Na podlagi 64. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97), 74/98) in Odločbe Ustavnega sodišča Uradni list RS, št. 6/94, 45/94, 20/95, 9/96, 44/96, 59/99 ter obvezna razlaga Uradni list RS, št. 63/95) je Občinski svet občine Sežana na svoji seji dne 21. 12. 2000 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E S T A T U T A
Občine Sežana
1. člen
V statutu Občine Sežana (Uradni list RS, št. 40/99 in 68/99) se v 9. členu doda nov tretji odstavek, ki se glasi:
»Od upravljalca Centralnega registra prebivalstva lahko občina za potrebe izvajanja svojih nalog pridobiva osebne podatke v skladu z zakonom. Osebne podatke lahko dobi občina v pisni obliki, na magnetnih medijih, po elektronski pošti, za fizične osebe, ki imajo v občini stalno ali začasno bivališče, pa tudi neposredno preko računalniške povezave. Za pridobivanje podatkov neposredno preko računalniške povezave, je potrebno dovoljenje pristojnega ministra.«
2. člen
V 12. členu se zadnji stavek spremeni tako, da se glasi:
»Odločitev je sprejeta z večino opredeljenih glasov navzočih članov.«
3. člen
V 16. členu se v drugem odstavku doda nova dvanajsta alinea, ki se glasi:
– odloča v zadevah nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo za občinske funkcionarje
Ostale alinee se ustrezno pomaknejo navzdol in preštevilčijo.
4. člen
V 21. členu se v prvem odstavku drugi stavek spremeni tako, da se glasi. »Občinski svet sprejema odločitve z večino opredeljenih glasov navzočih članov, razen če zakon določa drugačno večino.
5. člen
V 24. členu se v zadnji alinei črta beseda: »mu«.
6. člen
V 30. členu se v zadnji alinei za besedo »določa« črta beseda »ta«.
7. člen
V 37. členu se črta tretji odstavek.
8. člen
V 39. členu se v prvem odstavku v drugem stavku na koncu stavka črta pika in namesto nje postavi vejica ter doda naslednje besedilo: »in sicer najkasneje v 45 dneh po svoji prvi seji.«
9. člen
V 40. členu se četrti odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Nadzorni odbor sprejema svoja poročila, priporočila in predloge na seji, na kateri je navzočih večina članov nadzornega sveta, z večino opredeljenih glasov navzočih članov.«
10. člen
V 50. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Posamične akte iz izvirne pristojnosti občine izdaja občinska uprava.«
V drugem odstavku se črtajo besede »osebe iz prejšnjega odstavka odločajo« in nadomestijo z naslednjim besedilom: »občinska uprava odloča«.
11. člen
V 52. členu se črta besedilo: »ima višjo ali visoko strokovno izobrazbo in opravljen preizkus strokovne usposobljenosti za dejanja v upravnem postopku v skladu s posebnim zakonom« in nadomesti z naslednjim besedilom: »izpolnjuje pogoje, določene z zakonom in s predpisom Vlade RS.«
12. člen
V 83. členu se v tretjem odstavku črta beseda »vseh«, za besedo volivcev pa se doda besedilo: »ki so glasovali«.
13. člen
V 93. členu se v prvem odstavku črta beseda »lahko«.
14. člen
97. člen se spremeni tako, da se glasi:
»V proračunu se izkazujejo vsi prejemki, ki pripadajo občini ter vsi izdatki občine za posamezne namene.
Vsi prejemki in izdatki se izkazujejo v polnem (bruto) obsegu brez medsebojnega poračunavanja. Vsi prejemki služijo za pokrivanje vseh izdatkov, razen če z zakonom ali odlokom občine ni drugače določeno.
Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del sestavljajo skupna bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. Posebni del sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov. Načrt razvojnih programov sestavljajo letni načrti oziroma plani razvojnih programov neposrednih uporabnikov, ki so opredeljeni z dokumenti dolgoročnega razvojnega načrtovanja, s posebnimi zakoni ali drugimi predpisi. V računu finančnih terjatev in naložb se izkazujejo vsa prejeta sredstva od vrnjenih posojil, od prodaje kapitalskih vlog in vsa sredstva danih posojil ter za nakup kapitalskih naložb. V računu financiranja se izkazujejo odplačila dolgov in zadolževanje, ki je povezano s financiranjem presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter s financiranjem odplačil dolgov v računu financiranja. V računu financiranja se prav tako izkazujejo načrtovane spremembe denarnih sredstev na računih proračuna v proračunskem letu.«
15. člen
V 99. členu se za prvim stavkom doda nov stavek, ki se glasi: »Župan je odgovoren občinskemu svetu.«
16. člen
V 100. členu se v drugem odstavku na koncu stavka črta pika in doda naslednje besedilo: »med proračunskim letom.«
Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»Neposredni uporabniki občinskega proračuna so občinski organi ali organizacije ter občinska uprava«.
Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»Posredni uporabniki občinskega proračuna so javni skladi, javni zavodi in agencije, katerih ustanovitelj je občina«.
17. člen
Črta se 102. člen.
18. člen
Črta se 103. člen.
19. člen
Črta se 104. člen.
20. člen
105. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Proračun občine mora biti sprejet pred pričetkom leta na katerega se nanaša. Občinski svet mora sprejeti proračun v roku, ki omogoča uveljavitev proračuna s 1. januarjem leta, za katero se sprejema proračun.
Če proračun ni sprejet pred pričetkom leta, na katerega se nanaša, se financiranje funkcij občine ter njenih nalog in drugih s predpisi določenih namenov začasno nadaljuje na podlagi proračuna za preteklo leto in za iste programe kot v preteklem letu. V obdobju začasnega financiranja neposredni uporabniki ne smejo povečevati števila zaposlenih glede na stanje na dan 31. december preteklega leta.
