Na podlagi 60. člena zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 54/92, 42/94, 1/99, 41/99, 36/00 in 54/00) izdaja minister za delo, družino in socialne zadeve
P R A V I L N I K
o tehničnih pogojih za izvajanje socialno varstvene storitve vodenje in varstvo ter zaposlitev pod posebnimi pogoji ter za izvajanje institucionalnega varstva uporabnikov te storitve
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa minimalne in druge tehnične pogoje za izvajanje socialno varstvene storitve vodenje in varstvo ter zaposlitev pod posebnimi pogoji po 17. členu zakona o socialnem varstvu, ter za izvajanje institucionalnega varstva po 16. členu zakona o socialnem varstvu uporabnikov socialno varstvene storitve vodenje in varstvo ter zaposlitev pod posebnimi pogoji (v nadaljnjem besedilu: uporabniki), ne glede na to, ali je izvajalec fizična ali pravna oseba.
2. člen
Izvajalci storitev po tem pravilniku morajo pred začetkom njihovega izvajanja izpolnjevati minimalne tehnične pogoje za obvezne sestavne dele iz III. poglavja tega pravilnika.
Za prostore in opremo, v katerih in s katero se izvaja dejavnost zdravstvenega varstva, se uporabljajo normativi in standardi s področja zdravstvenega varstva.
3. člen
Za gradnjo, uporabo in vzdrževanje objekta, zemljišča in drugih zunanjih površin je treba upoštevati pogoje, normative in ukrepe s področij graditve objektov, varstva pred požarom, varstva pri delu, varstva okolja ter zdravstveno higienskih predpisov.
Objekti, v katerih se storitvi izvajata, morajo biti grajeni oziroma adaptirani v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov brez arhitektonskih ovir.
II. TEHNIČNI POGOJI
1. Objekt
4. člen
Tehnični pogoji veljajo za:
– lokacijo;
– zemljišče;
– objekte;
– vhode in komunikacije;
– prostore;
– opremo.
5. člen
Širša lokacija je območje, v katerem se načrtuje gradnja objektov za izvajanje storitev po tem pravilniku.
6. člen
Makrolokacijski pogoji (širša lokacija) za objekt, v katerem se izvajata storitvi po tem pravilniku, so:
– vključitev objekta v naselje;
– urejena prometna infrastruktura;
– dosegljivost javnega prevoza;
– bližina zelenih in javnih rekreacijskih površin.
7. člen
Pri objektih, v katerih se izvaja storitev institucionalno varstvo uporabnikov, je poleg pogojev po prejšnjem členu potrebno zagotoviti tudi nehrupno okolje.
8. člen
Ožja lokacija je zemljišče za postavitev objekta v skladu z zazidalnim načrtom.
9. člen
Mikrolokacijski pogoji (ožja lokacija) za objekt, v katerem se izvajata storitvi po tem pravilniku, so:
– komunalna opremljenost zemljišča (kanalizacija, vodovod, ogrevanje in ostalo);
– velikost zemljišča glede na predvidene zmogljivosti objekta, program storitvenih dejavnosti, mestno ali podeželsko okolje;
– dostopnost objekta za funkcionalno ovirane ljudi;
– orientacija objekta, osončenost, osvetljenost;
– urejenost neposredne okolice za rekreacijo.
10. člen
Zemljišče objekta obsega:
– zemljišče pod stavbo (bruto zazidalna površina);
– dostope, dovoze in parkirne površine;
– gospodarsko dvorišče;
– zelene ter rekreacijske površine.
Dostopi morajo biti varni, ločeni od motornega prometa. Upoštevana morajo biti pravila dostopnosti za funkcionalno ovirane ljudi.
Dovozne poti, speljane do vhodov in na parkirni prostor, se ne smejo križati s pešpotmi. Zagotovljen mora biti neposredni dovoz do vseh vhodov. Dostopi in dovozi za uporabnike morajo biti nadkriti.
Parkirni prostor za osebje in obiskovalce mora biti odmaknjen od stavbe.
Ena tretjina parkirnih mest mora biti označenih parkirnih prostorov za invalide. Kjer so manj kot tri parkirna mesta, pa mora biti en označen parkirni prostor za invalide.
11. člen
Objekt za izvajanje storitev po tem pravilniku mora ustrezati fizičnim, psihičnim in zdravstvenim zahtevam uporabnikov ter izvajanju strokovnega dela z njimi.
12. člen
Za izvajanje institucionalnega varstva uporabnikov, ki ob strokovnem spremljanju in nadzoru lahko bivajo samostojno, je stanovanjska skupina lahko locirana v samostojnem objektu (enodružinska hiša) ali v večstanovanjskem objektu, odvisno od stanovanj in možnosti medsebojne povezave.
Za izvajanje institucionalnega varstva uporabnikov, ki potrebujejo stalno spremljanje in varstvo, je stanovanjska skupina organizirana kot del bivalne enote.
Objekt za izvajanje institucionalnega varstva uporabnikov mora biti lokacijsko ločen od objekta, kjer se izvaja storitev vodenje, varstvo in zaposlitev pod posebnimi pogoji, razen če to objektivno ni izvedljivo.
13. člen
Velikost objekta za izvajanje storitve vodenje, varstvo in zaposlitev pod posebnimi pogoji na eni lokaciji mora biti takšna, da omogoča izvajanje storitve za do 40 oseb.
Velikost objekta stanovanjske skupine mora omogočati bivanje 4 do 6 oseb.
Velikost objekta bivalne enote mora omogočati bivanje 20 do 24 oseb.
14. člen
Objekt za izvajanje storitve vodenje, varstvo in zaposlitev pod posebnimi pogoji mora biti pritličen, razen če to objektivno ni izvedljivo.
Objekt, ki ima dva ali več nivojev, mora imeti dvigalo.
15. člen
Vhodi in komunikacije, ki so namenjeni uporabnikom, morajo biti dostopni in uporabni za funkcionalno ovirane osebe.
Vhodi morajo biti ločeni po namenu: glavni vhod, gospodarski, vhod v skladišče ipd. Do njih mora biti zagotovljen neposreden dovoz. Če vhodi niso na nivoju tal, mora biti poleg diferenčnih stopnic (tudi če je samo ena stopnica), zgrajena blaga klančina (dopustni naklon največ 1:12). Glavni vhod mora biti zaščiten pred vremenskimi vplivi, kar je priporočeno tudi za druge vhode. Prostor pred vhodom in za njim (avla) mora imeti primerno površino. V tem prostoru mora biti nameščen telefon za uporabnike.
16. člen
Komunikacije, horizontalne (vetrniki, komunikacijski prostori, predprostori, hodniki, veže in podobno) in vertikalne (stopnice, stopnišča, dvigala), morajo omogočati dobro orientacijo in neoviran prehod za funkcionalno ovirane osebe. Njihova velikost je odvisna od namena posameznih prostorskih skupin. Biti morajo ustrezno osvetljene, prezračevane in barvno poudarjene. Širina hodnika mora biti najmanj 1,60 m, tako da omogoča srečevanje dveh invalidskih vozičkov, obenem pa dopušča enoročni obrat za 180 stopinj. Vrata, ki se odpirajo na hodnik, morajo biti vgrajena tako, da ne zožujejo minimalne predpisane širine hodnika.
2. Vodenje, varstvo in zaposlitev pod posebnimi pogoji
17. člen
Obvezni prostori za izvajanje storitve vodenje, varstvo in zaposlitev pod posebnimi pogoji so:
– skladišče;
– delavnice;
– jedilnica z razdelilno kuhinjo;
– soba za pomirjanje;
– pisarniški prostori;
– prostor za individualno vodenje;
– garderobe za uporabnike;
– toaletni prostori za uporabnike;
– toaletni prostori in garderoba za osebje;
– negovalno higienski prostor;
– prostor za čistila;
– prostor vzdrževalca;
– kurilnica;
– nadkrit prostor za prevozna sredstva.
18. člen
Zagotovljeni morata biti dve skladišči. Glede na naravo dejavnosti je lahko tudi eno samo skladišče, ki pa mora omogočati ločeno skladiščenje vhodnih in izhodnih materialov in vseh drugih materialov za izvajanje dejavnosti.
Površina skladišč mora biti 1,45 m2 do 2 m2 na uporabnika, glede na zaposlitvene programe in tehnologijo dela.
19. člen
Velikost in število delavnic je odvisno od zaposlitvenih programov in števila uporabnikov.
Velikosti delavnic morajo biti ustrezne za oblikovanje večjih ali manjših skupin uporabnikov glede na metode dela (individualne ali teamske).
Hrupni delovni prostori morajo biti ločeni od nehrupnih. Med njimi mora biti zagotovljena zvočna izolacija.
Glede na tehnologijo dela mora biti v posameznih delavnicah nameščen umivalnik.
Velikost delavnice mora biti 4,50 m2 na uporabnika.
20. člen
Vsaka enota mora imeti jedilnico z razdelilno kuhinjo.
Velikost razdelilne kuhinje je odvisna od načina dostave hrane, števila in načina servisiranja obrokov, shranjevanja in načina pomivanja bele posode, pribora, stekla ipd.
Za vsak sedež mora biti zagotovljeno 1,50 m2 površine.
V jedilnici morajo biti zagotovljeni sedeži za najmanj polovico uporabnikov.
Jedilnica se lahko uporablja tudi kot večnamenski prostor za uporabnike.
21. člen
Soba za pomirjanje mora biti opremljena tako, da služi za počitek, umirjanje, za pogovor med uporabnikom in strokovnim delavcem, za nudenje prve pomoči ipd.
V sobi za pomirjanje mora biti tudi hišna lekarna.
Velikost sobe mora biti 12 do 15 m2.
22. člen
Vsaka enota mora imeti pisarniški prostor za vodenje enote, za pogovore s starši oziroma svojci in sestanke osebja.
Velikost pisarniškega prostora mora biti 14 m2 na dve delovni mesti.
23. člen
Kadar je enota hkrati tudi sedež izvajalca, mora imeti še naslednje pisarniške prostore:
– prostor za direktorja s površino 9 do 20 m2;
– prostor za administrativno računovodska dela s površino najmanj 7 m2 na zaposlenega administrativnega oziroma računovodskega delavca;
– sejno sobo s površino najmanj 1,50 m2 na zaposlenega.
Zagotovljen mora biti tudi prostor za arhiv.
24. člen
Strokovni delavci imajo svoja delovna mesta v delavnicah, razen strokovnega delavca, ki izvaja individualno vodenje v prostoru s površino 8 do 10 m2.
25. člen
Garderobe za uporabnike morajo biti ločene po spolu in čimbliže vhodu. Vsak uporabnik mora imeti svojo garderobno omarico. Velikost na uporabnika mora biti najmanj 0,70 m2.
26. člen
Toaletni prostori za uporabnike morajo biti ločeni po spolu. Obsegati morajo predprostor z ustreznim številom umivalnikov in prostore z ustreznim številom WC školjk, najmanj:
– 1 umivalnik in 1 WC školjka na 9 uporabnic;
– 1 umivalnik, 1 WC školjka in 2 pisoarja na 12 uporabnikov.
Vrata toaletnih prostorov se morajo odpirati navzven.
Zagotovljeno mora biti invalidsko stranišče. Dostopno je lahko neposredno iz hodnika in služi obema spoloma. Vrata morajo biti drsna, vgrajena v steno. Velikost invalidskega stranišča mora biti najmanj 3 m2.
27. člen
Toaletni prostori za osebje morajo biti ločeni po spolu.
Velikost toaletnega prostora mora biti 2m2.
Garderoba za osebje mora biti umeščena v predprostoru.
28. člen
Negovalno higienski prostor je sanitarni prostor, opremljen z umivalnikom in prho brez kadice. Dostopen in uporaben mora biti za osebo na invalidskem vozičku.
V prostoru mora biti mogoča namestitev in priključitev pralnega stroja.
Velikost negovalno higienskega prostora mora biti najmanj 4 m2.
29. člen
Velikost prostora za čistila je odvisna od netto površine prostorov za izvajanje storitev po tem pravilniku (površina za čiščenje), vendar ne manj kot 3 m2. Prostor mora biti opremljen s tekočo mrzlo in toplo vodo.
30. člen
Velikost prostora za vzdrževalca mora biti najmanj 8 m2.
31. člen
Zagotovljen mora biti nadkrit prostor za najmanj toliko službenih vozil, kolikor se jih uporablja za prevoz uporabnikov in materiala.
II. STORITEV INSTITUCIONALNO VARSTVO
1. Stanovanjska skupina
32. člen
Obvezni prostori stanovanjske skupine so:
– sobe uporabnikov;
– dnevni prostor;
– kuhinja z jedilnim kotom;
– toaletni prostori.
Stanovanjski prostori morajo omogočati tudi vzdrževanje, hrambo in razdeljevanje perila ter shranjevanje čistil in izplakovanje.
33. člen
Kadar je stanovanjska skupina del bivalne enote, so obvezni prostori stanovanjske skupine:
– sobe uporabnikov;
– toaletni prostori;
– dnevni prostor s čajno kuhinjo.
V tem primeru ni potrebno, da bi prostori stanovanjske skupine omogočali vzdrževanje, hrambo in razdeljevanje perila ter shranjevanje čistil in izplakovanje.
34. člen
Sobe uporabnikov morajo biti eno ali dvoposteljne s kvadraturo:
10 do 12 m2 (13 do 15 m2 za gibalno ovirane) za enoposteljno sobo;
12 do 16 m2 (15 do 18 m2 za gibalno ovirane) za dvoposteljno sobo.
Razmerje sob mora biti tako, da je od vseh sob najmanj polovica dvoposteljnih.
35. člen
Dnevni prostor mora omogočati dnevno bivanje, prostočasovne aktivnosti, srečanja in družabno življenje uporabnikov. Prostor mora biti neposredno vezan na kuhinjo, kolikor nima čajne kuhinje.
Dostop do dnevnega prostora ne sme biti preko drugih obveznih prostorov.
Velikost dnevnega prostora mora biti 15 do 20 m2.
Kadar je stanovanjska skupina del bivalne enote, se velikost dnevnega prostora zaradi čajne kuhinje poveča za 4m2.
36. člen
Velikost kuhinje z jedilnim kotom mora biti 14 do 18 m2.
37. člen
Toaletna prostora sta:
– kopalnica velikosti najmanj 10 m2;
– WC velikosti najmanj 1,20 m2.
Toaletna prostora morata biti dostopna s hodnika.
V kopalnici mora biti mogoča namestitev in priključitev pralnega stroja.
2. Bivalna enota
38. člen
Bivalna enota je sestavljena iz stanovanjskih skupin. Stanovanjske skupine se v bivalni enoti lahko razvrščajo po nadstropjih (vertikalna povezava) ali se vežejo druga na drugo ali kot paviljonska zazidava (horizontalna povezava).
39. člen
Obvezni prostori bivalne enote so poleg obveznih prostorov iz 33. člena tega pravilnika še:
– prostor za osebje;
– toaletni prostor za osebje;
– prostor za izvajanje zdravstvene dejavnosti;
– jedilnica;
– gospodarsko servisni prostori.
Prostori morajo biti med seboj smotrno povezani.
40. člen
Velikost prostora za osebje bivalne enote mora biti 14 do 16 m2.
Čez dan služi ta prostor za pogovore s starši oziroma svojci uporabnikov.
41. člen
Toaletni prostori za osebje bivalne enote morajo biti ločeni po spolu. Velikost toaletnega prostora mora biti 2 m2.
42. člen
Velikost prostora za ambulanto mora biti 16 do 20 m2.
43. člen
Za vsak sedež v jedilnici mora biti zagotovljeno 1,50 m2 površine.
V jedilnici morajo biti zagotovljeni sedeži za vse uporabnike.
Jedilnica se lahko uporablja tudi kot večnamenski prostor.
Jedilnica mora biti neposredno vezana na kuhinjo.
44. člen
Gospodarsko servisni prostori obsegajo naslednje prostore:
– obrat kuhinje ali razdelilna kuhinja;
– prostor za sprejem umazanega perila;
– prostor za vzdrževanje in shrambo čistega perila;
– pomožne prostore.
Kadar v bivalni enoti ni zagotovljeno pranje perila, morajo gospodarsko servisni prostori obsegati tudi obrat pralnice.
45. člen
Velikost obrata kuhinje je odvisna od števila pripravljenih obrokov in organizacije dela. Ustrezati mora predpisom glede higiensko tehničnih zahtev in varstva pri delu. Če bivalna enota nima lastne kuhinje in dobiva že pripravljeno hrano, mora imeti razdelilno kuhinjo.Velikost razdelilne kuhinje je odvisna od načina dostave hrane, števila in načina servisiranja obrokov, shranjevanja in načina pomivanja bele posode, pribora, stekla ipd.
46. člen
Prostor za sprejem umazanega perila mora biti opremljen z izplakovalnikom. Velikost prostora mora biti 8 do 10 m2.
47. člen
Prostor za vzdrževanje in shrambo perila mora biti lociran tako, da je razdeljevanje perila smotrno. Velikost mora biti 20 m2.
48. člen
Velikost obrata pralnice mora biti 12 do 16 m2.
49. člen
V bivalni enoti morajo biti zagotovljeni pomožni prostori za:
– shrambo živil;
– skladiščenje sanitetnega materiala;
– čistila;
– za kurilnico oziroma toplotno postajo;
– prostor za vzdrževalca.
3. Oprema
50. člen
Vsi prostori morajo biti opremljeni z obvezno opremo. Oprema mora biti prilagojena potrebam uporabnikov.
Prostori so lahko opremljeni tudi z dodatno opremo, namenjeno za izvajanje storitve, vendar največ v obsegu, ki še zagotavlja funkcijo prostora.
Oprema mora biti dobre srednje kakovosti.
51. člen
Oprema delavnice je odvisna od zaposlitvenega programa (mize za delo, stroji, delovni pult, regali ipd.).
Ustrezati mora predpisom glede higiensko tehničnih zahtev in varstva pri delu.
52. člen
Oprema jedilnice so mize in stoli.
Kadar služi jedilnica tudi kot večnamenski prostor, mora imeti tudi opremo, ki je po tem pravilniku obvezna za dnevni prostor, razen omar in foteljev (sedežnih garnitur).
53. člen
Oprema razdelilne kuhinje so:
– izdajni pult;
– nevtralni pult;
– odlagalna miza;
– štedilnik;
– hladilnik;
– pomivalno korito in pomivalni stroj;
– omara za shranjevanje bele posode in pribora;
– omara za shranjevanje črne posode.
54. člen
Oprema kuhinje z jedilnim kotom so:
– omarice;
– pulti;
– gospodinjski aparati;
– miza;
– stoli.
55. člen
Oprema garderobe so:
– garderobna omara (0,70 m2) ali garderobna stena (0,30 m) na uporabnika;
– klop.
56. člen
Oprema toaletnih prostorov so:
– umivalnik;
– WC školjka;
– pisoar;
– prha brez kadice.
Pri stanovanjski skupini ali bivalni enoti je priporočeno, da je kopalnica opremljena še s kopalno kadjo.
57. člen
Oprema sobe za pomirjanje so:
– postelja (najmanj 90×190 cm, višine 55 cm);
– miza;
– stol.
58. člen
Oprema pisarniških prostorov so:
– standardne pisarniške in strojepisne mize;
– stoli;
– pisarniške omare;
– omare za shrambo osebnih podatkov;
– oprema za računalništvo in telekomunikacije.
59. člen
Oprema negovalno higienskega prostora sta:
– umivalnik;
– prha brez kadice.
60. člen
Oprema sobe uporabnika so (za vsakega uporabnika):
– postelja (najmanj 90×190 cm, višine 55 cm);
– posteljna omarica (najmanj 40×40 cm);
– garderobna omara (najmanj 60×120 cm);
– miza;
– stol.
Uporabnik lahko nadomesti obvezne dele opreme z lastnimi.
61. člen
Oprema dnevnega prostora so:
– mize;
– stoli;
– fotelji (sedežne garniture);
– omare;
– regali;
– audio in video;
– samopostrežni avtomati.
62. člen
Pri mizah za delo mora biti višina miznih plošč in konzolnih pultov, ki se uporabljajo v sedečem položaju, prilagojena tudi osebam na vozičkih.
Minimalna svetla višina pod mizno ploščo ali pultom mora biti 68 cm. Funkcionalna višina miz in pultov mora biti 72 do 78 cm.
Prostor med polkonstrukcijo miz oziroma dolžino konzolnega pulta mora biti najmanj 80 cm.
Mizne plošče in pulti morajo biti izdelani iz lesenih plošč z oblogo površine iz umetne mase ali naravnega furnirja. Robovi plošč morajo biti iz umetne mase ali trdega lesa in zaobljeni.
63. člen
Stoli za uporabnike morajo imeti sedež visok 45 do 48 cm. Stoli morajo biti nakladalni, neoblazinjeni in brez naslonov za roke.
Pisarniški stoli morajo biti standardni in ergonomsko oblikovani.
64. člen
Miza in stol v sobi uporabnika morata biti prilagojena potrebam uporabnika.
65. člen
Postelja mora biti oblikovana tako, da je zgornji rob vzmetnice 48 do 55 cm od tal. Stranici postelje morata biti odmaknjeni od tal 18 do 20 cm. Robovi končnic in stranic morajo biti zaobljeni.
66. člen
Velikost omare je odvisna od njene funkcije (shranjevanje materialov, garderobe, opreme, pripomočkov ipd.).
Vrata omarnih elementov se morajo odpirati po vertikalni osi, priporočljive so pomične – drsne izvedbe. Višina omarnega pohištva mora biti največ 180 cm. Pohištveni ročaji morajo biti lahko oprijemljivi, potegi morajo biti dolgi najmanj 80 mm. Robovi morajo biti zaobljeni, izdelani iz trdega lesa ali umetne mase.
67. člen
Sanitarna oprema mora ustrezati naslednjim zahtevam:
– WC školjka mora biti pritrjena v tla na 4 točkah, sedežna višina mora biti 46 do 50 cm, pripomočki so stenski ročaji in montažne konzole za podporo rok;
– kopalna kad mora biti dimenzije najmanj 70×170 cm, visoka 50 cm, dostopna z obeh strani, s poglobitvijo obzidave kadi ob tleh vsaj 10×10 cm;
– prha mora biti brez kadice, s talnim odtokom (2-3% naklon), opremljena z vodoravnimi in navpičnimi oprijemali okroglega profila in z vodoodpornim stolom višine 50 cm;
– umivalnik mora biti v konzolni izvedbi, na višini 80 do 82 cm od tal, z ogledalom ali nagibom;
– vodovodne armature morajo biti v enoročni izvedbi, pršna cev mora biti gibljiva z možnostjo nastavitve v različnih višinah ob steno.
68. člen
Vhodna vrata morajo biti najmanj 90 cm široka (svetla širina). Imeti morajo zasteklitev iz nelomljivega stekla oziroma spodnji rob stekla najmanj 150 cm od tal.
Dimenzioniranje ostalih vrat je odvisno od uporabnega pretoka, ne smejo pa biti ožja od 80 cm (svetla širina). Vratno krilo sanitarnega prostora se mora odpirati navzven. Na vratno krilo, ki ga uporablja oseba na invalidskem vozičku, mora biti pritrjen pomožni vodoravni ročaj v višini 85 cm od tal. Za pregrajevanje prostorov so priporočljiva drsna vrata.
69. člen
Francoska okna niso dopustna. Okna morajo imeti zaščito pred sončnimi žarki, premočni svetlobi in vročini. Njihova uporaba mora biti enostavna.
Okna v bivalnih prostorih morajo biti opremljena z zunanjimi ali notranjimi senčili.
70. člen
Kljuke, ročaji in držaji morajo biti oblikovani tako, da je možen čvrst oprijem. Pri vhodnih vratih, ki se odpirajo na poteg – potisk, je za odpiranje priporočljiv pokončni ročaj. Njegov spodnji rob mora biti pritrjen na višini 80 cm od tal. Kljuke za odpiranje vrat morajo biti pritrjene na višini 90 do 100 cm od tal. Ročaji na stopniščnih ograjah, hodnikih in klančinah morajo biti lahko oprijemljivi. Ročaj mora potekati na višini 90 cm in 6 cm od zidu ali ovire. Na dolgih klančinah mora biti montiran tudi dodatni ročaj na višini 75 cm. Stopniščni ročaj mora presegati iz naklona v ravnino še 30 cm.
71. člen
Na mestih, kjer se opravljajo razne dejavnosti, mora biti zmerna splošna razsvetljava dopolnjena z dodatnimi svetili. V delovnih prostorih je bolj priporočljiva svetloba žarnic z žarilno nitko, kot pa fluorescentne cevi.
72. člen
Ena telefonska školjka mora biti montirana na višini 100 cm.
73. člen
Stene prostorov morajo biti obdelane tako, da jih je možno higiensko vzdrževati. Na izpostavljenih predelih je priporočljiva zaščita proti obrabi in udarcem (razne obloge, zaščitni profili).
74. člen
Talni materiali morajo biti taki, da na njih ne drsi, tudi kadar so mokri. Ustrezati morajo namenu prostora. Biti morajo enostavni za vzdrževanje in čiščenje, predvsem na stikih s steno. Zagotavljati morajo tudi toplotno in zvočno izolacijo.
IV. POSTOPEK UGOTAVLJANJA POGOJEV
75. člen
Izpolnjevanje minimalnih in drugih tehničnih pogojev, določenih s tem pravilnikom, se ugotavlja v postopku za izdajo dovoljenja za delo na področju socialnega varstva. Izvajalci, ki so dolžni izpolnjevati minimalne in druge tehnične pogoje, določene s tem pravilnikom, pa se izpolnjevanje minimalnih in drugih tehničnih pogojev, določenih s tem pravilnikom, zanje ne ugotavlja v postopku za izdajo dovoljenja za delo na področju socialnega varstva, morajo pred začetkom izvajanja storitev pri ministrstvu, pristojnem za socialno varstvo, vložiti zahtevek za ugotovitev izpolnjevanja minimalnih in drugih tehničnih pogojev, določenih s tem pravilnikom.
76. člen
Izpolnjevanje minimalnih in drugih tehničnih pogojev, določenih s tem pravilnikom, ugotavlja komisija, ki jo imenuje minister, pristojen za socialno varstvo.
V. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
77. člen
Ta pravilnik se uporablja za objekte, novogradnje, adaptacije in rekonstrukcije, v katerih se storitvi po tem pravilniku pričneta izvajati po njegovi uveljavitvi.
Ta pravilnik se ne uporablja za javne zavode, za katere je naročnik že potrdil investicijske programe.
78. člen
Izvajalci storitev po tem pravilniku, ki na dan uveljavitve tega pravilnika storitvi že izvajajo, morajo objekte prilagoditi določbam tega pravilnika v desetih letih po njegovi uveljavitvi, razen v delih, ki se nanašajo na storitev institucionalnega varstva.
79. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika za izvajalce storitve vodenje, varstvo in zaposlitev pod posebnimi pogoji preneha veljati pravilnik o minimalnih tehničnih in strokovnih pogojih za delo zavodov za zaposlovanje invalidnih oseb pod posebnimi pogoji (Uradni list SRS, št. 15/86).
81. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 017-01-035/00-02
Ljubljana, dne 24. oktobra 2000.
dr. Miha Brejc l. r.
Minister
za delo, družino in socialne zadeve