Na podlagi 3. člena zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture (Uradni list RS, št. 75/94), 21. in 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US. - 63/95 – obvezna razlaga, 9/96 – odl. US, 26/97, 70/97, 10/98 in 74/98) in 19. člena statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 50/95, 80/98) je Občinski svet občine Trebnje na 8. seji dne 6. 12. 1999 sprejel
P R A V I L N I K
o postopku za izbiro kulturnih projektov in oblikovanju kulturnih programov, ki se financirajo in sofinancirajo iz javnih sredstev
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik ureja:
– postopek za izbiro projektov in oblikovanje programov, ki jih iz javnih sredstev financira in sofinancira Občina Trebnje (v nadaljnjem besedilu: občina),
– opravila in naloge, ki jih v posameznih fazah postopka opravljajta občinska uprava in občinski svet,
– dejanja, ki jih morajo v posameznih fazah postopka opraviti predlagatelji projektov in programov oziroma izbrani predlagatelji – izvajalci projektov in programov,
– določa dokumentacijo, ki se uporablja v postopku, ki ga ureja ta pravilnik.
2. člen
Občinska uprava in predlagatelji oziroma izvajalci se pri pripravljanju, sprejemanju in izvajanju odločitev o izbiri projektov in oblikovanju programov, ki jih iz občinskega proračuna financira in sofinancira občina, ravnajo po merilih in kriterijih, ki jih sprejme občinski svet na predlog župana.
Merila in kriteriji za financiranje in sofinanciranje kulturnih programov in projektov so obvezni in sestavni del pravilnika.
Od dneva objave razpisa do odločitve o izboru predlogov se pogoji in merila iz prejšnjega odstavka ne smejo spremeniti.
II. POSTOPEK
3. člen
Postopek oblikovanja in dodeljevanja finančnih sredstev izvajalcem poteka po naslednjem zaporedju:
– priprava in objava javnega razpisa za zbiranje predlogov kulturnih projektov in oblikovanju kulturnih programov (v nadaljevanju: javni razpis),
– zbiranje predlogov,
– strokovno ocenjevanje prispelih predlogov,
– odločitev občinskega sveta,
– obveščanje predlagateljev o odločitvi,
– pritožbe predlagateljev,
– sklepanje pogodb,
– spremljanje izvajanja pogodb,
– obravnava poročil o projektih in programih in oceno skladnosti s pogodbami izvajalcev.
4. člen
V postopku oblikovanja in sprejemanja kulturnih programov romske skupnosti občina nudi sodelovanje in strokovno pomoč pri pripravi programov.
5. člen
Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, merila in kriterije iz drugega odstavka 2. člena tega pravilnika, datum objave javnega razpisa, razpisni rok, določi župan s sklepom.
Razpisni rok se časovno prilagaja postopku priprave in sprejemanju občinskega proračuna.
6. člen
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– navedbo naročnika (naslov in drugi podatki),
– programe, ki so predmet financiranja in sofinanciranja,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci, njihovi programi ali projekti,
– okvirno vrednost sredstev za predmet javnega razpisa,
– kriterije in merila za izbor projektov in programov ter za dodelitev sredstev;
– določitev obdobja za porabo sredstev;
– razpisni rok,
– način dostave predlogov,
– navedbo oseb občinske uprave pooblaščenih za dajanje informacij,
– informacijo o razpisni dokumentaciji,
– rok, v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
Razpisni rok ne sme biti krajši od enega meseca in ne daljši od dveh mesecev.
7. člen
Predmet javnega razpisa so programi oziroma projekti, ki sodijo v okvir izvajanja kulturnih dejavnosti, in sicer za naslednje namene:
– za varstvo kulturne dediščine,
– za izvajanje kulturnih programov,
– za ljubiteljsko kulturno dejavnost,
– za investicije v javno infrastrukturo na področju kulture,
– za spodbujanje umetniške ustvarjalnosti.
Za kulturno dejavnost se štejejo vse oblike ustvarjanja, posredovanja in varovanja kulturnih vrednot na področju: književne, glasbene, plesne, gledališke, likovne, filmske dejavnosti, varstva kulturne dediščine, razstavne in knjižnične dejavnosti ter založništva, kinematografije, radia in televizije.
Pravilnik se ne nanaša na stalne neprogramske stroške društev skupin in zveze. Te stroške redno zagotavlja občina.
Če nastopi dvom ali je posamezna dejavnost kulturna dejavnost po tem pravilniku, odloči občinski svet.
8. člen
Javni razpis se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in v glasilu občine.
9. člen
Pristojni oddelek občinske uprave po preteku razpisnega roka odpre predloge, zapisniško naredi seznam vseh prispelih vlog po predlagateljih in namenih.
10. člen
Pristojni oddelek občinske uprave ugotovi, katere vloge so nepopolne, in v roku desetih dni po datumu zaključenega odpiranja vlog pisno pozovejo predlagatelje, da vlogo dopolnijo v roku, navedenem v obvestilu.
Rok za dopolnitev ne sme biti krajši od osmih dni.
11. člen
Nepopolne vloge, ki jih po zgoraj omenjenih rokih predlagatelj ne dopolni, se s sklepom direktorja občinske uprave zavržejo.
Zoper sklep iz prvega odstavka tega člena je možna pritožba na župana občine.
Spisek zavrženih vlog se priloži k obravnavi ostalih vlog občinskemu svetu.
12. člen
Oddelek za družbene dejavnosti je dolžan podati pisno poročilo o svojem delu s predlogom izbora projektov in programov z njihovim okvirnim financiranjem in z njihovim prioritetno rangiranim seznamom kot strokovno osnovo za oblikovanje programov občine.
V pisnem poročilu iz prvega odstavka morajo biti posebej obrazloženi vsebinski razlogi za predlog zavrnitve projektov oziroma programov.
13. člen
Oddelek za družbene dejavnosti pri pripravi poročila in predloga izbora projektov in programov upošteva merila in kriterije iz javnega razpisa.
14. člen
Občinski svet na podlagi predloga župana določi program, ki ga občina sofinancira in financira v okviru občinskega proračuna.
15. člen
Občinski svet s sklepi:
– odobri ali zavrne projekte in programe,
– zavrne projekte in programe in jih hkrati uvrsti na rezervno listo.
Projekte in programe z rezervne liste lahko v toku proračunskega leta s posebnimi sklepi odobri občinski svet, če se na ustreznih proračunskih postavkah sprostijo ali dodajo proračunska sredstva.
16. člen
Izbrani predlagatelj postane izvajalec po sprejemu proračuna in obojestranskem podpisu pogodbe.
Če pogodbe ne podpiše v roku petnajstih dni od izdaje pisnega poziva za podpis, se šteje, da je odstopil od zahteve po financiranju in sofinanciranju predloga projekta oziroma programa.
17. člen
Strokovni delavec občinske uprave za področje kulture je praviloma tudi skrbnik pogodbe in spremlja izvrševanje pogodbe na podlagi stikov z izvajalci ter faznih in zaključnih poročil o potekanju in rezultatih projektov in programov. Poročila pošiljajo občini izvajalci skladno z določili v pogodbi.
18. člen
Če občina ugotovi, da izvajalec ne izvršuje pogodbe, mu lahko zadrži izplačevanje še neizplačanih sredstev in z njim ne sklepa novih pogodb.
Če izvajalec sredstev ni uporabil namensko, občina prekine pogodbo, z njim ne sklepa novih pogodb in sodno izterja vrnitev nenamensko porabljenih sredstev.
Izvajalec, ki krši določila prvih dveh odstavkov tega člena, ne more kandidirati za sredstva občine na naslednjem javnem razpisu občine.
