Na podlagi druge alinee drugega odstavka 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odločba US, 45/94 – odločba US, 57/94, 14/95, 20/95 – odločba US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odločba US, 9/96 – odločba US, 39/96 – odločba US, 44/96 – odločba US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odločba US, 74/98, 12/99 – sklep US, 16/99 – popravek sklepa US, 59/99 – odločba US in 70/00), tretjega odstavka 18. člena Zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in v organih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 18/94, 13/95 – odločba US, 36/96 in 86/99 – odločba US) in 20. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 47/99) je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na 22. seji dne 21. 12. 2000 sprejel
O D L O K
o enotnih izhodiščih za pridobitev soglasja k povečani delovni uspešnosti zaposlenih v javnih zavodih
1. člen
Mestna občina Novo mesto (v nadaljnjem besedilu: občina) kot ustanovitelj javnih zavodov s tem odlokom določa kriterije, po katerih se ugotavljajo odhodki javnih zavodov, ki se nanašajo na z zakonom določene prihodke iz prodaje proizvodov in storitev, ustvarjenih na trgu ali na podlagi javnih razpisov (v nadaljnjem besedilu: pridobitna dejavnost) ter pogoje za pridobitev soglasja k povečani delovni uspešnosti zaposlenih v javnih zavodih.
V obseg sredstev iz prejšnjega odstavka se ne vštevajo sredstva za plačilo delovne uspešnosti direktorja javnega zavoda.
Ta odlok se ne uporablja za tiste javne zavode, katerih osnovne plače in dodatke, vključno z delovno uspešnostjo, zaposlenih na podlagi zakona financira neposredno država iz proračuna.
2. člen
Javni zavod, katerega ustanovitelj je občina, lahko predlaga ustanovitelju izdajo soglasja za izplačilo povečane delovne uspešnosti, če javni zavod:
1. opravlja storitve v obsegu, določenem v letnem načrtu dela in finančnem planu,
2. tekoče pozitivno posluje, kar pomeni, da za zadnje zaključno leto izkazuje presežek prihodkov nad odhodki,
3. ne izkazuje izgube iz preteklih let,
4. izvede dogovorjeni program v povečanem obsegu za najmanj 5%,
5. poveča število obiskovalcev oziroma uporabnikov storitev glede na potrjeni plan za najmanj 5%,
6. doseže najmanj 5% delež celotnega prihodka javnega zavoda s pridobitno dejavnostjo,
7. izkazuje za delitev razpoložljiva sredstva.
Ugotavljanje povečanega obsega realizacije dogovorjenega programa iz četrte točke prejšnjega odstavka se nanaša na zadnje zaključno leto in se upošteva za tekoče leto.
Podatki iz pete točke prvega odstavka tega člena se zajemajo za zadnje zaključno leto in upoštevajo za tekoče leto tako, da planirano število obiskovalcev iz potrjenega plana ne sme biti nižje kot v zadnjem zaključnem letu.
Podatki iz šeste točke prvega odstavka tega člena se zajemajo za zadnje zaključno leto in se uporabljajo za tekoče leto. V te podatke se ne vštevajo sredstva, ki jih javni zavod pridobi na podlagi prijave na razpis občine – ustanoviteljice javnega zavoda.
Za delitev razpoložljiva sredstva iz sedme točke prvega odstavka tega člena se ugotavljajo za obdobje, na katerega se nanaša predlog za izdajo soglasja k izplačevanju povečane delovne uspešnosti.
3. člen
Pogoji iz prve, druge, tretje in sedme točke prvega odstavka prejšnjega člena morajo biti izpolnjeni kumulativno. Skupaj s temi pogoji mora biti izpolnjen vsaj en pogoj iz četrte, pete ali šeste točke prvega odstavka prejšnjega člena, s tem da glede na zadnje zaključno leto ostali od teh kazalcev ne izkazujejo negativne rasti.
4. člen
Za pridobitev soglasja za dodatno delovno uspešnost mora javni zavod predložiti izpolnjen enoten obrazec (Priloga), ki je sestavni del tega odloka, poslovno poročilo za preteklo leto, iz katerega jasno izhaja tudi izpolnjevanje posameznih pogojev iz 2. člena tega odloka ter zaključni račun zavoda za preteklo leto, s čimer dokazuje, da posluje pozitivno. Vlogi mora biti priloženo tudi mnenje sveta zavoda.
Predlog za izdajo soglasja za dodatno delovno uspešnost se vloži do roka za predložitev sprejetih finančnih načrtov posrednih uporabnikov proračuna. Po tem roku prispele vloge se ne obravnavajo. Župan lahko obravnava tudi po tem roku prispele vloge, če oceni, da je vloga predložena prepozno zaradi objektivnih razlogov.
Župan lahko od zavoda zahteva dodatna pojasnila, če v vlogi predloženo gradivo ne omogoča odločitve.
5. člen
Povečana delovna uspešnost se v celoti izplačuje iz razpoložljivih sredstev javnega zavoda, pridobljenih z lastno dejavnostjo (tj. s prodajo proizvodov in storitev, ustvarjenih na trgu).
Soglasje za izplačevanje povečane delovne uspešnosti lahko znaša največ 10% mase sredstev za plače zaposlenih brez plače direktorja javnega, izjemoma pa tudi več. O izdaji soglasja do 10% odloča župan, katerih ustanoviteljica je občina, ne glede na določbe o izvrševanju ustanoviteljskih pravic iz posameznih aktov o ustanovitvi javnih zavodov o izjemni povečani delovni uspešnosti nad 10% pa odloči občinski svet.
6. člen
Višino razpoložljivih sredstev za delitev dodatne delovne uspešnosti javni zavod oceni tako, da od prihodkov iz pridobitne dejavnosti v določenem obdobju za isto obdobje odšteje odhodke, ki se nanašajo na to dejavnost, in sicer za:
– plače in druge izdatke zaposlenim, ki izvajajo pridobitno dejavnost,
– izdatke za blago in storitve, ki nastajajo v povezavi s pridobitno dejavnostjo,
– stroške investicijskega in tekočega vzdrževanja ter predpisane amortizacije osnovnih sredstev zaradi izvajanja pridobitne dejavnosti.
7. člen
Stroške investicijskega in tekočega vzdrževanja ter predpisane amortizacije osnovnih sredstev zaradi izvajanja pridobitne dejavnosti javni zavod obračuna z upoštevanjem deleža tržnih prihodkov glede na celotne prihodke javnega zavoda v obdobju, na katerega se izračun za dodatno delovno uspešnost nanaša.
Stroškov iz prejšnjega odstavka ni mogoče obračunati v obsegu, ki je manjši od polovice ostanka sredstev, ugotovljenega tako, da se od prihodkov iz naslova pridobitne dejavnosti odšteje odhodke za plače in druge izdatke zaposlenim ter izdatke za blago in storitve, nastale v povezavi s pridobitno dejavnostjo.
8. člen
Odstotek povečanja mase plač v posameznem mesecu se izračuna tako, da se razpoložljiva sredstva za povečano delovno uspešnost primerjajo s skupnim zneskom plač.
9. člen
Župan lahko na predlog javnega zavoda odloči, da se zaposlenim v javnem zavodu izplačuje povečana delovna uspešnost v višini do 3% sredstev za plače v javnem zavodu, in sicer ne glede na izpolnjevanje pogojev iz 2. člena tega odloka, če je neizpolnjevanje pogojev nastalo zaradi objektivnih razlogov, zaposleni pa so pri svojem delu izkazali posebne delovne napore.
Župan lahko odločitev iz prejšnjega odstavka sprejme, če zavod tekoče ne posluje z izgubo in ima za delitev povečane delovne uspešnosti razpoložljiva sredstva, pridobljena z lastno dejavnostjo.
10. člen
Župan lahko zaradi različnih potreb v zvezi z opravljanjem dejavnosti v posameznih javnih zavodih predpiše dodatna merila za obračun stroškov investicijskega in tekočega vzdrževanja ter amortizacije osnovnih sredstev, pri tem pa upošteva določbo 7. člena tega odloka kot najnižji možni obračun teh stroškov.
11. člen
Prva delitev sredstev povečane delovne uspešnosti se v tekočem letu izvrši na podlagi predloženega zaključnega računa za preteklo leto in izpolnjenega obrazca iz priloge tega odloka (Priloga). Vsa izplačila sredstev povečane delovne uspešnosti v tekočem letu se do ugotovitve dejansko možnega obsega sredstev v zaključnem računu izplačujejo akontativno.
Če se z zaključnim računom in poročilom o dejansko realiziranih prihodkih in odhodkih ter porabljenih sredstvih za povečano delovno uspešnost v preteklem letu izkaže, da je javni zavod med letom povečano delovno uspešnost izplačal v prevelikem obsegu, soglasja ne more pridobiti, dokler položaja v naslednjem obdobju ne sanira v korist investicijskega in tekočega vzdrževanja ter predpisane amortizacije osnovnih sredstev.
12. člen
Kot del sredstev, pridobljenih s prodajo storitev na trgu, se ne štejejo plačila ali doplačila za storitve, ki se financirajo ali sofinancirajo iz javnih sredstev, razen sredstev od prodaje vstopnic v javnih zavodih s področja kulture, za katere zavod ne pridobi nikakršnih javnih sredstev za sofinanciranje storitve.
Kot del sredstev, pridobljenih na podlagi javnih razpisov, se štejejo sredstva, ki jih javni zavodi pridobijo za izvajanje projektov, ki presegajo z zakonom ali drugim predpisom oziroma aktom določen obseg dejavnosti zavoda, razen sredstev, pridobljenih na podlagi razpisa občine-ustanoviteljice javnega zavoda.
Za posamezne prihodke in odhodke, za katere ni na podlagi zakona, tega odloka ali drugega predpisa jasno, ali gre za sredstva pridobitne dejavnosti ter za možne posebnosti pri izpolnjevanju obrazca iz priloge v odvisnosti od posameznega javnega zavoda, se naravo teh prihodkov in odhodkov ter možnih posebnosti določi v medsebojnem dogovoru med javnim zavodom in občino. Dogovor o tem v imenu občine sklene župan.
13. člen
Zaposlenim v javnih zavodih, katerim je bila za tekoče leto določena višina povečane delovne uspešnosti že pred uveljavitvijo tega odloka, se delovna uspešnost po tem odloku določi v naslednjem letu.
14. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-05-15/2000-1200
Novo mesto, dne 21. decembra 2000.
Podžupan
Mestne občine Novo mesto
Marjan Somrak l. r.