Na podlagi 31. in 43. člena zakona o urejanju prostora (Uradni list SRS, št. 18/84 in 15/89), 2. člena zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90), ter na podlagi 23. člena statuta Mestne občine M. Sobota (Uradni list RS, št. 28/95, 21/96 in 8/97) je Mestni svet mestne občine Murska Sobota na 42. seji dne 8. septembra 1998 sprejel
O D L O K
o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine Murska Sobota za obdobje od leta 1986 do leta 2000, dopolnjenega v letu 1990 in družbenega plana občine Murska Sobota za obdobje 1986–1990, dopolnjenega v letu 1987
1. člen
(uvodne določbe)
Ta odlok določa spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine M. Sobota za obdobje od leta 1986 do leta 2000 (Uradne objave, št. 24/86), dopolnjenega v letu 1990 (Uradne objave, št. 10/90) – v nadaljnjem besedilu dolgoročni plan in prostorskih sestavin srednjeročnega družbenega plana občine M. Sobota za obdobje od leta 1986–1990 (Uradne objave, št. 24/86), dopolnjenega v letu 1987 (Uradne objave, št. 7/87) – v nadaljnjem besedilu: srednjeročni plan, na območju Mestne občine M. Sobota, ustanovljene z zakonom o lokalni samoupravi (Uradni list RS št. 72/93, 6/94 odločbe US, št. 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 9/96, 44/96, 26/97 in 70/97).
Spremembe in dopolnitve se nanašajo na spremembo namenske rabe in na predvideno gradnjo cestne infrastrukture na območju Mestne občine Murska Sobota, zaradi predvidene gradnje južne zbirne ceste (obvoznice) ob mestu M. Sobota.
2. člen
Spremembe in dopolnitve se nanašajo na območje nove Mestne občine Murska Sobota, ki zavzema naslednje katastrske občine: M. Sobota, Černelavci, Veščica, Kupšinci, Polana, Markišavci, Nemčavci, Rakičan, Bakovci in Krog.
3. člen
(spremembe in dopolnitve dolgoročnega plana)
V dolgoročnem planu se spremeni in dopolni poglavje 4.8. Promet in zveze, in sicer z besedilom:
“V sklopu novih cestnih prometnic bo zgrajena južna zbirna cesta – kot 1. etapa cestno-obvozniškega sistema mesta M. Sobota, na odseku od glavne ceste G-1/3 zahodno od mesta, do ponovnega priključka na G-1/3 na vzhodnem koncu mesta.
4. člen
Doda se novo poglavje 10. Tabela izjemnih posegov zaradi predvidene gradnje južne zbirne ceste.
5. člen
Spremeni se kartografski del dolgoročnega plana občine M. Sobota na območju nove Mestne občine M. Sobota, in sicer :
1. Zasnova primarne rabe M 1:25000
ki združuje tematiko sedanjih kart Kmetijstvo–gozdarstvo, Rudnine in Vodno gospodarstvo
2. Zasnova prometa M 1:25000
3. Zasnova vodnega gospodarstva
ter sistem kart v merilu 1:5000, ki so istočasno sestavni del prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana.
Ostale karte v merilu 1:25000 in 1:50000 se vsebinsko ne spreminjajo.
6. člen
(spremembe in dopolnitve srednjeročnega plana)
V srednjeročnem družbenem planu občine M. Sobota za obdobje od leta 1986 do leta 1990 (Uradne objave, št. 24/86) se spremeni in dopolni poglavje 8.1 Prometna infrastruktura
– 8.1.1. Ceste – z dodatnim besedilom:
za izgradnjo južne zbirne ceste, se bodo rezervirala ustrezna zemljišča.
7. člen
Spremeni in dopolni se podpoglavje 11.1. Načini urbanističnega urejanja, in sicer se na koncu poglavja doda nov odstavek:
“Za navedeno območje so podana izhodišča v programskih zasnovah, ki so sestavni del odloka”.
8. člen
Doda se novo podpoglavje 11.4 Programska zasnova za južno zbirno cesto.
Območje obdelave
Južna zbirna cesta, ki predstavlja 1. etapo obvozniškega cestnega sistema mesta M. Sobote in obenem del povezovalnega sistema na avtocesto, poteka južno od mesta tako, da se od glavne ceste G-1/3 odcepi zahodno od mesta in se priključi nazaj na obstoječo glavno cesto na vzhodnem robu mesta pri Bakši in se nadaljuje do ulice Plese (priključek industrijske cone).
Skupna dolžina obravnavane južne zbirne ceste je 3,825 km in skupaj s potrebnimi spremljajočimi ureditvami zavzame 18 ha 23 a 56,13 m2 površine.
Trasa ceste poteka v veliki večini preko njivskih površin prvega območja kmetijskih zemljišč in le v manjšem delu (med lokalno cesto iz Kroga in razbremenilnim kanalom Ledava–Mura) po drugem območju kmetijskih zemljišč in gozda. Poleg same trase, bodo potrebne dodatne površine za spremljajoče ureditve: nasipov, odvodnih jarkov, križišč (3 krožna, 2 klasični) in deviacijo ter razširitvijo priključnih cest (Tomšičeva, Kroška, Bakovska), nadomestnih in deviiranih poljskih dovoznih poti, nadvoza nad železniško progo (nasip), vodnogospodarske ureditve z regulacijo in preusmeritvijo vodotoka, zelenih obcestnih zasaditev; kakor tudi začasna raba zemljišč za preureditev komunalnih in energetskih vodov in podobno.
Zbirna cesta bo neposredno ali posredno v celoti ali delno zajela naslednje parcele:
Zbirna cesta
k.o. Murska Sobota:
5359/1 (cesta), 4203, 4207, 4208, 4209, 4210, 4211, 4214/2, 4214/3, 4214/1, 4214/4, 4217, 4220/1, 4220/2, 4222, 4223, 4225, 4229, 4231/2, 4231/1, 4232, 4233, 4234, 4235, 4236, 4237, 4238, 4239, 4240, 4241, 4245, 4246/1, 4247/1, 4248/1, 4248/2, 4524 (cesta), 4224/2 (pot), 4526/3, 4526/1, 4526/2, 4529, 4527/2, 4527/3, 4528, 4470/4 (pot), 4530/1, 4530/2, 4525 (pot), 4531, 4517/1, 4517/2, 4522, 4516/2, 4516/4, 4516/5, 4470/3, 4525 (pot), 5342/2, 4544/1 (pot), 3154, 3153/2, 3153/1, 3152, 3143/1, 3143/2, 3143/3, 2926, 2927, 2928, 2929, 2930, 2931, 2932/1, 2933/1, 3196 (pot), 2935, 2936/10, 2936/6, 2936/20, 4397/1, 4397/2, 3184 (pot), 4431/1, 4432, 4399, 4433/1, 4433/2, 4511, 4510, 4573/1 (pot), 4434, 4468/2 (pot), 4509, 4508, 4507, 4506, 4435, 4436, 4437, 4438, 4439, 4440, 4441, 4442, 4443, 4444, 4445, 4446, 4447, 4448, 4449, 4431/2 (pot), 4408, 4409, 4410, 4411, 4412, 4413, 4414, 4415, 4416, 4417, 4418, 4419, 4420, 4421/2, 4421/1, 44222, 4423, 4398 (pot), 4367, 4366, 4365, 4337 (pot), 4355, 4356, 4357, 4359, 4360, 4363, 4364, 4430, 5360/1 (cesta), 4584/3, 5363/1, 4584/1, 5362/1 (pot), 4786/1, 4788, 4789, 4790, 4791, 4793, 4794/1, 4794/2, 4794/3, 4795/1, 4795/2, 5349, 5361, 4762, 4758, 4756/1, 4755/1, 4755/2, 4753/2, 4752, 4750, 4751, 4749, 4748, 4747, 4746, 4745, 4744, 4743, 4742, 4695 (pot), 4694/3, 4694/1, 4694/6, 4694/2, 5365/2, 5365/1 (cesta), 4643/2, 4644, 4645, 4646, 4647, 4648, 4649, 4650, 5364
k.o. Satahovci:
1238/2 (cesta), 1262, 1265, 1267, 1268
k.o. Černelavci:
1667, 1668 (pot), 1669
Rekonstrukcija podaljška Tomšičeve ulice
k.o. Murska Sobota
3154, 3153/2, 3153/1, 3152, 3143/1, 3143/2, 3143/3, 2926, 2927, 2928, 2929, 2930, 2931, 2933/1, 3196 (pot), 2935, 2936/10, 2936/9, 2936/6, 2936/20 (pot), 4397/1, 4397/2, 4398 (pot), 4399, 4431/1 (pot), 4432, 3184 (pot), 4468/2 (pot), 4511
Deviacija ceste za Krog
k.o. Murska Sobota
4529, 4526/2, 4526/1, 4526/3, 4524 (cesta), 4224/2 (pot), 4240, 4241, 4245, 4248/1
k.o. Krog
1571 (cesta), 1651 (pot), 1517, 4/1, 4/10, 1652 (pot)
Regulacija odvodnika iz Pušče (od prepusta pod G-1/3 do sifona pod razbremenilnim kanalom) in deviacija poljske poti ob desnem bregu razbremenilnega kanala
k.o. Černelavci
1669, 1670, 1671, 1672, 1676 (potok)
k.o. M. Sobota
4516/5, 4515/3, 4515/2, 4470/3, 4515/1, 4515/5, 4513, 4512, 4525 (pot), 4537, 4538, 4539/1, 4539/2, 4540, 4541, 4542, 5342/1 (kanal), 4216/1 (potok), 4145, 4146/1, 4246/2, 4247/1, 4247/4, 4248/1, 4248/2, 4248/4, 5359/2 (cesta), 5376/2
Značilnosti posega
Zbirna cesta je zasnovana kot sodobna dvopasovna prometnica, ki nadomešča glavno cesto G-1/3, ki poteka skozi mesto in je konstruirana za nivojska križanja z drugimi kategoriziranimi cestami ter izvennivojskim (z nadvozom) prečkanjem obstoječe železniške proge. Računska hitrost je Vr = 80 km/h, njeni minimalni elementi pa so: horizontalni radij 350 m, vzdolžni sklon 0,2%, maks. 2,7%, vertikalne krivine radij min. 5000, prečni skloni pa maks. 5%. Karakteristični prečni profil je za: 2 vozna pasova – 2 x 3,25 m, 2 robna pasova 2 x 0,3 m in 2 bankini 2 x 1,2 m, kar skupaj znaša 9,5 m.
Predvidene ureditve in objekti
Poleg izgradnje same trase zbirne ceste je ob tem posegu potrebno izvajati še vrsto potrebnih vzporednih ureditev in izgradenj objektov kot so:
– nivojska križišča s kategoriziranimi cestami: 2 krožišči na začetku in koncu zbirne ceste z glavno cesto G-1/3 3 in 1 krožišče na prečkanju s sedanjo lokalno cesto 050015 iz Bakovec ter 3 klasična križišča: z lokalno cesto 269121 iz Kroga, s podaljškom Tomšičeve ulice oziroma predvidene priključne ceste na avtocesto ter z ulico Plese na vzhodnem koncu ter štiri prečkanja poljskih poti;
– nadomestne povezovalne poti (poljske) namesto tistih, ki se prekinejo;
– deviacije obstoječih cest (lokalnih) in poti (poljskih) zaradi nivojskega ali izvennivojskega križanja zbirne ceste;
– rekonstrukcija podaljška Tomšičeve ulice;
– izvennivojska križanja: železnice z nadvozom in dveh deviiranih poljskih poti ob obeh straneh razbremenilnega kanala – pod mostom zbirne ceste čez kanal;
– most čez razbremenilni kanal Ledava–Mura;
– ploščati prepusti za odvodnike;
– regulacija odvodnika iz Pušče in njegova delna deviacija ter ureditev obcestnih odvodnih jarkov;
– ureditev štirih čistilnih objektov za odvodnjo ceste;
– zasaditvene ureditve predvsem ob križiščih in visokih nasipih (nadvoz, most).
Zasnova ostale infrastrukture
Predvidena zbirna cesta za svoje normalno funkcioniranje potrebuje ureditev:
– razsvetljave vseh krožišč in križišč s kategoriziranimi cestami (5),
– semaforizacijo dveh normalnih križišč (s Kroško in Tomšičevo ulico),
– odvodnjo meteornih voda s ceste v zaprti kanalizaciji in preko čistilnih (štirih) objektov v obcestne jarke oziroma odvodnike.
Zaradi izgradnje zbirne ceste pa bo potrebno preurediti (prestaviti, zaščititi ali rezervirati prečkanja) sledeče infrastrukturne naprave:
– električne daljnovode in nizko napetostno omrežje : DV 110 kV Murska Sobota–Ljutomer – prečkanje mehansko in električno ojačati, DV 20 kV M. Sobota–Krog in DV 20 kV M. Sobota–Sodišinci – spremeniti trasi (prestavitev) na prečkanjih, Kabliranje nizko napetostnega omrežja do križišča s Kroško ulico in demontaža zračne napeljave;
– plinovodno omrežje v predvidenem krožnem križišču z glavno cesto na vzhodu (Bakša) – obstoječo traso 6 barskega plinovoda do MRP Mura na južni strani in traso 6 barskega plinovoda proti MRP Platana na vzhodni strani krožišča je potrebno zaščititi, za predvideno 4 barsko povezavo mestnega omrežja pa je potrebno predvideti prečkanje.
Za predvideno omrežje (4 bare) mestnega plinovoda do Kroga je potrebno predvideti prečkanje na vzhodni strani križišča z lokalno cesto proti Krogu;
– telekomunikacijsko omrežje je potrebno ustrezno zaščititi in eventualno predhodno prestaviti ob prečkanju s cesto G-1/3 na zahodu, kjer poteka medkrajevni optični kabel Maribor–M. Sobota, medkrajevni kabel M. Sobota–Radenci in signalni kabel podjetja Komunale, ob prečkanju z lokalno cesto proti Krogu, kjer ob zahodni strani poteka krajevni kabel M. Sobota–Krog, ob prečkanju z obstoječo lokalno cesto proti Bakovcem, kjer ob zahodni strani poteka krajevni kabel M. Sobota–Bakovci in medkrajevni kabel M. Sobota–Ljutomer;
– vodovod na predvidenem krožišču z glavno cesto G-1/3 na zahodu, kjer poteka primarni napajalni vod iz črpališč Krog in Črnske meje v M. Soboti, se prestavi ob severni del krožišča, primarni cevovod med Bakovci in M. Soboto se prestavi ob zahodni rob predvidenega krožišča z lokalno cesto proti Bakovcem, primarni cevovod med M. Soboto in Beltinci, ki poteka ob južni strani ceste G-1/3 M. Sobota–Rakičan pa se prestavi na južni rob predvidenega rondoja;
– za predvideno – že sprojektirano kanalizacijo odpadnih voda iz Kroga, v obliki tlačnega voda, do omrežja v M. Soboti se predvidi zaščita ob prečkanju lokalne ceste z zbirno cesto, ob zahodni strani križišča.
Usmeritve za urbanistično, arhitektonsko in krajinsko oblikovanje
Zbirna cesta, ki poteka preko intenzivno obdelanih kmetijskih zemljišč na južnem obrobju mesta, naj v funkcionalno-urbanističnem smislu upošteva ureditve ustreznih navezav motornega prometa z mestom ter ustrezno varna prečkanja kolesarskega in tudi peš prometa ter kmetijske mehanizacije. Nasipi naj bodo zatravljeni in v nagibu največ 1:2, razen na mestih največjih povišanj – to je nadvoza nad železnico in mostu čez kanal, kjer so prav tako kot ob križiščih lahko tudi dodatno zasajeni z grmovnicami in drevjem (po posebnem načrtu) – v skladu z lokalnimi krajinskimi vzorci. Predvideni odvodniki meteornih voda se regulirajo (odvodnik iz Pušče) in na novo uredijo sonaravno. Objekti (nadvoz, most, ograje) na cesti se urejajo po posebnih načrtih ter vizuelno in oblikovno morajo uskladiti z okoljem. Obcestna ograja se, zaradi poteka v nasipu in nezaželenega prehajanja živali in ljudi na za to nepredvidenih mestih, namesti vzdolž celotne trase obojestransko.
Usmeritve za varovanje in izboljšanje bivalnega in delovnega okolja
Zbirna cesta bo pripomogla k omilitvi negativnih vplivov, ki jih s hrupom in emisijami izpušnih plinov ter tresljaji povzroča sedanji tranzitni in zunanji ciljno izvorni promet skozi mesto, ki se bo preselil nanjo. Cesta se najbolj približa stanovanjskim objektom na obeh koncih: na zahodu s stanovanjsko hišo ob glavni cesti – vpadnici v M. Soboto (Tišinska ulica) in lokalni vpadnici iz Kroga ter na vzhodu – ob krožišču z glavno cesto do Ulice Plese, kjer poteka vzporedno s Poljsko ulico, oziroma stanovanjskimi hišami ob njej. Na omenjenih mestih se izvede gosta ozelenitev čeprav se ne pričakujejo obremenitve preko dovoljenih vrednosti. Potrebno je izvesti še meritve hrupa pred obratovanjem in monitoring hrupa v času gradnje ter med obratovanjem. Izgradnja ceste mora omogočiti tudi nemotene – prilagojene dostope do obdelovalnih površin. Na območju med Bakovsko ulico in poljsko potjo pred železniško progo, kjer zbirna cesta preseka kompleks namakanih površin, je potrebno prizadete namakalne sisteme nadomestiti in prilagoditi.
Usmeritve za varovanje naravne in kulturne dediščine
Trasa ne poteka preko zavarovanih območij, vendar je potrebno zagotoviti pred gradnjo arheološko sondiranje po metodologiji SAAS zaradi lažjega in učinkovitejšega varovanja eventualnih arheoloških nahajališč. Okolje cestnega telesa je potrebno urediti skladno z okoliško kulturno krajino. Deponiranje odvečnih materialov ni dovoljeno na zavarovanih območjih.
Usmeritve za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami
Vodnogospodarske ureditve morajo zagotavljati boljšo varnost pred poplavami, nova cesta pa te varnosti nikakor ne sme zmanjšati. Za zagotovitev požarne varnosti objektov mora biti zagotovljen dovoz za intervencijska vozila. Drugih posebnih pogojev iz vidika obrambe ni.
Predlog etapnosti izvajanja posegov
Zbirna cesta je zastavljena kot funkcionalna celota, ki nadomešča potek tranzitnih prometnih tokov glavne ceste skozi mesto in obenem predstavlja vezno prometnico (skupaj s predvideno priključno cesto) mesta in širšega prometnega vozlišča M. Sobota na avtocesto. Predhodno pa je možno izvesti prestavitve in prilagoditve vodotokov, komunalnih, energetskih in telekomunikacijskih naprav ter objektov nadvozov, mostov ipd. Glede na dogovore o možnem financiranju, je pod določenimi pogoji možno izjemoma izgrajevati zbirno cesto in jo predajati v začasno funkcijo tudi po odsekih, ki z ene ali druge strani morajo doseči križišče z lokalno cesto iz Bakovec ali priključno cesto na avtocesto.
Ostali pogoji
V lokacijskem načrtu je potrebno določiti obveznosti investitorjev in izvajalcev v času gradnje in v času obratovanja ter določiti monitoringe za spremljanje negativnih vplivov. Prav tako je nujno upoštevati podrobnejše pogoje pristojnih organov in organizacij, ki so jih le-te podale pred izdelavo lokacijskega načrta. Sestavni del lokacijskega načrta mora biti poročilo o vplivih na okolje.
9. člen
Spremeni in dopolni se kartografski del družbenega plana občine Murska Sobota za obdobje 1986–90 na preglednem katastrskem načrtu v merilu 1:5000 za območje nove Mestne občine Murska Sobota zaradi uskladitve namenskih površin s površinami iz sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega plana občine M. Sobota.
Te spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana občine M. Sobota za območje nove Mestne občine M. Sobota pričnejo veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35003-5/98
Murska Sobota, dne 8. septembra 1998.
Predsednik
Mestnega sveta
mestne občine Murska Sobota
Rudolf Horvat, dipl. prav. l. r.