Uradni list

Številka 56
Uradni list RS, št. 56/2000 z dne 22. 6. 2000
Uradni list

Uradni list RS, št. 56/2000 z dne 22. 6. 2000

Kazalo

2595. Odlok o nadzorstvu nad izvajanjem predpisov Mestne občine Novo mesto, stran 7435.

Na podlagi 21. in 50.a člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odločba US, 45/94 – odločba US, 57/94, 14/95, 20/95 – odločba US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odločba US, 9/96 – odločba US, 39/96, 44/96 – odločba US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odločba US, 74/98, 12/99, 16/99 in 59/99 – odločba US), 25. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 36/83, 42/85, 2/86, 47/87, 5/90 in Uradni list RS, št. 10/91, 17/91, 13/93, 66/93, 39/96, 39/96, 61/96 – odločba US, 35/97, 45/97, 73/97 – odločba US, 35/97, 87/97, 73/98 in 31/00) in 12., 65. ter 93. člena statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 47/99) je Občinski svet mestne občine Novo mesto na 16. seji dne 25. 5. 2000 sprejel
O D L O K
o nadzorstvu nad izvajanjem predpisov Mestne občine Novo mesto
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organizacija, pristojnosti in način opravljanja:
– nadzorstva nad izvajanjem predpisov in drugih aktov Mestne občine Novo mesto, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti (v nadaljevanju: inšpekcijsko nadzorstvo);
– nadzorstva nad izvajanjem predpisov države, kadar je opravljanje posameznih nalog z zakonom preneseno na občino;
– nadzorstva mirujočega prometa (v nadaljevanju: občinsko redarstvo).
2. člen
Inšpekcijsko nadzorstvo obsega nadzor nad izvajanjem odlokov in drugih predpisov Mestne občine Novo mesto, ki urejajo predvsem naslednja področja:
– oskrbo naselij s pitno vodo,
– odvajanje in čiščenje odpadnih in padavinskih voda,
– ravnanje s komunalnimi odpadki,
– javna snaga in čiščenje javnih površin,
– urejanje površin za pešce in zelene površine,
– pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka,
– pokopališko in pogrebno dejavnost,
– varstvo okolja,
– javni red in mir,
– ravnanje s plodno zemljo pri gradbenih delih,
– vodne vire, potoke in jarke,
– priključevanje na kanalizacijsko omrežje,
– oskrbo naselij s plinom z javnega plinovoda,
– uporabo javnih površin,
– plakatiranje in obveščanje,
– krasitev mesta in naselij,
– tržni red in živilske sejme,
– krajevne prireditve,
– prometno in neprometno signalizacijo,
– občinske ceste,
– izvajanje zimske službe,
– prometno ureditev v naseljih,
– odvoz nepravilno parkiranih in zapuščenih vozil,
– javni mestni promet,
– druga področja, ki jih določi Občinski svet mestne občine Novo mesto ali predpis države, če je v teh predpisih tako določeno.
3. člen
Inšpekcijsko nadzorstvo opravljajo občinski inšpektorji (v nadaljevanju: inšpektorji), občinsko redarstvo pa občinski redarji (v nadaljevanju: redarji).
Naloge iz prejšnjega odstavka tega člena se opravljajo v okviru Inšpektorata občinske uprave Mestne občine Novo mesto (v nadaljevanju: inšpektorat).
4. člen
Z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest občinske uprave, ki ga izda župan, se določi število delovnih mest in posebne pogoje, ki jih morajo izpolnjevati inšpektorji in redarji.
Posamezne naloge inšpekcijskega nadzorstva lahko izvajajo tudi drugi delavci občinske uprave Mestne občine Novo mesto, ki izpolnjujejo predpisane pogoje za opravljanje inšpekcijskega nadzorstva in na podlagi pooblastila, ki ga izda direktor občinske uprave.
5. člen
Inšpektorji in redarji so uradne osebe in opravljajo nadzor samostojno in v mejah pravic ter dolžnosti, ki jih imajo po tem odloku in drugih predpisih.
