Na podlagi prvega odstavka 15. člena zakona o nadzoru državnih pomoči (Uradni list RS, št. 1/00) izdaja minister za ekonomske odnose in razvoj
P R A V I L N I K
o pripravi letnega poročila o državnih pomočeh
SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik ureja vsebino in obliko letnega poročila o državnih pomočeh za preteklo leto (v nadaljevanju: letno poročilo), ki ga mora Komisija za nadzor državnih pomoči v skladu s 15. členom zakona o nadzoru državnih pomoči pripraviti vsako leto do konca meseca aprila.
OBLIKA IN VSEBINA POROČILA
2. člen
Letno poročilo zajema obdobje treh let, in sicer preteklo leto in dve predhodni.
3. člen
Letno poročilo mora obsegati:
– predstavitev metodoloških izhodišč,
– zbir državnih pomoči po kategorijah in
– oceno elementov državnih pomoči.
4. člen
Predstavitev metodoloških izhodišč mora obsegati opredelitev vsebinskega zajetja podatkov.
5. člen
Zbir državnih pomoči se pripravi po naslednjih kategorijah:
1.1. kmetijstvo
1.2. ribištvo
2. industrija/storitve
2.1. horizontalni cilji
2.1.1 raziskave in razvoj
2.1.2. okolje
2.1.3. majhna in srednja podjetja
2.1.4. trgovina
2.1.5. varčevanje z energijo
2.1.6. zaposlovanje
2.1.7. usposabljanje
2.1.8. drugi cilji
2.2. posebni sektorji
2.2.1. jeklarstvo
2.2.2. ladjedelništvo
2.2.3. transport
2.2.4. premogovništvo
2.2.5. drugi sektorji
2.2.6. finančne storitve
3. regionalne pomoči
3.1. območja, kot izhajajo iz prve alinee drugega odstavka 3. člena zakona o nadzoru državnih pomoči
3.2. ostala območja
6. člen
Znotraj kategorij iz prejšnjega člena se državne pomoči opredelijo po instrumentih pomoči v naslednje skupine:
1. A – pomoči, ki so v celoti dodeljene prejemnikom:
– A1 – pomoči preko proračuna: nepovratna sredstva (dotacije), subvencije obresti, odpisi dolgov in zmanjšani zneski iztržkov iz prisilnih poravnav,
– A2 – pomoči preko davkov in socialno varstvenega sistema: zamiki pri odplačevanju davkov in druga merila (oprostitve, izjeme in olajšave).
2. B1 finančni transferji države v obliki kapitalskih naložb (equity).
3. C finančni transferji, pri katerih je element pomoči prihranek pri obrestih:
– C1 – ugodna posojila iz javnih ali privatnih virov in posojila podjetjem v težavah,
– C2 – različni ukrepi (rezervacije, oprostitve ali pospešeno amortiziranje).
4. D – jamstva.
7. člen
Ocena elementov pomoči mora obsegati zaključek z razlagami in ugotovitvami po posameznih kategorijah državnih pomoči.
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
8. člen
Določilo 2. člena tega pravilnika se ne uporablja za pripravo letnega poročila za leto 1999. Poročilo za leto 1999 bo pripravljeno na osnovi podatkov, ki jih morajo dajalci državnih pomoči posredovati do 31. marca 2000 Komisiji za nadzor nad državnimi pomočmi.
9. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 2000-22-11-0018
Ljubljana, dne 29. februarja 2000.
dr. Marjan Senjur l. r.
Minister
za ekonomske odnose in razvoj