Uradni list

Številka 2
Uradni list RS, št. 2/2000 z dne 13. 1. 2000
Uradni list

Uradni list RS, št. 2/2000 z dne 13. 1. 2000

Kazalo

93. Spremembe in dopolnitve programa ukrepov aktivne politike zaposlovanja v Republiki Sloveniji za leto 1999, stran 117.

Na podlagi 50. člena zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (Uradni list RS, št. 5/91, 17/91, 12/92, 71/93, 2/94, 38/94 in 69/98) je Vlada Republike Slovenije na 140. seji dne 23. decembra 1999 sprejela
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E P R O G R A M A
ukrepov aktivne politike zaposlovanja v Republiki Sloveniji za leto 1999
(Uradni list RS, št. 48/99)
1. V podpoglavju “5.1.1. Priprava brezposelnih na zaposlitev” (stran 5955) se besedilo druge alinee razdelka “vsebina programa” spremeni tako, da se glasi:
“delovni preizkus pri delodajalcu ali v inštituciji za poklicno usposabljanje. V letu 1999 se pripravi sistem izvajanja in financiranja tega programa, program pa se začne izvajati v letu 2000.”
Obrazložitev: Delovni preizkus predstavlja uvedbo novega programa namenjenega tako (1) brezposelnim osebam z namenom preizkusa njihovih delovnih zmožnosti, znanj in interesov, kot tudi (2) delodajalcem, ki bodo v okviru tega programa lahko bodočega sodelavca preizkusili in spoznali. Do konca leta 1999 bo izdelana metodologija izvajanja tega programa, ki bo podlaga za njegovo postopno uvajanje v letu 2000.
2. V podpoglavju “5.1.1. Priprava brezposelnih na zaposlitev” (stran 5956) se številke v razdelku “predvidena finančna sredstva (v SIT)” nadomestijo z naslednjimi številkami:
“Predvidena finančna sredstva (v SIT):                4.199.051.000,00
MDDSZ                                                 3.840.051.000,00
MŠŠ                                                     359.000.000,00”
V istem podpoglavju se v razdelku “pričakovano povprečno število udeležencev” številka “30.000” nadomesti s številko “30.900”, pri čemer se alinee v nadaljevanju črtajo.
Obrazložitev: Program 5000, ki zajema javnoveljavne programe za pridobitev izobrazbe, predstavlja investicijo države v dvig izobrazbene ravni brezposelnih oseb in s tem prebivalstva. Izvajalci tega programa so lahko le izvajalci vpisani v ustrezen razvid in so torej s strani države verificirani za izvajanje teh programov. Šole in drugi izvajalci so locirani običajno v večjih središčih, kar pomeni, da so različno oddaljeni od kraja bivanja brezposelnih oseb. Na posameznih šolah oziroma oddelkih so vključeni brezposelni iz dveh ali več območnih enot Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje. Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje sta uspeli ceno izobraževanja oziroma programa v primeru organiziranih oddelkov zmanjšati povprečno za 17,5%.
V obdobju od septembra do decembra 1998 se je v Program 5000 (šolsko leto 1998/1999) vključilo 6.189 oseb, ki so bile v program vključene tudi v letu 1999. Na novo se je v letu 1999 vključilo v Program 5000 (šolsko leto 1999/2000) še okoli 6.400 brezposelnih oseb.
Podlaga za vključitev brezposelnih oseb v programe priprave na zaposlitev je izdelan zaposlitveni načrt, zato je število vključenih odvisno (1) od števila brezposelnih oseb v evidenci Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje in (2) od njihovih strukturnih značilnostih (čas prijave, izobrazba, starost itd.). Dejansko število vključitev je torej višje od prvotno načrtovanega.
3. V podpoglavju “5.1.2. Sofinanciranje aktivnosti Sklada za razvoj in usposabljanje človeških virov, Maribor” (stran 5958) se besedilo razdelka “pričakovani rezultati” spremeni tako, da se glasi:
“Pričakovani rezultati na področju izobraževanja in usposabljanja v programih prilagojenih potrebam Podravske regije:
– usposobitev 60-ih menedžerjev,
– usposobitev 75-ih potencialno presežnih delavcev, ki bodo z novimi znanji obdržali zaposlitev,
– usposobitev 60-ih brezposelnih oseb za poklice, na podlagi katerih se jih bo najmanj 80% zaposlilo v roku šestih mesecev po zaključku programa.”
