Na podlagi 3., 4. in 5. člena zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 22/00) in 17. člena statuta Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 23/99) je Mestni svet mestne občine Murska Sobota na seji dne 21. decembra 2000 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi Javnega stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ustanovi Javni stanovanjski sklad Mestne občine Murska Sobota (v nadaljevanju: sklad), in sicer tako, da se v javni sklad preoblikuje Stanovanjski sklad Mestne občine Murska Sobota, ustanovljen z odlokom o ustanovitvi Stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 50/95, 53/95, 15/96 in 98/99).
S tem odlokom se določa dejavnost, pristojnosti, organizacijo in način dela sklada.
2. člen
Sklad je pravna oseba javnega prava, s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih določajo zakon o javnih skladih, Statut Mestne občine Murska Sobota, ta odlok in drugi predpisi.
Sklad posluje v svojem imenu in za svoj račun.
Sklad se organizira tudi kot neprofitna organizacija in se vpiše v register neprofitnih stanovanjskih organizacij.
Sklad se vpiše v sodni register.
Sklad odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem, ki ga kot sredstva za delo javnega sklada zagotovi ustanovitelj.
Ustanovitelj za obveznosti sklada ne odgovarja.
Sklad ima svoj žiro račun.
II. IME IN SEDEŽ SKLADA
3. člen
Ime sklada je: Javni stanovanjski sklad Mestne občine Murska Sobota
Sedež sklada je v Murski Soboti, Kardoševa 2.
Ustanovitelj sklada je: Mestna občina Murska Sobota, Kardoševa 2
Sklad ima žig okrogle oblike z napisom Javni Stanovanjski sklad Mestne občine Murska Sobota. V sredini žiga je grb Mestne občine Murska Sobota.
III. NAMEN SKLADA
4. člen
Sklad upravlja in razpolaga s stanovanji in stanovanjskimi hišami ter drugim premoženjem, ki ga je ustanovitelj prenesel na sklad z namenom zagotavljanja javnega interesa, zlasti pa zaradi:
– gospodarjenja s stanovanji, stanovanjskimi hišami ter funkcionalnimi zemljišči,
– financiranja gradnje in nakupa stanovanj ter prenove stanovanj, stanovanjskih hiš in drugih nepremičnin,
– oddajanje neprofitnih, socialnih, službenih in ostalih stanovanj ter drugih nepremičnin v najem,
– zagotavljanje sredstev za pridobivanje socialnih stanovanj in ostalih nepremičnin,
– zagotavljanja kontinuiranega pridobivanja socialnih, neprofitnih, službenih in profitnih stanovanj,
– pridobivanje zemljišč za stanovanjsko gradnjo,
– nastavitev in vodenje enotnega registra stanovanjskega fonda na območju občine,
– določanje in spremljanje najemnin za vsa stanovanja,
– nudenje posojil z ugodno obrestno mero za nakup, izgradnjo in prenovo stanovanj in stanovanjskih hiš,
– opravljanje drugih nalog določenih v občinskih stanovanjskih programih ter s tem povezane razvojne, finančne, organizacijske in druge aktivnosti s področja stanovanjskega gospodarstva v skladu s Stanovanjskim zakonom, statutom Mestne občine Murska Sobota, tem odlokom in drugimi predpisi.
5. člen
Dejavnost sklada po standardni klasifikaciji dejavnosti je:
K/70.10 Poslovanje z lastnimi nepremičninami
K/70.120 Trgovanje z lastnimi nepremičninami
K/70.20 Dajanje lastnih nepremičnin v najem
K/70.31 Dejavnost agencij za posredništvo
v prometu z nepremičninami
K/70.32 Upravljanje z nepremičninami za plačilo
ali po pogodbi
K/72.40 Dejavnost povezana s podatkovnimi
bazami
L/75.11 Dejavnosti uprave
L/75.12 Dejavnosti javnih ustanov, ki zagotavljajo
storitve na področju zdravstva,
izobraževanja, kulture in druge socialne
storitve, razen obveznega socialnega
zavarovanja
N/85.32 Socialno varstvo brez nastanitve
6. člen
Sklad se ustanovi kot:
– nepremičninski sklad z namenom poslovanja s stanovanji, stanovanjskimi hišami ter funkcionalnimi zemljišči, ki jih lokalna skupnost nameni za zagotavljanje javne stanovanjske oskrbe,
– javni finančni sklad z namenom spodbujanja pridobivanja, gradnje in prenove stanovanj in stanovanjskih hiš z dajanjem kreditov z ugodno obrestno mero (in drugih oblik poroštva) na podlagi javnih razpisov.
