Na podlagi 21. in 50.a člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 – spremembe in dopolnitve; Uradni list RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 59/99 – odločbe US), 3. in 25. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 36/83 - popravek, 42/85, 2/86 - popravek, 47/87, 5/90, Uradni list RS, št. 10/91, 13/93, 66/93, 61/96 - odločba US, 35/97, 73/97 - odločba US, 87/97, 73/98, 31/99 - odločba US) ter 16. in 54. člena statuta Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 39/99) je Občinski svet občine Sevnica na seji dne 28. 6. 2000 sprejel
O D L O K
o nadzorstvu izvajanja občinskih predpisov
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina odloka)
Ta odlok ureja opravljanje inšpekcijskega nadzorstva v Občini Sevnica, izvajanja občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti (v nadaljevanju: občinski predpisi), opravljanje komunalnega nadzorstva v zvezi z izvajanjem občinskih predpisov, ki se nanašajo na zunanji videz občine ter nadzorstva mirujočega prometa.
2. člen
(osebe, ki opravljajo nadzor)
(1) Inšpekcijsko nadzorstvo opravljajo občinski inšpektorji, komunalno nadzorstvo opravljajo komunalni nadzorniki, nadzor mirujočega prometa pa občinski redarji.
(2) Naloge iz prejšnjega odstavka tega člena opravljajo delavci občinske uprave na podlagi akta o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
3. člen
(službena izkaznica)
(1) Občinski inšpektorji, komunalni nadzorniki in občinski redarji izkazujejo pooblastilo za opravljanje svojega dela nadzorstva s službeno izkaznico, ki jo izda župan občine.
(2) Obrazec službene izkaznice, postopek za njeno izdajo in uporabo predpiše župan občine.
4. člen
(uniformiranje občinskega redarja)
(1) Občinski redarji nosijo uniformo, označbe in ustrezno opremo, ki jo predpiše republiška zakonodaja.
(2) Pravilnik o načinu nošenja uniforme, številu in času uporabe posameznih delov uniforme in dopolnilnih delov, izda župan občine.
II. INŠPEKCIJSKO NADZORSTVO
5. člen
(opravljanje dejavnosti)
(1) Inšpekcijsko nadzorstvo izvajanja predpisov iz 1. člena tega odloka neposredno opravljajo občinski inšpektorji kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo izpolnjevati pogoje predpisane s tem odlokom.
(2) Pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva imajo občinski inšpektorji pravico pregledati objekte in naprave ter dokumentacijo, zaslišati stranke in priče v upravnem postopku, pridobiti podatke, s katerimi lahko ugotovijo istovetnost oseb ter opraviti druga dejanja, ki so skladna z namenom inšpekcijskega nadzorstva oziroma imajo enaka pooblastila, dolžnosti in odgovornosti, kot jih imajo inšpektorji po zakonodaji o upravi.
6. člen
(strokovna usposobljenost)
(1) Občinski inšpektor mora imeti univerzitetno oziroma visoko izobrazbo, najmanj pet let delovnih izkušenj in strokovni izpit za inšpektorja.
(2) Občinski inšpektor mora opraviti strokovni izpit v roku enega leta od dneva imenovanja za inšpektorja.
(3) Občinski inšpektor, ki nima strokovnega izpita, ne sme odločati v upravnem postopku, lahko pa opravlja dejanja v postopku pred odločanjem o zadevi.
7. člen
(darila, ugodnosti)
Občinski inšpektor ne se sprejemati daril oziroma pridobivati ugodnosti, ki bi lahko vplivale na njegova uradna dejanja.
8. člen
(ukrepi)
Če pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva občinski inšpektor ugotovi, da je kršen občinski predpis, ima pravico in dolžnosti:
– odrediti ukrepe za odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti v roku, ki ga sam določi,
– predlagati uvedbo postopka zaradi prekrška oziroma izreči mandatno kazen,
– predlagati pristojnemu organu sprejem ukrepov,
– odrediti druge ukrepe in dejanja, za katera je pooblaščen z drugimi predpisi.
