Na podlagi 4. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 26. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93 in 1/96), 21. in 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, in 14/95), 3. člena odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Sveti Andraž v Slovenskih goricah ter 7. in 81. člena statuta Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah je Občinski svet občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah na 9. redni seji dne15. 12. 1999 sprejel
O D L O K
o oskrbi s pitno vodo na območju Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa splošne pogoje glede oskrbe s pitno vodo iz javnega vodovoda ter pravice, dolžnosti in odgovornosti upravljavcev in uporabnikov v zvezi z dobavo in odjemom pitne vode.
2. člen
Uporabnik pitne vode je vsaka fizična ali pravna oseba, ki uporablja vodo iz javnega vodovodnega omrežja.
3. člen
Upravljavec objektov in naprav za oskrbo s pitno vodo v Občini Sveti Andraž v Slovenskih goricah je pooblaščen izvajalec javne službe za oskrbo s pitno vodo, ki mora biti tehnično opremljen in strokovno usposobljen za opravljanje te dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: upravljavec).
Upravljavca izbere Občina Sveti Andraž v Slovenskih goricah v skladu z veljavno zakonodajo.
Upravljavec v roku enega leta po uveljavitvi tega odloka sprejme pravilnik o tehnični izvedbi in uporabi objektov in naprav javnega vodovoda, ki podrobneje opredeli tehnične normative in navodila za gradnjo, priključevanje, uporabo in vzdrževanje javnega vodovoda.
4. člen
Naprave in objekti za zajemanje in dovajanje pitne vode se glede na odgovornost vzdrževanja delijo na naprave in objekte upravljavca ter na naprave in objekte uporabnika.
II. NAPRAVE UPORABNIKOV IN UPRAVLJAVCEV
5. člen
Naprave, za katere je odgovoren uporabnik, so:
– hišni priključki in
– hišna instalacija.
6. člen
Naprave in objekti, za katere je odgovoren upravljavec so:
a) magistralni objekti in naprave:
– tranzitni cevovodi od črpališča ali zajetja do primarnega omrežja;
b) primarni objekti in naprave:
– zajetja,
– vodnjaki,
– črpališča, prečrpališča
– naprave za bogatenje podtalnice,
– naprave za predelavo in kondicioniranje,
– vodohrani,
– transportni cevovodi od črpališča ali zajetja do sekundarnega vodovodnega omrežja in vodohranov in
– tranzitni cevovodi med posameznimi naselji;
c) sekundarni objekti in naprave:
– omrežje za oskrbovanje sosesk, delov sosesk ali manjših naseljih za neposredno priključevanje uporabnikov,
– hidrantno omrežje in
– omrežje za vzdrževanje javnih površin;
d) vodovodni priključki z vodomeri.
Naprave in objekti iz prejšnjega odstavka se delijo na naprave in objekte skupne rabe in na naprave in objekte individualne rabe.
Naprave in objekti skupne rabe so naprave in objekti za oskrbo prebivalstva s požarno vodo ter omrežje za vzdrževanje javnih površin. Vsi ostali objekti in naprave pa so objekti individualne rabe.
7. člen
Upravljavec je dolžan voditi kataster vodovodnega omrežja, ki je last občine in ki mora vsebovati seznam in lego objektov in naprav iz 6. člena tega odloka.
Upravljavec je dolžan voditi register vodovodnih priključkov in hidrantnih nastavkov.
III. PRIKLJUČITEV NA VODOVODNO OMREŽJE
8. člen
Za priključitev na vodovodno omrežje si mora uporabnik pridobiti soglasje upravljavca.
Upravljavec izda načelno soglasje k izdaji lokacijskega dovoljenja in dokončno soglasje k izdaji gradbenega dovoljenja.
Uporabnik je k vlogi za izdajo načelnega soglasja dolžan predložiti:
– lokacijsko dokumentacijo,
– situacijski načrt objekta in predvidene lokacije trase priključka v merilu 1:1000 ali in
– opis specifičnosti objekta, zlasti glede količine predvidene porabe vode.
Uporabnik je k vlogi za izdajo dokončnega soglasja dolžan predložiti:
– lokacijsko dovoljenje,
– situacijski načrt objekta v merilu 1:1000 ali 1:500 in
– projekt vodovodnih instalacij.