Obrazložitev: Število udeležencev programov usposabljanja, ki jih izvaja Sklad za razvoj človeških virov je usklajeno s poslovnim načrtom sklada. Le-tega pa je sprejel Upravni odbor Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje.
4. V podpoglavju “5.1.3. Javna dela” (stran 5959) se v razdelku “predvidena finančna sredstva (v SIT)” številka “5.464.200.000” nadomesti s številko “6.476.208.000”.
V istem podpoglavju se opomba pod zaporedno številko 6 spremeni tako, da se glasi “Dodatnih 300.000.000,00 SIT je zagotovljeno na podlagi 3. točke 43. člena zakona o popotresni obnovi in vzpodbujanju razvoja Posočja.”
V istem podpoglavju se naslov razdelka “pričakovano število udeležencev” nadomesti z novim naslovom “pričakovano povprečno mesečno število udeležencev”. V navedenem razdelku se številka “11.700” nadomesti s številko “5.350”.
Obrazložitev: V programe javnih del bo v letu 1999 vključenih 10.600 brezposelnih oseb ali 5.350 brezposelnih oseb povprečno na mesec. Povprečno mesečno število vključenih bolje odraža stroške programa od letnega števila vključenih.
Vrsta in število programov ter vključenih oseb je odvisna od lokalnih in nacionalnih potreb in možnosti financiranja. Višina financiranja posameznih programov s strani države je odvisna od deleža brezposelnih v prebivalstvu in gospodarske razvitosti posameznega lokalnega okolja ter od strukture vključenih, saj je dodatno stimulirano vključevanje najtežje zaposljivih skupin brezposelnih. Ugotoviti je mogoče, da sodi 75% vseh vključenih v programe javnih del med dolgotrajno brezposelne osebe, medtem ko jih je kar 55% prejemnikov denarnih nadomestil, denarnih pomoči ali denarnih dodatkov.
Razlika med prvotno planiranim obsegom sredstev in številom udeležencev v programih javnih del je posledica drugačne strukture vključenih od predvidene, saj znaša delež tistih, ki uveljavljajo dodatno financiranje (prejemniki denarnih nadomestil, starejši od 45 let, moški nad 53 let starosti, ženske nad 48 let, invalidi, zdravljeni odvisniki) kar 10% vseh vključenih, poleg tega je sorazmerno več programov in udeležencev v okoljih z visokim deležem sofinanciranja s strani države. Pomemben razlog za odstopanja je tudi višja izobrazbena struktura vključenih. Zlasti socialno varstveni programi, programi na področju izobraževanja ter razvojni programi zahtevajo praviloma najmanj srednjo izobrazbo. Večina teh programov se je začela že v letu 1998 in z nadaljevanjem v letošnjem letu pogojevala strukturo udeležencev.
5. V podpoglavju “5.2.1. Pomoč pri samozaposlovanju” (stran 5960) se v razdelku “vsebina programa” črtata 3. in 4. točka druge alinee prvega odstavka ter tretja alinea tretjega odstavka.
V istem podpoglavju (stran 5961) se v razdelku “predvidena finančna sredstva v SIT” številka “728.940.000,00” nadomesti s številko “508.961.370,00 SIT”.
Obrazložitev: Program samozaposlovanja se izvaja v okviru zastavljenih ciljev, vendar pa se nekatere naloge črtajo, ker ni bilo izkazanih potreb za tovrstne posege na trg delovne sile.
V letu 1999 še ni prišlo do dogovora med različnimi ministrstvi glede skupnega razvoja podpornega okolja za vse oblike podjetništva. Ta naloga bo realizirana v okviru izvajanja Akcijskega programa zaposlovanja za leti 2000–2001. Ker sta bila program razvoja podjetniške ustvarjalnosti mladih in program podjetniške prenove podeželja pripravljena šele konec leta 1999, se njuno izvajanje prenese v leto 2000.
Za izvedbo ostalih nalog v okviru programa “Pomoč pri samozaposlovanju” je potrebno manj sredstev, saj se veliko podjetnikov začetnikov odloča za uveljavljanje povračil prispevkov ter za povratna sredstva.