19. člen
Naloge na področju ljubiteljske kulture opravlja območna izpostava Sklada RS za ljubiteljske kulturne dejavnosti Trebnje in Zveza kulturnih društev Trebnje ter društva, ki imajo v statutu registrirano kot osnovno dejavnost kulturno dejavnost.
Občina zagotavlja nujni delež pri programih, s katerimi bo sklad kandidiral na razpisu države.
Območna izpostava Sklada RS za ljubiteljske kulturne dejavnosti Trebnje predlaga občinskemu svetu v sofinanciranje utemeljen program. Zveza kulturnih društev Trebnje pa se lahko prijavi kot samostojni izvajalec ali v imenu tistih društev, oziroma izvajalcev kulturnih programov, ki ga le-ti pooblastijo.
III. OPREDELITEV DOKUMENTOV V POSTOPKU PO TEM PRAVILNIKU
20. člen
Razpisna dokumentacija zajema razpisne obrazce z navodili in kriteriji, ki ji pripravi občina in so v času razpisa izvajalcem na voljo v vložišču občine, Zvezi kulturnih društev Trebnje in območni izpostavi Sklada RS za kulturne ljubiteljske dejavnosti Trebnje.
Izvajalci morajo podati ponudbo svojih projektov in programov na predpisanih razpisnih obrazcih in jim priložiti dokazila oziroma priloge, ki jih zahtevajo obrazci.
IV. KONČNA DOLOČBA
21. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 414-04-68/99
Trebnje, dne 6. decembra 1999.
Župan
Občine Trebnje
Ciril Metod Pungartnik l. r.
MERILA IN KRITERIJI
ZA FINANCIRANJE IN SOFINANCIRANJE KULTURNIH PROGRAMOV IN
PROJEKTOV
Občina Trebnje zbira predloge z naslednjih področij ljubiteljskih
kulturnih dejavnosti:
- glasba, gledališče in lutke, folklora, film in video, ples,
likovne ustvarjanje in fotografije, literatura ter multimedialni
projekti, ki združujejo omenjena področja;
- založništvo;
- mednarodno sodelovanje;
- raziskovalne naloge;
- druge naloge, ki smiselno izhajajo iz omenjenih področij;
- kulturna dediščina;
- umetniška ustvarjalnost.
Našteti programi in projekti, ki imajo širši občinski pomen,
sodijo v eno od naslednjih skupin:
1. priprava in izvedba prireditev z udeležbo skupin ali
posameznikov iz določenega območja, ki so namenjene predstavitvi,
primerjanju in strokovnem vrednotenju programskih in izvajalskih
dosežkov in organizacija lastnih izobraževalnih oblik, ki se jih
bodo udeležili posamezniki ali skupine;
2. priprava in izvedba prireditev in izobraževalnih oblik na
občinski ravni;
3. sodelovanje skupin in posameznikov na prireditvah na občinski,
medobmočni in državni ravni, ki so namenjena predstavitvi,
primerjanju in strokovnem vrednotenju izbranih in izvajalskih
dosežkov in udeležba na izobraževanju;
4. soorganizacija prireditev na občinski ali državni ravni in
sodelovanje izbranih skupin in posameznikov na prireditvah, ki
promovirajo najboljše dosežke svoje zvrsti širši javnosti;
5. soorganizacija mednarodnih prireditev, udeležba na mednarodnih
festivalih in tekmovanjih v državi in tujini ter predstavljanje
občine v državi in tujini;
6. samostojni projekti društev in skupin in posameznikov, ki v
programskem in izvajalskem pogledu znatno presegajo splošno
kakovostno raven svojega okolja in kažejo inovativne pristope;
7. založništvo;
8. kulturna dediščina;
9. umetniška ustvarjalnost.
1. Temeljna merila za vzpodbujanje umetniške ustvarjalnosti:
- kakovost (estetska vrednost, vzgojnost in primernost starostni
stopnji; znanstvena veljavnost in temeljnost, inovativnost;
aktualnost);
- skupni slovenski prostor (občine, regije);
- uveljavljanje slovenske narodne in kulturne identitete.
2. Temeljna merila na področju investicij v javno infrastrukturo
na področju kulture:
Prijaviteljem - javnim zavodom, katerih ustanovitelj je Občina
Trebnje, se investicije financirajo v 100% deležu iz občinskega
proračuna. Ostalim prijaviteljem občina sofinancira investicije
največ v deležu 40%, ostalo razliko do vrednosti projekta
zagotovi(jo) sofinancer(ji).
Upoštevani bodo prijavitelji, ki izvajajo kulturno dejavnost
občinskega pomena, katerih program se financira iz občinskega
proračuna in nadaljujejo (zaključujejo) že pričeto investicijo.
Prednostno bodo upoštevani javni zavodi in objekti, katerih je
ustanovitelj oziroma lastnik Občina Trebnje.
3. Temeljna merila za izvajanje kulturnih programov in projektov:
- da je program usklajen s programsko usmeritvijo in obveznostmi,
ki izhajajo iz statuta predlagateljev in programskih ciljev,
- kakovost doslej realiziranega programa, dodatnih programov in
projektov; visoko ocenjene predstave in prireditve s strani
domače strokovne javnosti, nagrade in udeležbe na pomembnih
mednarodnih in domačih festivalih, stanovske nagrade za umetniške
dosežke,
- delež lastnih prihodkov v skupni finančni konstrukciji
(povprečna srednja vrednost: 30%),
- odmevnost doslej realiziranega programa: število gledalk in
gledalcev, primerna zasedenost glede na velikost dvorane,
odmevnost v medijih, strokovne kritike,
- da predlagatelj v prijavi programov in projektov obetajo
kakovostno in zanimivo izvedbo.
Za projekte vizualne umetnosti (razstave in kulturno zgodovinske
razstave) se uporabljajo še naslednja merila:
- da časovno ali tematsko zajema zaokroženo celoto avtorjevega
opusa,
- da jo spremlja celoten katalog, ki predstavlja razstavljeni
opus,
- da predstavlja določeno temo ali tezo, ki pojasnjuje stilno ali
časovno obdobje ali išče nove zorne kote pri vrednotenju določene
umetniške problematike,
- da predstavlja tematiko kulturno zgodovinskega obdobja na
področju občine oziroma širšega območja Občine Trebnje.
4. Temeljna merila za glasbeno umetnost:
a) na področju glasbenega založništva:
- da predlagatelji izkazujejo založništvo in samo založniško
dejavnost,
- da predlagatelj zagotavlja ustrezno raven izvedbe,
- da se predlagatelj v prijavi izkaže s pisno izjavo založnika o
ustvaritvi predlagane izdaje v založniški program;
b) na področju glasbene ustvarjalnosti:
- da predlagatelj zagotavlja javno izvedbo novega ali njegovo
medijsko predstavitev,
- da se predlagatelj v prijavi izkaže s pisno izjavo producenta
javne izvedbe,
- da se predlagatelj izkaže z referencami na področju
distribucije kulturnih dobrin.
5. Temeljna merila za izvajanje kulturne ljubiteljske dejavnosti
- kvalitetno in redno delo društva, ki ga potrjujejo nagrade in
priznanja,
- množičnost članstva in število nastopov,
- udeležba na predstavah, število sekcij v društvu,
- tradicionalnost kulturne prireditve.
6. Temeljna merila za izvajanje varstva kulturne dediščine
- dokazilo o lastništvu spomenika,
- dokazilo o razglasitvi spomenika lokalnega pomena oziroma
pozitivno mnenje prisotnega zavoda ta varstvo kulturne dediščine,
- predstavitev subjekta, ki se na razpis prijavlja,
- okvirno časovno trajanje projekta obnove,
- upravno dovoljenje,
- finančno konstrukcijo projekta, ki mora obvezno vsebovati:
- prihodke,
- odhodke,
- predračun oziroma ponudbe,
- zagotavljati najmanj 60% lastnih sredstev od pogodbene
vrednosti projekta