Uporabnik, ki prosi za izdajo soglasja za gradnjo objekta, ki ima vpliv na objekte in naprave za pitno vodo, mora podati upravljavcu tudi podatke o tehnoloških odpadkih oziroma nevarnih snoveh.
9. člen
Upravljavec je dolžan izdati soglasje za vodovodni priključek, če uporabnik k svoji vlogi predloži predpisano investicijsko tehnično dokumentacijo in če to dopuščajo razpoložljive kapacitete vodovodnih virov in prepustnost omrežja.
V primeru, da razmere ne dovoljujejo novih priključitev, je upravljavec dolžan uporabnika pisno seznaniti o razmerah ter pogojih, pod katerimi bi bila priključitev možna.
10. člen
Pri izdaji soglasja za priključitev objekta na vodovodno omrežje mora upravljavec določiti:
– minimalni odmik objektov od vodovodnega omrežja,
– pogoje in navodila za zaščito vodovodnega omrežja pred vplivom ostalih objektov, predvsem novogradenj,
– traso, globino in profil priključnih cevi in priključno mesto na javno omrežje,
– profil vodomera,
– lokacijo, obliko in velikost vodomernega jaška,
– posebne zaščitne ukrepe za objekte, ki so locirani na območju podtalnice, zajetij vodnih virov ali predvidenih za zajem pitne vode,
– pogoje križanja komunalnih vodov z vodovodnim omrežjem in
– pogoje zunanje ureditve objektov na mestih, kjer je predvidena trasa vodovoda.
11. člen
Uporabnik si mora poleg soglasja upravljavca za priključitev objekta na vodovodno omrežje pridobiti tudi soglasje lastnikov oziroma uporabnikov zemljišč, po katerih poteka priključna trasa.
12. člen
Uporabnik si mora pridobiti soglasje upravljavca za vse gradnje, rekonstrukcije ali adaptacije, ki bi imele zaradi svoje lokacije posledice ali vpliv na objekte in naprave za pitno vodo.
13. člen
Upravljavec je dolžan izvesti priključek uporabnika na vodovodno omrežje pod pogojem, da je uporabnik izpolnil pogoje soglasja, da je poravnal predpisano priključno takso ter da je predložil upravljavcu izjavo o brezhibnosti interne vodovodne instalacije.
Izjavo iz prejšnjega odstavka tega člena oblikuje upravljavec in jo poda v podpis uporabniku.
14. člen
Soglasje za priključek na vodovodno omrežje je lahko tudi začasno.
Začasni odjemalec je lahko vsaka fizična in pravna oseba, ki potrebuje vodo le začasno.
Ob izdaji začasnega soglasja upravljavec določi poleg ostalih pogojev tudi rok odstranitve začasnega priključka.
15. člen
Vodovodni priključek je spojna cev od sekundarnega vodovodnega omrežja vključno z vodomerom.
Vodovodni priključek izdela upravljavec na stroške uporabnika, po končani gradnji pa ga uporabnik brezplačno prenese v upravljanje upravljavcu. Stroški vzdrževanja priključka so zajeti v ceni vode, stroški vzdrževanja vodomera pa so zajeti v števnini, ki se zaračunava ob ceni vode.
16. člen
Vodovodni priključek se izvede praviloma za vsak objekt uporabnika posebej, pri čemer se mora upoštevati velikost in namembnost objekta ter količina porabljene vode.
17. člen
Vsa dela na javnem vodovodnem omrežju izvaja in nadzira upravljavec.
Vsa dela na hišnih priključkih izvaja in nadzira upravljavec v soglasju z uporabnikom.
IV. JAVNI HIDRANTI IN POŽARNI BAZENI
18. člen
Hidranti in požarni bazeni na javnem omrežju so namenjeni izključno požarni varnosti in morajo biti vsak čas dostopni in v brezhibnem stanju. Podatke o hidrantih in požarnih bazenih, kakor tudi o vseh spremembah na njih upravljavec vodovoda sproti posreduje pristojni gasilski enoti.
19. člen
Hidranti se smejo uporabljati za gašenje požarov in za druge intervencije ob naravnih in drugih nesrečah brez poprejšnjega soglasja upravljavca.
V tem primeru mora uporabnik naknadno obvestiti upravljavca vodovoda o uporabi ter trajanju odvzema vode in sporočiti morebitne pomanjkljivosti, ki jih je opazil pri odvzemu vode.
Upravljavec po prejemu obvestila pregleda stanje hidranta.
Uporabnik odgovarja za škodo, ki je nastala na hidrantu po njegovi krivdi.
Hidranti in požarni bazeni se smejo uporabljati v primeru suše le s soglasjem upravljavca.
Za uporabo vode iz hidrantov mora imeti uporabnik svoj tehnično brezhiben hidrantni nastavek, ki je registriran pri upravljavcu.
V. VODOMERI
20. člen
Vodomer je sestavni del vodovodnega priključka, namenjen pa je za obračun porabe vode. Vsak vodovodni priključek mora biti opremljen z vodomerom.
Uporabnik je dolžan zgraditi in vzdrževati prostor za vodomer v skladu z veljavnimi sanitarno tehničnimi predpisi, navodili in pogoji soglasja upravljavca. Prostor, v katerem je vgrajen vodomer, mora biti dostopen pooblaščenim delavcem upravljavca vodovoda.
21. člen
Dela z nameščanjem, premeščanjem in vzdrževanjem vodomerov, kot tudi nadzor, lahko opravlja samo upravljavec.
Velikost in mesto vgraditve vodomera sta razvidna iz dokumentacije za izdajo soglasja.
Vsak vodomer mora imeti vtisnjeno kontrolo meril od pristojnega urada za kontrolo meril in plemenitih kovin.
22. člen
V hišni instalaciji so lahko nameščeni tudi interni vodomeri, ki pa služijo uporabniku za interno porazdelitev potrošnje vode oziroma kontrolo.
23. člen
Uporabnik je dolžan vsako okvaro na vodovodnem priključku ali vodomeru takoj prijaviti upravljavcu vodovoda. Če so okvare nastale po krivdi uporabnika, nosi stroške popravila oziroma zamenjave uporabnik.
Uporabnik lahko od upravljavca zahteva kontrolo točnosti vodomera. Če vodomer deluje v mejah točnosti, nosi stroške preizkusa uporabnik, v nasprotnem primeru pa upravljavec.
24. člen
Stroški kontrole, popravil, namestitve in zamenjave vodomera bremenijo uporabnika.
VI. NADZOR, TEHNIČNI PREGLED IN PREVZEM V UPRAVLJANJE
25. člen
Vse vodovodne naprave, ki so še v gradnji ali rekonstrukciji nadzira strokovno usposobljena organizacija, ki jo izbere pristojni organ občine v skladu z veljavno zakonodajo.
Bodoči upravljavec ima v primeru, da ni izbran za izvajanje nadzora nad gradnjo ali rekonstrukcijo, možnost opravljanja dodatnega nadzora nad izvajanjem del.
Dodatni nadzor lahko opravlja tudi druga strokovna organizacija, če jo pooblasti upravljavec.
Dodatni nadzor s strani bodočega upravljavca obsega preverjanje izpolnjevanja pogojev oziroma določil tega odloka in tehničnega pravilnika o javnem vodovodu. Če pri gradnji objekta niso bili upoštevani vsi zahtevani pogoji, upravljavec ne prevzame naprave v upravljanje, dokler niso odpravljene vse pomanjkljivosti.
26. člen
Pri tehničnem pregledu objekta, ki ga razpiše upravni organ, se preverijo zahtevani pogoji iz prejšnjega člena s strani pooblaščenega predstavnik upravljavca.
Po opravljenem tehničnem pregledu in izdanim uporabnim dovoljenjem, upravljavec prevzame objekt v upravljanje.
VII. ODČITAVANJE IN OBRAČUN
27. člen
Stroški vzdrževanja objektov in naprav za pitno vodo individualne rabe so vključeni v ceno vode.
Vzdrževanje objektov in naprav za vodo skupne rabe pa se, na podlagi sklenjene pogodbe med Občino Sveti Andraž v Slovenskih goricah in upravljavcem, financira iz sredstev komunalnega gospodarstva občine, namenjenih za potrebe kolektivne komunalne rabe.
28. člen
Količina porabljene vode iz omrežja javnega vodovoda se meri v m3 po stanju odčitanem na vodomeru vodovodnega priključka. Uporabniku se poleg dejanske porabe vode zaračunava tudi prispevek na priključno moč ter števnina.
Stanje na vodomeru odčitava upravljavec vodovoda oziroma od upravljavca pooblaščena oseba za gospodinjstva in industrijo vsak mesec. Upravljavec lahko določi tudi drugače.
29. člen
V primeru, da upravljavec ali uporabnik ugotovi, da je vodomer v okvari in ni mogoče odčitati dejanske porabe vode, se obračuna za čas okvare pavšalna poraba vode na osnovi povprečne porabe v preteklem obračunskem obdobju.
30. člen
Cena m3 se določi skladno s predpisi o oblikovanju cen komunalnih storitev.
S ceno kakor tudi prispevek na priključno moč in števnino mora soglašati Občina Sveti Andraž v Slovenskih goricah.
31. člen
Uporabniki plačujejo vodarino na podlagi izstavljenega računa upravljavca.
Uporabnik mora plačati račun najkasneje v 15 dneh po njegovi izstavitvi. V primeru, da uporabnik ne poravna vodarine v določenem roku po prejemu računa, ga je upravljavec dolžan opomniti. V opominu mora določiti dodaten rok in opozoriti uporabnika na posledice neplačila. Po izteku roka, določenega v opominu, lahko upravljavec brez predhodnega opozorila prekine dobavo vode.
32. člen
Uporabnik, ki mu je bila odmerjena vodarina, lahko v 15 dneh po prejemu računa vloži pisni ugovor upravljavcu vodovoda, če meni, da mu vodarina ni pravilno odmerjena.
Ugovor ne zadrži plačila računa.
33. člen
Če je v objektu več uporabnikov, se račun za porabljeno vodo izstavi upravniku objekta. Če ta ni določen, se račun izstavi hišnemu svetu ali drugemu ustreznemu skupnemu organu lastnikov stanovanj oziroma poslovnih prostorov, ki sam opravi razdelitev na posamezne uporabnike.
VIII. PREKINITEV DOBAVE VODE
34. člen
Upravljavec lahko na stroške uporabnika brez odpovedi prekine z dobavo pitne vode v naslednjih primerih:
– če hišna instalacija uporabnika ni brezhibna in je zaradi te instalacije ogrožena kvaliteta pitne vode v omrežju javnega vodovoda,
– če je bil priključek na vodovodno omrežje izdelan brez soglasja oziroma v nasprotju s soglasjem upravljavca,
– če uporabnik brez soglasja upravljavca dovoli priključitev drugega uporabnika na svojo interno instalacijo,
– če notranje instalacije in druge naprave uporabnika ovirajo redno dobavo vode drugim uporabnikom in uporabnik oviranja noče odstraniti,
– če uporabnik onemogoča upravljavcu odčitavanje in pregled vodomera ter hišne instalacije,
– če uporabnik brez soglasja upravljavca opravlja posege v naprave in objekte, ki jih ima v upravljanju upravljavec,
– če uporabnik krši navodila, priporočila in predpise o varčevanju z vodo v izrednih primerih (redukcije),
– če uporabnik ne dopusti upravljavcu opravljati nujnih vzdrževalnih del na javnem vodovodu,
– če uporabnik ne dovoli vgraditve ali zamenjave vodomera,
– če uporabnik brez privolitve upravljavca odstrani plombo (na vodomeru, hidrantu, požarnem bazenu itd.) ali kako drugače spremeni način izvedbe priključka,
– če je ugotovljeno, da je uporabnik priključen na vodni vir, ki ni v upravljanju upravljavca in
– če uporabnik ne plača računa za dobavo vode.
Če uporabnik želi, da se mu začasno prekine dobava vode, je upravljavec to tudi dolžan storiti.
Stroške začasne prekinitve dobave vode plača uporabnik.
35. člen
Upravljavec ima pravico prekiniti dobavo vode za krajši čas zaradi planiranih vzdrževalnih ali investicijskih del na omrežju ali zaradi višje sile.
V primeru iz prejšnjega odstavka je upravljavec dolžan na krajevno običajen način obvestiti uporabnike na katere vpliva prekinitev, v nasprotnem primeru je dolžan zagotoviti vodo na drug ustrezen način.
V izrednih primerih in na podlagi strokovnega mnenja zavoda za zdravstveno varstvo je upravljavec dolžan obveščati uporabnike o obveznosti prekuhavanja vode kot preventivnem zdravstvenem ukrepu.
36. člen
Del omrežja, ki dlje časa ni v uporabi, se odklopi od ostalega omrežja. Pred ponovno vključitvijo mora upravljavec ta del omrežja dezinficirati in izprati. V primeru, da omrežje ni bilo v uporabi po krivdi uporabnika, nosi stroške ponovne vključitve v omrežje uporabnik.
37. člen
Uporabniki so dolžni vodo iz vodovodnega omrežja varčno porabljati. Upravljavec pa je dolžan porabo vode nadzirati in sme omejiti čezmerno rabo, za kar izda navodilo za racionalno uporabo vode.
38. člen
V primeru pomanjkanja pitne vode v omrežju lahko župan občine izda sklep o varčevanju s pitno vodo, v katerem določi stopnjo varčevanja in posamezne prepovedi za uporabo vode.
Upravljavec in uporabniki so dolžni upoštevati določila tega sklepa.
39. člen
Upravljavec ali pooblaščena oseba s strani upravljavca nosi vse stroške poškodbe cevovodov in po nemarnosti izpuščene vode pri priključevanju ali rekonstrukciji na vodovodni mreži ter vse stroške iztoka vode eno uro po ugotovitvi ali prijavi poškodbe na cevovodu.
IX. OBVEZNOSTI IN NALOGE UPRAVLJALCA IN UPORABNIKOV
40. člen
Upravljavec ima pri oskrbi s pitno vodo predvsem naslednje obveznosti:
– redno kontrolirati in izvajati ukrepe za zagotavljanje higiensko neoporečne pitne vode,
– voditi kataster vodovoda in ostale evidence,
– odčitavati vodomere in redno obračunavati stroške po ugotovljenih tarifah,
– v okviru sprejetih programov vodooskrbe na nivoju občine skrbeti za zadostno količino pitne vode,
– redno vzdrževati in kontrolirati objekte in naprave za pitno vodo ter gospodarno ravnati z objekti in napravami,
– vzdrževati okolico vodovodnih objektov,
– vgrajevati hidrante na dostopnih mestih, jih primerno označevati in redno vzdrževati,
– obveščati uporabnike o prekinitvah dobave vode,
– obveščati občinske pristojne organe o izrednih razmerah na vodovodnih omrežjih,
– skrbeti za redno odčitavanje in obračunavanje porabljene vode,
– izdajati soglasja v skladu z določbami tega odloka in
– opravljati druga dela, ki so povezana z vzdrževanjem in obnavljanjem vodovodnega sistema.
41. člen
Obveznosti uporabnika so:
– redno vzdrževati naprave in objekte, ki so v upravljanju uporabnika,
– omogočati dostop do vodovodnih objektov in naprav,
– uporabljati javni hidrant le v primeru požara,
– javljati upravljalcu napake, poškodbe na glavnem omrežju ali vodovodnih priključkih,
– upoštevati navodila o gospodarnem ravnanju z vodo ter varčevati v času izrednih razmer in
– za posege na vodovodnih objektih in napravah ter za priključitev na omrežje pridobiti soglasje upravljavca.
X. KAZENSKI DOLOČBI
42. člen
Z denarno kaznijo od 40.000 do 100.000 SIT se kaznuje upravljavec, ki krši: 7., 9., 10., 13. člen, prvi odstavek 17. člena, tretji odstavek 19. člena, drugi odstavek 26. člena, drugi odstavek 34. člena, drugi in tretji odstavek 35. člena, 36. ter 40. člen.
Z denarno kaznijo najmanj 20.000 SIT se kaznuje tudi odgovorna oseba upravljavca, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
43. člen
Z denarno kaznijo od 20.000 do 100.000 SIT se kaznuje za prekršek uporabnik, ki krši: prvi odstavek 8. člena, 11. in 12. člen, drugi odstavek 17. člena, drugi in peti odstavek 19. člena, drugi odstavek 20. člena, 21. člen, prvi odstavek 23. člena, tretji odstavek 34. člena, drugi odstavek 38. člena in 41. člen.
V primeru, da je uporabnik pravna oseba, se z denarno kaznijo najmanj 20.000 SIT kaznuje tudi odgovorna pravna oseba, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
44. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo komunalni redar oziroma inšpektor skupne občinske uprave občin.
45. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o pogojih dobave in načinu odjema pitne vode na območju Občine Destrnik-Trnovska vas. V veljavi še vedno ostane odlok o taksi za ustvarjanje odpadkov in povračila za izkoriščanje in rabo pitne vode v Občini Destrnik-Trnovska vas.
46. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 352-05/99-812
Vitomarci, dne 15. decembra 1999.
Župan
Občine Sveti Andraž
v Slovenskih goricah
Franc Krepša l. r.