6. V podpoglavju “5.2.2. Vzpodbujanje lokalnih zaposlitvenih iniciativ” (stran 5962) se v razdelku “vsebina programa” črta 3. točka drugega odstavka.
V istem podpoglavju se v razdelku “novosti v letu 1999” dopolni prva alinea tako, da se glasi: “Razpis za lokalne in regionalne zaposlitvene programe je bil objavljen v letu 1998; v okviru dveletnih projektov bo tako v letu 1999 predvidoma aktivirano 1.300 brezposelnih oseb.”
V istem podpoglavju (stran 5963) se v razdelku “predvidena finančna sredstva v SIT” številka “135.000.000,00” nadomesti s številko “103.035.000,00 SIT”.
V istem podpoglavju (stran 5963) se v razdelku “pričakovano število udeležencev” številka “2.700” nadomesti s številko “1.300”.
Obrazložitev: Podlago za sofinanciranje Regionalnih razvojnih agencij predstavlja poleg Programa ukrepov aktivne politike zaposlovanja v Republiki Sloveniji za leto 1999 tudi program nadaljnjega razvoja mreže na regionalnem oziroma lokalnem nivoju, katerega pripravo koordinira Pospeševalni center za malo gospodarstvo. Ker je bil sredi leta 1999 sprejet zakon o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 60/99), ki prav tako predvideva regionalne razvojne agencije, je potrebno celotno mrežo medsebojno uskladiti tako, da bo organizirana kar najbolj učinkovito. Prav tako je izvajanje programa “Phare – Aktiviranje zaposlitvenih potencialov”, ki je potekal v treh pilotnih regijah, privedlo do novih spoznanj o smiselnosti in smereh spodbujanja lokalnih zaposlitvenih iniciativ. Vse to predstavlja podlago za dograditev obstoječega programa pospeševalne mreže, ki bo v januarju 2000 predložen v obravnavo in sprejem Vladi Republike Slovenije.
Programi, ki se izvajajo preko projektov, izbranih na razpisu, so dolgoročno naravnani in vključujejo tudi ustvarjanje pogojev za izvajanje projektov. V začetni fazi je potrebno na lokalnem nivoju animirati tako institucije kot tudi prebivalstvo. V letu 1999 se bo v vse potrjene projekte vključilo okrog 1.300 brezposelnih oseb in prebivalcev iz posameznih lokalnih okolij. Ugotoviti je mogoče, da priprava in izvajanje lokalnih zaposlitvenih projektov brez medresorsko usklajenih pristopov in vzpostavljene enotne pospeševalne mreže ne more dajati pričakovanih učinkov. To je tudi razlog, da bo v letu 1999 bistveno manjše število vključitev kot je bilo prvotno načrtovano in s tem bo nižji od načrtovanega tudi obseg porabljenih sredstev.
7. V podpoglavju “5.3.1. Preusposabljanje zaposlenih” (stran 5964) se v razdelku “predvidena finančna sredstva” številka “450.000.000,00” nadomesti s številko “40.000.000,00”.
V istem podpoglavju se v razdelku “pričakovano povprečno število udeležencev” številka “2.500” nadomesti s številko “300”.
Obrazložitev: Sofinanciranje usposabljanja in izobraževanja zaposelnih se je že izvajalo v letu 1998 in nadaljevalo v letu 1999 na podlagi razpisa za spodbujanje investicij v tehnološki razvoj, investicije v razvoj človeških virov in spodbujanje priprave in izvedbe programov povezovanja. Izvajanje programa kadrovskih servisov za mala in srednja podjetja pa se prenese v leto 2000.
Del sredstev je bil s proračunske postavke “7027 – preusposabljanje zaposlenih” prerazporejen na proračunsko postavko “7029 – javna dela”.
8. V podpoglavju “5.3.2. Pospeševanje novega zaposlovanja” (stran 5966) se v razdelku “vsebina programa” črta 5. točka.
Obrazložitev: V pripravi so strokovne podlage za pripravo programa uvajanja krožnega zaposlovanja, v okviru katerih bo v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije ocenjeno, koliko podjetij bi koristilo takšno obliko zaposlovanja. Izvajanje programa se prenese v leto 2000.
