Uradni list

Številka 96
Uradni list RS, št. 96/2000 z dne 19. 10. 2000
Uradni list

Uradni list RS, št. 96/2000 z dne 19. 10. 2000

Kazalo

4043. Akt o ustanovitvi Filmskega sklada Republike Slovenije, stran 10438.

Na podlagi 57. člena zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 22/00) in 1. člena zakona o Filmskem skladu Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 17/94) ter revidiranega poročila za leto 1999 je Vlada Republike Slovenije na 18. seji dne 28. 9. 2000 pod točko 3A sprejela
A K T O U S T A N O V I T V I
Filmskega sklada Republike Slovenije
I. NAMEN IN DEJAVNOSTI SKLADA
1. člen
S tem aktom zagotovi ustanovitelj Filmskega sklada Republike Slovenije, da bo ta sklad nadaljeval z delom kot javna ustanova z imenom Filmski sklad Republike Slovenije – javni sklad (v nadaljnjem besedilu: sklad).
Sklad je ustanovljen za nedoločen čas.
Filmski sklad Republike Slovenije je bil ustanovljen z zakonom o Filmskem skladu Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 17/94) in je vpisan v register pri Okrožnem sodišču v Ljubljani, pod reg. št. vložka št. 1/25703/00 z dne 19. 10. 1994.
Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja Vlada Republike Slovenije.
Sklad sodi v delovno področje ministrstva, pristojnega za kulturo.
2. člen
Namen sklada je, da v skladu z nacionalnim kulturnim programom, ki določa cilje kulturne politike, upravlja in razpolaga z namenskim premoženjem in finančnimi sredstvi, ki jih ustanovitelj zagotavlja za produkcijo, distribucijo, promocijo in prikazovanje filmov ter za izvajanje filmskih festivalov in podeljevanje nagrad na področju kinematografije.
Sklad izvaja namen iz prejšnjega odstavka tako, da spodbuja razvoj in ustvarjalnost na področju kinematografije z zagotavljanjem povratnih in nepovratnih sredstev, vlaganjem v materialne avtorske pravice na filmih, dajanjem kreditov ali poroštev producentom, distributerjem in prikazovalcem filmov, dodeljevanjem štipendij ter drugih oblik spodbud filmskim ustvarjalcem in poustvarjalcem (v nadaljevanju: sofinanciranje programov in projektov) in podeljevanjem nagrad.
3. člen
Ministrstvo, pristojno za kulturo, ima za uresničevanje ciljev kulturne politike pristojnosti, da nadzira usklajenost delovanja sklada z vidika teh ciljev in spremlja ter ocenjuje njihovo doseganje.
4. člen
Sklad opravlja naslednje naloge:
– spremlja in analizira stanje s svojega delovnega področja;
– zbira predloge za sofinanciranje programov in projektov s področja kinematografije z javnimi razpisi;
– opravlja razdelitev in prenos nepovratnih sredstev proračuna Republike Slovenije;
– sklepa z izbranimi izvajalci programov in projektov s področja kinematografije pogodbe o sofinanciranju;
– nadzoruje porabo javnih sredstev;
– načrtuje produkcijo in promocijo filmov, ki se financirajo iz javnih sredstev, s katerimi razpolaga sklad (v nadaljevanju: filmov iz svojega programa);
– spodbuja in podpira ponudbo in distribucijo in javno prikazovanje filmov iz svojega programa doma in v tujini;
– spodbuja in podpira razvoj scenaristike;
– spodbuja ponudbo in distribucijo umetniških in evropskih filmov v kinematografih;
– spremlja stanje kinematografske mreže ter po potrebi sprejema in izvaja ukrepe za njen skladen razvoj;
– zagotavlja prezentacijo in tržno eksploatacijo slovenskega filma v državi in tujini;
– načrtuje in izvaja sodelovanje s tujimi filmskimi organizacijami, spodbuja vzpostavljanje koprodukcijskih razmerij;
– spodbuja in podpira izobraževanje in usposabljanje na področju kinematografije;
– spodbuja in podpira varstvo filmske kulturne dediščine;
– usklajuje načrtovanje in izvedbo projektov s Filmskim studiom Viba film;
– podeljuje nagrade in priznanja za dosežke na področju kinematografije;
– opravlja druge naloge v skladu s tem aktom.