IV. NAMENSKO PREMOŽENJE SKLADA
7. člen
Premoženje sklada predstavljajo stanovanja in stanovanjske hiše ter funkcionalna zemljišča v lasti Mestne občine Murska Sobota, ki jih Mestni svet ob ustanovitvi sklada prenese na sklad. Premoženje sklada predstavljajo tudi stanovanja, stanovanjske hiše ter ostalo nepremično premoženje Stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota. Premoženje sklada so tudi prihodki iz razpolaganja z nepremičninami, ki jih ustanovitelj prenese na sklad (najemnine, kupnine, vračila danih stanovanjskih posojil, drugo).
Sklad prevzame tudi pravice in obveznosti Stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota.
Vrednost namenskega premoženja iz prejšnjega odstavka znaša 2.047,500.222 SIT.
Namensko premoženje je premoženje, ki ga je ustanovitelj namenil za doseganje namena sklada.
Sklad upravlja in razpolaga z namenskim premoženjem v skladu z namenom, zaradi katerega je bil ustanovljen.
8. člen
Na nepremičninah iz prvega odstavka 7. člena se vpiše lastninska pravica v korist sklada.
9. člen
Sredstva za delo sklada zagotavlja ustanovitelj iz proračunskih virov. Del sredstev za delo sklada se lahko zagotovi iz namenskih sredstev, kar se letno določi s finančnim načrtom sklada.
Ustanovitelj mora zagotoviti opremo in poslovne prostore, potrebne za delo sklada in tekoče zagotavljati druga denarna sredstva za delo sklada skladno z zakonom.
Sredstva za delo sklada so:
– denarna sredstva za izplačilo plač zaposlenih ter drugih materialnih stroškov, povezanih z delom zaposlenih in za izplačilo sejnin in drugih povračil članom nadzornega sveta,
– denarna sredstva za kritje stroškov pisarniškega materiala in drugega drobnega inventarja,
– oprema in poslovni prostori,
– druga sredstva za delo sklada.
V. ORGANI SKLADA
10. člen
Organa sklada sta:
1. Nadzorni svet,
2. Uprava.
11. člen
Nadzorni svet ima predsednika in štiri člane.
Člane nadzornega sveta imenuje Mestni svet za dobo petih let na predlog župana. Člani nadzornega sveta so po preteku mandata lahko ponovno imenovani.
Predsednik nadzornega sveta je po svoji funkciji župan mestne občine.
Člani nadzornega sveta ne morejo biti osebe, ki so zaposlene v skladu ter druge osebe, katerih funkcija ali dejavnost je v skladu z zakonom nezdružljiva s članstvom v nadzornem svetu.
12. člen
Nadzorni svet ima naslednje pristojnosti:
– skrbi za zagotavljanje delovanja sklada v javnem interesu,
– sprejema poslovni načrt, finančni načrt in poslovno poročilo sklada in jih predloži v soglasje ustanovitelju,
– daje soglasje upravi k določitvi organizacije sistema notranje kontrole,
– daje soglasje upravi k določitvi splošnih pogojev poslovanja,
– daje predhodno mnenje k imenovanju in razrešitvi člana uprave,
– daje ustanovitelju in upravi predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– odloča o drugih zadevah, za katere je tako določeno z zakonom ali tem odlokom.
Nadzorni svet lahko pregleduje poslovne knjige in poslovno dokumentacijo javnega sklada.
Nadzorni svet je za svoje delo odgovoren mestnemu svetu.
Uprava mora nadzornemu svetu na njegovo zahtevo predložiti poročilo o posameznih poslih v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja oziroma drugimi zadevami, povezanimi s poslovanjem javnega sklada.
13. člen
Člani nadzornega sveta morajo pri svojem delu ravnati s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika in varovati poslovno skrivnost javnega sklada.
Člani nadzornega sveta so upravičeni do sejnin ter povračila drugih stroškov, skladno s predpisom, ki ga izda Vlada Republike Slovenije na predlog ministra, pristojnega za finance.