9. V podpoglavju “5.3.2. Pospeševanje novega zaposlovanja” (stran 5966) se v razdelku “predvidena finančna sredstva v SIT” številka “839.000.000,00” nadomesti s številko “480.676.000,00 SIT”.
V istem podpoglavju (stran 5966) se v razdelku “pričakovano povprečno število udeležencev” številka “3.293” nadomesti s številko “1.800”.
Obrazložitev: V okviru programa novega zaposlovanja se v letu 1999 financira projekt skladov dela, in sicer uvajalni stroški vzpostavitve 13 skladov dela (ustanovni akti, usposabljanje managerjev in treinerjev) ter sofinanciranje delovanja skladov dela (vključitev 1.000 udeležencev iz vrst brezposelnih oseb).
Za program povratnega sistema financiranja podjetnikov začetnikov in za mala in srednja podjetja so bila zagotovljena sredstva na podlagi razpisa iz leta 1998.
Tako je bil del sredstev s proračunske postavke “7024 – pospeševanje novega zaposlovanja” prerazporejen na proračunsko postavko “7029 – javna dela”.
10. Podpoglavje “5.3.3. Vzpodbujanje skrajševanja delovnega časa s ciljem ohranjanja zaposlovanja” (stran 5967) se v celoti črta.
Obrazložitev: Ker podjetja, ki bi koristila tovrstno pomoč, niso izdelala ustreznega programa, tega ukrepa ni mogoče izvajati v letu 1999.
11. V podpoglavju “5.3.4. Vladni projekt pomoči pri revitalizaciji podjetij in aktivnem razreševanju presežnih delavcev” (stran 5968) se v razdelku “vsebina programa” črta 1. točka četrtega odstavka.
V istem podpoglavju (stran 5969) se v razdelku “ciljne skupine, ki jim je program namenjen” besedilo črta in nadomesti z novim besedilom, ki se glasi: “Program je namenjen presežnim delavcem in zaposlenim v podjetjih, ki jih v program prestrukturiranja ali projektni pristop vključi Vlada Republike Slovenije na podlagi sprejetih meril. Merila za vključevanje v projektni pristop so enaka kot veljajo za podjetja, ki se vključujejo v program prestrukturiranja na podlagi zakona o Slovenski razvojni družbi”.
V istem podpoglavju (stran 5969) se v razdelku “predvidena finančna sredstva v SIT” številka “750.000.000,00” nadomesti s številko “229.083.000,00 SIT”.
V istem podpoglavju (stran 5969) se v razdelku “povprečno število udeležencev” številka “12.500” nadomesti s številko “1.650”.
Obrazložitev: Aktivnosti v okviru programa “Vladnega projekta pomoči pri revitalizaciji podjetij in aktivnem razreševanju presežnih delavcev” se izvaja v celoti, z izjemo 1. točke, vendar pa kljub temu število vključenih oseb kot tudi obseg porabljenih sredstev odstopa od prvotno načrtovanega. Na razpisu je bilo izbranih 43 podjetij, ki jim država pomaga pri kadrovski prenovi, vendar pa dejansko program izvaja le 13 podjetij. V skladu s programom kadrovske prenove bo torej vključeno le 1.650 delavcev.
12. V podpoglavju “5.3.6. Presežki v državnih podjetjih” (stran 5971) se v razdelku “predvidena finančna sredstva v SIT” številka “250.000.000,00” nadomesti s številko “178.840.000,00 SIT”.
Obrazložitev: V okviru programa “Presežki v državnih podjetjih” se sofinancira delovanje štirih skladov dela v podjetjih, ki so v lasti države, ter pilotni projekti integracijskih podjetij, ki so nastala po programu v Slovenskih železarnah in Slovenskih železnicah. Nekoliko nižja poraba sredstev od načrtovane, je posledica poznejšega sprejema Programa ukrepov aktivne politike zaposlovanja v Republiki Sloveniji za leto 1999, kar je pogojevalo tudi začetek izvajanja nekaterih projektov. Poleg tega je višina potrebnih sredstev za posameznega udeleženca skladov dela nižja od načrtovane. Izvajanje preostalega dela programa se prenaša v leto 2000.