Sklad opravlja te naloge v naslednjih dejavnostih:
– O/91.3 Dejavnost drugih organizacij, od tega:
– O/91.33 Dejavnost drugih organizacij, d.n.,
– O/92.1 Filmska in video dejavnost, od tega:
– O/92.11 Snemanje filmov in videofilmov,
– O/92.12 Distribucija filmov in videofilmov,
– O/92.13 Kinematografska dejavnost,
– O/92.3 Druge razvedrilne dejavnosti, od tega:
– O/92.31 Umetniško ustvarjanje in poustvarjanje,
– O/92.32 Obratovanje objektov za kulturne prireditve,
– O/92.34 Druge razvedrilne dejavnosti, d.n.,
– O/92.5 Dejavnost knjižnic, arhivov, muzejev in druge kulturne dejavnosti, od tega:
– O/92.522 Varstvo kulturne dediščine,
– M/80.4 Izobraževanje odraslih in drugo izobraževanje, od tega:
– M/80.42 Drugo izobraževanje,
– M/80.422 Drugo izobraževanje, d. n.,
– K/72.4 Dejavnosti, povezane z bazami podatkov, od tega:
– K/72.40 Dejavnosti, povezane z bazami podatkov,
– K/70.3 Poslovanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi, od tega:
– K/70.32 Upravljanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi,
– DE/22.1 Založništvo, od tega:
– DE/22.11 Izdajanje knjig,
– DE/22.13 Izdajanje revij in periodike,
– DE/22.14 Izdajanje posnetih nosilcev zvočnega zapisa
– DE/22.3 Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa, od tega
– DE/22.31 Razmnoževanje zvočnih zapisov,
– DE/22.32 Razmnoževanje video zapisov.
– DE/22.33 Razmnoževanje računalniških zapisov.
II. IME IN SEDEŽ
5. člen
Ime javnega sklada je: “Filmski sklad Republike Slovenije – javni sklad“.
Skrajšano ime je: “Filmski sklad Slovenije – j.s.“.
Sedež sklada je: Miklošičeva 38, Ljubljana.
III. ORGANI SKLADA
6. člen
Organi sklada so:
– nadzorni svet,
– uprava,
– strokovno-programske komisije.
Nadzorni svet
7. člen
Nadzorni svet ima sedem članov.
Člane nadzornega sveta imenuje in razrešuje Vlada Republike Slovenije, pri čemer imenuje tri člane na predlog ministrstva, pristojnega za kulturo in enega na predlog ministrstva, pristojnega za finance, ter po enega člana na predlog strokovnih društev s področja kinematografije, Filmskega studia Viba film in Radiotelevizije Slovenija.
Člani nadzornega sveta ne morejo biti tisti, ki:
– so v delovnem razmerju s skladom ali so pogodbeni sodelavci sklada;
– so interesno vezani na organizacije, katerih dejavnost je produkcija, distribucija ali prikazovanje filmov v kinematografih tako da so njeni (so)lastniki, zaposleni ali pogodbeni sodelavci ali pa sodelujejo v organih upravljanja,
– v času svojega mandata kandidirajo za javna sredstva, s katerimi upravlja sklad.
Člani nadzornega sveta izvolijo izmed sebe predsednika.
Mandat članov v nadzornem svetu traja štiri leta.
Po poteku mandata je član nadzornega sveta lahko ponovno imenovan.
