Na podlagi 42., 43., 44. in 45. člena zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list RS, št. 44/97), navodila o vsebini programa opremljanja stavbnih zemljišč (Uradni list RS, št. 4/99), navodila za izračun komunalnega prispevka (Uradni list RS, št. 4/99) ter 6. in 15. člena statuta Občine Benedikt (Uradni list RS, št. 19/99) je Občinski svet občine Benedikt na seji dne 27. 10. 1999 sprejel
O D L O K
o komunalnem prispevku v Občini Benedikt
1. člen
Komunalni prispevek predstavlja plačilo sorazmernega deleža stroškov opremljanja stavbnih zemljišč, s tem odlokom pa se določi zavezance za komunalni prispevek, način izračuna komunalnega prispevka, njegovo višino in način plačila.
Komunalni prispevek je določen z višino vseh stroškov opremljanja stavbnih zemljišč z javno infrastrukturo, pri tem pa je upoštevana površina stavbnega zemljišča, koristna površina objekta, možnost priključkov na javno infrastrukturo in njene zmogljivosti.
Komunalni prispevek ne zajema stroškov priključkov objektov na javno infrastrukturo (izvedba priključkov, priključne takse in soglasja za priključevanje na komunalne objekte in naprave).
2. člen
Vplačane komunalne prispevke bo Občina Benedikt namensko vlagala v nadaljnje opremljanje stavbnih zemljišč na območju občine na podlagi sprejetih programov opremljanja stavbnih zemljišč oziroma investicijskih programov urejanja stavbnih zemljišč.
V Občini Benedikt velja stavbno zemljišče za opremljeno, kadar obstoji na njem komunalna oprema oziroma so zagotovljeni priključki na najmanj naslednjo javno infrastrukturo:
– javno vodovodno omrežje,
– javno kanalizacijsko omrežje (kolikor ni dovoljena gradnja greznic),
– javno elektroenergetsko omrežje,
– dovoz na javno cesto,
Komunalna opremljenost stavbnega zemljišča lahko poleg navedenih priključkov vsebuje tudi priključke na druge infrastrukturne objekte in naprave (javna razsvetljava, odvodnjavanje, hidrantna mreža...).
3. člen
a) Zavezanec za komunalni prispevek je investitor, ki namerava:
– zgraditi nov objekt, za katerega potrebuje gradbeno dovoljenje oziroma enotno dovoljenje za gradnjo,
– prizidati ali nadzidati obstoječi objekt in za to potrebuje gradbeno dovoljenje oziroma enotno dovoljenje za gradnjo, v primeru, da bo potrebno povečati obstoječe – urediti nove priključke na javno infrastrukturo oziroma njene zmogljivosti ali pa bo s posegom nastala nova funkcionalna enota,
– spremeniti namembnost obstoječega objekta ali ga rekonstruirati, če je zaradi spremembe potrebno povečati tudi priključke na javno infrastrukturo oziroma njene zmogljivosti, če je korekcijski faktor nove namembnosti iz 5.b člena tega odloka višji od obstoječega ali pa bo s posegom nastalo več funkcionalnih enot kot pred posegom.
b) Zavezanec za plačilo komunalnega prispevka je tudi lastnik že zgrajenega objekta na neopremljenem ali delno opremljenem stavbnem zemljišču, če se to zemljišče komunalno opremlja.
c) Lastnik obstoječega, zgrajenega objekta, kateri je priključen na komunalno infrastrukturo in je namenjen rušenju ter nadomestni gradnji, ni zavezanec za plačilo komunalnega prispevka, če zaradi posega niso potrebni novi ali razširjeni priključki na javno infrastrukturo. Za delež morebitnega povečanja oziroma novega priključka na javno infrastrukturo je investitor zavezanec za plačilo pripadajočega dela komunalnega prispevka.
d) Investitor iz točk a, b ali c tega člena je zavezanec za komunalni prispevek za vse objekte oziroma naprave kolektivne rabe, na katere je objekt možno priključiti ali pa bo priključitev možna v naslednjih dveh letih po že sprejetem programu opremljanja stavbnih zemljišč ali pa investicijskem programu urejanja stavbnih zemljišč.
4. člen
Višina komunalnega prispevka (sorazmernega deleža stroškov opremljanja stavbnih zemljišč) oziroma izhodiščna cena se ugotovi:
a) s programom opremljanja stavbnih zemljišč, ki ga sprejme Občinski svet občine Benedikt, za objekte, ki bodo grajeni in priključeni na javno infrastrukturo na območjih urejanja stavbnih zemljišč,
b) z investicijskim programom urejanja stavbnih zemljišč za naslednje objekte:
– za nove objekte, ki se priključujejo na javno infrastrukturo na območju urejanja stavbnih zemljišč,
– za obstoječe objekte, ki jih bodo investitorji prizidali ali nadzidali, rekonstruirali ali jim spreminjali namembnost, na območjih urejanja stavbnih zemljišč, pri izračunu pa se upošteva zatečeno stanje (obstoječih) priključkov,
c) kot povprečje stroškov opremljanja stavbnih zemljišč z javno infrastrukturo skladno z odlokom Občine Benedikt o določitvi povprečne gradbene cene, povprečnih stroških komunalnega urejanja stavbnega zemljišča in vrednosti stavbnega zemljišča na območju Občine Benedikt, ki se določi letno, ter sklepom Občine Benedikt o določitvi izhodiščne cene za izračun komunalnega prispevka za opremljanje stavbnega zemljišča s posameznimi vrstami komunalnih ter drugih objektov in naprav izven območij kompleksnega urejanja stavbnih zemljišč:
– za nove objekte, ki bodo grajeni in priključeni izven območij kompleksnega urejanja stavbnih zemljišč,
– za obstoječe objekte, ki jih bodo investitorji prizidali ali nadzidali, rekonstruirali ali jim spreminjali namembnost, izven območij kompleksnega urejanja stavbnih zemljišč.
5. člen
Komunalni prispevek iz člena 4.c se določa tudi na podlagi naslednjih kriterijev:
a) Korekcijski faktor lokacije:
– Kl=0,40 ureditvena območja naselij,
– Kl=0,45 območje razpršene gradnje,
– Kl=0,50 vse lokacije počitniških hišic.
b) Korekcijski faktor namembnosti:
– Kn=2 za počitniške hišice,
– Kn=1,35 za poslovne objekte (kot so trgovine, gostinski lokali, pisarniške dejavnosti, bencinske črpalke...),
– Kn=1,20 poslovni prostori turističnih kmetij ter gospodarske kleti z bivalnimi prostori,
– Kn=1 za stanovanjske objekte in objekte storitvenih dejavnosti (frizer, kozmetik, čevljar, zdravstvene ordinacije...),
– Kn=0,80 za objekte deficitarnih storitvenih dejavnosti, določenih z občinskim odlokom,
– Kn=0,60 za proizvodne objekte in objekte družbenih dejavnosti,
– Kn=0,40 za garaže kot samostojne objekte,
– Kn=0,35 za odprta parkirišča,
– Kn=0,20 za kmetijske gospodarske objekte (hlevi, garaže za kmetijsko mehanizacijo),
– Kn=0,15 za odprte rekreacijske površine (igrišča),
– Kn=0,10 za pomožne kmetijske objekte (shrambe, silosi, kleti).
c) Korekcijski faktor velikosti:
V odloku o določitvi povprečne gradbene cene, povprečnih stroških komunalnega urejanja stavbnega zemljišča in vrednosti stavbnega zemljišča v Občini Benedikt so podani povprečni stroški komunalnega urejanja stavbnih zemljišč za 1 m2 koristne stanovanjske površine, s sklepom o določitvi izhodiščne cene za izračun komunalnega prispevka pa je določena cena in stroškovno razmerje med posameznimi vrstami komunalnih ter drugih objektov in naprav. Pri izračunu se upošteva uporabna površina objekta, podana v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja.
d) Korekcijski faktor za prizidave oziroma nadzidave:
V primeru, da se obstoječi objekt prizida ali nadzida, novi del pa ima max 30% koristne površine obstoječega in predstavlja funkcionalno širitev le-tega (s posegom ni nastala nova funkcionalna enota), se izhodiščna cena korigira s faktorjem Kp=0,35.