V obdobju začasnega financiranja se smejo uporabiti sredstva do višine sorazmerne s porabljenimi sredstvi v enakem obdobju v proračunu za preteklo leto.
Odločitev o začasnem financiranju občine sprejme župan in o tem obvesti občinski svet in nadzorni odbor. Odločitev o začasnem financiranju se objavi v uradnem glasilu občine.
Obdobje začasnega financiranja lahko traja največ tri mesece. Če proračun ni sprejet v dodatnem roku treh mesecev začasnega financiranja se začasno financiranje občinskega proračuna lahko podaljša na predlog župana s sklepom občinskega sveta, če je to potrebno za financiranje funkcij občine«.
21. člen
106. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan na predlog za finance pristojne službe v občinski upravi, največ za 45 dni zadrži izvrševanje posameznih izdatkov. Z ukrepi začasnega zadržanja izvrševanja lahko župan:
– ustavi prevzemanje obveznosti,
– predlaga podaljšanje pogodbenih rokov plačil,
– ustavi prerazporejanje proračunskih sredstev, potrebno zaradi prevzemanja obveznosti.
O odločitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet takoj po njenem sprejemu.
Če se med izvajanjem ukrepov začasnega zadržanja izvrševanja poračuna, proračun ne more uravnovesiti, mora župan najkasneje 15 dni pred iztekom roka za začasno zadržanje izvrševanja proračuna predlagati rebalans proračuna.
Z rebalansom proračuna, ki ga sprejme občinski svet na predlog župana, se prejemki in izdatki proračuna ponovno uravnovesijo.
V obdobju sprejemanja rebalansa proračuna lahko župan ponovno začasno zadrži izvrševanje posameznih izdatkov.«
22. člen
Doda se nov 106.a člen, ki se glasi:
»106.a člen
Proračunskih sredstev ni mogoče prerazporejati, razen pod pogoji in na način, ki jih določa zakon o javnih financah oziroma odlok s katerim se sprejme občinski proračun, upoštevaje strukturo predloga proračuna.
Župan mora o izvršenih prerazporeditvah šestmesečno poročati občinskemu svetu.
Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja ni dovoljeno.«
23. člen
Doda se nov 106.b člen, ki se glasi:
»106.b člen
Obveznosti iz občinskega dolga, stroškov, povezanih z zadolževanjem, in poroštev se poravnavajo ne glede na sredstva, ki so za ta namen izkazana v posebnem delu proračuna.
Ne glede na določbo tretjega odstavka prejšnjega člena lahko župan prerazporedi sredstva za pokrivanje obveznosti iz prejšnjega odstavka iz bilance prihodkov in odhodkov.
O prerazporeditvi sredstev iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet v 30 dneh.«
24. člen
107. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Če se po sprejemu proračuna sprejme zakon ali odlok, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za proračun vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za ta namen v okviru večjih pričakovanih prejemkov in obsega zadolžitve, ki je določen s proračunom, ali s prerazporeditvijo sredstev v okviru možnih prihrankov sredstev.«
25. člen
108. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost neposrednega uporabnika, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za delovanje neposrednega uporabnika. O povečanju ali zmanjšanju sredstev odloča župan.
Če se neposredni uporabnik med letom ukine in njegovih nalog ne prevzame drug neposredni uporabnik, se neporabljena sredstva prenesejo v splošno proračunsko rezervacijo.«
26. člen
109. člen se spremeni tako, da se glasi:
»V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine, ki jo določa občinski odlok, s katerim se sprejme občinski proračun, odloča župan na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave in o uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno z občinskim odlokom o proračunu, odloča občinski svet s posebnim odlokom.«
27. člen
110. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina oblikuje svoje rezerve, v katere izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5 odstotka prejemkov proračuna. Del sredstev se izloča v rezerve začasno vsak mesec, dokončno pa po zaključnem računu proračuna za preteklo leto.«
28. člen
111. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.«
29. člen
V. 112. členu se drugi in tretji odstavek spremenita tako, da se glasita:
»V zaključnem računu proračuna se izkažejo predvideni in realizirani prihodki in drugi prejemki ter odhodki in drugi izdatki občine za preteklo leto.
Občinska uprava pripravi zaključni račun svojega finančnega načrta in letno poročilo za preteklo leto in ga predloži županu do 28. februarja tekočega leta. Župan predloži predlog zaključnega računa občinskemu svetu v sprejem.«
30. člen
114. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Javni skladi, javni zavodi in agencije, javni gospodarski zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, se lahko zadolžujejo in izdajajo poroštva samo, če je z zakonom, ki ureja financiranje občin, to dovoljeno in pod pogoji, ki jih določi občinski svet.
Pravne osebe, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje, se lahko zadolžujejo in izdajajo poroštva pod pogoji, ki jih določi občinski svet. Skupna višina zadolžitve in izdanih poroštev se določi z odlokom, s katerim se sprejme občinski proračun.«
31. člen
V 124. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Statut, odloki in drugi predpisi občine morajo biti objavljeni v Uradnem listu Republike Slovenije in v Uradnih objavah Primorskih novic. V Uradnih objavah Primorskih novic se predpisi objavijo, kadar tako odloči občinski svet. Predpisi začnejo veljati petnajsti dan po objavi, če ni v njih drugače določeno.«
32. člen
Spremembe in dopolnitve statuta začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 103-1/99-1
Sežana, dne 21. decembra 2000.
Župan
Občine Sežana
Miroslav Klun l. r.