešce ob obvoznici ter hodnikom ob deviirani cesti, ki poteka skozi jedro naselja Šmarjeta, se izvede tlakovana prečna prevezava čez zelenico, ki se jo uredi na opuščenem delu obstoječe regionalne ceste.
IV. POGOJI ZA URBANISTIČNO, ARHITEKTONSKO TER KRAJINSKO OBLIKOVANJE POSEGOV
8. člen
Prostor obvoznice se oblikuje kot mestni del z upoštevanjem urbanih elementov, to je ulične opreme, oblikovanja tlakov, avtobusnega postajališča in ureditev zelenih pasov, ki naj bodo istočasno tudi protihrupna bariera.
9. člen
Ob rekonstruiranem priključku za jedro Šmarjete, na opuščen prostor sedanje regionalne ceste se prestavi kapelica, preostali prostor pa rekultivira in zatravi.
Prostor na opuščenem delu sedanje regionalne ceste v območju rekonstruiranega priključka Strelac se izvede kot zelena površina, ki omogoča tudi zasaditev dreves ali drugo arhitektonsko ureditev (postavitev skulpture ali vaškega vodnjaka...). Preko te površine se izvede tudi tlakovana prečna povezava med hodnikoma za pešce.
Na delu, kjer je potok Bečuj tangiran z deviacijo priključka za naselje Strelac, se izvede premostitev z ustrezno dimenzioniranim, enojnim pravokotnim ali okroglim propustom.
10. člen
Cestišče se izvede v asfaltu. Peš površine se izvedejo z betonskimi ploščami ali tlakovci oziroma kot asfaltna površina. To velja za hodnik za pešce in peščeve otoke. Posamezna stojišča zabojnikov in počivališča se izvedejo v enakem tlaku kot hodnik za pešce.
11. člen
Brežine vkopov in nasipov se zatravi. Ob hodniku za pešce se zasadi grmovnice, ki imajo funkcijo protihrupne in vizualne bariere.
12. člen
Avtobusni postajališči se opremita z nadstrešnico in z elementi ulične opreme. Tlorisni gabarit nadstrešnice je 2 × 5 m in višine največ 2,80 m. Vsa oprema naj bo oblikovno usklajena (materiali, proporci) z ostalimi elementi urbane opreme na celotnem potezu urejanja oziroma z ulično opremo jedra naselja.
13. člen
Javna razsvetljava bo zagotovljena s postavitvijo svetilk ob hodniku za pešce na levi strani cestišča, ki naj bodo usklajene s svetilkami v jedru naselja.
V. POGOJI ZA KOMUNALNO UREJANJE OBMOČJA
14. člen
Vodovod
Ob obvoznici se izvede vodovod iz cevi LŽ 100, ki pomeni zazankanje jedra naselja.
Za zagotovitev oskrbe s požarno vodo se postavijo hidranti na medsebojnih razdaljah 80 m na zunanji strani hodnika za pešce vzdolž leve strani ceste. Hidrante se praviloma postavlja v križišča posameznih odsekov v zadostni oddaljenosti od roba cestišča.
15. člen
Kanalizacija
Kanalizacija se izvede v ločenem sistemu. Obstoječo fekalno kanalizacijo, tangirano z izgradnjo obvoznice, se na mestih križanja rekonstruira. Pri tem se izvede priključevanje objektov na desni strani ceste.
Za odvajanje meteorne vode s cestišča se ob levem robu vozišča, pod hodnikom za pešce, izvede meteorna kanalizacija. Meteorna voda se odvaja po sistemu meteorne kanalizacije preko cevnih propustov na teren in v potok. Zaradi medsebojnih križanj se meteorno kanalizacijo projektira v minimalni globini 2 m. Kanalizacija se izvede neprepustno.
Pri odvajanju voda je potrebno upoštevati določila iz uredbe o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaženja (Uradni list RS, št. 35/96).
16. člen
Odvoz odpadkov
Za zbiranje komunalnih odpadkov se ob stanovanjskih uvozih z obvoznice uredijo površine za postavitev zabojnikov. Dostop do njih mora biti urejen tako, da bo povsod možen kamionski odvoz.
17. člen
Električno omrežje
Zaradi izvedbe obvoznice je potrebna prestavitev obstoječega droga nadzemnega električnega voda.
V območju novega križišča s priključno cesto za Strelac in jedro naselja Šmarjeta se locira TP, od katere je predviden razvod do 20 kV daljnovoda na nasprotni strani ceste. Povezava med TP in 20 kV daljnovodom se izvede pod cesto s štiricevno kabelsko kanalizacijo, od jaška dalje pa z elektro kablom, položenim v zemljo.
Javna razsvetljava poteka ob levi strani obvozne ceste, razen v območju priključka Šmarjeta, kjer je osvetljeno tudi desno avtobusno postajališče.
18. člen
Plinovod
Plinovodno omrežje se predvidi kot dolgoročno rešitev oskrbe naselja. Trasa plinovoda se predvidi po desni strani cestišča z upoštevanjem pogojev lastnika ceste.
Upošteva se profil cevi PVC 150. Pri projektiranju in polaganju cevi se upošteva vertikalni prosti odmik 0,50 m od druge komunalne naprave in pri medsebojnih križanjih z drugimi komunalnimi napravami v zaščitni cevi najmanj 3 m na vsako stran plinovoda.
19. člen
Tk omrežje
Krajevno in medkrajevno zemeljsko telefonsko omrežje, tangirano z gradnjo obvoznice, se izvede v kabelski kanalizaciji. Kabelska kanalizacija je štiricevna in poteka od obstoječega jaška pri gasilskem domu pod voziščem do jaška na nasprotni strani ceste, lociranem v hodniku za pešce ter vzdolž celotne dolžine hodnika za pešce do jaška v km 3.305. V območju priključka se v smeri naselja Strelac predvidi odcep dveh cevi ter odcep štirih cevi vzdolž levega roba vozišča do meje lokacijskega načrta. Vmesne jaške se izvede na razdalji 95 m.
Telekomunikacijski vodi morajo biti od drugih komunalnih vodov odmaknjeni najmanj 1 m. Minimalen vertikalni odmik od temena druge komunalne naprave je 0,30 m. Na mestih križanja 1 m levo in desno se kabel zaščiti z dodatno cevjo, pri prehodih pod utrjenimi površinami pa se jo tudi obbetonira.
VI. DRUGI POGOJI ZA IZVEDBO POSEGOV
20. člen
Varovanje plodne zemlje
Ob izvedbi gradbenih del je potrebno zagotoviti varovanje plodne zemlje. Zgornji sloj zemlje je treba odkopati in deponirati v delovnih pasovih, v nasipu višine do 1,5 m in ločeno od ostalega izkopa. Po izvršenih delih se ta material razgrne na lokacijah, kjer je predvidena izvedba zelenic oziroma drugih neutrjenih površin ter se z njim izvaja sanacija poškodb terena, ki bodo nastale med izvajanjem načrtovanih posegov.
21. člen
Zagotavljanje potresne varnosti
Pri načrtovanju ceste in ostalih ureditev je potrebno upoštevati določila odredbe o dimenzioniranju in izvedbi gradbenih objektov v potresnih območjih (Uradni list SRS, št. 18/63) za območje seizmične intenzitete VII. stopnje lestvice Mercalli-Cancan-Seiberg.
22. člen
Varstvo pred hrupom
Glede na pričakovano gostoto prometa in omejitev hitrosti na 50 km/h hrup ne sme presegati ravni hrupa, dovoljene za stanovanjska območja z uredbo o hrupu cestnega in železniškega prometa (Uradni list RS, št. 45/95).
VII. OBVEZNOSTI INVESTITORJA IN IZVAJALCA PRI IZVAJANJU LOKACIJSKEGA NAČRTA
23. člen
V neposredni bližini TK kablov ni dopustna uporaba gradbenih strojev in miniranje. Dela nad kabli se morajo izvajati izključno ročno. Prav tako ni dopusten odvzem materiala in nasip nad traso. Investitor mora vsaj 10 dni pred pričetkom gradbenih del pri Telekomu Slovenije PE Novo mesto naročiti obeleženje, zaščito oziroma eventualno prestavitev zemeljskih telefonskih kablov.
24. člen
Investitor oziroma izvajalec del mora pravočasno obvestiti pristojno službo za kulturno dediščino o začetku del zaradi izvajanja občasnega arheološkega nadzora na trasi.
25. člen
Vsi stroški, ki bodo nastali zaradi izvedbe načrtovanih posegov (poškodbe in prestavitve infrastrukturnih vodov in naprav, rušenje gospodarskega objekta in prestavitev kapelice, arheološki nadzor idr.) gredo v breme investitorja.
VIII. ETAPNOST GRADNJE
26. člen
Gradnja obvoznice Šmarjete je predvidena v treh fazah:
– I. faza: izvedejo se vse potrebne prestavitve in zaščite tangiranih komunalnih naprav in vodov ter prestavitev manjšega gospodarskega poslopja na parc. št. 2518/3, k.o. Gorenja vas;
– II. faza: zajema rekonstrukcijo križišč, izgradnjo ceste skupaj z avtobusnima postajališčema in uvozi, izvedbo hodnika za pešce in javne razsvetljave, prestavitev kapelice ter ureditev obcestnega prostora (ozelenitev, zasaditev...)
– III. faza: v zadnji fazi se izvedejo dolgoročno planirani komunalni vodi in naprave (plinovod).
IX. TOLERANCE
27. člen
Odstopanja od določil tega lokacijskega načrta so dopustna v okviru parcel, ki so zajete v tem dokumentu, pri čemer se mora ohranjati koridor načrtovane trase ceste. Odstopanja so možna v tlorisnih gabaritih objektov do ±10%.
Pri realizaciji načrtovanih posegov so izjemoma dopustna tudi večja odstopanja od zgoraj opisanih in sicer v primerih, ko se zaradi razmer na terenu (predvsem geoloških in geomehanskih) ugotovi, da so možne ekonomsko in tehnično bolj utemeljene rešitve.
Za vsa večja odstopanja je potrebno pristojnemu upravnemu organu predložiti:
– kopijo katastrskega načrta za območje spremembe,
– situacijo nove rešitve s prikazom reševanja vseh posledično tangiranih objektov in naprav,
– prikaz posega glede na veljavne planske dokumente,
– odstopne izjave lastnikov zemljišč.
Predlagana odstopanja morajo biti usklajena tudi s pogoji soglasodajalcev, podana k temu lokacijskemu načrtu.
X. NADZOR
28. člen
Inšpekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem tega lokacijskega načrta opravlja MOP, Inšpektorat za okolje in prostor, Enota Novo mesto.
XI. KONČNE DOLOČBE
29. člen
Z dnem veljavnosti tega odloka prenehajo za območje urejanja, določeno 2. členu tega odloka, veljati določbe odloka o prostorskih ureditvenih pogojih za pomembnejša lokalna središča Občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list, št. 9/91 in Uradni list RS, št. 35/97).
30. člen
Lokacijski načrt je stalno na vpogled v prostorih Sekretariata za okolje, prostor in komunalne zadeve Mestne občine Novo mesto.
31. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 352-01-13/97-1200
Novo mesto, dne 30. septembra 1999.
Župan
Mestne občine Novo mesto
Anton Starc, dr. med. l. r.