13. V podpoglavju “5.3.7. Prispevki delodajalcem za novo zaposlene” (stran 5972) se v razdelku “predvidena finančna sredstva v SIT” številka “520.138.000,00” nadomesti s številko “665.917.560,00 SIT”.
V istem podpoglavju se v razdelku “povprečno število udeležencev” številka “3.100” nadomesti s številko “5.500”.
Obrazložitev: V program “Prispevki delodajalcem za novo zaposlene” bo vključenih bistveno več oseb kot je bilo prvotno načrtovano, vendar bo to delno vplivalo na višino potrebnih sredstev. Prispevki se delodajalcem vračajo po šestih mesecih od zaposlitve, zato bodo obveznosti iz tega naslova bistveno višje v letu 2000.
14. V podpoglavju “5.3.8. Nadomestitev dela stroškov za ohranjanje zaposljivosti delovne sile” (stran 5973) se v razdelku “vsebina programa” stavek tretjega odstavka spremeni tako, da se glasi: “V letu 1999 bo dokončan razpis iz leta 1998/1999.”
V istem podpoglavju (stran 5974) se v razdelku “predvidena finančna sredstva v SIT” številka “650.000.000,00” nadomesti s številko “349.976.300,00 SIT”.
V istem podpoglavju se v razdelku “povprečno število udeležencev” številka “21.861” nadomesti s številko “13.132”.
Obrazložitev: Program “Nadomestitev dela stroškov za ohranjanje zaposljivosti delovne sile” je oblika preventivnega ukrepa na trgu delovne sile in se v letu 1999 izvaja na podlagi razpisa (Prestrukturiranje 1998/99), torej z izobraževanjem ključnih kadrov v podjetjih, ki so vključena v razvojno prestrukturiranje podjetij, ter z novimi projekti v invalidskih podjetjih.
Upoštevaje relativno slabe učinke dosedanjega načina dodeljevanja subvencij v te namene, se v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarske dejavnosti pripravlja evropsko primerljiv program pomoči pri prestrukturiranju podjetij, ki se bo začel izvajati v letu 2000.
15. V podpoglavju “5.4.1. Pospeševanje zaposlovanja invalidov in težje zaposljivih oseb – A) Sofinanciranje invalidskih podjetij” (stran 5975) se v razdelku “predvidena finančna sredstva v SIT” številka “648.000.000,00” nadomesti s številko “805.912.000,00 SIT”.
Obrazložitev: Glej obrazložitev pod zaporedno številko 16.
16. V podpoglavju “5.4.1. Pospeševanje zaposlovanja invalidov in težje zaposljivih oseb – B) Usposabljanje in zaposlovanja invalidov in financiranje novih delovnih mest za invalide” (stran 5977) se v razdelku “potrebna finančna sredstva v SIT” številka “650.000.000,00” nadomesti s številko “992.454.000,00 SIT”.
V istem podpoglavju se v razdelku “povprečno število udeležencev” številka “2.000” nadomesti s številko “3.000”.
Obrazložitev: Razlog za večji obseg sredstev od prvotno načrtovanega je v povečanju števila invalidov, zaposlenih v invalidskih podjetjih in sicer za 1.000 oseb. Poleg tega je večji tudi obseg vključevanja invalidov v programe usposabljanja.
17. V podpoglavju “5.4.2. Pospeševanje podjetnosti žensk” (stran 5980) se v razdelku “namen in cilji programa” besedilo spremeni tako, da se glasi:
“Pričakovan rezultat zastavljenih ciljev do konca leta 1999 je strokoven in sistematični pristop k dolgoročnemu uveljavljanju politike enakih možnosti na področju izboljšanja ekonomskega položaja žensk na osnovi celovitega programa pospeševanja ženskega podjetništva.”
V istem podpoglavju se v razdelku “potrebna finančna sredstva v SIT” številka “24.000.000,00” nadomesti s številko “2.500.000,00 SIT”.
V istem podpoglavju se v razdelku “drugi viri v SIT” opomba 32 črta in manjkajoči podatek nadomesti s številko “2.500.000,00 SIT”.
Obrazložitev: Program pospeševanja podjetnosti žensk v letu 1999 ni mogoče izvesti v takšnem obsegu kot je bilo prvotno predvideno.
