Uradni list

Številka 3
Uradni list RS, št. 3/2001 z dne 18. 1. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 3/2001 z dne 18. 1. 2001

Kazalo

280. Poslovnik o delu Nadzornega odbora Občine Rogašovci, stran 391.

Na podlagi 47. člena statuta Občine Rogašovci (Uradni list RS, št. 66/99) je Nadzorni odbor občine Rogašovci na 7. redni seji dne 8. 12. 2000 sprejel
P O S L O V N I K
o delu Nadzornega odbora Občine Rogašovci
I. TEMELJNE DOLOČBE
1. člen
S tem poslovnikom se podrobneje urejajo naloge in način dela Nadzornega odbora občine Rogašovci (v nadaljevanju: nadzorni odbor).
2. člen
Status, pristojnosti, sestava, javnost dela in način sodelovanja nadzornega odbora z občinskimi organi opredeljujejo določbe od 30. člena do 47. člena statuta Občine Rogašovci.
3. člen
Za vse kar s tem poslovnikom ni urejeno se smiselno uporablja poslovnik Občinskega sveta občine Rogašovci (Uradni list RS, št. 72/99).
4. člen
Pri svojem delu uporablja nadzorni odbor žig v skladu s 6. členom statuta Občine Rogašovci.
5. člen
Nadzorni odbor zastopa in predstavlja predsednik nadzornega odbora.
II. PRAVICE IN DOLŽNOSTI ČLANOV NADZORNEGA ODBORA
6. člen
Člani nadzornega odbora imajo pravice in dolžnosti določene z zakonom, statutom občine in s tem poslovnikom.
7. člen
Osnovna pravica in dolžnost člana je prisotnost in sodelovanje na sejah ter:
– priprava mnenj in predlogov poročil nadzora
– predlaganje zaključkov in sklepov sej
– nemoteno razpravljanje o aktualni problematiki
– (pravica) zahtevanje strokovne pomoči pri oziroma za opravljanje postavljenih nalog.
8. člen
Član, ki se iz upravičenih razlogov ne more udeležiti seje je dolžan o tem vnaprej obvestiti predsednika nadzornega odbora.
9. člen
Predsednik nadzornega odbora, oziroma v primeru njegove odsotnosti podpredsednik, še:
– sklicuje, organizira in vodi seje nadzornega odbora,
– predlaga kdo bo opravljal nadzor,
– skrbi za izvajanje določil tega poslovnika,
– podpisuje sklepe in druge odločitve nadzornega odbora,
– se udeležuje sej OS občine Rogašovci.
III. DELOVANJE NADZORNEGA ODBORA
10. člen
Nadzorni odbor je pri svojem deli neodvisen. Svoje delo opravlja nepristransko, vestno, strokovno in v skladu z določbami zakona o lokalni samoupravi, statuta Občine Rogašovci in tega poslovnika.
11. člen
Nadzorni odbor dela in odloča na sejah. Seja je sklepčna, kadar je prisotnih večina članov.
12. člen
Seje nadzornega odbora so lahko redne ali izredne. Redne seje nadzornega odbora se sklicujejo najmanj štirikrat letno. Izredno sejo se skliče za obravnavanje in odločanje o nujnih zadevah na pobudo predsednika ali člana, ki poda ustrezno pisno obrazložitev. Izredna seja se lahko skliče tudi v krajšem roku, kot je to določeno za redno sejo, če to terjajo okoliščine.
13. člen
Seje nadzornega odbora sklicuje in vodi predsednik nadzornega odbora. V njegovi odsotnosti vodi sejo podpredsednik nadzornega odbora.
Predsednik mora sklicati sejo tudi na zahtevo župana ali občinskega sveta. Če predsednik ne skliče seje v 15 dneh po podani zahtevi, jo lahko skliče župan.
14. člen
Pisno gradivo in vabilo na redno sejo nadzornega odbora se dostavi članom nadzornega odbora in vabljenim najkasneje 5 dni pred predvideno sejo.
15. člen
Nadzorni odbor sprejema odločitve z večino glasov članov nadzornega odbora. Glasuje se javno, razen če se nadzorni odbor z večino navzočih članov odloči za tajno glasovanje. Tajno se glasuje z glasovnicami. Če član nadzornega odbora o poteku glasovanja ugovarja, se glasovanje brez razprave izvede ponovno, največ enkrat.
16. člen
Pri sestavi dnevnega reda je potrebno upoštevati, da so na dnevni red praviloma uvrščene naslednje točke:
– ugotavljanje sklepčnosti nadzornega odbora,
– sprejem dnevnega reda,
– potrditev zapisnika prejšnje seje,
– pregled realizacije sklepov s predhodnih sej,
– pobude članov nadzornega odbora.
Na dnevni red se po potrebi uvrsti tudi poročanje nosilcev nalog nadzora o bistvenih ugotovitvah.
Praviloma je potrebno za vsako točko dnevnega reda pripraviti celovito pisno gradivo.
17. člen
Po sprejemu dnevnega reda poteka seja po posameznih točkah dnevnega reda. Obrazložitev posamezne točke poda poročevalec. Razpravljavec razpravlja le o predmetu obravnavane točke dnevnega reda. V primeru, da razprava ne vodi k uspešnemu zaključku, lahko nadzorni odbor odloči, da se razprava prekine, neuspešno obravnavano točko dnevnega reda pa, po ponovni preučitvi, uvrsti na naslednjo sejo.
Po vsaki točki dnevnega reda nadzorni odbor oblikuje ustrezen predlog sklepa. Sklep dokončno oblikuje predsednik in ga da na glasovanje. Seja se zaključi po obravnavi vseh točk dnevnega reda.
18. člen
O poteku seje se vodi zapisnik. Zapisnik vodi tajnik, ki je delavec občinske uprave.
Zapisnik seje nadzornega odbora se piše po točkah dnevnega reda. Po vsaki točki dnevnega reda nadzorni odbor po potrebi oblikuje ustrezen predlog sklepa. Zapišejo se sklepi, ki jih oblikuje predsedujoči. Po glasovanju se navedejo rezultati glasovanja. Imen glasovalcev zapisnik ne navaja, razen če kateri član tega izrecno ne zahteva. V zapisniku se navedejo tudi imena poročevalcev in kratki povzetki razprav.
Zapisnik podpiše predsednik in tajnik občinske uprave.
19. člen
Izvirniki zapisnikov in vsa dokumentarna gradiva nadzornega odbora se po končanem mandatu arhivirajo v skladu z zakonom o arhivskem gradivu in arhivih oziroma ustreznem aktu občine.
20. člen
Predsednik lahko povabi na sejo nadzornega odbora izvedence in predstavnike javnih zavodov, organizacij in društev, katerih dejavnost se sofinancira iz občinskega proračuna in so predmet nadzora.
IV. OPRAVLJANJE NADZORA
21. člen
Nadzorni odbor vodi postopek nadzora in pregleda po tem poslovniku in predpisih, ki urejajo javne finance v občini. Stranka v postopku je porabnik sredstev občinskih financ.
22. člen
Nadzorni odbor opravlja redne in občasne nadzore. O izboru nadzorovane stranke se nadzorni odbor odloča samostojno in izda o tem ustrezen sklep, ki se dostavi nadzorovani stranki.
23. člen
Redne nadzore si nadzorni odbor določi z letnim načrtom tako, da so na daljši rok zajeti vsi uporabniki občinskih proračunskih sredstev, na krajši rok pa posamezni uporabniki iz različnih dejavnosti.
24. člen
Občasne nadzore si nadzorni odbor določi sproti po lastni presoji na osnovi:
– pobud občinskega sveta,
– pobud župana,
– pobud članov nadzornega odbora,
– na podlagi zahteve 5% volivcev v občini.
25. člen
Nadzor opravijo člani nadzornega odbora oziroma izvedenec, ki ga na podlagi predloga nadzornega odbora imenuje občinski svet. Dokumenti poleg ostalega določajo vrsto, čas in obseg nadzora.
26. člen
Po opravljenem pregledu pripravi član nadzornega odbora predlog poročila, v katerem je navedeno:
– nadzorovana oseba,
– odgovorne osebe,
– predmet pregleda,
– ugotovitve,
– ocene in mnenje ter morebitna priporočila in predlogi ukrepov.
Predlog poročila sprejme nadzorni odbor in ga pošlje nadzorovani osebi, ki ima pravico v roku petnajst dni od prejema predloga poročila vložiti pri nadzornem odboru ugovor. Nadzorni odbor mora o ugovoru odločiti v petnajstih dneh. Dokončno poročilo pošlje nadzorni odbor nadzorovani osebi, občinskemu svetu in županu, po potrebi pa tudi računskemu sodišču.
27. člen
Če je nadzorni odbor ugotovil hujšo kršitev predpisov ali nepravilnosti pri poslovanju občine, mora o teh kršitvah v petnajstih dneh od dokončnosti poročila obvestiti pristojno ministrstvo in računsko sodišče.
V primeru, da nadzorni odbor ugotovi, da obstaja utemeljen sum, da je nadzorovana oseba ali odgovorna oseba storila prekršek ali kaznivo dejanje, je dolžan svoje ugotovitve posredovati pristojnemu organu pregona.
28. člen
Nadzorne osebe so dolžne spoštovati mnenje, priporočila in predloge nadzornega odbora. Občinski svet, župan in organi porabnikov občinskih proračunskih sredstev so dolžni obravnavati dokončna poročila nadzornega odbora v skladu s svojimi pristojnostmi upoštevati priporočila in predloge nadzornega odbora.
29. člen
Predsednik nadzornega odbora ima pravico in dolžnost spremljati izvajanje nadzora.
30. člen
O vsakem nadzoru se vodi dosje, v katerega se vlaga vse beležke in druge pomembne listine ter zapisnik, predhodno poročilo, ugovor in končno poročilo.
31. člen
Poročilo izvedenca obravnava nadzorni odbor in na podlagi tega oblikuje predhodno poročilo in ga pošlje nadzorovani stranki.
32. člen
Poročilo lahko vsebuje tudi priporočila za smotrnejšo porabo proračunskih sredstev v bodoče.
Nadzorni odbor v teku postopka opozori nadzorovano stranko, da odpravi morebitna nezakonita dejanja in ravnanja. Če nadzirana stranka opozorila ne upošteva, se to navede v poročilu.
33. člen
Strokovno in administrativno pomoč za delo nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava.
Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje občinski svet. Pogodbo z izvedencem sklene župan.
34. člen
Sredstva za delo nadzornega odbora se zagotavljajo v občinskem proračunu, na podlagi izdelanega lastnega programa nadzora.
35. člen
Nadzorni odbor najmanj dvakrat letno poroča občinskemu svetu o svojih ugotovitvah.
V. KONČNE DOLOČBE
36. člen
Poslovnik o delu nadzornega odbora sprejme nadzorni odbor z večino glasov vseh članov nadzornega odbora.
37. člen
Nadzorni odbor sprejme spremembe in dopolnitve poslovnika po enakem postopku, kot velja za njegov sprejem.
Obrazloženo pobudo za spremembo oziroma dopolnitev poslovnika lahko da vsak član nadzornega odbora.
38. člen
Ta poslovnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 032 02-1/00-7
Rogašovci, dne 8. decembra 2000.
Predsednik
Nadzornega odbora občine Rogašovci
Edvard Mihalič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti