Na podlagi 29. in 49. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 9/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 12/99 – odl. US, 36/99 – odl. US in 59/99 – odl. US), 26. člena statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 32/95, 33/95, 71/97 – obvezna razlaga, 13/98 in 24/00) je Mestni svet mestne občine Ljubljana na 16. seji dne 22. 5. 2000 na predlog županje Mestne občine Ljubljana sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Mestne uprave mestne občine Ljubljana
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa organizacijo in delovno področje Mestne uprave mestne občine Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: mestna uprava).
S tem odlokom se ustanavljajo organi in službe mestne uprave, določata njihovo delovno področje in notranja organizacija ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem mestne uprave.
V organih in službah mestne uprave se lahko v skladu z obsegom in načinom dela oblikujejo notranje organizacijske enote.
2. člen
Organi in službe mestne uprave v okviru pravic in dolžnosti Mestne občine Ljubljana v skladu z zakoni in drugimi predpisi samostojno opravljajo upravne, strokovno-tehnične, organizacijske, razvojne, pospeševalne in druge naloge na področjih, določenih s tem odlokom ter se morajo pri tem medsebojno usklajevati in sodelovati.
Delavci mestne uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, statutom Mestne občine Ljubljana, tem odlokom in pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v mestni upravi, v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih za opravljanje posameznih nalog določajo zakoni in drugi predpisi ter po navodilih predstojnika organa mestne uprave.
3. člen
Pri opravljanju svojih nalog mestna uprava sodeluje z upravami sosednjih in drugih občin, državnimi organi, zavodi, podjetji in drugimi organizacijami.
4. člen
Delo mestne uprave je javno.
Javnost dela mestne uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter s posredovanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom mestne uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka daje župan ali od njega pooblaščena oseba.
Mestna uprava oziroma njeni zaposleni morajo varovati tajnost osebnih in drugih podatkov, ki so z zakonom ali drugim predpisom določeni kot uradna in poslovna tajnost.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE MESTNE UPRAVE
1. Organizacija mestne uprave
5. člen
Organizacija mestne uprave je oblikovana tako, da zagotavlja strokovno, učinkovito in racionalno izvrševanje nalog mestne uprave, koordinirano izvajanje nalog ter učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog, zakonito in pravočasno uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank in drugih udeležencev v postopkih, polno zaposlenost delavcev v mestni upravi ter učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
6. člen
Za opravljanje nalog iz 2. člena tega odloka se ustanovijo organi in službe mestne uprave. Organi mestne uprave so:
– oddelek za finance,
– oddelek za pravne, kadrovske in splošne zadeve,
– oddelek za lokalno samoupravo,
– oddelek za predšolsko vzgojo, izobraževanje in šport,
– oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost,
– oddelek za zdravstvo in socialno varstvo,
– oddelek za gospodarske dejavnosti in turizem,
– oddelek za javne gospodarske javne službe in promet,
– oddelek za urbanizem,
– oddelek za gospodarjenje z zemljišči,
– oddelek za gospodarjenje z nepremičninami,
– oddelek za stanovanjsko gospodarstvo,
– oddelek za zaščito, reševanje in civilno obrambo,
– inšpektorat,
– zavod za varstvo okolja.
Službe mestne uprave so:
– kabinet župana,
– center za informatiko,
– služba za mednarodne odnose,
– služba za organiziranje dela mestnega sveta.
2. Delovna področja mestne uprave
7. člen
Oddelek za finance
– pripravlja in izvaja proračun Mestne občine Ljubljana, rebalans proračuna, zaključni račun proračuna in druge akte s področja financ,
– sestavlja premoženjsko bilanco,
– vodi finančno poslovanje,
– vodi računovodstvo,
– spremlja in nadzira porabo sredstev pri proračunskih uporabnikih in o morebitnih nepravilnostih obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– opravlja svetovanje in nadzor v zvezi z javnimi naročili ter druge naloge v skladu z zakonom o javnih financah.
8. člen
Oddelek za pravne, kadrovske in splošne zadeve
– skrbi za skladnost predpisov in drugih aktov občine z ustavo, zakoni in drugimi pravnimi akti,
– vodi upravni postopek na drugi stopnji,
– sodeluje pri pripravi aktov za postopke pred sodišči in drugimi organi ter vodi evidenco pravnih zadev pred sodišči,
– pripravlja in sodeluje pri pripravi odlokov in drugih splošnih aktov,
– opravlja strokovne naloge, ki se nanašajo na kadrovske zadeve in sistem plač zaposlenih v mestni upravi ter organizacijo dela v mestni upravi,
– vodi vložišče, skrbi za organizacijo in delovanje arhiva in knjižnice,
– sprejema in obravnava pobude in pritožbe občanov, ki se nanašajo na delovno področje in pristojnosti občine ter vloge tujcev,
– opravlja druge naloge za direktorja mestne uprave.
9. člen
Oddelek za lokalno samoupravo
– opravlja strokovne naloge za razvijanje lokalne samouprave in uresničevanje pravic prebivalcev Mestne občine Ljubljana do neposredne udeležbe pri odločanju v mestni občini,
– opravlja strokovne in organizacijske naloge v zvezi z ustanavljanjem, organizacijo in delovanjem pokrajine in MOL Mestne občine Ljubljana kot glavnega mesta,
– načrtuje in izvaja vse naloge v zvezi delovanjem ožjih delov mestne občine,
– skrbi za medobčinsko in medmestno sodelovanje ter regionalno povezovanje s širšimi samoupravnimi lokalnimi samoupravnimi skupnostmi na področju lokalne samouprave.
10. člen
Oddelek za predšolsko vzgojo, izobraževanje in šport
– opravlja upravne, strokovne in razvojne naloge na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega in glasbenega izobraževanja, športa, mladinske politike in preprečevanja zasvojenosti,
– vodi postopke dodeljevanja koncesij za zasebne vrtce in vrtce s koncesijo,
– opravlja strokovna opravila v zvezi z določanjem in zagotavljanjem javne mreže osnovnih šol in šolskih okolišev,
– pripravlja mnenja k imenovanju ravnateljev,
– spremlja stanje in pripravlja ukrepe na področju izobraževanja odraslih,
– opravlja strokovna in organizacijska opravila za podeljevanje štipendij Mestne občine Ljubljana,
– opravlja strokovna opravila v zvezi s počitniškimi domovi za otroke in mladino ter v zvezi z načrtovanjem in vzdrževanjem otroških igrišč,
– skrbi za realizacijo nacionalnega programa športa, ki se nanaša na lokalne skupnosti in realizacijo lokalnega programa športa,
– načrtuje politiko preprečevanja zasvojenosti v Mestni občini Ljubljana,
– spremlja učinkovitost preventivnih programov in strategij,
– skrbi za izobraževanje strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju za delo z mladimi ter starši,
– spremlja vlogo in položaj mladih v Mestni občini Ljubljana,
– ustvarja pogoje za ustanovitev in delovanje informacijskih in svetovalnih servisov za mlade ter spodbuja uresničevanje projektov za mlade in mladinskih projektov.
11. člen
Oddelek za kulturo in raziskovalno dejavnost
– opravlja upravne, strokovne in razvojne naloge za področje kulture,
– skrbi za delovanje javnih zavodov in neprofitnih organizacij s področja kulture,
– zagotavlja pogoje za delovanje društev, skupin in posameznikov, ki izvajajo ljubiteljske kulturne programe ter sredstva za njihove programe,
– opravlja naloge na področju varovanja kulturne dediščine,
– skrbi za izvajanje raziskav za potrebe Mestne občine Ljubljana in pospešuje mladinsko raziskovalno dejavnost.
12. člen
Oddelek za zdravstvo in socialno varstvo
– opravlja upravne, strokovne in razvojne naloge na področju zagotavljanja zdravstvene dejavnosti na primarni in sekundarni ravni,
– opravlja strokovna opravila v zvezi z določanjem in zagotavljanjem mreže javne zdravstvene službe na primarni ravni,
– na podlagi koncesijskega akta vodi postopke podeljevanja koncesij za opravljanje javne zdravstvene službe na primarni ravni,
– izvaja postopke obveznega zdravstvenega zavarovanja brezposelnih oseb v občini,
– zagotavlja mrliško-pregledno službo,
– pripravlja razvojne programe socialnega varstva in skrbi za njihovo uresničevanje,
– na podlagi koncesijskega akta vodi postopke podeljevanja koncesij za opravljanje javne službe na področjih socialnega varstva,
– spremlja in usklajuje izvajanje socialno-varstvenih programov neprofitnih prostovoljnih in zasebnih organizacij s področja socialnega varstva,
– pripravlja predloge za določitev mreže javne službe za osebno pomoč ter za pomoč družini na domu.
13. člen
Oddelek za gospodarske dejavnosti in turizem
– analizira tekoča gospodarska gibanja na območju Mestne občine Ljubljana,
– koordinira aktivnosti nosilcev razvoja malega gospodarstva,
– pospešuje celovito turistično ponudbo, izvaja informacijsko dejavnost ter usklajuje aktivnosti nosilcev turistične ponudbe v Mestni občini Ljubljana,
– opravlja strokovne naloge za neprofitno družbo Center za razvoj malega gospodarstva Ljubljana, d.o.o.,
– pospešuje razvoj podeželja,
– opravlja upravne in druge naloge s področja kmetijstva, gozdarstva, trgovine in gostinstva v okviru pristojnosti.
14. člen
Oddelek za gospodarske javne službe in promet
– pripravlja razvojne, programske in projektne rešitve za obvezne in izbirne gospodarske javne službe in promet in spremlja njihovo izvajanje,
– predlaga standarde in normative za gospodarske javne službe in promet in skrbi za njihovo izvajanje,
– predlaga pogoje za zagotavljanje in uporabo javnega dobra in storitev gospodarskih javnih služb,
– vodi kataster infrastrukturnih objektov, naprav in opreme gospodarskih javnih služb in prometa,
– opravlja strokovna opravila v zvezi z zemljiškoknjižnim urejanjem grajenega javnega dobra gospodarskih javnih služb,
– pripravlja strokovne podlage in opravlja strokovne naloge za nakup, prodajo, menjavo, najem, oddajo ali razlastitev stavbnih zemljišč za potrebe infrastrukturnih objektov, naprav in opreme gospodarskih javnih služb,
– opravlja strokovna opravila v zvezi s podeljevanjem koncesij in izbiro koncesionarjev,
– vodi strokovni nadzor nad izvajanjem nalog in poslovanjem izvajalcev gospodarskih javnih služb in prometa,
– opravlja naloge v zvezi z upravljanjem in gospodarjenjem infrastrukturnih objektov, naprav in opreme gospodarskih javnih služb in skrbjo za njihovo vzdrževanje,
– pripravlja strokovne podlage in mnenja o cenah, tarifah in taksah za uporabo javnih dobrin in obračunava takse na področju gospodarskih javnih služb in prometa,
– izdaja dovoljenja, soglasja, informacije in mnenja s področja gospodarskih javnih služb in prometa,
– izdaja dovoljenja za priključitev na infrastrukturne objekte, naprave in opremo gospodarskih javnih služb, sodeluje pri tehničnih pregledih ter določa komunalno opremo in odloča o njeni postavitvi,
– pripravlja operativne načrte za ravnanje z odpadki in spremlja uresničevanje lokalne strategije ravnanja z odpadki,
– pripravlja predloge za določanje prometne ureditve v Mestni občini Ljubljana,
– nadzoruje stanje občinskih cest in objektov na njih,
– spremlja problematiko na področju varnosti cestnega prometa v zvezi s preventivo in vzgojo v cestnem prometu.
15. člen
Oddelek za urbanizem
– pripravlja prostorske plane urbanistične in krajinske zasnove in prostorske izvedbene akte,
– organizira in vodi postopek obravnave in sprejemanja prostorskih planskih in izvedbenih aktov, vključno z javno razgrnitvijo in javno razpravo,
– spremlja uresničevanje prostorskega plana, urbanističnih in krajinskih zasnov in prostorskih izvedbenih aktov,
– pripravlja smernice za lokacijske dokumentacije,
– skrbi za usklajenost lokacijskih dokumentacij s prostorskimi izvedbenimi akti,
– pripravlja urbanistične programske rešitve za pomembnejše stavbne in infrastrukturne posege v Mestni občini Ljubljana,
– izvaja upravne naloge ter daje informacije in mnenja v zvezi z urejanjem prostora,
– vzpostavlja in vzdržuje prostorski informacijski sistem, zbira, evidentira in analizira podatke o predvideni rabi prostora in posegih v prostor ter vodi evidenco in dokumentacijo predpisov in drugih aktov mestne občine, s katerimi se ureja prostor.
16. člen
Oddelek za gospodarjenje z zemljišči
– opravlja upravne in strokovne naloge s področja zemljiške politike Mestne občine Ljubljana,
– sodeluje pri pripravi planskih in prostorskih izvedbenih aktov in druge prostorske dokumentacije,
– ureja stavbna zemljišča za potrebe investitorjev,
– opravlja naloge v zvezi z obračunom nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča in davka na premoženje Mestne občine Ljubljana,
– opravlja naloge v zvezi z vrednotenjem stavbnih zemljišč,
– izvaja upravne in druge naloge na področju prometa z zemljišči,
– opravlja strokovna opravila v zvezi s postopki denacionalizacije zemljišč,
– pripravlja izračun komunalnega prispevka,
– zagotavlja izgradnjo nadomestnih objektov v zvezi s pridobivanjem in urejanjem stavbnih zemljišč,
– skrbi za izvajanje tistih geodetskih del, potrebnih za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči, ki so v pristojnosti lokalne skupnosti ter sodeluje z državnimi organi pri izvajanju tistih geodetskih del, ki so v pristojnosti države,
– vodi evidenco zemljišč v lasti Mestne občine Ljubljana,
– izvaja naloge obvezne gospodarske javne službe gospodarjenja s stavbnimi zemljišči.
17. člen
Oddelek za gospodarjenje z nepremičninami
– opravlja strokovna opravila pri prometu z nepremičninami, razen zemljišč,
– gospodari s poslovnimi prostori, upravnimi zgradbami in počitniškimi objekti za potrebe mestne uprave, ki so v lasti občine,
– daje soglasja uporabnikom nepremičnin v lasti občine v zvezi z gradbenimi in drugimi posegi,
– pripravlja strokovne podlage za uveljavljanje predkupne pravice na nepremičninah, ki so razglašene za kulturni in naravni spomenik,
– opravlja strokovna opravila v zvezi s postopki denacionalizacije in po zakonu o izvrševanju kazenskih sankcij, ki se nanašajo na vračanje stanovanjskih hiš, stanovanj, poslovnih prostorov in poslovnih stavb,
– sodeluje pri izvajanju geodetskih del za potrebe gospodarjenja in premoženjsko pravnega urejanja nepremičnin,
– opravlja in skrbi za vzdrževanje upravnih zgradb ter počitniških objektov za potrebe mestne uprave,
– upravlja z bazo podatkov nepremičnin, ki so v lasti občine.