18. V podpoglavju “5.4.3. Razvoj programov za integracijo Romske populacije in drugih težko zaposljivih skupin (stran 5981) se v razdelku “namen in cilji programa” črta druga alinea prvega odstavka.
Obrazložitev: Izdaja publikacije o položaju Romov na trgu dela je v pripravi, vendar bo izdana šele v letu 2000. Romi se vključujejo v redne programe priprave na zaposlitev in v javna dela. Poleg tega so bili inicirani posebni zaposlitveni projekti za Rome.
19. V podpoglavju “5.5. Pregled programov aktivne politike zaposlovanja za leto 1999 glede na ključne usmeritve aktivne politike zaposlovanja” se tabela (stran 5982) spremeni tako, da se glasi:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Programi aktivne politike  zaposlovanja        Število        Predvidena finančna sredstva       Skupaj
                                             udeležencev                  (v SIT)
                                                               MDDSZ          drugi viri
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
I. POVEČEVANJE ZAPOSLJIVOSTI   
1. Priprava brezposelnih na zaposlitev          30.900      3.840.051.000     359.000.000    4.199.051.000
2. Sklad za razvoj in usposabljanje človeških
   virov                                           195         83.300.000       9.262.000       92.562.000
3. Javna dela                                   10.600      6.476.208.000     300.000.000    6.776.208.000
II. POSPEŠEVANJE PODJETNIŠTVA   
1. Pomoč pri samozaposlovanju                    9.800        508.961.370      19.000.000      527.961.370
2. Sofinanciranje lokalnih projektov razvoja
   delovnih mest                                 1.300        103.035.000               /      103.035.000
III. POVEČANJE PRILAGODLJIVOSTI        
1. Preusposabljanje zaposlenih                     300         40.000.000               /       40.000.000
2. Pospeševanje novega zaposlovanja              1.800        480.676.000     180.000.000      660.676.000
3. Vladni projekt pomoči pri revitalizaciji
   podjetij in aktivnem razreševanju presežnih
   delavcev                                      1.650        229.083.000               /      229.083.000
4. Izvajanje prestrukturiranja podjetij            145         30.000.000               /       30.000.000
5. Presežki v državnih podjetij                    560        178.840.000               /      178.840.000
6. Prispevki delodajalcem za novozaposlene       5.500        665.917.560               /      665.917.560
7. Nadomestitev dela stroškov za ohranjanje
   zaposljivosti delovne sile                   13.132        349.976.300     375.000.000      724.976.300
IV. IZENAČEVANJE MOŽNOSTI   
1. Pospeševanje zaposlovanja invalidnih oseb     8.500      1.798.366.000      60.000.000    1.858.366.000
2. Pospeševanje podjetnosti žensk                               2.500.000       2.500.000        5.000.000
3. Razvoj programov za integracijo Romske
   populacije in drugih težko zaposljivih skupin   100          1.000.000               /        1.000.000
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
   SKUPAJ                                       84.482     14.787.914.230   1.304.762.000   16.092.676.230
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
20. V poglavju “6. Izhodišča za določanje pravic in obveznosti udeležencev programov aktivne politike zaposlovanja v okviru zaposlitvenega načrta” (stran 5985) se 2. točka spremeni tako, da se glasi: “Stroški javnega prevoza do/s kraja izvajanja programa se udeležencem povrnejo v dejanskem obsegu glede na prisotnost.”
Obrazložitev: Omejitev povračila prevoznih stroškov na največ 30% zajamčene plače mesečno (11.994 SIT) povzroča največ težav na področju izvajanja programov priprave na zaposlitev, in sicer zlasti pri izvajanju vseh tistih programov, ki trajajo več kot 100 ur in nepretrgoma ves mesec (predvsem program izobraževanja brezposelnih oseb in klubi za iskanje zaposlitve).
Zaradi omejevanja višine povračila prevoznih stroškov postaja izobraževanje in usposabljanje nedostopno prav tistim skupinam brezposelnih oseb, ki so takšne pomoči najbolj potrebne, saj bi s tem lahko izboljšali njihove zaposlitvene možnosti, in sicer so to:
– invalidi,
– manj izobraženi,
– brezposelne osebe, ki živijo na podeželju,
– dolgotrajno brezposelne osebe ter
– matere samohranilke.
Omejitev povračila prevoznih stroškov je doslej že preprečila nadaljnje šolanje približno 300 brezposelnim osebam, ki so bili v program izobraževanja brezposelnih oseb vključeni v preteklem letu in so prvo leto šolanja tudi uspešno zaključili. Le-ti namreč niso mogli kriti iz mesečne štipendije v višini 5.600 SIT (t.j. 14% zajamčene plače) tudi razlike med povračilom in dejanskimi stroški prevoza, pri čemer bi si morali iz lastnih sredstev zagotoviti tudi učbenike in druge učne potrebščine. Dodati velja, da bo za že vključene potrebno čas trajanja izobraževanja podaljšati za najmanj polovico časa (programi so zaenkrat organizirani tako, da potekajo v strnjeni obliki najmanj 4-krat tedensko, od udeležencev pa se zahteva prisotnost na predavanjih). Če omejitev ne bo ukinjena, se bo število vključenih nadalje zmanjševalo.
Ker se je tovrstno omejevanje pokazalo v praksi kot ukrep, ki je povsem v nasprotju s ključno usmeritvijo Programa ukrepov aktivne politike zaposlovanja v Republiki Sloveniji za leto 1999, ki se nanaša na “izenačevanje možnosti za zaposlitev”, se predlaga njegova odprava. To pomeni, da bi se stroški javnega prevoza do/s kraja izvajanja programa udeležencem povrnili v dejanskem obsegu glede na prisotnost. Poleg tega velja omeniti, da take ali podobnih omejitev v državah Evropske unije, ki dajejo bistven poudarek prav na izobraževanje in usposabljanje brezposelnih oseb ne poznajo.
Nenazadnje je potrebno opozoriti, da se prevozni stroški vključenim v programe aktivne politike zaposlovanja vračajo izključno na podlagi poročila izvajalca o prisotnosti, kar pomeni za pretekli mesec.
21. V poglavju “6. Izhodišča za določanje pravic in obveznosti udeležencev programov aktivne politike zaposlovanja v okviru zaposlitvenega načrta” (stran 5985) se 4. točka spremeni tako, da se glasi: “Življenjski stroški se udeležencem nadomeščajo kot denarna pomoč v višini 60% zajamčene plače sorazmerno glede na prisotnost, če (1) so udeleženci vključeni v programe, ki so daljši od sto ur in trajajo več kot en mesec ter (2) niso prejemniki denarnega nadomestila oziroma denarne pomoči iz naslova zavarovanja za primer brezposelnosti, razen za brezposelne vključene v program izobraževanja v skladu s 53.b členom zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti.”
Obrazložitev: Opredelitev vrste finančne pomoči kot “denarna pomoč“ pomeni medsebojno izključitev z denarnim dodatkom na centru za socialno delo.
V prvotnem besedilu je prišlo do napake, in sicer namesto pogoja “niso prejemniki denarnega nadomestila oziroma denarne pomoči iz naslova zavarovanja za primer brezposelnosti“ je bil podan pogoj “niso prejemniki denarnega nadomestila oziroma denarne pomoči na podlagi zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju“.
Denarna pomoč se izključuje s štipendijo, ki jo pridobijo udeleženci programa izobraževanja za brezposelne.
22. V poglavju “11. Uveljavitev” se na koncu doda nov odstavek, ki se glasi: “Izhodišča za določanje pravic in obveznosti udeležencev programov aktivne politike zaposlovanja v okviru zaposlitvenega načrta, ki so določena v 6. poglavju tega programa, se uporabljajo za udeležence, vključene v ukrepe aktivne politike zaposlovanja v letih 1999, 2000 in 2001.”
Obrazložitev: S širitvijo veljavnosti izhodišč za določanje pravic in obveznosti udeležencev programov aktivne politike zaposlovanja na tiste udeležence, ki se bodo v le-te vključili v letih 2000 in 2001, se zagotavlja nemoteno izvajanje že sprejetega Akcijskega programa zaposlovanja za leti 2000–2001.
Št. 100-02/98-5
Ljubljana, dne 23. decembra 1999.
Vlada Republike Slovenije
Marjan Podobnik l. r.
Podpredsednik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti