Na podlagi 17. člena statuta Občine Dolenjske Toplice (Uradni list RS, št. 47/99) in na podlagi prvega odstavka 2. člena zakona o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90) je Občinski svet občine Dolenjske Toplice na 12. seji, dne 25. 1. 2000 sprejel
P R O G R A M P R I P R A V E
sprememb in dopolnitev
prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 2000 ter srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990, za območje Občine Dolenjske Toplice – dopolnjene 1999
1. člen
Predmet in cilj sprememb in dopolnitev
S tem programom se podrobneje določijo:
– vsebina in obseg posebnih strokovnih podlag, ki jih je potrebno pripraviti v postopku priprave in sprejemanja sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Novo mesto od leta 1986 do leta 2000 ter srednjeročnega družbenega plana Občine Novo mesto za obdobje od leta 1986 do leta 1990, za območje Občine Dolenjske Toplice – dopolnjene 1999 – v nadaljevanju: spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin planskih aktov občine,
– vsebina in obseg sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine oziroma prostorske sestavine, ki se spreminjajo in dopolnjujejo,
– subjekti, ki sodelujejo pri pripravi sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine in način njihovega sodelovanja oziroma naloge in obveznosti, ki jih morajo pri tem opraviti,
– določijo se roki za posamezne faze priprave sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine ter sredstva, potrebna za njihovo pripravo,
– nosilca strokovnih aktivnosti priprave sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine.
2. člen
Vsebina in obseg strokovnih podlag ter sprememb in dopolnitev
Spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin planskih aktov občine se nanašajo na:
– ugotovitev gospodarskih trendov in trendov razvoja posameznih strukturiranih območij,
– pridobitev elementov varovanja naravne in kulturne dediščine ter naravnih resursov,
– pridobitev elementov razvoja komunalne in energetske ter prometne infrastrukture,
– ugotovitev konfliktnih situacij v prostorskem razvoju in predvideti njihovo usklajevanje,
– določitev hierarhije naselij glede na novo lokalno organiziranost,
– opredelitev strategije razvoja dejavnosti v prostoru v primerjavi z možnostjo izrabe obstoječih poselitvenih površin,
– opredelitev potreb po novih površinah za razvoj posameznih programov,
– opredelitev možnosti razvoja in širitve naselij z upoštevanjem značilne tradicionalne zasnove poselitvenega vzorca in varovane kulturne krajine,
– dopolnitev ureditvenih območij naselij po predlogih individualnih investitorjev z uskladitvijo posegov na 1. območja kmetijskih zemljišč,
– določitev načinov urejanja prostora v zvezi z predlogi iz prejšnje alinee,
– vnosom obstoječih in planiranih infrastrukturnih objektov in naprav,
– dopolnitev s sistemom prometa in zvez,
– uskladitev sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine z obveznimi izhodišči prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Republike Slovenije ter se v vsebinskem smislu pripravijo v skladu z zakonom o urejanju prostora (Uradni list SRS, št. 18/84 in 15/89), zakonom o planiranju in urejanju prostora v prehodnem obdobju (Uradni list RS, št. 48/90) in navodilom o vsebini in metodologiji izdelave strokovnih podlag in prostorskih sestavin planskih aktov občin (Uradni list SRS, št. 20/85).
Za določitev (redefiniranje) ureditvenih območij naselij se izdelajo strokovne podlage za utemeljitev širjenja poselitve, in sicer (a) analiza dosedanjega razvoja, stanja in razvojnih teženj, (b) analiza morfoloških, funkcijskih in okoljskih značilnosti ter na podlagi le teh usmeritve in merila za razvoj, urejanje in oblikovanje naselij ter za razpršeno poselitev (razložena naselja, zaselke, samotne kmetije, posamezne domačije ali stavbe).
Strokovne podlage s področij varovanja naravne in kulturne dediščine, naravnih resursov, razvoja komunalne in energetske ter prometne infrastrukture podajo resorna ministrstva, organi oziroma organizacije, ki so za posamezno področje odgovorni oziroma nastopajo kot upravljalci posameznih komunalnih naprav in objektov.
Spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin planskih aktov občine se uskladijo z obveznimi izhodišči na področjih energetike, prometa in zvez, vodnega gospodarstva, poselitve ter naravne in kulturne dediščine ter z ostalih področij, skladno s strokovnim priporočilom o izvrševanju odloka o spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 11/99) pri pripravi prostorskih sestavin planskih aktov občin ter ugotavljanje njihove usklajenosti z obveznimi izhodišči prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega družbenega plana Republike Slovenije.
Grafični prikazi sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine se pripravijo s smiselnim upoštevanjem 25. in 39. člena NPA, pri čemer se kartografski del v M 1 : 25000 in kartografska dokumentacija v M 1 : 5000 izdelata v digitalni obliki.
3. člen
Organizacija priprave sprememb in dopolnitev
Izvajalec strokovnih aktivnosti priprave strokovnih podlag in drugih strokovnih gradiv je podjetje TOPOS, d.o.o., Dolenjske Toplice.
Kot koordinator postopka priprave, izdelave in sprejemanja se določi župan Občine Dolenjske Toplice, oziroma občinska strokovna služba, pristojna za prostor v sodelovanju z izvajalcem strokovnih aktivnosti iz prvega odstavka tega člena.
4. člen
Sodelujoči organi, organizacije in skupnosti
Organi, organizacije in skupnosti, ki sodelujejo pri pripravi sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine, so:
– Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano RS Ljubljana, Dunajska 56, Ljubljana – za področje kmetijstva in gozdarstva,
– Zavod za gozdove Slovenije OE Novo mesto, Gubceva 15, Novo mesto – za področje gozdarstva,
– Ministrstvo za okolje in prostor, Uprava RS za varstvo narave, izpostava Novo mesto, Novi trg 6, Novo mesto – za področje vodnega gospodarstva,
– Ministrstvo za okolje in prostor RS Ljubljana, Dunajska 48, Ljubljana – za področje varovanja okolja,
– Ministrstvo za kulturo, Uprava RS za kulturno dediščino Ljubljana, Cankarjeva 5, Ljubljana – za področje varstva kulturne dediščine,
– Ministrstvo za okolje in prostor, Uprava RS za varstvo narave Ljubljana, Vojkova 1a, Ljubljana – za področje varstva naravne dediščine,
– Zavod za varstvo naravne in kulturne dediščine Novo mesto, Skalickega 1, Novo mesto – za področje varstva naravne in kulturne dediščine,
– Ministrstvo za promet in zveze, Direkcija RS za ceste Ljubljana, Tržaška 47, Ljubljana – za področje prometa in zvez,
– Ministrstvo za gospodarske dejavnosti RS Ljubljana, Kotnikova ulica 5, Ljubljana – za področje rudarstva in energetike,
– EGS – RI, d.d., Vetrinjska 2, Maribor – za področje prenosa električne energije,
– Elektro Ljubljana, PE Elektro Kočevje, Cesta na Trato 6, Kočevje – za področje distribucije električne energije (delno),
– Elektro Ljubljana, PE Elektro Ljubljana okolica, Slovenska cesta 58, Ljubljana – za področje distribucije električne energije (delno),
– Geoplin, d.o.o., Cesta ljubljanske brigade 11, Ljubljana – za področje transporta in skladiščenja zemeljskega plina,
– Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za civilno obrambo Ljubljana, Kardeljeva ploščad 26 – za področje obrambe in zaščite,
– JP Komunala Novo mesto, Rozmanova 2, Novo mesto – za področje vodooskrbe ter odvajanja in čiščenja odpadnih vod,
– Občina Dolenjske Toplice, Zdraviliški trg 8, Dolenjske Toplice – za področje lokalnih cest,
– TELEKOM Slovenije, PE Novo mesto, Novi trg 2, Novo mesto – za področje telekomunikacij in zvez,
– Ministrstvo za zdravstvo, Zdravstveni inšpektorat RS, izpostava Novo mesto, Kočevarjeva ulica 1, Novo mesto,
– Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, Enota Novo mesto, Seidlova cesta 1, Novo mesto,
– druge organizacije in skupnosti, ki upravljajo z zemljišči in drugimi naravnimi dobrinami, zavarovanimi s posebnimi predpisi ter objekti in napravami v splošni rabi, ki se nahajajo na območju Občine Dolenjske Toplice.
Organi, organizacije in skupnosti iz prejšnjega odstavka določijo v fazi izdelave strokovnih podlag pogoje, ki jih mora izdelovalec sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine upoštevati pri pripravi le-teh.
Pogoje morajo podati v 30 dneh od zahteve. Če v predpisanem roku ne podajo pogojev, se šteje, da jih nimajo. Če jih posredujejo po preteku roka, pa bi v zvezi s tem za izdelovalca nastali stroški, gredo le-ti v breme organizacije oziroma organa, ki jih je povzročil.
5. člen
Terminski plan in postopek sprejemanja:
– strokovne podlage, ki še niso izdelane in so navedene v 2. členu tega odloka, se izdelajo do 7. februarja 2000;
– predhodne pogoje pridobi izdelovalec dokumentov v 90 dneh po podpisu pogodbe;
– osnutek sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine se dostavi občinski strokovni službi do konca maja 2000;
– Občinski svet občine Dolenjske Toplice sprejme sklep o enomesečni javni razgrnitvi osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine v roku 8 dni po prejemu gradiva iz prejšnje alinee;
– sklep o javni razgrnitvi se objavi v Uradnem listu RS;
– javna obravnava se izvede na sedežu Občine Dolenjske Toplice ter v večjih naseljih občine v času javne razgrnitve;
– občani, organi in organizacije ter drugi zainteresirani oziroma prizadeti lahko podajo pisne pripombe v času trajanja javne razgrnitve osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine;
– občinski svet zavzame stališce do pripomb in predlogov, podanih v času trajanja javne razgrnitve osnutka, na podlagi poročila župana oziroma občinske strokovne službe, ki predhodno obravnava pripombe in predloge;
– po sprejemu stališč do pripomb občinska strokovna služba in izdelovalec v roku 50 dni poskrbita za pripravo usklajenega osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine oziroma za dopolnitve in popravke tistih njunih sestavin, na katere so se nanašale utemeljene pripombe in predlogi, izdelovalec pa na tako dopolnjen osnutek pridobi soglasja sodelujočih organov, organizacij in skupnosti iz 4. člena tega programa;
– tako usklajen osnutek sprememb in dopolnitev občinskega planskega akta posreduje župan občine na Ministrstvo za okolje in prostor, Urad RS za prostorsko planiranje s predlogom za ugotovitev njegove usklajenosti z obveznimi izhodišci prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana Republike Slovenije;
– župan občine posreduje po sprejetju obvestila Vlade Republike Slovenije o usklajenosti dopolnjenega osnutka sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine z obveznimi izhodišči republiškega prostorskega plana usklajeni osnutek kot predlog na občinski svet s predlogom, da o predmetnih spremembah in dopolnitvah prostorskih sestavin planskih aktov občine razpravlja in jih sprejme z odlokom.
6. člen
Sredstva
Za pripravo manjkajočih strokovnih podlag, navedenih v 2. členu tega odloka ter izdelavo sprememb in dopolnitev prostorskih sestavin planskih aktov občine delno zagotovi sredstva Občina Dolenjske Toplice iz proračunske postavke: izdelava planskih in izvedbenih dokumentov, delno pa Ministrstvo za okolje in prostor, Urad RS za prostorsko planiranje Ljubljana iz sredstev za subvencioniranje.
7. člen
Začetek veljavnosti
Ta program priprave se objavi v Uradnem listu RS in začne veljati z dnem sprejema na Občinskem svetu občine Dolenjske Toplice.
Št. 350-03-024/00-05
Dolenjske Toplice, dne 25. januarja 2000.
Župan
Občine Dolenjske Toplice
Franc Vovk l. r.