6. člen
Postopek za odmero komunalnega prispevka se začne na vlogo stranke (člen 3.a in 3.c) ali na zahtevo investitorja komunalnega opremljanja stavbnega zemljišča (člen 3.b).
Za izračun komunalnega prispevka poda investitor zahtevo uradu Občinske uprave občine Benedikt. Predpisanemu in kolkovanemu obrazcu je potrebno priložiti projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja oziroma enotnega dovoljenja za gradnjo, katerega sestavni del mora biti tudi izračun koristne površine objekta po JUS U.C2.100.
7. člen
Komunalni prispevek se ne plačuje za gradnjo javne gospodarske infrastrukture ter za gradnjo socialnih in neprofitnih stanovanj. Prispevek se odmeri tudi za gradnjo javnih objektov, katerih investitor je uporabnik občinskega proračuna, zavezanca pa lahko občinski svet na predlog župana delno ali v celoti oprosti plačila.
Zavezanci za plačilo komunalnega prispevka lahko pri oddaji vloge uveljavljajo olajšave – od izračunanega komunalnega prispevka se bodo odštela vsa prejšnja namenska plačila investitorja (ki se dejansko nanašajo na predvideno gradnjo), in sicer po revalorizirani vrednosti (indeks podražitev za stanovanjsko gradnjo, ki ga objavlja GZS – Združenje za gradbeništvo in IGM). Tovrstna plačila lahko investitor dokaže le z originalno dokumentacijo o vlaganjih.
V primeru, da izračunani komunalni prispevek ne doseže vsaj 3-kratne višine upravne takse za izračun komunalnega prispevka, se izda oprostilna odločba (investitorju se komunalni prispevek ne odmeri).
Zoper odločbo o plačilu komunalnega prispevka je dovoljena pritožba županu Občine Benedikt v roku 15 dni od njenega prejema.
8. člen
Plačilo komunalnega prispevka je izvršeno z enkratnim nakazilom, na predlog zavezanca pa lahko z akontiranjem odmerjenega zneska in končnim poračunom, vendar mora biti prispevek poravnan v celoti pred izdajo dovoljenja za poseg v prostor.
9. člen
Začeti postopki za izračun komunalnega prispevka, ki so bili uvedeni pred uveljavitvijo tega odloka in v katerih še niso izdane odločbe o odmeri sorazmernega dela stroškov za pripravo in opremljanje stavbnih zemljišč, se nadaljujejo oziroma dokončajo po odloku o plačilu sorazmernega dela stroškov za pripravo in opremljanje stavbnega zemljišča na območju Občine Lenart (Uradni list RS, št. 3/97).
10. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja pooblaščena oseba Občine Benedikt, ki jo določi župan.
11. člen
Z denarno kaznijo 20.000 do 100.000 SIT se kaznuje za prekršek fizična oseba, od 20.000 do 360.000 SIT pa pravna oseba ali posameznik, ki stori prekršek v zvezi z opravljanjem dejavnosti, v primeru, da v zahtevku za odmero komunalnega prispevka navede neresnične podatke. Z denarno kaznijo 360.000 SIT se kaznuje graditelj, ki brez plačila komunalnega prispevka uporablja komunalne objekte in naprave.
12. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 42007-015/99
Benedikt, dne 2. novembra 1999.
Župan
Občine Benedikt
Milan Gumzar l. r.