Na podlagi 3. in 7. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 9/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98, 74/98), 26. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93) in 1. člena zakona o dimnikarski službi (Uradni list SRS, št. 16/74 in Uradni list RS, št. 14/90) ter 16. in 79. člena statuta Občine Krško (Uradni list RS, št. 2/96) je Občinski svet občine Krško na 10. seji dne 27. 10. 1999 sprejel
O D L O K
o podelitvi koncesije za opravljanje gospodarske javne službe nadzorovanja, pregledovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov
1. člen
Občina Krško (v nadaljevanju: koncedent) bo podelila koncesijo za opravljanje gospodarske javne službe pregledovanja, nadziranja in čiščenja kurilnih naprav (v nadaljevanju: dimnikarske službe).
Koncesija se podeli za dobo 10 let.
2. člen
Predmet koncesije je opravljanje vseh storitev javne službe za pregledovanje, nadziranje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov, kot jih določajo vzdrževalni standardi in drugi standardi za to službo.
3. člen
Koncesija se podeli za celotno območje Občine Krško.
4. člen
Koncesijo lahko pridobi pravna ali fizična oseba, ki mora imeti strokovno izobrazbo za dimnikarja in izkušnje s področja opravljanja dejavnosti dimnikarske službe (v nadaljevanju: koncesionar).
5. člen
Koncesionar ima izključno (monopolno) pravico opravljati dimnikarsko službo na celotnem območju Občine Krško po veljavnih vzdrževalnih in drugih standardih.
6. člen
Za opravljanje dejavnosti dimnikarske službe in določanje razmerja med koncesionarjem in uporabniki veljajo določbe zakona o dimnikarski službi, tega odloka in odloka o načinu opravljanja gospodarske javne službe pregledovanja, nadziranja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov.
Kolikor za izvajanje posameznih storitev ni slovenskih tehničnih standardov, se uporabljajo ustrezni tuji tehnični standardi (ISO, EN ali tudi nacionalni standardi), ki se sicer uporabljajo v inženirski praksi.
Javna pooblastila, ki jih ima koncesionar v zvezi z izvajanjem javne službe, določa odlok o načinu izvajanja gospodarske javne službe pregledovanja, nadziranja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov.
7. člen
Kot izključni izvajalec dimnikarske službe na celotnem območju Občine Krško, opravlja koncesionar storitve pod naslednjimi pogoji:
– da opravlja storitev dimnikarske službe v svojem imenu in za svoj račun,
– da zagotavlja zadostno število strokovnih kadrov in za izvajanje storitev zadosten obseg tehničnih sredstev, kot je opredeljeno v programu izvajanja dimnikarske službe za čas trajanja koncesije,
– da na zahtevo koncedenta ali pristojnih inšpekcijskih služb omogoči strokovni in finančni nadzor ter nadzor nad zakonitostjo dela,
– da dosledno upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske, vzdrževalne in druge standarde ter normative za opravljanje storitev dimnikarske službe,
– da spoštuje zahteve, definirane s tem odlokom in koncesijsko pogodbo.
8. člen
Koncesionar plačuje koncedentu nadomestilo za koncesijo. Nadomestilo se obračuna v višini 5 odstotkov od plačane realizacije v preteklem letu, ustvarjene z dimnikarskimi storitvami. Nadomestilo se plačuje vsako leto trajanja koncesije, do konca marca za preteklo leto.
Sredstva iz prejšnjega odstavka so prihodek proračuna Občine Krško in se uporabijo za razvoj lokalnih javnih služb in varstva okolja.
9. člen
Koncesijsko razmerje nastane z dnem sklenitve koncesijske pogodbe.
Koncesionar mora pričeti opravljati storitve dimnikarske službe v roku, določenem v koncesijski pogodbi.
Koncesijsko razmerje preneha s prenehanjem veljavnosti koncesijske pogodbe, zaradi stečaja ali odvzema koncesije.
10. člen
Koncesionar mora biti zavarovan proti odgovornosti za škodo, ki jo lahko povzroči tretji osebi, državi oziroma občini, zaradi nevestnega izvajanja dimnikarskih storitev.
Pogodba zavarovanja za namen iz prejšnjega odstavka mora imeti klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist občine, kolikor pride do prenehanja koncesije po krivdi izvajalca storitev. Zavarovanje lahko koristi tudi Republika Slovenija, če mora v primeru iz prejšnjega odstavka, zagotoviti izvajanje dimnikarskih storitev namesto občine.
11. člen
Koncesionar mora opravljati storitve dimnikarske službe v okviru objektivnih možnosti tudi ob nepredvidljivih okoliščinah, nastalih zaradi višje sile.
Zaradi nepredvidljivih okoliščin, ki so nastale zaradi višje sile, se lahko začasno preneha izvajati dimnikarska storitev samo na podlagi sporazuma med koncedentom in koncesionarjem.
V primeru iz prvega odstavka ima koncesionar pravico zahtevati od koncedenta povračilo tistih stroškov, ki so nastali zaradi opravljanja dimnikarske službe v nepredvidljivih okoliščinah.
12. člen
Koncedent ima pravico izvajati nadzor nad opravljanjem javne službe.
Nadzor nad izvajanjem koncesije opravljajo osebe, ki se izkažejo s pooblastilom koncedenta. Koncesionar mora kadarkoli med delovnim časom posredovati informacije o poslovanju in omogočiti pooblaščeni osebi za nadzor vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe.
Osebe, ki se izkažejo s pooblastilom koncedenta, imajo pravico izvajati nadzor v naslednjih oblikah:
– nadzor nad celotno poslovno dokumentacijo koncesionarja, ki se nanaša na izvajanje javne službe,
– nadzor nad roki in kvaliteto izvajanja del.
Nadzor se mora izvajati tako, da ne ovira izvajanja storitev, vršiti pa se mora praviloma v poslovnem času koncesionarja. Nenapovedan nadzor je lahko le v primeru, če za to obstajajo utemeljeni razlogi, sicer pa mora biti napovedan najmanj pet dni pred izvedbo.
Pooblaščena oseba za izvajanje nadzora se mora izkazati s pooblastilom župana. O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta koncesionar in pooblaščeni predstavnik koncedenta.
Pooblaščene osebe, ki izvajajo nadzor, so dolžne podatke o poslovanju koncesionarja obravnavati kot poslovno tajnost.
13. člen
Koncesionar mora v skladu z zakonodajo voditi ločeno knjigovodstvo v zvezi z izvajanjem javne službe dimnikarskih storitev.
14. člen
Izvajanje javne službe se financira iz cene storitev, ki jo koncesionar zaračuna uporabniku v svojem imenu in za svoj račun.
Cene storitev so določajo v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi.
15. člen
Koncedent izbere koncesionarja na podlagi javnega razpisa, ki se objavi v Uradnem listu RS.
Postopek javnega razpisa vodi strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa in presojo ponudb, ki jo imenuje župan. Strokovna komisija pripravi poročilo o ponudbah in ga posreduje občinskemu svetu.
Koncesionar se izbere z odločbo, ki jo izda občinska uprava. O morebitnih pritožbah zoper to odločbo odloča župan.
16. člen
Koncedent in koncesionar skleneta koncesijsko pogodbo. V imenu in za račun koncedenta sklene pogodbo župan.
17. člen
Ponudba na javni razpis mora vsebovati naslednje obvezne sestavine:
dokazilo o registraciji pravne osebe oziroma o prijavi v razvid samostojnih podjetnikov,
odločbo o izpolnjevanju pogojev za opravljanje dimnikarske dejavnosti in obrtno dovoljenje za opravljanje dimnikarske dejavnosti,
podatke o strokovnih kadrih, zaposlenih pri koncesionarju,
podatke o opremi,
dokazilo o zavarovanju proti odgovornosti,
dokazila o finančnem stanju,
reference in izkušnje ponudnika,
ponujeno ceno storitev.
18. člen
Cene storitev dimnikarske službe določa, v skladu z zakonom in drugimi predpisi ter na podlagi tarife, pristojni organ občinske uprave na predlog izvajalca ali po uradni dolžnosti, skladno s koncesijsko pogodbo.
Cene storitev, določene s koncesijsko pogodbo, pristojni organ občinske uprave, na predlog izvajalca, tekoče usklajuje z rastjo cen življenjskih potrebščin v Republiki Sloveniji.
Podrobneje ureja način določanja cene storitev za različne kategorije uporabnikov in način obračunavanja ter plačevanja storitve, odlok občinskega sveta (tarifa).
19. člen
Koncesijska pogodba preneha veljati:
– s pretekom časa, za katerega se sklene,
– sporazumno in
– z razdrtjem s strani ene stranke zaradi bistvenih kršitev pogodbe.
Čas iz prve alinee prejšnjega odstavka je 10 let, pri čemer rok začne teči z dnem podpisa koncesijske pogodbe.
Bistvena kršitev pogodbe se opredeli v sami pogodbi. Za bistveno kršitev se med drugim šteje, če je zaradi nepravočasnega in malomarnega izvajanja storitve nastala večja materialna škoda ali je bilo ogroženo človeško življenje, in če koncesionar ne obračuna storitve v skladu s koncesijsko pogodbo in odlokom o tarifi.
Koncesijsko pogodbo je mogoče vsak čas sporazumno prekiniti. V koncesijski pogodbi se določijo razlogi za sporazumno prekinitev, odpovedni rok ter medsebojne pravice in obveznosti ob sporazumnem razdrtju pogodbe.
20. člen
Koncesija se odvzema z odločbo:
– če koncesionar ne začne z opravljanjem dejavnosti v roku določenem v koncesijski pogodbi,
– če je v javnem interesu, da se javna služba, ki je predmet koncesije, preneha izvajati kot javna služba ali kot koncesionirana javna služba.
21. člen
V primeru prenehanja koncesijskega razmerja zaradi odvzema ali zaradi razdrtja v primeru, da koncesionar bistveno krši pogodbo, se pri odmeri odškodnine upošteva tudi škoda, ki nastane koncedentu zaradi predčasnega prenehanja.
Ob prenehanju koncesijskega razmerja preidejo koncesionarjeve obveznosti, ki izhajajo iz pogodb z uporabniki, na koncedenta. Koncesionar je dolžan koncedentu izročiti kataster naprav in vso dokumentacijo, potrebno za nadaljnje izvajanje službe.
22. člen
Koncesionar lahko prenese koncesijo na drugo fizično ali pravno osebo samo s soglasjem koncedenta.
Koncesionar izvaja javno službo sam ali preko podizvajalcev, h katerim daje soglasje koncedent. Za delo podizvajalcev koncesionar odgovarja objektivno.
23. člen
Za odgovornost za škodo, ki jo povzroči koncesionar pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe uporabnikom ali drugim pravnim ali fizičnim osebam, se uporabljajo veljavni zakonski predpisi.
24. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 353-22/99
Krško, dne 27. oktobra 1999.
Župan
Občine Krško
Franc Bogovič l. r.