6. člen
Inšpektorji in redarji izkazujejo pooblastilo za opravljanje nadzorstva s službeno izkaznico, ki jo izda direktor občinske uprave.
Obrazec, postopek za izdajo in način uporabe službene izkaznice za inšpektorje predpiše župan.
Obvezni del uniforme inšpektorja in redarja je ploščica z imenom in priimkom.
Redarji nosijo uniformo, označbe in ustrezno opremo, ki jih predpiše minister za lokalno samoupravo v soglasju z ministrom za notranje zadeve. Pravilnik o načinu nošenja uniforme in času uporabe posameznih delov uniforme in dopolnilnih delov izda župan.
7. člen
Inšpektorji in redarji opravijo vsako tretje leto preizkus usposobljenosti iz poznavanja občinskih predpisov.
Vsebino programa in način opravljanja rednega preizkusa usposobljenosti določi župan.
II. INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
8. člen
Inšpekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov iz 1. člena tega odloka neposredno opravljajo inšpektorji kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo izpolnjevati pogoje, predpisane s tem odlokom.
Inšpektorji lahko skladno s pridobljenimi pooblastili opravljajo tudi nadzorstvo nad izvajanjem posameznih določb zakonov.
Pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva imajo inšpektorji pravico pregledati objekte in naprave ter dokumentacijo, zaslišati stranke in priče v upravnem postopku, pridobiti podatke, s katerimi lahko ugotovijo istovetnost oseb ter opraviti druga dejanja, ki so skladna z namenom inšpekcijskega nadzorstva oziroma imajo enaka pooblastila, dolžnosti in odgovornosti, kot jih imajo inšpektorji po zakonu, ki ureja delovanje državne uprave.
9. člen
Pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva ima inšpektor poleg pravic in dolžnosti, ki jih ima na podlagi drugih predpisov, še naslednje pravice in dolžnosti:
– opozarjati na kršitve predpisov,
– ugotoviti istovetnost osebe v zvezi z opravljanjem nadzorstva,
– izreči mandatno kazen in jo izterjati takoj na kraju samem,
– izreči opozorilo,
– predlagati uvedbo postopka o prekršku,
– obveščati pristojne organe, če meni, da so potrebni ukrepi, za katere sam ni pristojen,
– odrediti ukrepe za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti v roku, ki ga sam določi,
– predlagati pristojnemu organu sprejem ukrepov,
– odrediti druge ukrepe in dejanja, za katera je pooblaščen.
10. člen
O opravljenem inšpekcijskem nadzorstvu inšpektor v skladu s predpisi o upravnem postopku sestavi zapisnik.
Zapisnik se vroči pravni oziroma fizični osebi, pri kateri je bilo opravljeno inšpekcijsko nadzorstvo.
11. člen
Po opravljenem inšpekcijskem nadzorstvu ima inšpektor pravico in dolžnost z odločbo odrediti, da se z dejanjem, opustitvijo dejanja oziroma z aktom v roku, ki ga določi, zagotovi izvajanje občinskih predpisov.
Odločba iz prejšnjega odstavka je lahko, kadar gre za izjemno nujne ukrepe, tudi ustna. Inšpektor, ki je ustno odločil, mora pravni oziroma fizični osebi izdati pismeno odločbo, in sicer najpozneje v osmih dneh po opravljenem inšpekcijskem nadzorstvu.
Zoper odločbo iz prvega in drugega odstavka tega člena je dovoljena pritožba na župana v petnajstih dneh od dneva njene vročitve.
Pritožba zoper odločbo iz drugega odstavka tega člena ne zadrži njene izvršitve.
12. člen
Pravne in fizične osebe (v nadaljevanju: zavezanci), pri katerih inšpektor opravlja inšpekcijsko nadzorstvo, so inšpektorju dolžne:
– omogočiti nemoteno opravljanje nadzorstva,
– omogočiti vstop v objekte, prostore oziroma dostop do naprav, ki jih nadzira,
– posredovati vse potrebne podatke in pojasnila v zvezi z opravljanjem nadzorstva.
13. člen
V primeru, da zavezanec ne izvrši naloženega ukrepa, oziroma ga ne izvrši popolno ali v določenem roku, lahko inšpektor odloči, da to opravi druga pravna ali fizična oseba na stroške zavezanca.
14. člen
Inšpektor lahko zaprosi za pomoč policijo, kadar je to potrebno zaradi opravljanja njegovega dela oziroma zaradi lastne varnosti.
III. NADZORSTVO MIRUJOČEGA PROMETA
15. člen
Redar nadzoruje občinske predpise, ki se nanašajo na zagotavljanje reda nad ustavljenimi, parkiranimi in zapuščenimi vozili (v nadaljevanju: nadzorstvo mirujočega prometa).
16. člen
Če pri opravljanju nadzorstva mirujočega prometa redar ugotovi, da je kršen predpis, ima pravico in dolžnost:
– na vozilo namestiti obvestilo o kršitvi,
– izreči mandatno kazen na kraju samem,
– izreči opozorilo,
– izdati obvestilo o prekršku in plačilni nalog,
– predlagati uvedbo postopka o prekršku,
– odrediti priklenitev nepravilno parkiranega vozila,
– odrediti odvoz nepravilno parkiranega vozila,
– ugotoviti istovetnost osebe v zvezi z opravljanjem nadzora,
– obveščati pristojne organe, če meni, da so potrebni ukrepi, za katere sam ni pristojen,
– opravljati druga dejanja in strokovne naloge, za katere je pooblaščen.
IV. KAZENSKE DOLOČBE
17. člen
Z denarno kaznijo 300.000 SIT se kaznuje takoj na kraju prekrška pravna oseba, če:
– ne odpravi ugotovljenih nepravilnosti v roku, ki je določen z odločbo inšpektorja (prva alinea 11. člena);
– ne omogoča inšpektorju nemoteno opravljanje inšpekcijskega nadzorstva (12. člen).
Z denarno kaznijo 200.000 SIT se kaznuje takoj na kraju prekrška posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, če stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje takoj na kraju prekrška odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje takoj na kraju prekrška posameznik, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
V. IZREKANJE OPOZORILA
18. člen
Inšpektor oziroma redar lahko namesto vložitve predloga za uvedbo postopka o prekršku oziroma namesto izreka denarne kazni takoj na kraju prekrška storilcu prekrška izreče opozorilo, če je storjeni prekršek neznatnega pomena in če inšpektor oziroma redar oceni, da je glede na pomen dejanja opozorilo zadosten ukrep.
19. člen
Evidenco o izrečenih opozorilih vzpostavi in vodi inšpektor.
Obrazce za izrekanje opozoril predpiše direktor občinske uprave.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
20. člen
Inšpektorji in redarji, ki ob uveljavitvi tega odloka opravljajo nalogo v Inšpektoratu občinske uprave Mestne občine Novo mesto, morajo opraviti preizkus usposobljenosti iz 7. člena tega odloka v dvanajstih mesecih po uveljavitvi tega odloka.
21. člen
Akt iz 4. člena tega odloka je potrebno uskladiti z določbami tega odloka v devetdesetih dneh od uveljavitve tega odloka.
Akt iz drugega odstavka 6. člena tega odloka izda župan v tridesetih dneh od uveljavitve tega odloka.
22. člen
Inšpektor mora opraviti strokovni izpit v roku enega leta od dneva imenovanja za inšpektorja. Inšpektor, ki nima strokovnega izpita, ne sme izdajati odločb, lahko pa opravlja dejanja v postopku pred izdajo odločbe.
23. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o izvajanju komunalnega nadzora na območju Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 64/95).
24. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-05-25/1999-1200
Novo mesto, dne 25. maja 2000.
Podžupanja
Mestne občine Novo mesto
Martina Vrhovnik, univ. dipl. org. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti