Na podlagi 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99), zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97, 56/98, 1/99, 59/99, 61/99, 79/99, 89/99), 26. in 83. člena statuta Občine Jesenice (Uradni list RS, št. 38/95, 19/96, 37/96, 2/99, 23/99) je Občinski svet občine Jesenice na 24. redni seji dne 21. 12. 2000 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Jesenice za leto 2001
1. člen
Proračun sestavljajo splošni del, to so bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja, posebni del, ki vsebuje podrobnejši pregled prihodkov in odhodkov po namenih z obrazložitvami ter načrt razvojnih programov.
V bilanci prihodkov in odhodkov so na strani prihodkov izkazani načrtovani davčni prihodki, nedavčni prihodki, kapitalski prihodki, prejete donacije in transferni prihodki občine. Na strani odhodkov so izkazani planirani tekoči odhodki, tekoči transferi, investicijski odhodki in investicijski transferi.
V posebnem delu proračuna so prihodki razvrščeni po vrstah prihodkov, kot jih opredeljuje zakon o financiranju občin in sicer na prihodke za financiranje primerne porabe, prihodke iz naslova finančne izravnave, prihodke od upravljanja in razpolaganja s premoženjem, druge prihodke po 25. členu zakona o financiranju občin ter prihodke od sofinanciranj. Na strani odhodkov so odhodki načrtovani po namenih.
V računu finančnih terjatev in naložb so načrtovana vračila danih posojil.
V računu financiranja je izkazano odplačilo dolga.
2. člen
Bilanca prihodkov in odhodkov obsega načrtovane prihodke v višini 1,977.956 tisoč tolarjev in odhodke v višini 1,976.760 tisoč tolarjev. Proračunski presežek znaša 1.196 tisoč tolarjev.
Račun finančnih terjatev in naložb zajema načrtovana vračila danih posojil v višini 4.720 tisoč tolarjev. Ni načrtovanih danih posojil ali povečanja kapitalskih deležev.
Račun financiranja obsega odplačila posojila v višini 5.400 tisoč tolarjev.
Povečanje sredstev na računih znaša 516 tisoč tolarjev.
3. člen
V proračunu so zagotovljena sredstva za delo občinskih organov in občinske uprave, sredstva za izvajanje dejavnosti na področju osnovnega izobraževanja, otroškega varstva, socialnega varstva, kulture, športa, raziskovalne dejavnosti, zdravstva in drugih družbenih dejavnosti, sredstva za pospeševanje gospodarstva, komunalno cestno gospodarstvo, stanovanjsko dejavnost, urejanje prostora, požarno varstvo in varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, mrliško ogledno službo, druge javne potrebe in sredstva za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči.
4. člen
Občina Jesenice v letu 2001 razpolaga s sredstvi, ki bodo vplačana v njen proračun do konca leta. Sredstva proračuna za leto 2001 se nakazujejo proračunskim uporabnikom do konca proračunskega leta, ki je enako koledarskemu letu.
5. člen
Sredstva se delijo med letom enakomerno med neposredne in posredne uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če ni v zakonu, posebnem aktu občine ali s pogodbo med občino in uporabnikom določeno drugače.
Sredstva za plače, prispevke delodajalca in osebne prejemke delavcev občinske uprave in delavcev v javnih zavodih se zagotavljajo po merilih in na način, kot je določeno v zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, v skladu s kolektivno pogodbo in v skladu z zakonom. Sredstva za amortizacijo se izvajalcem zagotavljajo v višini, navedeni v posebnem delu proračuna.
Sredstva, ki jih proračunski porabniki dosežejo z lastno dejavnostjo, se uporabljajo za pokrivanje materialnih stroškov, investicijskega vzdrževanja in investicij, če ni z zakonom ali odlokom drugače določeno.
6. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev prejemajo proračunska sredstva na osnovi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa ali odločbe oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana.
7. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev.
Uporabniki smejo v imenu občine prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se uporabijo za plačevanje že opravljenih storitev in dobav. Dogovarjanje predplačil je možno le ob primernem zavarovanju in obrestovanju predplačil.
8. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan oziroma od njega pooblaščena oseba, ki o tem v mesecu juliju poroča občinskemu svetu.
Poročilo o doseženih ciljih in rezultatih s področja svojih pristojnosti v preteklem letu pripravijo župan in posredni uporabniki proračunskih sredstev do 28. februarja tekočega leta. Župan predloži poročilo skupaj z zaključnim računom proračuna v sprejem občinskemu svetu najkasneje do konca aprila tekočega leta.
Krajevne skupnosti in posredni uporabniki predložijo premoženjske bilance za preteklo leto do 30. marca tekočega leta za finance pristojnemu organu občinske uprave.
Premoženjsko bilanco občine za preteklo leto, ki vključuje tudi premoženjske bilance posrednih uporabnikov proračunskih sredstev in krajevnih skupnosti, predloži občinska uprava do 30. aprila Ministrstvu za finance. Župan predloži konsolidirano premoženjsko bilanco do 31. maja v sprejem občinskemu svetu.
9. člen
Vsako izplačilo iz proračuna mora imeti za podlago listine, s katerimi se ugotavljata obveznost in višina izplačila.
Vodja proračuna kontrolira in odgovarja za pravilnost nalogov in odredb. Za zakonitost, upravičenost in namembnost porabe sredstev odgovarjajo strokovni delavci, ki odrejajo izplačila iz proračuna za posamezne namene. Za neizterjane davčne in nedavčne prihodke odgovarjajo predstojniki organov, ki so za to zadolženi.
10. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije za financiranje posameznih namenov, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zagotoviti v zadostni višini, se oblikujejo največ v višini 0,5% bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi teh sredstev odloča župan in o tem obvešča občinski svet.
11. člen
Sredstva proračunske rezerve občine, ki deluje kot proračunski sklad, se lahko oblikujejo največ v višini 1,5 % prejemkov proračuna.
Sredstva se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč.
O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča župan in o tem obvešča občinski svet.
12. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe.
13. člen
Občina se lahko zadolžuje le na podlagi predhodnega soglasja ministra, pristojnega za finance, pod pogoji, ki jih določa zakon o financiranju občin.
Občina se lahko likvidnostno zadolži največ do višine 5% sprejetega proračuna, če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti.
14. člen
Javno podjetje in posredni uporabniki se smejo dolgoročno zadolževati le s soglasjem občine.
Občina sme dati poroštvo za izpolnitev obveznosti javnega podjetja in posrednih uporabnikov v skladu z zakonom.
Posredni uporabniki morajo na zahtevo za finance pristojnega organa občine, prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotavljanje likvidnosti oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
O soglasju in poroštvu iz prvega in drugega odstavka tega člena odloča občinski svet.
15. člen
Občina in posredni uporabniki proračuna morajo nabavo opreme blaga in storitev, investicijska ter vzdrževalna dela oddajati s pogodbo in v skladu z zakonom o javnih naročilih.
16. člen
Za zakonitost, upravičenosti in namembnost porabe sredstev posrednih uporabnikov proračunskih sredstev odgovarjajo direktorji oziroma predstojniki in vodja računovodstva pri posrednem uporabniku.
17. člen
Nadzorni odbor opravlja nadzor nad finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem proračunskih uporabnikov glede na namen, obseg, dinamiko in smotrnost uporabe sredstev proračuna.
Če pri proračunskem nadzoru ugotovi, da se sredstva ne uporabljajo za namene, za katere so bila dodeljena, mora zahtevati, da se ta sredstva vrnejo v proračun ter o tem obvesti občinski svet.
18. člen
Posredni uporabniki proračuna so dolžni sprejeti in predložiti finančne načrte za leto 2001 najpozneje v 30 dneh po sprejetju občinskega proračuna.
V finančnem načrtu posrednega uporabnika se izkaže realizacija prihodkov in prejemkov ter odhodkov in izdatkov za preteklo leto, kot je izkazana v sprejetem letnem poročilu ali ocena realizacije, če poročilo še ni sprejeto, ocena realizacije za tekoče leto ter načrt za prihodnje leto.
19. člen
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom v okviru sprejetega proračuna spremeni namen in višino sredstev, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena.
20. člen
Splošni in posebni del proračuna ter načrt razvojnih programov so sestavni deli tega odloka.
Sestavni del odloka o proračunu so tudi finančni načrti krajevnih skupnosti.
21. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 403-77/ 00
Jesenice, dne 21. decembra 2000.
Župan
Občine Jesenice
Boris Janez Bregant, univ. dipl. inž. str. l. r.