9. člen
(zapisnik)
(1) Občinski inšpektor sestavi zapisnik o opravljenem inšpekcijskem nadzorstvu, ki mora vsebovati zlasti podatke o:
– dnevu in času inšpekcijskega nadzorstva,
– pravni oziroma fizični osebi, pri kateri je bilo opravljeno inšpekcijsko nadzorstvo,
– ugotovljenem stanju,
– ukrepih ter upravni podlagi za izrečene ukrepe.
(2) Zapisnik se vroči pravni oziroma fizični osebi, pri kateri je bilo opravljeno inšpekcijsko nadzorstvo.
10. člen
(odločanje)
(1) Po opravljenem inšpekcijskem nadzorstvu ima občinski inšpektor pravico in dolžnost z odločbo odrediti, da se z dejanjem, opustitvijo dejanja, oziroma z aktom v roku, ki ga določi občinski inšpektor, zagotovi izvajanje občinskih predpisov.
(2) Odločba iz prejšnjega odstavka je lahko, kadar gre za izjemno nujne ukrepe, tudi ustna. Občinski inšpektor, ki je ustno določil, mora pravni oziroma fizični osebi izdati pisno odločbo, in sicer najpozneje v osmih dneh po opravljenem inšpekcijskem nadzorstvu.
(3) Zoper odločbo iz prvega in drugega odstavka tega člena je dovoljena pritožba v petnajstih dneh od dneva njene vročitve.
(4) O pritožbi odloča župan.
(5) Pritožba zoper odločbo iz drugega odstavka tega člena ne zadrži izvršitve odločbe.
11. člen
(dolžnost strank)
Pravne in fizične osebe, pri katerih se opravlja inšpekcijsko nadzorstvo (v nadaljevanju: zavezanci), so dolžne občinskemu inšpektorju:
– omogočiti nemoteno opravljanje nadzorstva,
– omogočiti vstop v objekte, prostore oziroma dostop do naprav, ki jih nadzira,
– posredovati vse potrebne podatke in pojasnila v zvezi z opravljanjem nadzorstva.
12. člen
(neizvršitev naloženega ukrepa)
V primeru, da zavezanec ne izvrši naloženega ukrepa oziroma ga ne izvrši popolnoma ali v določenem roku, lahko občinski inšpektor odloči, da to opravi druga pravna ali fizična oseba na stroške zavezanca.
13. člen
(pomoč pristojnih organov)
Občinski inšpektor lahko zaprosi za pomoč pristojne organe za notranje zadeve in druge institucije, kadar je to potrebno zaradi opravljanja njegovega dela ali zaradi lastne varnosti.
III. KOMUNALNO NADZORSTVO
14. člen
(opravljanje dejavnosti)
Komunalno nadzorstvo opravljajo komunalni nadzorniki, ki morajo izpolnjevati pogoje, določene s tem odlokom.
15. člen
(dejavnost)
Komunalni nadzornik nadzoruje izvajanje občinskih predpisov v zvezi z rednim vzdrževanjem objektov, okolice zgradb, zelenih površin in podobno, kar se nanaša na zunanji videz občine.
16. člen
(strokovna usposobljenost)
(1) Komunalni nadzornik mora imeti srednjo šolo, najmanj dve leti delovnih izkušenj in opravljen preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku.
(2) Komunalni nadzornik mora opraviti preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku v roku 6 mesecev od razporeditve na delovno mesto komunalnega nadzornika.
17. člen
(darila, ugodnosti)
Komunalni nadzornik ne sme sprejemati daril oziroma pridobivati ugodnosti, ki bi lahko vplivale na njegova uradna ravnanja.
18. člen
Če pri opravljanju nadzorstva komunalni nadzornik ugotovi, da je kršen občinski predpis, ima pravico in dolžnost:
– opozarjati na lažje kršitve predpisa,
– ugotoviti istovetnost osebe v zvezi z opravljanjem nadzorstva,
– dati ustni ali pisni nalog za odpravo nepravilnosti,
– izreči mandatno kazen in jo izterjati takoj na kraju samem,
– predlagati uvedbo postopka o prekršku,
– obveščati pristojne organe, če meni, da so potrebni ukrepi, za katere sam ni pristojen,
– opravljati druga dejanja in strokovne naloge, za katere je pooblaščen z drugimi predpisi.
IV. NADZORSTVO MIRUJOČEGA PROMETA
19. člen
(dejavnost)
Občinski redar nadzoruje občinske predpise, ki se nanašajo na ustavljanje in parkiranje vozil – mirujoči promet.
20. člen
(strokovna usposobljenost)
(1) Občinski redar mora imeti srednjo šolo, najmanj dve leti delovnih izkušenj, opravljen preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku ter vozniški izpit B kategorije.
(2) Občinski redar mora opraviti preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku v roku 6 mesecev od razporeditve na delovno mesto občinskega redarja.
21. člen
(darila, ugodnosti)
Občinski redar ne sme sprejemati daril oziroma pridobivati ugodnosti, ki bi lahko vplivale na njegova uradna dejanja.
22. člen
(ukrepi)
Če pri opravljanju nadzorstva mirujočega prometa občinski redar ugotovi, da je kršen predpis, ima pravico in dolžnost:
– na vozilo namestiti obvestilo o prekršku,
– izreči mandatno kazen na kraju samem,
– izdati obvestilo o prekršku in plačilni nalog,
– odrediti priklenitev nepravilno parkiranega vozila (lisice),
– odrediti odvoz nepravilno parkiranega vozila (pajek),
– ugotoviti istovetnost osebe v zvezi z opravljanjem nadzora,
– obveščati pristojne organe, če meni, da so potrebni ukrepi, za katere sam ni pristojen,
– opravljati druga dejanja in strokovne naloge, za katere je pooblaščen z drugimi predpisi.
V. KAZENSKA DOLOČBA
23. člen
(denarna mandatna kazen)
(1) Z denarno kaznijo 100.000 SIT se kaznuje takoj na kraju prekrška pravna oseba, ki:
– ne odpravi ugotovljenih nepravilnosti v roku, ki je določen z odločbo občinskega inšpektorja (prva alinea 8. člena),
– ne omogoči občinskemu inšpektorju nemoteno opravljanje inšpekcijskega nadzorstva (11. člen).
(2) Z denarno kaznijo 60.000 SIT se kaznuje takoj na kraju prekrška posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti (samostojni podjetnik), ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena.
(3) Z denarno kaznijo 20.000 SIT se kaznuje takoj na kraju prekrška odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
(4) Z denarno kaznijo 20.000 SIT se kaznuje takoj na kraju prekrška posameznik – fizična oseba, ki stori prekršek iz prvega odstavka tega člena.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
24. člen
(notranja organizacija in sistemizacija delovnih mest)
(1) Z aktom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi se določi število delovnih mest občinskih inšpektorjev, komunalnih nadzornikov in občinskih redarjev ter drugi posebni pogoji, ki jih morajo izpolnjevati delavci za opravljanje inšpekcijskega nadzorstva, komunalnega nadzorstva in nadzorstva mirujočega prometa.
(2) Akt iz prejšnjega odstavka tega člena je treba uskladiti z določbami tega odloka v 30 dneh od uveljavitve tega odloka.
25. člen
(smiselna uporaba odloka)
Določila tega odloka glede delovnega področja in drugih pristojnosti občinskih inšpektorjev, komunalnih nadzornikov in občinskih redarjev, se uporabljajo v do sedaj že veljavnih odlokih, ki urejajo področja, za katera nadzor so pristojni občinski inšpektorji, komunalni nadzorniki in občinski redarji. To so odloki s področja ustavljanja in parkiranja vozil – mirujoči promet, rednega vzdrževanja objektov, okolice zgradb, zelenih površin ter vse ostalo kar se nanaša na zunanji videz občine in področja, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
26. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z uveljavitvijo tega odloka prenehata veljati odlok o komunalnem nadzoru v Občini Sevnica (Uradni list RS, št. 54/95) in pravilnik o redarski službi Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 66/95).
27. člen
(veljavnost odloka)
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35300-0037/00
Sevnica, dne 28. junija 2000.
Župan
Občine Sevnica
Kristijan Janc l. r.