18. člen
Oddelek za stanovanjsko gospodarstvo
– pripravlja stanovanjski program Mestne občine Ljubljana,
– opravlja strokovne naloge v zvezi z zagotavljanjem neprofitne stanovanjske gradnje in gradnje socialnih stanovanj,
– pripravlja projekte za prijavo na razpis republiških posojil za neprofitno stanovanjsko gradnjo,
– vodi evidenco stanovanj, ki so v lasti Mestne občine Ljubljana ter evidenco iskalcev stanovanj, vodi postopke v zvezi z oddajo stanovanj in dodeljevanjem stanovanjskih posojil,
– ugotavlja upravičenost do stanovanjskih subvencij,
– opravlja strokovne naloge v zvezi z upravljanjem in gospodari s stanovanjskimi hišami,
– opravlja naloge v zvezi z razpisi kreditov za nakup, gradnjo in prenovo stanovanj,
– izvaja upravne naloge na stanovanjskem področju,
– opravlja naloge za stanovanjski sklad ter neprofitno stanovanjsko organizacijo.
19. člen
Oddelek za zaščito, reševanje in civilno obrambo
– oblikuje sistem zaščite in reševanja ter skrbi za njegovo delovanje,
– vodi sistem zaščite in reševanja ter izvaja operativne naloge,
– pripravlja obrambni dokument Mestne občine Ljubljana ter koordinira njegovo izvajanje.
20. člen
Inšpektorat
– opravlja nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti,
– opravlja nadzorstvo nad mirujočim prometom v občini,
– opravlja okoljsko nadzorstvo v skladu z zakonom o varstvu okolja na območju občine.
21. člen
Zavod za varstvo okolja
– pripravlja lokalno strategijo varstva okolja ter spremlja uresničevanje lokalne strategije varstva okolja in operativnih načrtov za varstvo okolja,
– pripravlja predpise, smernice in priporočila s področja varstva okolja za posamezne javne službe in organizacijske enote mestne uprave,
– opravlja naloge na področju varovanja naravne dediščine,
– pripravlja študije ranljivosti okolja,
– presoja vplive nameravanih posegov v okolje,
– spremlja vire onesnaževanja, analizira rezultate in predlaga sanacijske programe,
– skrbi za osveščanje javnosti v zvezi z varstvom okolja,
– ocenjuje ogroženost okolja.
22. člen
Kabinet župana
– opravlja strokovne in organizacijske naloge za župana in podžupana,
– pripravlja strokovne podlage in koordinira delo na področju načrtovanja razvoja mestne občine,
– opravlja naloge s področja komuniciranja in odnosov z javnostmi,
– opravlja naloge protokola.
23. člen
Center za informatiko
– organizira in vzpostavlja enotni informacijski sistem za potrebe mestne občine,
– spremlja in sodeluje pri usklajevanju novih rešitev na področju geografskega informacijskega sistema,
– načrtuje in sodeluje pri povezovanju mestne uprave, javnih podjetij ter javnih zavodov v enotni informacijski sistem občine,
– vzdržuje in razvija računalniške aplikacije, tehnično vzdržuje skupne večnamenske baze podatkov in usposablja zaposlene v mestni upravi,
– zbira in obdeluje statistične podatke ter analizira družbenoekonomska stanja za potrebe mestne uprave.
24. člen
Služba za mednarodne odnose
– opravlja naloge za načrtovanje in izvajanje strategije mednarodnih odnosov Mestne občine Ljubljana,
– opravlja strokovne naloge s področja mednarodnega in medmestnega sodelovanja mestne občine,
– koordinira in vodi aktivnosti mestne uprave v procesih povezovanja Mestne občine Ljubljana v projekte Evropske unije in v drugih mednarodnih skupnostih in združenjih.
25. člen
Služba za organiziranje dela mestnega sveta
– opravlja naloge za pripravo in izvedbo seje mestnega sveta in njegovih delovnih teles ter nadzornega odbora,
– opravlja strokovna, administrativna in tehnična opravila za mestno volilno komisijo,
– opravlja strokovna, organizacijska, administrativna in tehnična opravila za člane mestnega sveta in svetniške skupine.
26. člen
Organi in službe mestne uprave poleg teh nalog opravljajo tudi druge posamične in skupne naloge, zlasti pa:
– spremljajo zakonodajo, pripravljajo in sodelujejo pri pripravi odlokov in drugih splošnih aktov iz svojega delovnega področja,
– sodelujejo pri pripravi delovnih programov in izdelavi planskih aktov Mestne občine Ljubljana s svojega delovnega področja,
– načrtujejo in izvajajo investicije,
– sodelujejo pri denacionalizacijskih postopkih,
– sodelujejo pri pripravi gradiv za postopke pred sodišči in drugimi organi,
– vodijo izpeljavo ali sodelujejo pri izvedbi javnih razpisov in javnih naročil s svojega delovnega področja,
– vodijo evidence, ki jih predpisujejo zakoni, podzakonski akti in predpisi Mestne občine Ljubljana,
– sodelujejo pri vzpostavitvi enotnega informacijskega sistema Mestne občine Ljubljana,
– sodelujejo pri mednarodnih in medmestnih projektih s svojega delovnega področja,
– sodelujejo pri organizaciji mestnih prireditev,
– skupaj s službo za mednarodne odnose sodelujejo pri aktivnostih občine v povezovalnih procesih Republike Slovenije v Evropsko unijo,
– načrtujejo in skrbijo za izvajanje programov javnih del iz svojega delovnega področja,
– sodelujejo v aktivnostih varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami,
– sodelujejo pri informiranju javnosti s svojega delovnega področja,
– opravljajo druge zadeve s svojega delovnega področja ali naloge, ki jim jih v skladu z zakonom in drugimi akti naloži župan, podžupan ali direktor mestne uprave.
III. VODENJE MESTNE UPRAVE, NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
27. člen
Predstojnik mestne uprave je župan, ki nadzoruje, usmerja in daje navodila za vodenje mestne uprave.
28. člen
Mestno upravo neposredno vodi direktor mestne uprave (v nadaljevanju: direktor), ki ga imenuje in razrešuje župan.
Direktor je višji upravni delavec s posebnim statusom in zanj veljajo določbe, ki urejajo delovno razmerje in plačo načelnikov upravnih enot. Direktor mora imeti univerzitetno izobrazbo.
Direktor vodi, organizira in usklajuje delo mestne uprave, zagotavlja opravljanje strokovnih in drugih nalog, ki so skupne organom mestne uprave, opravlja najzahtevnejše naloge mestne uprave in sodeluje v projektnih skupinah, skrbi za sodelovanje mestne uprave z drugimi lokalnimi skupnostmi in državno upravo, po pooblastilu župana izdaja odločbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja delavcev mestne uprave, ter opravlja druge naloge po nalogu župana.
Direktor je za vodenje, organizacijo in koordinacijo dela mestne uprave odgovoren županu.
Direktor lahko pooblasti za posamezne naloge v zvezi z vodenjem mestne uprave predstojnike organov mestne uprave.
29. člen
Organe in službe mestne uprave vodijo predstojniki, ki jih imenuje in razrešuje župan.
Kabinet vodi in predstavlja vodja kabineta, oddelek vodi in predstavlja načelnik, inšpektorat vodi in predstavlja glavni inšpektor, zavod oziroma center vodi in predstavlja direktor zavoda oziroma centra, službo vodi in predstavlja vodja službe (v nadaljnjem besedilu: predstojnik).
Predstojniki po pooblastilu župana ali direktorja odločajo v upravnih, strokovnih in drugih zadevah s svojega delovnega področja.
Predstojniki sodelujejo z drugimi organi in službami mestne uprave pri reševanju skupnih zadev in v okviru svoje pristojnosti sodelujejo z državnimi in drugimi organi.
Predstojnik je odgovoren direktorju in županu.
30. člen
Direktorja v času odsotnosti nadomešča predstojnik, ki ga za to pooblasti župan.
Predstojnika v času njegove odsotnosti nadomešča namestnik, če namestnika ni, pa višji upravni delavec, ki ga za to pooblasti župan.
31. člen
V organih in službah mestne uprave se lahko oblikujejo notranje organizacijske enote kot so: odsek, urad, referat, služba, center, arhiv, režijski obrat. Lahko se oblikujejo tudi notranje organizacijske enote tudi z drugačnimi nazivi, če to bolj ustreza naravi njihovih nalog.
Notranja organizacija organov in služb mestne uprave se določi s pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v mestni upravi, ki ga izda župan.
32. člen
Notranje organizacijske enote vodijo vodje, ki so za svoje delo odgovorni predstojniku, direktorju mestne uprave in županu. Delavci mestne uprave so za svoje delo odgovorni neposrednemu vodji ter predstojniku organa ali službe.
Delavci mestne uprave so disciplinsko in odškodninsko odgovorni.
33. člen
Naloge in pooblastila delavcev mestne uprave na področju mestne inšpekcije, nadzorne komunalne službe in mestnega redarstva se določijo s posebnim odlokom.
34. člen
Za izvedbo nalog v mestni upravi, ki zahtevajo sodelovanje več delavcev oziroma sodelovanje delavcev različnih strok in stopenj znanja iz različnih področij dela in različnih organov in služb mestne uprave oziroma notranjih organizacijskih enot, ter za izvedbo najzahtevnejših nalog, ki po svoji naravi zahtevajo sodelovanje strokovnih, znanstvenih ali drugih organizacij, lahko župan ustanovi projektne skupine ali druge oblike sodelovanja.
Z aktom o ustanovitvi projektne skupine župan določi sestavo projektne skupine, vodjo projektne skupine, rok za izvedbo naloge ter druge pogoje za njeno delo.
IV. ODLOČANJE O UPRAVNIH STVAREH
35. člen
V upravnem postopku o upravnih stvareh iz izvirne pristojnosti Mestne občine Ljubljana in iz prenesene državne pristojnosti izdaja odločbe na prvi stopnji direktor mestne uprave. Postopek vodi organizacijska enota, ki pokriva delovno področje, na katerega se izdaja odločbe nanaša.
36. člen
O pritožbah zoper posamične akte iz izvirne pristojnosti Mestne občine Ljubljana odloča župan. Postopek vodi organizacijska enota mestne uprave, pristojna za pravne zadeve.
O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja direktor, odloča ministrstvo, pristojno za ustrezno področje.
37. člen
Župan oziroma direktor mestne uprave lahko pooblastita delavce mestne uprave, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odločanje v upravnih stvareh, za opravljanje posameznih dejanj ali za vodenje celotnega postopka in za odločanje v upravnih stvareh.
38. člen
O izločitvi predstojnika organa mestne uprave ali zaposlenega v mestni upravi odloča direktor mestne uprave, ki v primeru izločitve predstojnika organa mestne uprave o stvari tudi odloči, če je predstojnik pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh.
O izločitvi direktorja mestne uprave ali župana odloča mestni svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
39. člen
Režijski obrat, ki se oblikuje znotraj oddelka za gospodarjenje z zemljišči, opravlja obvezno gospodarsko javno službo gospodarjenja s stavbnimi zemljišči do ustanovitve druge organizacijske oblike za opravljanje gospodarjenja s stavbnimi zemljišči.
40. člen
Oddelek za gospodarske dejavnosti in turizem opravlja naloge pospeševanja turizma do ustanovitve lokalne turistične organizacije v skladu z zakonom o pospeševanju turizma (Uradni list RS, št. 57/98).
41. člen
Župan v roku 30 dni po sprejetju tega odloka izda pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v mestni upravi.
42. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji in delovnem področju Mestne uprave mestne občine Ljubljana in Sekretariata mestnega sveta mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 32/95 in 71/97 – obvezna razlaga).
43. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 011-3/99-25
Ljubljana, dne 22. maja 2000.
Županja
Mestne občine Ljubljana
Viktorija Potočnik l. r.