Na podlagi prvega odstavka 57. člena zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 22/00) je Vlada Republike Slovenije na 18. seji dne 28. 9. 2000 pod točko 3C sprejela
A K T O U S T A N O V I T V I
Javnega sklada Republike Slovenije za razvoj malega gospodarstva
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem aktom Republika Slovenija, ki jo zastopa Vlada Republike Slovenije, ustanavlja Javni sklad Republike Slovenije za razvoj malega gospodarstva (v nadaljnjem besedilu: javni sklad).
Javni sklad se ustanovi kot javni finančni sklad.
2. člen
Javni sklad je pravna oseba javnega prava, ki upravlja in razpolaga s premoženjem, ki ga je Republika Slovenija (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelj) namenila za razvoj malega gospodarstva.
3. člen
Javni sklad pridobi pravno sposobnost z dnem vpisa v sodni register.
Javni sklad se vpiše v sodni register pri Okrožnem sodišču v Mariboru.
II. IME IN SEDEŽ
4. člen
Ime javnega sklada je: Javni sklad Republike Slovenije za razvoj malega gospodarstva.
Skrajšano ime javnega sklada je: Javni sklad RS za malo gospodarstvo.
Javni sklad uporablja v pravnem prometu tudi skrajšano ime oziroma kratico SMG.
Sedež javnega sklada je: Trubarjeva 11, Maribor.
III. NAMEN DELOVANJA JAVNEGA SKLADA
5. člen
Javni sklad se ustanovi z namenom spodbujanja razvoja na področju malega gospodarstva z dajanjem kreditov oziroma poroštev in drugih oblik spodbujanja razvoja.
6. člen
Dejavnost javnega sklada je:
– 75.13 Dejavnost javnih ustanov za pospeševanje poslovne dejavnosti;
– 65.21 Finančni zakup (leasing);
– 65.22 Drugo kreditno posredništvo;
– 65.23 Drugo finančno posredništvo d.n.
Javni sklad uresničuje namen za katerega je ustanovljen z naslednjimi ukrepi:
– dajanje posojil za projekte malega gospodarstva;
– sovlaganje v projekte malega gospodarstva;
– vlaganja ali sofinanciranja poslovne infrastrukture (obrtne cone, podjetniške cone);
– dajanje jamstev za posojila za malo gospodarstvo;
– subvencioniranje obrestne mere in drugih pogojev za vračanje posojil, ki jih odobravajo poslovne banke in druge finančne organizacije.
IV. VREDNOST NAMENSKEGA PREMOŽENJA
7. člen
Namensko premoženje je premoženje, ki ga je ustanovitelj namenil za doseganje namena javnega sklada.
8. člen
Ob ustanovitvi znaša vrednost namenskega premoženja javnega sklada, ocenjena v revizijskem poročilu na dan 31. 12. 1999, 6.511,194.900 SIT.
9. člen
Predmet namenskega premoženja javnega sklada je denar, vrednostni papirji, terjatve in drugo finančno premoženje (kratkoročne in dolgoročne finančne naložbe) Sklada Republike Slovenije za razvoj malega gospodarstva.
V. SREDSTVA ZA DELO JAVNEGA SKLADA
10. člen
Ob ustanovitvi znaša vrednost sredstev za delo javnega sklada, ocenjena v revizijskem poročilu na dan 31. 12. 1999, 436,430.100 SIT.
11. člen
Sredstva za delo javnega sklada so:
– denarna sredstva za izplačilo plač ter drugih materialnih stroškov, povezanih z delom zaposlenih, in za izplačilo sejnin in drugih povračil članom nadzornega sveta;
– denarna sredstva za kritje stroškov pisarniškega materiala in drugega drobnega inventarja;
– oprema in poslovni prostori.
Javni sklad ne sme uporabiti namenskega premoženja za zagotavljanje sredstev za delo javnega sklada.
12. člen
Opremo in poslovne prostore, potrebne za delo javnega sklada, mora zagotoviti ustanovitelj.
Ustanovitelj mora tekoče zagotavljati denarna sredstva za izplačila iz prve in druge alinee prejšnjega člena.
VI. ODGOVORNOST JAVNEGA SKLADA ZA OBVEZNOSTI
13. člen
Javni sklad odgovarja upnikom za svoje obveznosti:
– z namenskim premoženjem, če so obveznosti nastale v zvezi z namenom, zaradi katerega je javni sklad ustanovljen;
– za druge obveznosti s premoženjem, ki ga kot sredstva za delo javnega sklada zagotovi ustanovitelj.
Ustanovitelj za obveznosti javnega sklada ne odgovarja.
VII. ORGANI JAVNEGA SKLADA
14. člen
Organa javnega sklada sta nadzorni svet in uprava.
VIII. NADZORNI SVET
15. člen
Nadzorni svet ima predsednika in šest članov.
Predsednik nadzornega sveta je minister za malo gospodarstvo in turizem.
Člane nadzornega sveta imenuje in razrešuje ustanovitelj na predlog pristojnega ministra, in sicer enega predstavnika:
– pristojnega ministrstva,
– Ministrstva za finance,
– Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
– Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve,
– Gospodarske zbornice Slovenije,
– Obrtne zbornice Slovenije.
Člani so imenovani za dobo štirih let in so lahko ponovno imenovani.
16. člen
Člani nadzornega sveta ne morejo biti osebe, ki so zaposlene v javnem skladu, ter druge osebe, katerih funkcija ali dejavnost je v javnem skladu z zakonom nezdružljiva s članstvom v nadzornem svetu.
Funkcionarji in višji upravni delavci so lahko člani nadzornega sveta.
Pristojnosti nadzornega sveta
17. člen
Nadzorni svet:
– skrbi za zagotavljanje delovanja v javnem interesu;
– sprejema poslovni načrt, finančni načrt in poslovno poročilo javnega sklada, ki jih predloži v soglasje ustanovitelju;
– daje soglasje upravi k določitvi organizacije sistema notranje kontrole;
– daje soglasje upravi k določitvi splošnih pogojev poslovanja;
– daje predhodno mnenje k imenovanju in razrešitvi članov uprave;
– daje ustanovitelju in upravi predloge in mnenja o posameznih vprašanjih;
– odloča o drugih zadevah, za katere je tako določeno z zakonom ali s tem aktom.
Nadzorni svet lahko pregleduje poslovne knjige in poslovno dokumentacijo javnega sklada.
Uprava mora nadzornemu svetu na njegovo zahtevo predložiti poročilo o posameznih poslih v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja oziroma drugimi zahtevami, povezanimi s poslovanjem javnega sklada.
Odločanje nadzornega sveta
18. člen
Nadzorni svet sprejema svoje odločitve z večino glasov vseh članov. Če je rezultat neodločen, odloči glas predsednika.
Dolžnosti in odgovornosti članov nadzornega sveta
19. člen
Člani nadzornega sveta morajo pri svojem delu ravnati s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika in varovati poslovno skrivnost javnega sklada.
20. člen
Člani nadzornega sveta so upravičeni do sejnin ter povračila drugih stroškov, skladno s predpisom, ki ga izda Vlada Republike Slovenije na predlog ministra za finance.
21. člen
Člani nadzornega sveta so odgovorni za škodo, ki je nastala kot posledica kršitve njihovih dolžnosti.
22. člen
Nadzorni svet mora ustanovitelju na njegovo zahtevo predložiti poročilo o posameznih poslih v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja oziroma drugimi zadevami, povezanimi s poslovanjem javnega sklada.
Predčasna razrešitev članov nadzornega sveta
23. člen
Član nadzornega sveta je lahko predčasno razrešen:
– na njegovo pisno prošnjo;
– če ne izpolnjuje nalog določenih v zakonu oziroma v tem aktu;
– če ravna v nasprotju s svojimi obveznostmi določenimi v zakonu;
– zaradi drugih utemeljenih razlogov.
IX. UPRAVA
24. člen
Uprava ima enega člana (v nadaljnjem besedilu: direktor), ki ga imenuje in razrešuje ustanovitelj na podlagi javnega razpisa ter pod pogoji, na način in po postopku, določenimi z zakonom in tem aktom.
Direktor je imenovan za dobo štirih let in je lahko ponovno imenovan.
25. člen
Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki ima najmanj visoko strokovno izobrazbo in najmanj pet let delovnih izkušenj ter ni bila pravnomočno nepogojno obsojena na kazen zapora več kot treh mesecev, če še ni izbrisana.
Pristojnost direktorja in postopek odločanja
26. člen
Direktor izdaja pravne akte v posamičnih zadevah iz pristojnosti javnega sklada.
Pri odločanju o javnopravnih stvareh se uporablja postopek, določen z zakonom o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 80/99).
Zoper odločbo direktorja ima stranka pravico do pritožbe. O pritožbi odloča Ministrstvo za malo gospodarstvo in turizem.
Obveznosti in odgovornosti direktorja
27. člen
Direktor zastopa in predstavlja javni sklad, organizira in vodi delo ter poslovanje javnega sklada. Pri svojem delu je dolžan varovati poslovno tajnost javnega sklada.
Direktor mora zagotoviti, da javni sklad posluje v skladu z zakonom in tem aktom.
Direktor odgovarja javnemu skladu za škodo, ki je nastala zaradi njegovega nevestnega ali protipravnega ravnanja.
Predčasna razrešitev direktorja
28. člen
Direktor je lahko predčasno razrešen:
– na njegovo pisno prošnjo;
– če ne izpolnjuje nalog, določenih z zakonom in tem aktom;
– če ravna v nasprotju z obveznostmi določenimi v zakonu in tem aktu.
Če direktor umre, postane poslovno nesposoben, je razrešen ali mu je potekel mandat in zaradi tega ne more zastopati in predstavljati javnega sklada, opravlja funkcijo direktorja predsednik nadzornega sveta, vendar najdalj eno leto.
X. SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA
29. člen
Javni sklad mora sprejeti splošne pogoje poslovanja najkasneje v dveh mesecih od sprejema tega akta.
Splošni pogoji poslovanja javnega sklada morajo določati:
– merila za določitev upravičencev do kreditov, poroštev oziroma drugih oblik spodbujanja razvoja malega gospodarstva;
– merila za določitev namenske rabe kreditov, poroštev oziroma drugih oblik spodbujanja razvoja malega gospodarstva;
– vsebino pravic in obveznosti javnega sklada in upravičencev na podlagi danih kreditov, poroštev oziroma drugih oblik spodbujanja razvoja malega gospodarstva.
XI. ČAS, ZA KATEREGA JE JAVNI SKLAD USTANOVLJEN
30. člen
Sklad je ustanovljen za nedoločen čas.
XII. MINISTRSTVO, PRISTOJNO ZA PODROČJE DELOVANJA JAVNEGA SKLADA
31. člen
Ministrstvo, pristojno za področje delovanja javnega sklada je Ministrstvo za malo gospodarstvo in turizem.
XIII. NADZOR NAD JAVNIM SKLADOM
32. člen
Nadzor nad delom in poslovanjem javnega sklada opravlja minister za malo gospodarstvo in turizem.
Nadzor nad smotrnim upravljanjem z namenskim premoženjem javnega sklada opravlja ustanovitelj.
XIV. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
33. člen
Javni sklad je pravni naslednik Sklada Republike Slovenije za razvoj malega gospodarstva in prevzame vse njegove zaposlene delavce, vsa sredstva, pravice in obveznosti, notranje akte, dokumentacijo in arhiv.
34. člen
Ta akt se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, veljati pa začne z dnem sprejema.
Št. 408-06/98-22
Ljubljana, dne 28. septembra 2000.
Vlada Republike Slovenije
dr. Andrej Bajuk l. r.
Predsednik