Člani nadzornega sveta so odgovorni za škodo, ki je nastala kot posledica kršitve njihovih dolžnosti.
Nadzorni svet mora ustanovitelju na njegovo zahtevo predložiti poročilo o posameznih poslih v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja oziroma drugimi zadevami, povezanimi s poslovanjem javnega sklada.
14. člen
Nadzorni svet sprejema odločitve z večino glasov vseh članov. Če je rezultat neodločen, odloči glas predsednika.
15. člen
Uprava ima tri člane, in sicer predsednika in dva člana.
Člane uprave imenuje in razrešuje mestni svet na podlagi javnega natečaja ter pod pogoji, na način in po postopku, določenimi z zakonom in tem odlokom.
Predsednik uprave opravlja funkcijo poklicno, ostala člana uprave pa nepoklicno.
Člani uprave so imenovani za dobo štirih let in so lahko ponovno imenovani.
Za člana uprave je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– da ima univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo,
– da ima najmanj pet let ustreznih delovnih izkušenj,
– da ima sposobnost vodenja in komuniciranja,
– da ni bila pravnomočno nepogojno obsojena na kazen zapora več kot treh mesecev, če še ni izbrisana.
16. člen
Predsednik uprave zastopa in predstavlja sklad.
Uprava ima naslednje pristojnosti:
– vodi in organizira poslovanje sklada,
– odgovarja na zakonitost poslovanja sklada,
– izvršuje sprejeto poslovno politiko sklada,
– predlaga sklic seje nadzornega sveta, pripravlja seje in na njih sodeluje,
– izdaja pravne akte v posamičnih zadevah iz pristojnosti sklada,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom, tem odlokom in drugimi akti poslovanja,
– s soglasjem nadzornega sveta določa splošne pogoje poslovanja in sistem notranje kontrole.
Uprava je dolžna varovati poslovno tajnost sklada.
Uprava mora nadzornemu svetu na njegovo zahtevo predložiti poročilo o posameznih poslih v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja oziroma drugimi zadevami, povezanimi s poslovanjem javnega sklada.
Uprava odgovarja skladu za škodo, ki je nastala zaradi njenega nevestnega ali protipravnega ravnanja.
17. člen
Predsednik uprave izdaja pravne akte v posamičnih zadevah iz pristojnosti delovanja sklada.
Pri odločanju o javnopravnih stvareh se uporablja postopek, določen z zakonom o splošnem upravnem postopku.
Zoper odločitev uprave pri odločanju o javnopravnih stvareh ima stranka pravico do pritožbe. O pritožbi odloča župan.
18. člen
V primerih predčasne razrešitve članov uprave in nadzornega sveta se smiselno uporabljajo določbe zakona o javnih skladih.
VI. PRISTOJNOSTI USTANOVITELJA
19. člen
Mestni svet ima naslednje pristojnosti:
– imenuje in razrešuje člane uprave in nadzornega sveta sklada,
– odloča o povečanju oziroma zmanjšanju namenskega premoženja,
– odloča o razporejanju in uporabi pozitivnega rezultata poslovanja,
– odloča o drugih zadevah, določenih z zakonom in tem odlokom.
VII. SPREMEMBA VREDNOSTI NAMENSKEGA PREMOŽENJA IN IZPLAČILA USTANOVITELJU
20. člen
O povečanju oziroma zmanjšanju vrednosti namenskega premoženja odloča mestni svet na predlog nadzornega sveta.
O spremembi vrednosti namenskega premoženja sprejme mestni svet sklep, s katerim določi:
– vrednost dodatnega namenskega premoženja oziroma vrednost, za katero se namensko premoženje zmanjša,
– vrsto premoženja, ki se zagotovi kot dodatno namensko premoženje oziroma, ki se izplača ustanovitelju.
21. člen
Vrednost namenskega premoženja se poveča:
– s prenosom novih stanovanjskih enot v sklad (nakup, izgradnja, obnova starih stanovanj),
– z zagotovitvijo drugih vrst premoženja (denar, vrednostni papirji, terjatve, drugo finančno premoženje),
– z razporeditvijo pozitivnega rezultata poslovanja (razporeditev dobička).
Vrednost namenskega premoženja se zmanjša:
– z odtujitvijo nepremičnin, ki so bile del namenskega premoženja,
– z izplačilom ustanovitelju,
– zaradi pokrivanja negativnega rezultata upravljanja z namenskim premoženjem.
Vrednost namenskega premoženja sklada se ne sme zmanjšati pod 15,000.000 SIT.
22. člen
Zmanjšanje oziroma povečanje namenskega premoženja se vpiše v sodni register enkrat letno.
VIII. UPRAVLJANJE NAMENSKEGA PREMOŽENJA
23. člen
Sklad mora namensko premoženje ločiti od premoženja, ki ga kot sredstvo za delo zagotovi ustanovitelj.
Na namensko premoženje je možna izvršba samo za zavarovanje oziroma poplačilo terjatve, ki je nastala v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja.
Sklad mora pri banki oziroma organizaciji, ki opravlja plačilni promet, za namensko premoženje odpreti poseben denarni račun, preko katerega sprejema vplačila in opravlja izplačila iz poslov v zvezi z namenskim premoženjem in vodi denarna sredstva namenskega premoženja.
IX. ZAGOTAVLJANJE SREDSTEV ZA DELO SKLADA
24. člen
Ustanovitelj mora zagotoviti opremo in poslovne prostore, potrebne za delo sklada in tekoče zagotavljati denarna sredstva za:
– izplačilo plač zaposlenih ter drugih materialnih stroškov, povezanih z delom zaposlenih in za izplačilo sejnin in drugih povračil članom nadzornega sveta,
– za kritje stroškov pisarniškega materiala in drugega drobnega inventarja.
Sklad ne sme uporabiti namenskega premoženja za zagotavljanje sredstev za delo sklada.
X. POSLOVNE KNJIGE, POSLOVNA POROČILA IN REVIDIRANJE
25. člen
Sklad mora voditi poslovne knjige in poslovna poročila, sestavljati knjigovodske listine, vrednotiti knjigovodske postavke in sestavljati računovodska poročila v skladu z zakonom o računovodstvu in predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, če ni s tem odlokom drugače določeno.
Poslovne knjige in poslovna poročila morajo zagotavljati ločeno spremljanje poslovanja in prikaz izida poslovanja z namenskim premoženjem.
Ne glede na določbo drugega odstavka 53. člena zakona o računovodstvu mora javni finančni sklad organizirati notranje revidiranje.
Letno poročilo sklada mora pregledati pooblaščeni revizor.
XI. SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA SKLADA
26. člen
Sklad sprejme splošne pogoje poslovanja v skladu z zakonom in tem odlokom.
Računovodska, knjigovodska in druga strokovno-tehnična opravila za sklad opravlja mestna uprava Mestne občine Murska Sobota.
XII. NADZOR NAD DELOM SKLADA
27. člen
Nadzor nad delom in poslovanjem sklada opravlja Nadzorni odbor Mestne občine Murska Sobota.
Nadzor nad smotrnim upravljanjem z namenskim premoženjem sklada opravlja ustanovitelj.
XIII. PRENEHANJE SKLADA
28. člen
Sklad preneha:
– če tako odloči ustanovitelj,
– s stečajem.
V prvem primeru se izvede likvidacija sklada, za katero se smiselno uporabljajo določbe zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 30/93, 29/94, 20/98, 84/98 in 6/99) o likvidaciji delniške družbe.
V primeru stečaja se uporabljajo določbe zakona o prisilni poravnavi, stečaju in likvidaciji (Uradni list RS, št. 67/93, 8/96 – odl. US, 39/97 in 52/99).
V primeru prenehanja sklada ustanovitelj prevzame vse premoženje in obveznosti.
XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
29. člen
Z dnem vpisa sklada v sodni register prenehata veljati odlok o ustanovitvi Stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 50/95, 53/95, 15/96 in 98/99) in statut stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota.
30. člen
Sklad začne nastopati v pravnem prometu z dnem vpisa v sodni register.
31. člen
Z dnem imenovanja Nadzornega sveta sklada preneha mandat Upravnemu odboru Stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota. Do imenovanja Uprave sklada opravlja naloge iz 16. člena tega odloka vršilec dolžnosti direktorja, ki ga imenuje ustanovitelj.
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha mandat Nadzornemu odboru stanovanjskega sklada Mestne občine Murska Sobota.
32. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu.
Št. 360-33/2000
Murska Sobota, dne 21. decembra 2000.
Župan
Mestne občine Murska Sobota
Anton Slavic l. r.