Pristojnosti nadzornega sveta
8. člen
Nadzorni svet:
– sprejema v skladu s cilji nacionalne kulturne politike poslovno politiko sklada, zlasti razvojni načrt ter poslovni načrt in finančni načrt,
– skrbi, da deluje sklad v javnem interesu in nadzira izvajanje sprejete poslovne politike sklada,
– sprejema poslovno poročilo sklada,
– daje soglasje upravi k določitvi splošnih pogojev poslovanja javnega sklada in organizaciji sistema notranje kontrole,
– imenuje in razrešuje poslovnega in programskega direktorja,
– daje soglasje k imenovanju članov strokovno programskih komisij,
– sprejema v soglasju z ustanoviteljem kriterije za podeljevanje nagrad in priznanj za vrhunske dosežke na področju kinematografije in za življenjsko delo filmskega ustvarjalca,
– imenuje komisijo, ki podeljuje nagrade iz prejšnje alinee,
– daje ustanovitelju in upravi sklada predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– odloča o disciplinskih postopkih na drugi stopnji,
– odloča o drugih zadevah, za katere je tako določeno z zakonom ali tem aktom.
Razvojni, poslovni in finančni načrt ter poslovno poročilo veljajo, ko da nanj soglasje ustanovitelj.
Nadzorni svet sprejme poslovno poročilo najkasneje do konca februarja za preteklo leto, z njim seznani ustanovitelja ter predlaga potrebne ukrepe.
Nadzorni svet lahko pregleduje poslovne knjige in vso poslovno dokumentacijo sklada.
Uprava mora nadzornemu svetu na njegovo zahtevo predložiti poročilo o posameznih poslih v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja oziroma drugimi zadevami, povezanimi s poslovanjem sklada.
Dolžnosti in odgovornosti članov nadzornega sveta
9. člen
Člani nadzornega sveta morajo pri svojem delu ravnati s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika in varovati poslovno skrivnost sklada.
Člani nadzornega sveta so upravičeni do sejnin ter povračila drugih stroškov, skladno s predpisom, ki ga izda Vlada Republike Slovenije.
Nadzorni svet mora ustanovitelju na njegovo zahtevo predložiti poročilo o posameznih poslih v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja oziroma drugimi zadevami, povezanimi s poslovanjem sklada.
Člani nadzornega sveta so ustanovitelju odgovorni za škodo, ki je nastala kot posledica kršitve njihovih dolžnosti.
Član nadzornega sveta je lahko predčasno razrešen na njegovo pisno prošnjo ali če ne izpolnjuje nalog, določenih v zakonu in tem aktu.
Odločanje nadzornega sveta
10. člen
Predsednik nadzornega sveta mora sklicati seje redno, sejo pa mora sklicati tudi na zahtevo več kot polovice njegovih članov ter na zahtevo poslovnega ali programskega direktorja sklada. Član uprave sodeluje na sejah sveta na predlog predsednika sveta ali če je seja sklicana na njegovo zahtevo.
Nadzorni svet sprejema odločitve z večino glasov vseh članov. Če je rezultat neodločen, odloči glas predsednika. Predsednik se ne more vzdržati glasovanja.
Podrobnejše določbe o delu in poslovanju nadzornega sveta sprejme nadzorni svet s poslovnikom.
Uprava
11. člen
Upravo sestavljata poslovni in programski direktor sklada.
Poslovnega in programskega direktorja sklada imenuje in razrešuje nadzorni svet sklada s soglasjem ustanovitelja in na podlagi javnega razpisa.
Poslovni direktor sklada mora:
– imeti najmanj visoko izobrazbo ekonomske, pravne ali poslovne smeri;
– imeti najmanj pet let vodstvenih izkušenj na področju poslovanja;
– poznati področje dela sklada;
– izkazati sposobnosti za organizacijo in vodenje dela;
– izkazati aktivno znanje slovenščine in še najmanj enega svetovnega jezika.
Programski direktor sklada mora:
– imeti najmanj visoko izobrazbo;
– imeti najmanj pet let delovnih izkušenj na področju dela sklada;
– strokovno poznati delovne procese na področju kinematografije;
– izkazati sposobnosti za organiziranje in vodenje dela;
– izkazati aktivno znanje slovenščine in še najmanj enega svetovnega jezika.
Mandat poslovnega in programskega direktorja traja štiri leta z možnostjo ponovnega imenovanja.
Če se na razpis na delovno mesto ne prijavi nihče, ali če nihče izmed prijavljenih kandidatov ni bil izbran, se razpis ponovi.
Za čas do imenovanja poslovnega ali programskega direktorja na podlagi ponovljenega razpisa, vendar največ za eno leto, ustanovitelj imenuje vršilca dolžnosti.
12. člen
Pristojnosti poslovnega direktorja so:
– zastopa in predstavlja sklad,
– organizira in vodi poslovanje sklada,
– odgovarja za zakonitost poslovanja,
– odgovarja za zakonito, namensko, učinkovito in gospodarno ravnanje s premoženjem,
– predlaga skupaj s programskim direktorjem poslovno politiko, zlasti razvojni načrt, poslovni načrt in finančni načrt,
– določi skupaj s programskim direktorjem splošne pogoje poslovanja in organizacijo sistema notranje kontrole in ju predloži v soglasje nadzornemu svetu,
– odloča na predlog programskega direktorja o (so)financiranju programov in projektov s področja kinematografije v skladu s finančnim načrtom,
– sklepa pogodbe o sofinanciranju programov in projektov,
– izdaja pravne akte v posamičnih zadevah iz pristojnosti sklada,
– poroča skupaj s programskim direktorjem nadzornemu svetu o izvajanju poslovne politike sklada in predlaga poslovno poročilo,
– sprejme v soglasju s programskim direktorjem splošne akte iz 25. člena,
– imenuje delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi,
– odloča o pravicah in obveznostih delavcev iz delovnih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi in kolektivno pogodbo,
– na podlagi poslovnega načrta odloča do določenega obsega o razporejanju sredstev sklada med letom po posameznih postavkah in o nabavi, zamenjavi in odpisu osnovnih sredstev sklada ter o nabavi in porabi obratnih sredstev,
– odobrava materialne stroške in stroške v zvezi z nadomestili stroškov sklada za službena potovanja doma in v tujino ter druge materialne in nematerialne stroške za redno delo sklada,
– opravlja naloge varnosti, obrambe in zaščite v skladu z zakonom,
– opravlja druge naloge, določene s splošnimi akti sklada, zakoni in drugimi predpisi.
Pristojnosti programskega direktorja so:
– odgovarja za strokovnost delovanja sklada,
– predstavlja programsko delovanje sklada,
– predlaga skupaj s poslovnim direktorjem poslovno politiko, zlasti razvojni načrt, poslovni načrt in finančni načrt,
– določi skupaj s poslovnim direktorjem splošne pogoje poslovanja in organizacijo sistema notranje kontrole,
– imenuje v soglasju z nadzornim svetom člane strokovno-programskih komisij,
– pripravi po predhodnem mnenju strokovno-programskih komisij predlog o financiranju programov in projektov na področju kinematografije in ga predloži poslovnemu direktorju,
– spremlja, nadzira in ocenjuje izvajanje letnega programa iz prejšnje alinee s strani izvajalcev projektov,
– sodeluje s poslovnim direktorjem pri pripravi pogodb z izvajalci dejavnosti,
– poroča skupaj s poslovnim direktorjem nadzornemu svetu o izvajanju poslovne politike sklada,
– pripravlja v sodelovanju s strokovno-programskimi komisijami strokovne analize kinematografskih dejavnosti in z njimi seznanja nadzorni svet in ustanovitelja,
– predlaga, na osnovi mnenja strokovno-programskih komisij, kriterije za podeljevanje nagrad in priznanj za vrhunske dosežke na področju kinematografije in za življenjsko delo filmskega ustvarjalca,
– predlaga sestavo komisije, ki podeljuje nagrade iz prejšnje alinee,
– izvaja druge naloge, ki so določene s tem aktom in splošnimi akti sklada.
Poslovni in programski direktor odgovarjata ustanovitelju za škodo, ki je nastala zaradi njunega nevestnega ali protipravnega ravnanja.
13. člen
Poslovni direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in s tem aktom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. S pooblastili lahko prenese na te delavce tudi pravico podpisovanja aktov, pogodb in listin, kakor tudi za zastopanje sklada pred sodiščem in drugimi organi.
Predčasna razrešitev poslovnega in programskega direktorja
14. člen
Poslovni ali programski direktor je lahko predčasno razrešen na njegovo pisno prošnjo, ali če ne izpolnjuje nalog, določenih v zakonu, ustanovitvenem aktu ali pravilih sklada, ali če ravna v nasprotju s svojimi obveznostmi iz 21. člena zakona o javnih skladih.
Če poslovni ali programski direktor umre, postane poslovno nesposoben, je razrešen, ali pa mu je potekel mandat in zaradi tega ne more zastopati in predstavljati sklada, ustanovitelj imenuje vršilca dolžnosti na podlagi smiselne uporabe zadnjega odstavka 11. člena tega akta.
IV. POSTOPEK ODLOČANJA O SOFINANCIRANJU PROJEKTOV
15. člen
Sklad sofinancira projekte prek javnih razpisov. Pri odločanju se uporablja postopek, ki ga sprejme na osnovi 18. člena zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture minister, pristojen za kulturo.
Odločitve o sofinanciranju programov in projektov sprejema poslovni direktor v skladu s poslovno politiko in s splošnimi pogoji poslovanja sklada.
Zoper odločitev sklada je možna pritožba na ministrstvo, pristojno za kulturo.
16. člen
V primeru nesoglasja med poslovnim in programskim direktorjem odloča nadzorni svet.
V. STROKOVNO-PROGRAMSKE KOMISIJE IN STROKOVNA SLUŽBA SKLADA
17. člen
Sklad ima strokovno-programske komisije kot strokovna posvetovalna telesa programskega direktorja, ki izvajajo predvsem naslednje naloge:
– pripravljajo strokovne podlage za delovanje sklada skladno s tem aktom,
– oblikujejo strokovna mnenja o zadevah z delovnega področja sklada.
Programski direktor ima pravico in dolžnost sodelovati pri delu komisij ter poskrbeti za administrativno-tehnično podporo strokovne službe sklada za njihovo delo.
Strokovno-programske komisije imajo pravico biti obveščene glede vprašanj, o katerih so dale svoje mnenje.
Način dela in odločanja komisij določajo poslovniki komisij.
18. člen
Člani strokovno-programskih komisij ne morejo biti hkrati člani nadzornega sveta ali v rednem delovnem razmerju s skladom.
Prav tako člani strokovno-programskih komisij med svojim mandatom ne smejo konkurirati za katerokoli obliko financiranja oziroma sofinanciranja kulturnih programov in projektov s strani sklada.
Mandat članov komisij traja do konca mandata članov nadzornega sveta sklada.
19. člen
Strokovna služba sklada izvaja strokovno-ekonomska, pravna, promocijsko-tržna in administrativna dela. Organizacijo strokovne službe določa akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest, h kateremu daje svoje soglasje minister, pristojen za kulturo.
VI. VIRI FINANCIRANJA
20. člen
Sklad pridobiva sredstva za sofinanciranje programov in projektov:
– iz sredstev državnega proračuna, ki so namenjena področju kinematografije,
– iz deleža naročnine TV Slovenija za bogatenje programov nacionalne televizije,
– iz lastnih prihodkov,
– iz naslova sodelovanja z mednarodnimi ustanovami in organizacijami,
– z dotacijami, darili in iz drugih virov.
Ustanovitelj zagotavlja sredstva za delo sklada za:
– izplačilo plač zaposlenih ter drugih materialnih stroškov, povezanih z delom zaposlenih, in za izplačilo sejnin in drugih povračil članom nadzornega sveta,
– za kritje splošnih materialnih stroškov,
– za opremo in poslovne prostore.
VII. PREMOŽENJE SKLADA
21. člen
Sklad upravlja:
– z namenskim premoženjem,
– z nepovratnimi sredstvi, ki jih dobi iz proračuna Republike Slovenije za opravljanje prenosa,
– s sredstvi za svoje delo.
Vrednost namenskega premoženja glede na poročilo o opravljeni reviziji računovodskih izkazov za leto 1999 je 1.743,035.497 SIT. To premoženje sestavljajo kratkoročne in druge terjatve, kratkoročne naložbe in denarna sredstva.
Vrednost sredstev za delo glede na poročilo o opravljeni reviziji računovodskih izkazov za leto 1999 je 65,786.503 SIT in je sestavljeno iz opreme, nematerialnih naložb in prostorov na Miklošičevi 38 v Ljubljani.
Poslovne knjige in poslovna poročila
22. člen
Sklad vodi poslovne knjige in poslovna poročila, sestavlja knjigovodske listine, vrednoti knjigovodske postavke in sestavlja računovodska poročila v skladu z zakonom o računovodstvu in zakonom o javnih financah in predpisi, izdanimi na njuni podlagi.
VIII. SPLOŠNI AKTI SKLADA
23. člen
Splošni akti sklada urejajo:
– splošne pogoje poslovanja,
– organizacijo sistema notranje kontrole,
– notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest,
– delovna razmerja,
– disciplinsko in odškodninsko odgovornost zaposlenih,
– finančno poslovanje.
IX. POSLOVNA TAJNOST IN KONKURENČNA KLAVZULA
24. člen
Delavci jamčijo poslovno tajnost v svojem imenu ter odgovarjajo za morebiten prenos informacij, ki imajo značaj poslovne tajnosti, tudi na tretje osebe.
Za poslovno tajnost se štejejo dokumenti in podatki, ki so po svoji naravi zaupni in predstavljajo tajnost poslovanja, ter informacije o rezultatih dela in poslovanja, če bi lahko njihova dostopnost škodila interesu in ugledu sklada.
Poslovno tajnost določi poslovni direktor in o tem takoj obvesti ministrstvo, pristojno za kulturo.
25. člen
Delavci praviloma sprejemajo konkurenčno klavzulo s pisno izjavo.
X. JAVNOST DELOVANJA
26. člen
Sklad seznanja javnost z informacijami o svojem delu in z rednimi objavami prireditev, ki jih organizira, prek medijev.
XI. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
27. člen
Za zaposlene pri skladu veljajo predpisi, ki urejajo položaj zaposlenih v javnih zavodih in določbe ter količniki zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in organih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 18/94 in 36/96), ki veljajo za zaposlene v javnih zavodih.
28. člen
Naloge poslovnega in programskega direktorja po določbah tega ustanovnega akta opravlja do poteka svojega mandata direktor dosedanjega Filmskega sklada Republike Slovenije.
29. člen
Do imenovanja članov nadzornega sveta opravljajo naloge nadzornega sveta člani dosedanjega upravnega odbora.
30. člen
Člani strokovno programskih komisij, ki pri Filmskem skladu Republike Slovenije delujejo na dan uveljavitve tega akta, opravljajo naloge do poteka svojega mandata.
31. člen
Splošne akte iz 25. člena je potrebno sprejeti najkasneje v roku šest mesecev od uveljavitve tega akta. Do tedaj se uporabljajo določbe veljavnih splošnih aktov, ki niso v nasprotju s tem aktom.
32. člen
Poslovne knjige se začnejo voditi v skladu s tem ustanovitvenim aktom s pričetkom novega poslovnega leta 1. januarja 2001.
33. člen
Z dnem, ko začne veljati ta akt, Filmski sklad Republike Slovenije – javni sklad, kot pravni naslednik Filmskega sklada Republike Slovenije, prevzame vse njegove pravice in obveznosti.
34. člen
Ta akt se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, veljati pa začne z dnem sprejema.
Št. 643-03/2000-1
Ljubljana, dne 28. septembra 2000.
Vlada Republike Slovenije
dr. Andrej Bajuk l. r.
Predsednik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti