Skladno z določilom zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 56/98) ter na podlagi 57. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98 in 74/98) in 13. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99) ter 22. člena statuta Občine Rogašovci (Uradni list RS, št. 66/99) je Občinski svet občine Rogašovci sprejel dne 11. 2. 2000
O D L O K
o proračunu Občine Rogašovci za leto 2000
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa obseg sredstev in v skladu z zakonom o lokalni samoupravi, zakonom o javnih financah ter občinskim statutom način izvrševanja proračuna Občine Rogašovci za leto 2000 (v nadaljnjem besedilu: proračun) upravljanje s prihodki in odhodki proračuna ter občinskim premoženjem, zadolževanje in poroštva občine ter pooblastila za izvrševanje proračuna.
2. člen
Proračun občine sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov ter račun financiranja z obrazložitvami, finančnimi načrti neposrednih uporabnikov in načrt delovnih mest ter načrt nabav in gradenj.
V bilanci prihodkov se izkazujejo vsi načrtovani prihodki iz davkov, taks, pristojbin, drugih dajatev in drugi dohodki ter prihodki od upravljanja in razpolaganja z občinskim premoženjem in naložbami, bilanca odhodkov pa vsebuje vse izdatke proračuna tekoče in investicijske porabe.
V računu financiranja se izkazuje zadolževanje občine, to je najetje in odplačevanje posojil na podlagi soglasja Ministrstva za finance.
3. člen
Po bilanci proračunskih prihodkov in odhodkov za leto 2000 se določijo vsi okvirni skupni prihodki in skupni odhodki proračuna za leto 2000 v višini 320,200.000 SIT.
Pri tem se v okviru zakonskih prihodkov proračuna, ki dosegajo:
– 48,728.000 SIT prihodkov za primerno porabo,
– 186,000.000 SIT prihodkov finančne izravnave,
– 19,436.000 SIT prihodkov ožjih delov (KS) in drugo,
– 40,636.000 SIT prihodkov MŠŠ namensko sofinanciranje Osnovne šole Sv. Jurij,
– 10,000.000 SIT prihodkov iz javnih razpisov,
– 10,000.000 SIT prihodkov iz natečaja DOO (prenos iz leta 1999),
– 4,000.000 SIT prihodkov za investicije v športno infrastrukturo,
– 1,400.000 SIT prihodkov za investicije v zdravstvo,
skupaj: 320,200.000 SIT;
sredstva prihodkov plansko razporedijo za naslednje namene oziroma odhodke:
– tekočo porabo v znesku 145,265.000 SIT,
– investicijsko porabo 174,935.000 SIT,
skupaj: 320,200.000 SIT.
Odplačilo najetega posojila v letu 2000 4,200.000 SIT.
4. člen
Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan na predlog za finance pristojne službe v občinski upravi največ za 45 dni zadrži izvrševanje posameznih izdatkov. Z ukrepi začasnega zadržanja izvrševanja lahko župan ustavi prevzemanje obveznosti, predlaga podaljšanje pogodbenih rokov plačil in ustavi prerazporejanje proračunskih sredstev, potrebno zaradi prevzemanja obveznosti. Ti ukrepi se morajo enakomerno nanašati na vse neposredne uporabnike.
O odločitvi iz prejšnjega odstavka mora župan obvestiti občinski svet takoj po njenem sprejemu.
Če se med izvajanjem ukrepov začasnega zadrževanja izvrševanja proračuna, proračun ne more uravnovesiti, mora najkasneje 15 dni pred iztekom roka za začasno zadržanje izvrševanja proračuna župan predlagati rebalans proračuna.
Z rebalansom proračuna, ki ga sprejme občinski svet na predlog župana, se prejemki in izdatki proračuna ponovno uravnovesijo.
V obdobju sprejemanja rebalansa proračuna lahko župan ponovno začasno zadrži izvrševanje posameznih izdatkov.
5. člen
Če proračun ni sprejet pred začetkom leta, na katero se nanaša, se financiranje občine ter njihovih nalog in drugih s predpisi določenih namenov začasno nadaljuje na podlagi proračuna za preteklo leto in za iste programe kot v preteklem letu. V obdobju začasnega financiranja neposredni uporabniki ne smejo povečevati števila zaposlenih glede na stanje na dan 31. december preteklega leta.
V obdobju začasnega financiranja se smejo uporabiti sredstva do višine, sorazmerne s porabljenimi sredstvi v enakem obdobju v proračunu za preteklo leto.
Po preteku začasnega financiranja se v tem obdobju plačane obveznosti vključijo v proračun tekočega leta.
Odločitev o začasnem financiranju občine sprejme župan in o tem obvesti občinski svet ter nadzorni odbor. Odločitev o začasnem financiranju se objavi v Uradnem listu RS.
Obdobje začasnega financiranja lahko traja največ tri mesece. Začasno financiranje občinskega proračuna se lahko podaljša na predlog župana s sklepom občinskega sveta, če je to potrebno za financiranje funkcij občine.
II. FINANCIRANJE UPORABNIKOV PRORAČUNA
6. člen
Neposredni uporabniki zagotovijo sredstva za obveznosti iz preteklih let, ki niso predvidene v proračunu za tekoče leto, v okviru sredstev proračuna tekočega leta.
Sredstva se nakazujejo uporabnikom, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev. Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost neposrednega uporabnika, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje neposrednega uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
7. člen
Sredstva za delovanje uporabnikov, se zagotavljajo za:
– sredstva za plače,
– sredstva za druge osebne prejemke v skladu s predpisi,
– sredstva za prispevke delodajalca,
– sredstva za materialne stroške,
– sredstva za amortizacijo,
– sredstva za druge odhodke na zakonski osnovi.
8. člen
Sredstva občinskega proračuna se med letom enakomerno in v skladu s potrebami delijo med vse uporabnike, do višine doseženih prihodkov, če z odlokom ali posebnim aktom občinskega sveta ni drugače določeno.
9. člen
Uporabniki občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge in skrbeti za financiranje dejavnosti do višine sredstev, ki so jim za te namene odobrena v občinskem proračunu. Na račun proračuna ne smejo, brez soglasja občine, prevzemati obveznosti, ki bi presegla za ta namen določena proračunska sredstva.
Neposredni uporabnik uporablja sredstva proračuna za plačevanje že opravljenih nabav blaga storitev in gradbenih del. Dogovarjanje o predplačilih je možno le izjemoma ob primernem zavarovanju predplačil ter na podlagi predhodnega soglasja župana.
10. člen
Uporabniki proračuna so dolžni organu občinske uprave oziroma županu občine, kot pristojnemu organu občine, predložiti predračune in finančne načrte za prihodnje leto do 1. oktobra tekočega leta.
Skladno s tem odlokom in drugimi predpisi morajo neposredni uporabniki sredstev proračuna, katerih namenskost porabe nadzira občina, zaključne račune oziroma ustrezna poročila za preteklo leto predložiti županu do 28. februarja tekočega leta.
Župan in posredni uporabniki občinskega proračuna morajo pripraviti ustrezno poročilo za preteklo leto do 28. februarja tekočega leta in ga predložiti občinskemu svetu skupaj z zaključnim računom proračuna.
11. člen
Nadzor nad smotrnostjo in namembnostjo porabe sredstev, ki jih proračunski porabniki pridobijo iz občinskega proračuna za sofinanciranje, opravlja nadzorni odbor občine v skladu s 100. členom ZJF.
III. FINANCIRANJE NALOG KRAJEVNIH OZIROMA VAŠKIH SKUPNOSTI
12. člen
Vsi prihodki in odhodki ožjih delov občine morajo biti zajeti v finančnem načrtu, ki je sestavni del občinskega proračuna.
V okviru tekoče porabe proračuna se za potrebe krajevnih in vaških skupnosti zagotavljajo sredstva:
– za funkcionalno delo organov krajevnih in vaških skupnosti, sorazmerno s številom prebivalcev, (materialni stroški, nagrade za delo v obliki sejnine),
– za pokrivanje stroškov ulične javne razsvetljave,
– za počastitev dneva starejših občanov.
Sredstva za delo KS se nakazujejo trimesečno oziroma se stroški neposredno pokrijejo iz proračuna.
13. člen
Sredstva investicijske porabe so namenjena investicijskemu vzdrževanju in izgradnji komunalne in družbene infrastrukture za izvajanje javnih služb v skladu z zakonom.
V okviru investicijske porabe proračuna se za potrebe krajevnih oziroma vaških skupnosti v skladu z možnostmi proračuna zagotavljajo sredstva za sofinanciranje programov na področju:
– za vzdrževanje javnih poti in krajevnih oziroma vaških cest,
– obnove in izgradnje potrebnih cest do višine 40% vrednosti po kriterijih in sklepu Občinskega sveta občine Rogašovci,
– za investicije v druge komunalne objekte pa po predhodni določitvi kriterijev občinskega sveta,
– ureditev odvodnjavanja meteornih in padavinskih voda po predhodno določenih kriterijih občinskega sveta.
14. člen
Krajevne in vaške skupnosti so dolžne pristojnemu odboru občinskega sveta oziroma županu predložiti finančne načrte za naslednje proračunsko leto pred sprejemom občinskega proračuna oziroma najpozneje do 1. oktobra tekočega leta.
Nadzor nad poslovanjem krajevnih skupnosti ter smotrnostjo in namembnostjo porabe sredstev, ki jih le-te pridobijo iz občinskega proračuna za sofinanciranje, opravlja nadzorni odbor občine.
IV. SREDSTVA REZERV
15. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v naprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki ne presega 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
Sredstva za proračunske rezervacije se uporabljajo:
– za nepredvidene naloge, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva,
– za namene, za katere se med letom izkaže, da v proračunu niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan .
16. člen
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad in sicer največ do višine 1,5% prejemkov proračuna.
O uporabi sredstev proračunske rezerve se uporabljajo neposredno določila 49. člena ZJF.
V. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
17. člen
Za izvrševanje proračuna je v skladu z zakonom in občinskim statutom odgovoren župan občine. Župan lahko pooblasti določene usposobljene osebe za operativno izvrševanje proračuna.
O izvrševanju proračuna v 1. polletju tekočega leta župan v juliju poroča občinskemu svetu. Poročilo vsebuje potrebne sestavine iz 63. člena ZJF. Za zadolževanje občine, načrtovanje likvidnosti proračuna, prevzemanje obveznosti v breme proračuna, plačevanje in izplačila iz proračuna se uporabljajo neposredno določila ustreznih členov ZJF. S prostimi denarnimi sredstvi na računih proračuna upravlja župan.
18. člen
Če proračunski prihodki pritekajo neenakomerno se lahko za začasno kritje odhodkov:
1. porabijo sredstva splošne proračunske rezervacije oziroma sredstva rezerve,
2. najame posojilo do 5% prihodkov sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
O najetju posojila pod 2. točko tega člena, odloča občinski svet, v skladu z določili statuta občine.
19. člen
Ožji deli občine, javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občine oziroma ustanovitelja.
20. člen
V skladu s 86. členom ZJF lahko poroštvene pogodbe v imenu občine sklepa župan ali oseba, ki jo župan pisno pooblasti.
21. člen
Pogodbe za nabavo blaga, naročilo storitev in oddajanje gradenj v breme proračunskih sredstev se lahko sklene samo skladno s predpisi o javnem naročanju.
Uporabniki sredstev proračuna smejo oddati izvajalska dela brez javnega razpisa, če pogodbena vrednost ne presega zneska, ki je določen v skladu z zakonom o javnih naročilih. Investicijska in investicijsko vzdrževalna dela in storitve se oddajajo s pogodbo.
Kot zakoniti izvrševalec proračuna je župan pristojen in odgovoren za sklepanje pravnih poslov v zvezi z občinskim premoženjem do višine zneska iz prejšnjega odstavka, če ima tak pravni posel zakonsko osnovo oziroma postavko v proračunu.
22. člen
Sredstva za osebne prejemke, materialne stroške in amortizacijo se uporabnikom proračunskih sredstev zagotavljajo v skladu z zakonom, predpisi in možnostmi proračuna.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
23. člen
Vsi prihodki, ki jih pridobi občina v skladu z delitvenimi razmerji med občinami iz skupnega premoženja v letošnjem letu, postanejo sestavni del bilance prihodkov in odhodkov proračuna občine za leto 2001.
24. člen
Po določitvi ustanoviteljskih pravic in sprejetju premoženjske delitvene bilance občin pravnih naslednic dosedanje Občine Murska Sobota, za področje javnih zavodov in javnega komunalnega podjetja, se prihodki vključijo v bilanco prihodkov proračuna občine za leto 2001 in se razporedijo v skladu s sprejetimi sklepi.
25. člen
Vsa dodatna sredstva, ki jih občina pridobi med letom po sklepih vlade ali ministrstev na podlagi državnih natečajev v proračun, se porabijo strogo po namenih pridobitve.
26. člen
Vsa neporabljena sredstva iz tekoče in investicijske porabe v okviru proračuna za leto 2000, se z rebalansom k temu proračunu namenijo za financiranje izgradnje Osnovne šole Sv. Jurij.
27. člen
V skladu s statutom občine so krajevne skupnosti pravne osebe, zato morajo svoje finančno poslovanje izvajati v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
Strokovne storitve, ki zadevajo finančno računovodsko področje ožjih delov občine, zagotavlja občinska uprava.
Pravne posle v zvezi z investicijami krajevnih oziroma vaških skupnosti sklepajo njihovi pristojni organi. Oddajanje javnih naročil se realizira skladno z zakoni.
28. člen
Računovodske listine lahko podpisujejo strokovno usposobljene osebe, ki jih na podlagi zakona pooblasti župan občine, kot odgovoren organ za izvrševanje proračuna.
29. člen
Za ureditev vseh tistih določb, ki so povezane z javnimi financami občine in proračunom in niso urejene s tem odlokom, se smiselno oziroma neposredno uporabljajo določila členov ZJF.
30. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2000 dalje.
Št. 403 02-4/99-3
Rogašovci, dne 11. februarja 2000.
Župan
Občine Rogašovci
Janko Halb, univ. dipl. ek. l. r.